X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי גורמים ערבים קטר דוחה את מרבית הדרישות של מדינות ערב ומעבירה את הכדור למגרשן. פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי צפוי גל חדש של סנקציות נגד קטר בימים הקרובים
▪  ▪  ▪
אמיר קטאר, השייח' חאמד בן חליפה אל ת'אני [צילום: AP]

שרי החוץ של "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, מאע"מ ובחריין) יתכנסו מחר בקהיר לדון בתשובת קטר על מסמך 13 הדרישות שהן מסרו לקטר. קטר מסרה את תשובתה לכווית, שר החוץ הקטרי מוחמד עבד אלרחמן אלת'אני מסר אותה בכתב לשליט כווית השיח' צבאח אחמד אלצבאח שהינו המתווך המוסכם על כל הצדדים.
תוכנה של התשובה לא נמסר באופן רשמי אך מההדלפות לאתר החדשות הכוויתי "אנפראד" ולעיתון "ראי אליום" ב-3 ביולי ניתן לומר כי קטר גילתה גמישות בתשובתה אך היא איננה מספקת את הדרישות המינימליות ממנה בנושא קשריה עם אירן,עם טורקיה ובתחום תמיכתה בטרור.
אירן-קטר מוכנה לצמצם את קשריה המדיניים והכלכליים עם אירן אם כל מדינות המפרץ יקבלו החלטה על כך, קטר טוענת בתשובתה כי אין שום אדם על אדמתה המשתייך ל"משמרות המהפכה "האירניים.
טורקיה-קטר אומרת בתשובתה כי טורקיה היא מדינה מוסלמית וכי אין שום מניעה על-פי החלטות המועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ להקים בסיס צבאי של טורקיה בקטר.
התמיכה בטרור ומימונו
קטר הסכימה בתשובתה להרחיק משטחה פעילים של תנועת חמאס השוהים בתחומה, להשתיק את השיח' יוסף קרדאווי מנהיג "האחים המוסלמים" ולהורות לערוץ אלג'זירה להפסיק את התקפותיו על מצרים. קטר גם הסכימה לשלם פיצויים למצרים, להפסיק את התמיכה הכספית ב"אחים המוסלמים" ולהרחיק כמה ממנהיגי התנועה משטחה. קטר טוענת כי אין לה שום קשר לארגוני טרור שהוגדרו ע"י האו"ם ככאלה וכי היא פועלת נגד הטרור.
תשובתה של קטר איננה מפתיעה, מאז פרוץ המשבר היא שידרה ביטחון עצמי וחוסר נכונות להתפשר, היא סומכת על ממשל טראמפ שלא יאפשר פגיעה קשה בה בגלל האינטרסים האמריקנים במפרץ והימצאותו של הבסיס הצבאי האמריקני הגדול ביותר במזה"ת בשטחה.
התשובה של קטר נועדה להעביר את הכדור למגרשה של "הרביעיה הערבית" אשר גיבשה כבר את השלב הבא של הסנקציות נגד קטר שיכללו ככל הנראה את הצעדים הבאים:
  • הקפאת החברות של קטר במועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ.
  • הקפאת הכספים של קטר המופקדים בבנקים של "הרביעיה הערבית" ומשיכת הכספים של מאע"מ וסעודיה מהבנקים בקטר.
  • הטלת חרם כלכלי של "הרביעיה הערבית" על קטר.
ד.הגשת תביעה לבית הדין הפלילי בהאג נגד חברי המשפחה השלטת בקטר על תמיכתם בארגוני טרור.
  • ניתוק ערוץ אלג'זירה המשדר מדוחא מהלווין המצרי NILE-SET ומהלווין הסעודי ARAB-SET כדי לצמצם את קליטת שידוריו במדינות ערב.
אי-אפשר לשלול את האפשרות של מהלך צבאי נגד קטר אם תמשיך בהתעקשותה או עידוד ותמיכה של "הרביעיה הערבית" באופוזיציה הקטרית לעידוד הפיכה צבאית של צבא קטר בשיתוף עם חלקים מהמשפחה השלטת.
קטר טוענת לחפותה והיא מאמצת מדיניות של "הליכה על הסף", היא נוקטת קו נוקשה ובעצם מפרה את המדיניות של מדינות המפרץ כלפי אירן וממשיכה בתמיכה בארגוני הטרור ובהתערבות בעניינים הפנימיים של מדינות ערב.
קטר גם שואבת עידוד מהתמיכה של אירן וטורקיה בעמדותיה, היא מודעת לכך שיצרה מצב של חוסר יציבות במפרץ והיא מעריכה שהדבר משרת את האינטרסים שלה מכיוון שממשל טראמפ יעשה הכל להרגיע את המצב כדי לאפשר לו את המשך המלחמה בארגון דאעש שנחשבת לאחת המטרות החשובות שהגדיר הנשיא טראמפ.
גורמים במפרץ טוענים כי קטר איננה יכולה להתנתק מהקשרים ההדוקים שלה עם תנועת "האחים המוסלמים" שחילחלה כבר לתוך כל מוסדות השלטון וכי נוצרו בין שליט קטר לתנועה מערכת של אינטרסים הדדים וברית שקשה לנתקה.
לדבריהם, שליט קטר, השיח' תמים בן חמד מתייחס ל"אחים המוסלמים" כשכפ"ץ שלו והוא בטוח שהם יגנו עליו בדיוק כפי שהגנו על הנשיא ארדואן בניסיון ההפיכה האחרון נגדו. כלומר, הם יוציאו את האנשים אל הרחובות והכיכרות בדוחא כדי למנוע מהצבא הקטרי להדיחו.

תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
אריאל י' לוין
ממשל טראמפ ממשיך לזגזג בנוגע למתרחש בסוריה. לאחר שדרש להדיח את אסד בשל השימוש בנשק כימי, אומר כעת טילרסון שגורלו מופקד בידי רוסיה - מה שכמובן מבטיח את הישארותו בשלטון
אופיר וינטר
כיום, כאשר ישראל ומצרים מציינות ארבעה עשורים לביקור סאדאת בירושלים, רצוי ששתי המדינות ישובו ויאשררו את היסודות שנקבעו בהסכמי קמפ-דיוויד ועוגנו לאחר מכן בהסכם השלום
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לא נאבק, ניצחון, פטורות, הנחת סלב ומוכרים נשק    שבוע טוב
יוני בן-מנחם
קטר דוחה את רשימת הדרישות של מדינות ערב ממנה ובראשן את הדרישה לסגור את הבסיס הצבאי הטורקי ואת ערוץ אלג'זירה. "הרביעיה הערבית" נערכת לסנקציות נוספות שיוטלו בקרוב על קטר אם לא יושג הסדר מדיני המסיים את המשבר
יורם שוייצר
בשנה השלישית לייסודה של ‘המדינה האיסלאמית’ היא סופגת תבוסות צבאיות גוברות ומצויה בנסיגה רצופה    עם זאת, היא צפויה להמשיך ולעמוד במרכז הדיון הציבורי הבינלאומי הקשור במאבק נגד הטרור הגלובאלי, גם בשנתה הרביעית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il