X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קטר החלה בנקיטת צעדים להפחתת הלחץ של מדינות ערב עליה. קטר מנסה להרוויח זמן בתמרונים דיפלומטים כדי להתחמק מביצוע רשימת הדרישות ממנה
▪  ▪  ▪
[צילום: עאדל האנה/AP]

קטר מודאגת, הלחץ עליה גובר מצד מדינות ערב שהטילו עליה חרם בגלל קשריה עם אירן וארגוני הטרור ועד כה לא נמצא שום פתרון דיפלומטי שיאפשר את הסרת הסנקציות שוטלו עליה. מאמצי התיווך של כווית וטורקיה נכשלו, הבית הלבן פרסם הודעה כי מדובר ב "עניין משפחתי" וכי הוא מוכן לסייע בפתרונו אם יפנו אליו.
רשת "פוקס ניוז" דיווחה כי הנשיא טראמפ שוקל אפשרות לכנס בוושינגטון ועידה של מנהיגי ערב כדי לנסות ולמצוא פתרון למשבר עם קטר.
אולם, קטר מודאגת כעת מהפעילות בקונגרס האמריקני, אד רויס ראש הוועדה לענייני חוץ בבית הנבחרים הודיע כי חברי קונגרס סיימו להכין הצעת חוק נגד קטר בשל תמיכתה המתמשכת בתנועת חמאס. ההצעה קוראת להטיל עונשים על אנשים, סוכנויות וממשלות שעוזרות לחמאס ולארגון הג'יהאד האיסלאמי או לשניהם.
החוק יעניש כל דיפלומט או אדם שיממן או יארח פעילי טרור. לכן, למרות שהיא מפגינה עמדה בלתי מתפשרת כלפי חוץ, קטר החלה להיערך כדי להפחית את הלחצים הערבים והבינלאומיים שמופעלים עליה.
על-פי גורמים פלשתינים, קטר ביקשה מעשרות פעילים של תנועת חמאס לעזוב את שטחה והם יצאו ללבנון, היא גם הודיעה לוושינגטון כי עצרה 5 אנשים שארה"ב והאו"ם מאשימים במימון טרוריסטים והמופיעים ברשימת הטרור שהכינה "הרביעייה הערבית" הכוללת 59 שמות של פעילי טרור ו-12 שמות של ארגונים המממנים טרור.
נראה כי קטר פועלת כעת בשיטה של "הבה נתחכמה לו" והא מתכוונת לפנות לטורקיה, בת בריתה, ולבקש ממנה לארח בשטחה את אותם גורמים המכונים "טרוריסטים" ע"י "הרביעייה הערבית".
על-פי גורמים ערבים, קטר גם מתכוונת להפסיק את הפעילות של כמה מוסדות בדוחא, שנטען כי הם מממנים פעילות טרור, כדי להפחית את הלחץ עליה. מדובר במרכז קטר לפעילות התנדבותית, חברת "אלדוחא אפל" שהינה חברת אינטרנט ותמיכה טכנית, אגודת צדקה הנקראת "קטר אלח'יריה",מוסד הצדקה על שם השיח' אלת'אני והמוסד לשרותים הומניטריים ע"ש השיח' ת'אני בן עבדאללה.
באשר לדרישה לסגור את ערוץ אלג'זירה הפועל מדוחא ומואשם בפעילות הסתה, הרי שקטר בוחנת שתי אפשרויות, האחת, להחליף את צוות העריכה ולשנות את תכני הסיקור והשנייה, למכור את הערוץ לנשיא טורקיה ארדואן הנחשב לאחד מבכירי מנהיגי תנועת "האחים הומסלמים" העולמית.
רשימת הדרישות מקטר
"הרביעייה הערבית" העבירה באמצעות כווית לקטר רשימה של 13 דרישות שהיא נדרשת למלא בתוך 10 ימים כתנאי להסרת החרם מעליה, הדרישות עוסקות ביחסיה של קטר עם אירן וטורקיה ועם פעילים וארגוני טרור. על-פי גורמים ערבים, הדרישות הוכנו בהתייעצות עם גורמי מודיעין ערביים וקטר לא הופתעה מהן.
להלן פירוט הדרישות העיקריות:
הקשר עם אירן וטורקיה: על קטר להכריז רשמית על הורדת הייצוג הדיפלומטי שלה עם אירן, לסגור את הנציגויות הדיפלומטיות ולהביא לעזיבת כל האנשים שקשורים ל "משמרות המהפכה" הנמצאים בשטחה. קטר תוכל להמשיך ולקיים שיתוף פעולה מסחרי עם אירן אך באופן שלא יפר את הסנקציות האמריקניות והבינלאומיות נגד אירן ובאופן שלא יפגע בביטחון של מדינות המפרץ. במקביל על קטר להפסיק כל שיתוף פעולה צבאי או מודיעיני עם אירן.
קטר גם נדרשת להפסיק את שיתוף הפעולה עם טורקיה ולסגור לאלתר את הבסיס הצבאי הטורקי שהוקם בשטח הנסיכות. על-פי גורמים ערבים, שליט קטר השיח' תמים בן חמד הכניס לארמונו בדוחא כוחות של "משמרות המהפכה" האירניים ושל הצבא הטורקי כדי שיאבטחו אותו מפני ניסיון הפיכה.
הקשר עם גורמי הטרור: "הרביעייה הערבית" דורשת מקטר לסגור את ערוץ אלג'זירה, להפסיק מימון של כל ארגון שמוכר כארגון טרור ע"י ארה"ב, לנתק את הקשר שלה עם "האחים המוסלמים", חיזבאללה, אל-קאעידה ודאעש, להסגיר את כל פעילי הטרור הנמצאים בשטחה והמבוקשים ע"י "הרביעייה הערבית" או שנכללים ברשימות הטרור האמריקניות ולעקל את נכסיהם עד שיוסגרו, למסור מידע על מימון קטרי של ארגוני אופוזיציה בסעודיה ובמדינות אחרות, לסגור את כל אמצעי התקשורת שקטר תומכת בהם באופן ישיר או עקיף ולשלם פיצויים כספיים לקורבנות המדינות המחרימות שניזוקו כתוצאה מהמדיניות הקטרית.
אם קטר תיענה לתנאים היא תיבדק בכל חודש בשנה הראשונה להסכם ותעבור בדיקה רבעונית בשנה השנייה. לאחר מכן היא תיבדק בכל שנה לתקופה של 10 שנים.
תמרונים דיפלומטים
פרשנים בעולם הערבי אומרים כי מדובר בתנאים משפילים ומבזים שנועדו לדחוק לפינה את שליט קטר ולאותת לו לרדת מכס השלטון, צעד כזה אם יקרה יביא להפסקה מיידית של הסנקציות נגד קטר. אולם, לשליט קטר אין שום כוונה לוותר על כסאו, משרד החוץ של קטר הודיע רשמית כי קטר לומדת את הדרישות ותעביר את התייחסותה לכווית. מנהל מחלקת התקשורת של קטר, השיח' יוסף בן חמד אלת'אני אמר כי הדרישות של מדינות ערב מקטר אינן מקובלות ונועדו לפגוע בריבונותה והן התערבות במדיניות החוץ שלה.
20 ימים חלפו מתחילת המשבר וקטר איננה ממהרת להיכנע, היא מנסה למסמס את הדרישות של מדינות ערב ממנה, להיענות באופן חלקי לכמה מן הדרישות ולשחק משחק של "הליכה על הסף".
ההערכה בקרב מדינות ערב היא כי קטר תנסה להרוויח זמן כדי לנסות ולפצל את הקואליציה הערבית נגדה בתרגילים דיפלומטים ולשאוב כוח ועידוד מטורקיה ואירן שהתייצבו לצידה, קטר גם נעזרת ביועצים אמריקנים של ממשלים קודמים שעוזרים לה בהערכת מצב כלפי כוונותיה של וושינגטון במשבר הנוכחי.

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטר מחפשת מוצא מהמשבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוני היקר
כבש 44  |  25/06/17 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
סין מגבירה את השפעתה במזרח התיכון ובוחשת בענייני המפרץ הפרסי ואירן. פורבס ממליץ לממשל האמריקני להיזהר ממדיניות חוץ אימפולסיבית
עידן יוסף
לדברי מזכ"ל החיזבאללה בנאום יום ירושלים, מטוסי קרב של ישראל וטייסים שלה משתתפים בתקיפה נגד המורדים החותים
אריאל י' לוין
השבועון טיים צופה שהשינויים הכלכליים העוברים על סעודיה, יובילו בסופו של דבר להסרת האיסור שהוטל על נהיגת נשים. למה? כי הן צריכות להגיע לעבודה
יוני בן-מנחם
מאמצי התיווך במשבר של קטר עם מדינות ערב נקלעו למבוי סתום וייתכן שהמשבר יימשך עוד זמן רב מאוד. אירן מתייצבת לצדה של קטר ומנסה לפצל את המחנה הסוני כדי להשתלט בהמשך על קטר
אריאל י' לוין
הקשרים המטרידים ביותר של קטר אינם עם חמאס או אירן, אלא עם אל-קאעידה - אומר מכון המחקר Washington Institute. דווקא עובדה זו עשויה לסייע לה למתן את המשבר עם סעודיה ומצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il