X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמיר פרץ במפגש מרתק של בכירים לשעבר עם ח"כים מכהנים: אקים מועצה מייעצת ליד היו"ר של כל חברי הכנסת לשעבר
▪  ▪  ▪
תמונת מחזור [צילום: טל הריס, דובר אמיר פרץ]
עמיר פרץ והמועצה המייעצת [צילום: יורם דורי]

השבוע הייתה לי תחושה של נסיעה לאחור במנהרת הזמן. חזרתי לשעה קלה לימים של פעילותי האינטנסיבית במפלגת העבודה וכדוברה תחת היו"רות של רבין, פרס וברק.
סייעתי למטהו של עמיר פרץ לקיים מפגש מעניין של ישן וחדש, של עבר ועתיד, של ניסיון ורעננות שנועד להדגיש כי יש למצוא את השילוב הנכון והמנצח של ותיקים וחדשים בהובלת מפלגה. באחד החדרים במרכז הסמינריוני שבכפר המכביה ברמת גן מצאתי עצמי ניצב לצדם של מי שהובילו את מפלגת העבודה להישגיה האלקטוראליים הגדולים יחד עם קבוצת חברי כנסת מכהנים שמאחדת אותם התמיכה בעמיר פרץ במרוצו לראשות מפלגת העבודה.
היו שם שרים לשעבר כמו עוזי ברעם, שר הפנים והתיירות בממשלת רבין, שרת הקליטה בממשלת אהוד ברק, פרופ' יולי תמיר, סגן שר החוץ של פרס, אלי דיין וסגן שר הביטחון של בן-אליעזר, ויצמן שירי ורבים אחרים. אפילו דב מאיר, בן ה-90 שעמד בראש המפלגה בתל אביב הגיע לפגישה. כולם בכירים שזכו לאמון גדול מהציבור ומבינים, לא מעט, בדרך לגיוס תמיכה ציבורית רחבה במפלגה: כיצד על מנהיגיה לנהוג, אלו עמדות להשיג ואת מי לגייס לתוכה כדי לעמוד במשימה של חזרה לשלטון.
יחד עם החבורה הכל כך מכובדת התייצבו גם מי שכיהנו בכנסת כנציגי מפלגות אחרות והחליטו להצטרף לשורותיה כדי להביא לבחירתו של עמיר פרץ. היו שם מלי פולישוק ואתי לבני מימי הזוהר של מפלגת שינוי ועימם דורון אביטל שהיה מפקד סיירת מטכ"ל -ח"כ מטעם קדימה.
הפורום המכובד בעיני כלל גם את חברי הכנסת איציק שמולי, רויטל סויד, איתן ברושי, נחמן שי וחיליק בר שניתן היה לראות על פניהם את הרצון להאזין, ללמוד ולהפנים מהוותיקים את המתכון לניצחון בבחירות.
קצרה היריעה מלסקור את רשימת המחמאות להן זכה עמיר פרץ מהמשתתפים: על ניסיונו העשיר שמתמצא גם בכהונתו כסגן ראש ממשלה וכשר ביטחון -תנאי הכרחי לכהונה מוצלחת כראש ממשלה, באורח חייו הצנוע, מי שלא הלך "לעשות לביתו", ולתפיסתו הערכית הסוציאל דמוקרטית שהתבטאה בעשייה חברתית חשובה כמו טיפול פנסיה לכל, בעיסוק בהפסקת ניצולם המחפיר של עובדי קבלן ובהעלאת שכר המינימום.
עמיר פרץ עצמו שמודע לעושר האינטלקטואלי וניסיון הפוליטי העצום של ותיקי המפלגה הודיע בפגישה כי מיד לאחר בחירתו בכוונתו להקים מועצה מייעצת ליו"ר ולמפלגה שתורכב משרים, סגני שרים וחברי כנסת לשעבר חברי העבודה. פרץ הוסיף כי יפעל להחזרתם של בכירים נוספים שפרשו ממנה במרוצת השנים יחד עם מאמץ מיוחד לצירופם של אישים בעלי מעמד ציבורי שהצליחו בתפקידיהם בתחומי הביטחון, מדיניות חוץ, הכלכלה, החברה, החינוך והשמירה על הדמוקרטיה.
לא נותר לי אלא להתלות באילנות גבוהים לגבי השילוב בין העבר והעתיד.
אמר נפוליאון בונפרטה כי "עם ללא עבר, אין לו עתיד" ויגאל אלון בדרכו: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". וכפרפרזה על אמירות חכמות אלו אנוכי הקטון עשרות מונים מהם אסיים ב"מפלגה שאינה זוכרת את עברה ומאזינה לדברי החוכמה של ותיקיה ובוניה מאבדת את עתידה לדעת".

תאריך:  27/06/2017   |   עודכן:  28/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבר ועתיד במפלגת העבודה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פיליטון לא רע
ארי כספי  |  27/06/17 15:44
2
הבעיה היא
באום  |  27/06/17 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
האם על ישראל לפדות בכול מחיר שבויים או גופות חיילים שנרצחו בידי חוטפיהם, או אולי הגיע הזמן לנקוט במדיניות נוקשה יותר, שבמסגרתה תשחרר ישראל אסירים ביטחוניים בודדים בלבד בתמורה לשבוי ישראלי אחד - חי או מת; נראה כי הגיעה העת להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס של הפרט
צ'לו רוזנברג
לא מן הנמנע שעד פרסום שורות אלה נתניהו כבר ימצא איזה אויב העומד להחריב אותנו ממש בקרוב, או שהערבים בהמוניהם בדרך לכבוש את הכותל, לכן יבקש מן הציבור לא להתעסק בקטנות כמו מתווה הכותל
יובל לובנשטיין
מנת הפלאפל היא בסה"כ מזין משביע ומזין המכיל כדורים, סלט, לעיתים גם צ'יפס, חמוצים וטחינה בפיתה, אולם מדוע מחירו האמיר לכ-20 שקלים למנה
ראובן לייב
ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון, מניו-יורק, מצביע על סינדרום האגו העצמי שממנו סובל הנשיא האמריקני, שעל-פיו הוא עוקף את סדרי השלטון ופועל בתוך כך רק על דעת עצמו
יוני בן-מנחם
שליט קטר הודיע לנשיא רוחאני כי הוא מעוניין בפיתוח מלא של יחסי ארצו עם אירן למרות דרישת מדינות ערב ממנו להתנתק מאירן. פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי קטר תדחה את דרישות מדינות ערב וכי צפויה הסלמה במפרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il