X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטת השופטים בסיום הערעור על גזר הדין שהושת על אלאור אזריה מחזירה אותנו לבעיה של העם כולו: רגש הנחיתות של היהודי החדש מול העולם כולו, והרצון להיראות טהור וזך, גם אם טובחים בנו ללא הרף - רגש זה היה ויהיה בעוכרינו. קרוב לוודאי שתהיינה לו השלכות שליליות עלינו בכל התחומים
▪  ▪  ▪
אלאור אזריה [צילום: אבשלום סאסוני/פלאש 90]

הכותרת הלקוחה מהפואמה של ביאליק, שמה אצבע על נושא כאוב: רגש הנחיתות שפשה בנו כנגע. הגורם לנגע הוא הרצון להראות לגויים שעם ישראל הוא מעל לכל שאר העמים. דמוקרטי-עלאק. בעוד כל העמים נוהגים באופן מסוים - הרי עם ישראל מראה לעולם שהוא יכול וממשיך לספוג באצילות את החבטות והרציחות מצד הגויים, מבלי להגיב כפי שכל אדם נורמלי היה מגיב.
בעוד עם ישראל בארצו החופשית מעניק אזרחות לערבים המכריזים השכם והערב שהם פלשתינים ומחויבותם היא לאיסלאם ולא למדינת ישראל וכך ממשיכים מתוכם לפגע בנו ולשפוך דם טהורים - הרי שופטי הצדק הישראלי מעל כס המשפט הרם דנים חייל למאסר וביזוי, למרות שכל שעשה היה ראוי לשבח ולא לבזיון. אבל מכיוון שנקלעו למבוי סתום - כי אינם יכולים להודות בטעות שבשיקול דעתם - הם בחרו לבטל באחת את הערעורים משני הצדדים, בהותירם את גזר הדין השגוי על-כנו. אלא אם יחליט מי שהזכות נתונה בידו, לחון את אלאור אלעזר.
משפט אלאור אזריה הוא כתם שיישאר לדראון.
התנהלותם של הבכירים בשלטון ובצה"ל שנחפזו לשפוט אותו מהרגע הראשון ולהכריז בקולי קולות על אשמתו בטרם נחקר המקרה - עשו מהמשפט הבזוי הזה משפט ראווה. משפט שמשמש את מחליטי ההכרעות המשפטיות לצורכי קידום פוליטי במקרה הטוב, או גרוע יותר - לצרכי ההצגה שהם מנסים להציג את ישראל כמו כבשה שהולכת לטבח בלא שתצפצף וללא תגובה.
אך פני הדברים אינם בדיוק כאלה. עם ישראל לא נבחר על-מנת לבזות את אלה שנותנים את נפשם ומקריבים את חייהם כדי לשמור על כל העם, כולל המשתמטים, וכן המתנענעים בישיבות וחיים על כספי הציבור. אם צדקו שופטי בית המשפט שקרעו את אזריה לגזרים והשליכוהו כקרבן עבור "השם הטוב" שהם מתאווים לשוות ליהודים - או אז אנו צפויים לתביעות כנגד כל חייל שייעשה את חובתו ויחסל מפגעים, וכן למיצוק דעת הקהל העולמית שישראל היא שמשון החלש.
לאור כל הרעש והמהומה שהתעוררה עם הריגת המחבל בחברון - איפה היו כל הצדקנים כשבני משפחתי - שני פעוטים, מתן ונעם אוחיון, נטבחו בביתם בקיבוץ מצר יחד עם אמם רויטל? מדוע לא קמה סערה בשל כך - האם משום שהדבר התרחש בקיבוץ של השומר הצעיר, בתוך הקו הירוק? הם הרי לא היו "מתנחלים". אם כך, מדוע הדבר עבר בשקט יחסי בעוד הריגת מחבל נתעב גוררת בעקבותיה משפט ראווה מתועב? במקום שתערך חקירה שקטה ועניינית של הצבא, בלא התערבות נוגעים בדבר שיכול לשרת רק את עניינם?
תוצאות משפט אלאור אזריה יסתיימו לא רק בפגיעה בחייל ובמשפחתו, אלא גם בעם כולו, בכך שיערערו את הרצון של הצעירים לשרת בצבא. כי אם הצבא לא מגן על חייליו, והופך אותם לטרף לדעת הציבור בעולם (שאת היהודים ראוי לחסל בכל מקרה) ולכלי שיאדיר את קרנם של המפקדים (גם אלה שלקו בתפקידם במקרה זה, כי לא שעו לעדויות הסותרות את דעתם) הרי שמכל זה ייצא העם מנוצח ומפסיד.
האם הריגת מחבל רוצח בעת קרב היא רצח? כל תקרית בה מעורבים מחבלים רוצחים, בין אם צלחו במלאכת הרצח ובין אם רק פצעו ולא ממש הגשימו את מטרתם במלואה - הריגה כזו של חייל או אזרח את המחבל - ראויה לשבח ולא למאסר.
הגיעה העת להחליף קסטה, להתחיל להיות נחושים ובעלי עמוד שידרה. די לרכרוכיות הגלותית שממשיכה לפכות בלב ובנשמות רבים מהעם - עם כל ה"פוליטיקלי קורקט". והגיעה העת להקים צבא מקצועי, עם אקדמיה צבאית לקצינים, כמו ה-וסט פוינט, על-מנת שיחדלו להתנהל כמו היו עדיין בפלמ"ח. די לעידן האילתורים והפאשלות. עלינו לשפר את הצבא, ובמקביל, לטהרו מכל פוליטיקה שעדיין ממשיכה להתקיים בו מאז תקופת בן-גוריון ושלטון מפא"י.
ומתי נתחיל להיות מאוחדים בנחישות ובאומץ הדרושים לה? מתי תיפסק הפלגנות החולנית לשברירי מפלגות, והקמת עמותות הממומנות ע"י גורמים מחו"ל, שונאי ישראל, בהיותן משרתיהן של גורמים שכה עוינים לנו ומטרתם ליצור כאן מזרח תיכון נקי מיהודים?

תאריך:  01/08/2017   |   עודכן:  01/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלאור אזריה  מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
עליס-תפסיקי לפלג !
אבנר צפוני  |  1/08/17 09:42
2
אני מאשים
אהרון שחר  |  1/08/17 11:44
3
לקחו ילד והקריבו אותו קרבן אדם ל"ת
דויד פיזאנטי  |  1/08/17 16:56
4
פשוט זקוקה לאשפוז
ד.ה  |  1/08/17 17:23
5
תזכורת קטנה
אלטע קאקער  |  1/08/17 17:57
6
מאמר של שקרים והסתה לרצח
הדם על ידיך, אליס  |  1/08/17 19:10
 
- עוד אחד שמגן על מחבל רוצח!
מפוכח  |  1/08/17 21:33
 
- אתה הוזה. במשפט הוכח הכל כשקר
ל-"מפוכח"???  |  2/08/17 02:10
 
- נא לא להתלהם השוכב קם על רגליו
קורא כותב  |  2/08/17 02:49
7
חייל גיבור העם תרתי משמע!
מפוכח  |  1/08/17 21:27
8
יישר כוח, וגם לא. שחר על מאמרו
לאליס בליטנטל  |  1/08/17 21:41
9
מצטער על האובדן שלך
אישששש  |  2/08/17 00:15
10
בוגד בשבועת החובש
מגיב לתומו  |  2/08/17 00:18
 
- מזל שיש עוד מגיבים שפויים
היהודי הנצחי  |  2/08/17 00:45
11
'הכובשים'מ-48 רוצים למרק את מצ
קורןנאוה טבריה   |  2/08/17 03:52
 
- ע"פ דארווין אין לך סיכוי
אחד מההמון  |  2/08/17 08:04
12
השימוש במשפט כאן שערוריה
רבקה שפק ליסק  |  2/08/17 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן לוי
חורבן בית שלישי מתקיים דווקא בימינו אנו. חייל בצבא הגנה לישראל, סמל (במיל׳) אלאור אזריה, לוחם מצטיין בחטיבת כפיר וגיבור ישראל, עתיד להישלח לבית האסורים במדינת היהודים היא מדינת ישראל
עמי דור-און
מסתבר כי במוחו של עו"ד יורם שפטל מתרכז בור ביוב מזוהם, ממש כאילו עד בגרותו נותר בעצם ילד לא ממושמע שנהנה לנבל את פיו ועל כן קיבל ציון בלתי מספיק בהתנהגות
רפי לאופרט
תפקיד הנשיא איננו אקזקוטיבי, איננו חלופי לראש הממשלה ואיננו חממה להחלפת ראש ממשלה. התפקיד הייצוגי, מאחד, מפשר ומגשר והמכהן בו אינו אמור לנקוט עמדה מובהקת בנושאי מחלוקת פוליטית. הרצף הבלתי מוצלח של ארבעת הנשיאים האחרונים עשוי להוביל לביטול תפקיד הנשיא
דניאל שפירו
הסערה סביב ההחלטות האחרונות של ממשלת ישראל ביחס לכותל המערבי והצעת חוק הגיור מבליטה מחלוקות מרכזיות בין ישראל ליהדות התפוצות. המשבר הפתיע רבים מהמנהיגים בישראל, דבר המעיד לכשעצמו על נתק עמוק בין ההנהגה הישראלית שקשובה לבוחריה, לבין הגישות של קולות בולטים ביהדות ארצות הברית
רועי אורן
ישראל צריכה להדק את הקשרים עם מדינות אירופה, אך לא להקריב את הדמוקרטיה לשם-כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il