X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
Usa Today מביא נתונים קשים על פשעי השנאה המתרבים בארה"ב, במיוחד על-רקע הקמפיין והניצחון של טראמפ. התחזיות לעתיד הקרוב והרחוק אינן מעודדות
▪  ▪  ▪
הצתת כנסייה של שחורים במסצ'וסטס [צילום: רוגליו סוליס, AP]

בחודשים האחרונים ישנה הרגשה כאילו ארה"ב מתמודדת מדי שבוע עם אירוע שנאה. בחודש יוני אדם לבן צולם קורא לאדם שחור בסטארבקס "עבד", ואישה לבנה צולמה בניו ג'רזי כאשר היא מתבטאת בגזענות נגד משפחה שחשבה שהם הודים (והם לא היו). בחודש מאי נדקרו למוות שני גברים ברכבת בפורטלנד, כאשר ניסו לעצור התבטאויות אנטי-מוסלמיות.
סמלי שנאה מופיעים ברחבי המדינה, מתריע USA Today. חבלי תלייה בוושינגטון, גרפיטי גזעני על שער ביתו של לברון ג'יימס, כרזות עם אמירות אנטישמיות באנדרטת השואה בלייקווד. לאחרונה נערכה עצרת של קלו קלוקס קלאן בווירג'יניה, פחות מחודשיים לאחר רציחתו של הגזען ריצ'רד ספנסר. קבוצות התומכות בעליונות הגזע הלבן מתכננות עוד עצרות מחאה באמצע אוגוסט.
מחלוקות עמוקות שנחשפו בארה"ב בזמן המרוץ האחרון לנשיאות, רק הביאו להתעצמות האירועים הגזעניים בשמונת החודשים האחרונים והם הופכים לנפוצים יותר, כותב העיתון. לדברי צ'יפ ברלט, שחוקר את הנושא, הצמיחה איננה רק במספר האירועים, אלא גם באכזריותם. ישנם מרכזים העוקבים אחר מקרי אלימות אלו, אך לא ניתן להבין את היקפם וקשה לעקוב אחריהם מכמה סיבות. לא כל רשויות האכיפה שולחות ל-FBI מידע על-אודות פשעי שנאה. ישנן חמש מדינות שבהן אין הגנה מפשעי שנאה. הרבה מדינות לא כוללות הגנה עבור אנשי הקהילה הלהט"בית, ומקרים של הטרדה פומבית שמונעת משנאה, לא נחשבת פשע שנאה.
250,000 פשעי שנאה בשנה
למרות שהמספרים במלואם אינם קיימים, גם מהפרטים הנתונים עולה תמונה מטרידה. הדוח האחרון של ה-FBI בנושא פשעי שנאה מוסר על 5,818 פשעי שנאה בשנת 2015, עלייה של 6.5% לעומת השנה שלפניה. הדוח גם הראה, כי יש ישנה עלייה בתקיפות נגד מוסלמים.
מרכז אחר שעקב אחר הנושא מצא 1,094 אירועי שנאה בחודש הראשון שלאחר הבחירות לנשיאות, 37% מהם התייחסו ישירות לדונלד טראמפ, לסיסמאות הקמפיין שלו או להערותיו על תקיפות מיניות. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, דחה את הטענות לפיה עלייה באירועי שנאה התרחשה לאחר ניצחונו של טראמפ. אבל אמריקנים רבים התומכים בטראמפ, שמעריצים את חוסר התקינות הפוליטית שלו, אומרים שהם לא מגנים גזענות או אלימות. בדוח אחר נכתב, כי הייתה עלייה של 86% בתקריות האנטישמיות ברבעון הראשון של 2017.
בשנת 2055 בארה"ב לא יהיה רוב גזעי או אתני אחד, שינוי הנובע מהגירה. לפי סקר שנערך לפני ואחרי הבחירות לנשיאות, אנשים לבנים ממעמד הפועלים שמודאגים מההגירה, היו בעלי סיכוי גדול פי 3.5 להצביע בעד טראמפ. כמעט חצי מהלבנים בני מעמד הפועלים אמרו, שלעיתים הם מרגישים זרים בארצם. עוד נמצא, מצטט העיתון, כי בני המיעוטים מרגישים פחות בטוחים, בעיקר מוסלמים ומהגרים. 41% מההיספנים חוששים למקומם בחברה לאחר הבחירות לנשיאות. אנשים אלו מרגישים שעומדים לתקוף אותם בכל רגע, ולעיתים קרובות הם לא סומכים על המשטרה שתעזור להם.
מאגר המידע של ה-FBI מביא תיעוד ל-6,000-5,000 פשעי שנאה בשנה, בעוד הנתונים של משרד המשפטים גבוהים יותר. דוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמתבסס על נתוני הפשיעה הלאומיים, מראה, כי האמריקנים חווים 250,000 פשעי שנאה בכל שנה מאז 2004. אבל כרבע מפשעי השנאה לא מדווחים, מהחשש שהמשטרה לא תוכל לעזור בנושא.
הדיבורים והשתיקות של טראמפ
בשנים לפני שהתמודד לנשיאות, טראמפ הטיל ספק בלגיטימיות של ברק אובמה כיליד ארה"ב. בקמפיין שלו אמר טראמפ כי שופט מסוים מוטה בגלל המורשת המקסיקנית שלו. מאז כניסתו לתפקיד, פעל טראמפ בצורה קשה נגד הגירה והוציא צו איסור כניסה משש מדינות מוסלמיות, דבר שבית המשפט העליון אישר חלקית. עלייתו של טראמפ, אומר ברלט, נובעת בעיקר מהשפה של "אנחנו מול הם", דבר המהדהד באוזניהם של האמריקנים החוששים משינוי תרבותי הנובע משינוי דמוגרפי.
לאחר הפיגוע במועדון להט"ב באורלנדו ביוני 2016, האשים טראמפ את האוכלוסייה המוסלמית, ואמר שעליהם לעבוד ביחד כדי למצוא את "האנשים הרעים". עוד האשים את הקהילה המוסלמית, בכך שהכירה את מטרתם של המחבלים בסן ברנרדינו ולא הסגירה אותם. ברלט מסביר, כי כאשר אדם בכיר אומר שקבוצה כלשהי מאיימת על יציבות הקהילה והעם, בתנאים מסוימים אנשים יכולים להסיק שהם חייבים להגן על אורח חייהם מפני אנשים אלו. מדובר בשעירים לעזאזל שהציבור חושב שצריך להשתיק או לחסל אותם.
טראמפ התבקש פעמים רבות לגנות את השנאה הנקשרת לשמו. ביטויי שנאה של תומכיו תועדו היטב לאורך הקמפיין, וטראמפ עצמו הואשם על-ידי ארגוני זכויות אזרח בשימוש ברטוריקה של שנאה ואלימות, כמו גם בחוסר גינוי רטוריקה זו. רק בחודש האחרון טראמפ העלה סרטון שבו נראה כיצד הוא "מפיל" את ה-CNN, סרטון שהעלה במקור בלוגר בעל היסטוריה של גזענות, אנטישמיות ושנאת זרים.
העלייה בקיטוב הפוליטי בארה"ב, מסכם USA Today, היא חלק ממה שמביא את השנאה מהשוליים למרכז הבמה. הצהרות שבעבר נחשבו קיצוניות, כיום נחשבות למקובלות. מחקר אחר מצא, שיותר ממחצית הדמוקרטים והרפובליקנים אמרו כי המפלגה השנייה גורמת להם להרגיש פחד. יותר מ-40% מהם אמרו שהמדיניות של המפלגה השנייה מאיימת על רווחת המדינה. המנהיגים הם אלו שצריכים לדבר נגד השנאה, והאזרח הפשוט צריך למנוע מהמדינה להתדרדר לאכזריות ולהוביל אותה לצדק.

תאריך:  14/07/17   |   עודכן:  14/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארצות השנאה של אמריקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
באום  |  14/07/17 13:31
2
פשעי השנאה וההתפרעויות האלימות
חנן3  |  15/07/17 18:00
3
פייק ניוז אנטי-טראמפי טיפוסי
שוחר-שלום  |  15/07/17 18:43
4
כתבה מוטה דמוקרטים ירו בחברי
תקוה ב.  |  15/07/17 23:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
איתמר לוין
ברק-ארז וזילברטל: לא מדובר בפגיעה בזכותו החוקתית להליך הוגן והמחדל אינו מוביל לזיכויו    הנדל: מדובר בפגיעה קשה בזכות החוקתית וככלל משמעותה קבלת גרסתו של הנאשם
איתמר לוין
ליקויים חוזרים ונשנים בהובלת אסירים ועצירים, שלעיתים מוותרים על זכויותיהם בשל כך    חשש מיכולתם לעמוד בחקירות משטרה ובדיונים משפטיים אחרי הטלטול הממושך
איתמר לוין
הצפיפות הקשה מתלווה לחום ומחנק, תנאי היגיינה ותברואה ירודים, העדר הפרדה בין השירותים למקלחת ושימוש ב"שירותי כריעה
איתמר לוין
צפיפות המגיעה לפחות ממטר מרובע לאסיר    תנאי מזג אוויר קשים, תחזוקה לקויה ורמת היגיינה נמוכה    אסירים רבים אינם זוכים לשיקום
איתמר לוין
מאמר בניו-יורק טיימס טוען, כי יכולתו של הציבור להשפיע על מדיניות התוכן של הרשתות החברתיות, עשויה להיות חשובה לא פחות מאשר פסיקתו של בית המשפט העליון של ארה"ב
רשימות נוספות
לא לפגוע בביקורת על השלטון  /  איתמר לוין
"מביש שלא ניתן לחלוק על עמדת מנדלבליט"  /  עידן יוסף
לפחות 4.5-4 מ"ר לכל אסיר ועצור  /  איתמר לוין
יהודית ודמוקרטית  /  איתמר לוין
נפשה של הדמוקרטיה  /  מרים נאור
דמוקרטיה מותקפת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il