X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
עוד מבט על ניסוי הטילים שערכה קוריאה הצפונית בשבוע שעבר: למרות שמדובר רק באב-טיפוס, הוא מכניס את המדינה למועדון יוקרתי במיוחד
▪  ▪  ▪
יכול להגיע לארה"ב [צילום: AP]

מה יכול להיות מסוכן יותר מראש נפץ גרעיני? טיל לטווח ארוך במיוחד שיכול לשגר את ראש הנפץ הגרעיני לחופים מרוחקים. נכון לעכשיו, זה בדיוק מה שיש לקוריאה הצפונית, כאשר הפכה למדינה השביעית בעולם שפיתחה טיל בליסטי בין יבשתי (ICBM) – כותב אתר "פוריין ריפורט".
ב-4 ביולי שיגרה קוריאה הצפונית בפעם הראשונה את "הוואסונג-14". לפי סוכנות הידיעות של המדינה, מדובר בטיל שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. הטיל הוא בעל טווח של 4,000 ק"מ, ולדברי ג'פרי לואיס ממכון מידלברי ללימודים בינלאומיים, הטיל יכול להגיע לחופי ארה"ב. הטיל יכול להגיע גם רחוק יותר, ואולי לפגוע ביעדים בתוך ארה"ב. לואיס אומר, כי זהו הטיל בעל הטווח הגדול ביותר שקוריאה הצפונית שיגרה, כאשר טילים קודמים היו לטווחים קטנים ובינוניים נגד מטרות סמוכות.
שיגור מוצלח זה של הטיל, הכניס את קוריאה הצפונית לאותו מועדון עם ארה"ב, סין, רוסיה והודו שגם הן פיתחו ICBM שמשוגרים מהקרקע. בריטניה וצרפת ביחד עם ארה"ב, רוסיה וסין יכולות לשגר טילים שכאלו מצוללות. מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון, קרא לפעילות גלובלית נגד קוריאה הצפונית והבטיח לנקוט בצעדים חזקים יותר כדי להרתיע אותם משיגורים נוספים. יום לאחר השיגור, ביצעה ארה"ב תרגילים צבאיים ביחד עם קוריאה הדרומית.
ג'וזף ברמודז ג'וניור, אנליסט במכון העוקב אחר קוריאה הצפונית, אמר שרוב המדינות המחזיקות ב-ICBM מוטרדות מאיומים רחוקים. היכולת לפגוע במטרה שנמצאת כמה אלפי קילומטרים ממך, מעניקה לך את היכולת להרתיע מעצמת-על. ארה"ב היא מעצמת-העל שקוריאה הצפונית חושבת עליה. לאחר הניסוי המוצלח נאמר בטלוויזיה המקומית, כי הטיל ישים קץ לאיומים הגרעיניים מצד ארה"ב.
ממשל טראמפ התבסס במידה רבה על סין, שותפת הסחר הגדולה ביותר של קוריאה הצפונית, שתפעיל עליה לחץ. למרות שלארה"ב יש מערכת הגנה מפני טילים שכאלו באלסקה, ישנם ספקות האם המערכת עובדת כמו שצריך. שיגור מוצלח לא מצביע על יכולת מבצעית מלאה, ונכון לעכשיו מדובר באב טיפוס. זהו אולי לא איום להיום, אומר ברמודז, אך זהו איום שמתעצם יותר ממה שחשבו.
News מציין, כי לפי פרסומים זרים, גם ישראל שייכת למועדון המדינות בעלות ICBM. לפי אותם פרסומים, ישראל מחזיקה בגרסה מפותחת של טיל היריחו - יריחו 3. טיל זה בעל טווח של 7,000-4,500 ק"מ ובעל יכולת נשיאה של ראש נפץ במשקל 1,300-1,000 ק"ג. מדובר בטיל תלת-שלבי, שמסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני אחד במשקל של 750 ק"ג או ראשים גרעיניים קטנים יותר הניתנים לשיגור למטרות נפרדות.
לפי הערכת מומחים, הטיל דומה לטיל "שביט" בעזרתו ישראל משגרת לווינים. לפי תמונות שהופצו בעולם, ניתן לשגר את הטיל ממתקני שיגור וממערכת מתנייעת. לפי דיווח סודי שנמסר לקונגרס האמריקני בשנת 2004, הטיל יכול להעניק לישראל מהלומה גרעינית לכל המזרח התיכון כולל אירן, אפריקה, אירופה, אסיה, כמעט כל צפון אמריקה, חלקים נרחבים בדרום אמריקה וצפון אוקיאניה. בנוסף לכך, לפי פרסומים זרים ישראל מפתחת את "יריחו 4", דגם חדש לטיל הבליסטי יריחו 3.

תאריך:  11/07/17   |   עודכן:  11/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטילים המסוכנים בעולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כולם שווים
אין לי בבית כזה  |  24/03/24 23:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
יצרנית בשר מדרום דקוטה תבעה מהרשת 5.7 מיליארד דולר, וזו החליטה לאחר שמיעת עדי התובעת שעדיף להגיע לפשרה. ההתקפות של טראמפ על התקשורת מילאו תפקיד בהחלטה, סבור ביזנסוויק
איתמר לוין
הרפר בקאהם, בתם של ויקטוריה ודייוויד, חגגה את יום הולדתה השישי בארמון בקינגהאם. במקביל, הוריה רשמו את שמה כסימן מסחרי ורק הם יכולים להשתמש בו
איתמר לוין
סגן הנשיא מייק פנס מארח תורמים ומקורביו הקימו גוף במטרה לממן את פעילותו הפוליטית. ניו-יורק טיימס תוהה האם מדובר בסיוע לנשיא ולממשל, או בהכנות לקריירה פוליטית עצמאית
איתמר לוין
קרדינל בכיר הורה על דעתו של האפיפיור פרנציסקוס, שאסור להכין את לחם הקודש כך שיהיה נקי מגלוטן ואסור לערבב אותו עם מרכיבים אחרים שימנעו ממנו להיקרא "לחם חיטה"
איתמר לוין
דונה אדוארס הייתה חברת קונגרס עשר שנים ובשלהי כהונתה גילתה שהיא סובלת מטרשת נפוצה. במכתב מרגש מעל דפי וושינגטון פוסט, היא מסבירה מה יקרה לה אם חוק הבריאות החדש יאושר
רשימות נוספות
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
האחות הקטנה של פוקס  /  איתמר לוין
דאעש יובס, אירן תתחזק  /  אריאל י' לוין
הודעה מחשמלת - ומיותרת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il