X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שחשוב לשמור על קדושת החיים, אך במצב בו לא ניתן להציל אדם ממוות בטוח, רצוי לנתקן מן המכשירים כדי למנוע ממנו סבל נוסף
▪  ▪  ▪
צ'רלי גראד [צילום: באדיבות המשפחה/AP]

יש רגעים שהרגש גובר הרגש על השכל. בימים אלו מסעיר את אנגליה (ובעקבותיה את העולם) סיפורו קורע הלב של התינוק צ'ארלי גארד אשר נאבק בימים אלו על חייו.
תקציר העלילה
צ'ארלי גארד נולד ב-4.8.16 בלונדון. לאחר פרק-זמן קצר הבחינו הוריו שהוא לא מתפתח כשורה (למרות שהוא נראה בהתחלה "בריא לחלוטין"). כשהיה בן חודש חלה צ'ארלי במחלה גנטית נדירה אשר בעקבותיה הוא הפך להיות עיוור, חירש, לא מסוגל לזוז ולנשום בזכות עצמית, וכן סבל ממחלת הנפילה.
בית-החולים שבו מאושפז צ'ארלי רוצה לנתקו מהמכשירים (ולמעשה, להמית אותו המתת חסד), ואילו הוריו כריס וקוני מעוניינים לנסוע אתו לארצות-הברית כדי שהתינוק יעבור טיפול ניסיוני (שאולי יציל את חייו).
הסוגיה המשפטית בנושא
הוריו של צ'ארלי כריס וקוני לא קיבלו את החלטת בית-החולים והחליטו לבקש סעד מבית המשפט על-מנת שהלה יורה לצוות הרפואי שלא לנתק את הילד מהמכשירים עד שיימצא טיפול שיציל את חייו.
בית המשפט דחה את עתירת ההורים בטענה, שכל טיפול ניסיוני אשר לא הוכח כמציל חיים, עלול לגרום לצ'ארלי נזק רב. ההורים לא קיבלו פסיקה זו, ועתרו לבית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בבקשה שייתן לילדם סיכוי לחיות באמצעות טיפול ניסיוני בארצות-הברית. במקביל אספו ההורים יותר מ-170,000 אירו כדי לממן את הטיפול.
עורכת הדין שייצגה את בית-החולים, דברה פאוול טענה בסוף חודש אפריל כי עצם העובדה שצ'ארלי סובל מנזק מוחי (הגורם לכך שהוא לא יכול לעשות פעולות בזכות עצמו), והרופאים שטיפלו בו קבעו שלא ניתן להצילו ממוות בטוח מחייבת לנתק אותו מהמכשירים הרפואיים. בית המשפט לזכויות אדם מקבל עמדה זו ופוסק שתוך שבוע יש לנתק את התינוק מהמכשירים. הרופאים מתחשבים בסבלם של ההורים ונותנים להם שבוע להיפרד מתינוקם.
ההצעה של בית-החולים האיטלקי
ביום שני (17.07.03) הציע בית-החולים האיטלקי "bambino geso", המנוהל על-ידי הוותיקן, כי הוא מוכן לקבל את התינוק הבריטי צ'ארלי גארד כדי לנסות להציל את חייו. בית-החולים הודיע שיפנה לגורמים בבריטניה כדי שיאפשרו את העברת התינוק.
במקביל, הושק קמפיין בינלאומי הכולל השקת עצומות מקוונות, והפגנה ספונטנית סביב ארמון באקינגהם שבלונדון למען השארת התינוק בחיים. בימים האחרונים עושה רושם שהוריו של צ'ארלי משלמים עם רוע הגזרה, והתינוק ככל הנראה ינותק מהמכשירים.
המצב בישראל
החוק בישראל לא מתיר לשום גוף שהוא להפסיק חיים בצורה אקטיבית. בית המשפט יכול לאשר צעד חריג זה בתנאים מסוימים.
דעתי האישית
אין ספק בכלל שמוות של אדם (בכלל זה תינוק) זה דבר נורא. אך במצב שבו לא ניתן להציל אדם ממוות בטוח, רצוי לנתקו מהמכשירים כדי למנוע ממנו סבל נוסף.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי.
תאריך:  11/07/2017   |   עודכן:  11/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפורו מכמיר הלב של צ'ארלי גארד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
השיטות הנלוזות של שיסוי, הסתה, דה-לגיטימציה וכד' לא תפעלנה לעולם ועד. גבאי מכיר את המציאות טוב וסביבו אנשים בהחלט ראויים המסוגלים לסייע לו במאבקו. המלעיזים, הפסימיסטים, הבריונים לא קיבלו מנדט לשלוט לעד
אפרים הלפרין
ראיתי מספר סרטונים שפורסמו באינטרנט, ראיתי גם סרטונים "פרטיים" שצולמו על-ידי ידידים    מסתבר שהבית היהודי ואין עתיד מאיימים להחריב את ישראל ביתנו עלינו    איש לא חולק על הצורך בשילוב המסורת בתוכנית הלימודים, אך מי שנותן ידי לפולחן אלילי, בין אם מדובר באלוהים זה או אלוהים אחר חייב לעוף מהנוף הציבורי שלנו    פולחן אלילי, רק למי שרוצה, איש לא יכפה עלינו על ילדינו ונכדינו פולחן אלילי פגני מכל מין וסוג
משה חסדאי
מה עושים ואיך מתמודדים עם מצב בו האדם חש תקוע?    סוד הקליפה והפרי    צמד המושגים קליפה ופרי, מהווה רמז גדול, לפשרה של מציאות תקועה
דוד סנדובסקי
שטח ענקי, אוכלוסייה רוסית סלבית לאומית מצטמקת, סכנת איסלאם קיצוני ברוסיה ובעולם, ופגיעות אסטרטגיות באינטרסים רוסיים חיוניים כתוצאה מפירוק ברית המועצות עומדים בבסיס תפיסת הביטחון הלאומי הרוסי    לכך מתווספים גם רצון עז להגברת הנוכחות והשליטה בנתיבים ימיים גלובליים במזה"ת, בארקטיקה ובים הבלטי והשחור וכן במים כלכליים עתירי משאבים
מירב ארד
איך זה יכול להיות שהם אטומים לסבלם של עולים אחרים? הם מגנים – ובצדק! – על קשישים ואימהות חד-הוריות דוברי רוסית. אז למה הם מתעלמים ממצוקתם של עולים מאתיופיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il