X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
. מי קבע שעניין לנו בכפיה דתית, שכופה המיעוט הדתי על הרוב החילוני, שלא ללכת לפסיגל בשבת? אולי נראה בכך כפיה של הרוב החילוני על המיעוט הדתי, שעד כה נמנע ממנו ומצבור ילדיו וציבור הפעוטות - משך עשרות שנים - מלצפות, להשתתף ולנכוח באירועי הפסטיגל, משום שהתקיימו בשבתות
▪  ▪  ▪

הזמר, עומר אדם, הודיע להנהלת הפסטיגל, האמור להתקיים בחג החנוכה הבעל"ט, כי הוא אינו מתכוון לקיים הופעות שלו ושל להקתו, במסגרת אירועי הפסטיגל, בשבת. בעקבות הודעתו זו של עומר אדם החליטה - כפי שפורסם בכלי התקשורת - הנהלת הפסטיגל, כי כלל מופעי הפסטיגל השנה לא יתקיימו, לראשונה, בשבת. נזכיר, כי הפסטיגל הינו אירוע פרטי, המופק בידי חברת הפקות פרטית, שאין לה כל מחויבות חוקית, כלפי הציבור הרחב, דוגמת גופים ציבוריים, הממומנים ומסובסדים, מקופת הציבור הרחב.
החלטתה העסקית והחוקית הזו הביאה בעקבותיה שמחה, בקרב הציבור הדתי והחרדי. ידיעה בעניין זה פורסמה - בהרחבה ובשמחה - באתר החרדי "כיכר השבת". בתגובה, פרסמה תנועת "ישראל חופשית" - שיש המגדירים אותה כ"תנועה אנטי דתית קיצונית" - פוסט מחאה באתר הפייסבוק שלה. בפוסט זה נכתבו דברים, בזו הלשון: "ב"כיכר השבת" ששים על כך שהפסטיגל, שהחרדים בכלל לא נמנים על הקהל שלו, לא יתקיים לראשונה בהיסטוריה, בימי שבת. אנחנו קוראים לכם, ציבור חילוני, לא ללכת לפסטיגל גם ביום ראשון, שני, שלישי, רביעי, חמישי ושישי".
הלו. הלו. תירגעו שם אתם המנסים לחרחר "מלחמות דת" מיותרות וחסרות טעם. אין מאין. מה יש? אסור לו לאדם יהודי - ולזמר יהודי שומר שבת, דוגמת, עומר אדם, בכלל זה - להחליט, כי יום השבת הוא יום המנוחה שלו. מה יש? אסור להנהלת הפסטיגל - שהיא עסק פרטי, לכל דבר ועניין שהוא - להחליט מתי תקיים היא אירועים ומתי לא תקיים היא אירועים, מטעמה? אסור להנהלת הפסטיגל להחליט שלא לקיים אירועי הפסטיגל, בשבת אם אמן מרכזי, דוגמת עומר רדם מודיע - מראש וזמן רב לפני האירוע המתוכנן - כי הוא אינו מתכוון לחלל שבת ולהופיע בפסטיגל, בשבת?
וכמובן אצל יהודים, כמו אצל יהודים. אין רגע שקט. לא מעט גולשים חילוניים ודתיים מנגד יצאו נגד הפוסט הקורא למחאה, כי מדובר בקריאה מיותרת למלחמה מהסיבה שמדובר בעסק פרטי שזכותו לפעול לפי שיקוליו האישיים והעסקיים. ותנועת "ישראל חופשית" מוסיפה שמן למדורה וטוענת: " אין לנו שום בעיה שמארגני הפסטיגל מתעדפים את הציבור הדתי, שבכל מקרה לא יגיע בשבת. אנחנו רק קוראים לציבור החילוני שדורכים עליו לא להגיע גם בשאר השבוע".
מהפקת הפסטיגל נמסר בתגובה לאתר 'tmi מעריב': "ראשית אנחנו שמחים מאוד על העניין הרב שהפסטיגל מעורר, למרות שחנוכה עדיין רחוק. לוח המופעים עדיין לא ניסגר, אך אנחנו יכולים להרגיע כבר כעת את ציבור ההורים ולהבטיח כבר כעת כי לכל הורה תהיה אפשרות למצוא מועד נוח כדי לבלות עם ילדיו בפסטיגל".
ובכן בואו נרגע קצת, בחום יולי-אוגוסט זה. תחילה נעשה סדר בדברים. מי קבע שעניין לנו בכפיה דתית, שכופה המיעוט הדתי על הרוב החילוני, שלא ללכת לפסיגל בשבת? אולי נראה בכך כפיה של הרוב החילוני על המיעוט הדתי, שעד כה נמנע ממנו ומצבור ילדיו וציבור הפעוטות - משך עשרות שנים - מלצפות, להשתתף ולנכוח באירועי הפסטיגל, משום שהתקיימו בשבתות. ומה באשר לעובדים ובעלי חנויות, העובדים ומנהלים עסקיהם בקניונים ומרכזי קניות הפועלים בשבתות ונאלצים - מכוח חוזים כפויים עם בעלי קניונים ומרכזי קניות אלה - להפעיל, כמי שכפאם שד ובניגוד לרצונם, עסקיהם? האם אין זה כפיה של תרבות חיים חילונית על דתיים שומרי שבת ואילוצם לחלל שבת?
תגידו. תגידו. יש לכם עוד כוח בחום ובלחות הנוראיים הללו להילחם מלחמות דת ומלחמות אנטי דת? מלחמות כפייה ומלחמות אנטי כפייה? מה יש לכם? התחרפנתם? אין לכם דברים מעניינם יותר לעסוק בהם? שלום עם הערבים היושבים סביבנו, כבר הבאתם? מניעת מצב של ירי טילים ורקטות לשטחי מדינת ישראל, כבר יצרתם? אז עזבו אותנו ממלחמות מיותרות ותנו לכל אחד ואחת לחיות לפי אורח חייו הנוח והמתאים לו, בלי להכניס לתוככי ה"פרטי" עניינים "ציבוריים". לה רצונו של הזמר, עומר אדם, לשמור שבת חייב להפוך לעניין ציבורי ופומבי.
אז שבת שלום לכם. תנוחו קצת. שתו מים. מי שרוצה שילך לבית-הכנסת ומי שרוצה שילך למועדונים, לבתי-קפה ולאן שישאוהו רגליו. רק תנו קצת שקט במקום הזה. ממילא חם עכשיו, חם יותר מדי בשביל מריבות שטות - לוהט ולוהב כאן, בימים האחרונים, בשביל מריבות שטות מוחלטות. קחו אוויר. תכנסו למזגן ואל תעשו יותר מדי רעש. אבא ואימא ישנים עכשיו - חזק חזק - ב"שלאף נשטונדה" השבתית שלהם. זו שנת קודש מוחלט ואסור להפריע להם, באמצע שנתם.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  06/07/2017   |   עודכן:  06/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עומר אדם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוי וייז מיר - אין פסטיגל בשבת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שאבאס - ש---א---ב---א---ס!!! ל"ת
גיל שפילצויג  |  6/07/17 11:03
2
תנו לעומר אדם לחיות את חייו ל"ת
אריה אוחיון  |  6/07/17 12:20
3
עומר אדם נשמה צדיק יסוד עולם ל"ת
יהודי שומר שבת  |  6/07/17 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
מעודי לא הבנתי מה ליצחק הרצוג (ילד שמנת מפונק, מצהלה) ולמפלגה בעלת השקפה חברתית הנוטה לכיוון הסוציאל דמוקרטי. מאז ומעולם לא הבנתי מה קושר בוז'י הרצוג שהיה שותף בכיר במשרד עורכי הדין, הרצוג, פוקס, נאמן ושות', שאביו נמנה על מייסדי משרד זה עם מפלגה התומכת במדינת רווחה הדואגת לציבור העובדים ולחלשים בחברה, המתנגדת להפרטת השירותים הציבוריים
עפר דרורי
יגאל יששכרוב
בטרמינל יפעלו, בין היתר, 3 מעליות ו-3 דרגנועים. במתחם התחנה בונים כעת רציפים ומגדילים את המסוף
חיים שטנגר
הצועדים לאורך האוטוסטראדה E-5, זוכים לעידוד, מאנשים המסמנת להם תנועת האות האנגלית "וי", בשתי אצבעות, או בתגובות התנגדות, מצד תומכי ארדואן וממשלו, המניפים ארבע אצבעות, לאות וסימן שהם בעד ארדואן. ימים יגידו אם "צעדת הצדק" תביא להחלשת והפלת ממשל ארדואן
חיים שטנגר
יש לגזור על אולמרט גזר-דין ציבורי וחברתי, שמשמעותו הינה אחת מחיקתו של אולמרט מן התודעה הציבורית, אחת ולתמיד ובאופן מוחלט. אין לראיין אולמרט - בתקופת היותו אסיר ברישיון וגם לאחר מכן - בכל עניין ונושא שהוא. אין לפנות אליו ולבקשו לחוות דעתו, אם בעניינים שעל הפרק ואם בעניינים אחרים. יש להתעלם באופן מוחלט וחד-משמעי - מהספר שעומד אהוד אולמרט להוציא לאור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il