X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שוטטתי באתר נענע 10 וראיתי את תמונתו של יואב סגלוביץ', מבכירי מפלגת יש עתיד, ומוביל התוכנית שלה לביטחון פנים
▪  ▪  ▪
סגלוביץ'נושא הדגל . [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

חשוב היה לי מאוד לשמוע את דיעותיו הפוליטיות של האיש הפוליטי יואב סגלוביץ' הן בנושאים כלליים והן בהיבטי ביטחון הפנים, כי הרי הוא מוביל את תוכנית "נחשון" לביטחון הפנים ושלטון החוק של מפלגת יש עתיד, אך להפתעתי סגלוביץ', אשר היה ניצב בעברו, ראש אח"מ במשטרה, רואיין על-ידי רפי רשף כמומחה בתחום החקירות המשטרתיות, וככזה נתבקש להצביע בפני הצופים על סיכויי ההבשלה של כתבי אישום נגד ראש הממשלה.
האם אין אנשי משטרה בדימוס שאינם פוליטיים?
האם כלו המומחים בארץ? האם מכולם היה נענע 10 חייב להביא את יריבו הפוליטי של ראש הממשלה? זה שנושף בערפו על-מנת להחליפו בשלטון? והיכן הגילוי הנאות? לא שמעתי מרפי רשף ולו מילה אחת על היותו של סגלוביץ' ממובילי יש עתיד, לקראת סוף הראיון מזכיר סגלוביץ' שבחר בעתיד פליטי אך אין הוא מפרט דבר וחצי דבר על מהותו של אותו עתיד.
שחיתות לבנה, שחיתות חוקית
בואו ניזכר בעבודה שקיים צוות בראשות יואב סגלוביץ בעניין השחיתות הלבנה. ומה כתוב שם? בין היתר כתוב שם: "דניס תומפסון, החלוץ בתחום המשגות שחיתות שאינ בקטגוריית השחיתות האינדיווידואלית, אפיין שחיתות מוסדית באמצעות השוואה לשחיתות פלילית.
ראשית, הרווח בשחיתות המוסדית הוא רווח פוליטי, ולא רווח כספי. שנית, המתת שמקבל האזרח ניתן לו בצורה פסולה, אבל לא הכרחי שהוא אינו זכאי למתת, שלישית, לרוב המתת ניתן באופן שיטתי ואקראי, כפי שמתרחש לעתים בשחיתות פלילית, ורביעית, תומפסון ויתר על רכיב המניע המושחת וקבע כי הקשר בין הרווח הפוליטי לבין טובת ההנאה שהאזרח מקבל ונעשה באופן הפוגע במראית פני הדברים בחובה להקפיד על מראית עין.
מבחינתו של תומפסון לא משנה במיוחד מה היה המניע האמיתי של מבצע הפעולה, הן מכיוון שאיננו יכולים לדעת מהו המניע האמיתי והן מסיבות נוספות, ובכללן הצורך לשמור על אמון הציבור והחובה לפעול באופן שגם נראה תקין, כדי שאזרחים יוכלו להשתתף בתהליך הדמוקרטי באופן מושכל ולא ידרשו לתת אמון עיוור במקבלי ההחלטות.
לפי תומפסון, אחת הסיבות המרכזיות לשחיתות היא הסדרים מוסדיים לקויים וכן העובדה שהמערכת הופכת לתחרותית וקשה. כתוצאה מכך, חלק מנבחרי הציבור אינם עומדים בפיתוי והם פועלים בצורה פסולה כדי לבצר את מעמדם. עם זאת, תומפסון מדגיש, האחריות על השחיתות מוטלת על האינדיווידואלים".
מן הכלל אל הפרט
ומה מקבל פוליטקאי בכיר כאשר הוא מגיע לאולפנים בדמות מומחה? הוא זוכה ברווח פוליטי, ומה יוצא לו מזה? הוא מחזק את מעמדו האישי במפלגה שלו, הן מחזק מעמדו בציבור, בבחינת אם אתה נראה אתה קיים, ואפילו מחזק את מפלגתו, ומה הוא נותן? הוא נותן פרשנות לכאורה שמשרתת את מטרותיו הפוליטיות. ומה מקבל האזרח? האזרח מקבל את מה שמגיע לו, היינו פרשנות, אך הפרשנות היא מעוותת כי היא שקועה עד צואר באינטרס פוליטי. והאם האינטרס הפוליטי הוא המניע? והתשובה שאין למניע חשיבות ודי במראית העין.
ומה הסיבות? לפי תומפסון הסיבות הם הסדרים מוסדיים לקויים, והצורך של הנהנה לבצר את המעמד שלו, מה שמביא אותו לפעול באורח פסול. ומי אחראי? האחריות אינדיוידואלית.
הכל בא מוועדה בראשות יואב סגלוביץ'
ואת כל אלה לא אני כתבתי, אלא כתבה שחור על גבי עיתון ועדה בראשותו של מי אם לא יואב סגלוביץ'.
האם יואב יהיה נושא הדגל של המלחמה בשחיתות? האם כל כך מהר "התאקלם" בפוליטיקה המושחתת? והוא זה שיטיף מוסר לאחרים? ומה בא לכם, לבכות? לצחוק? להתפלץ? הכל ביחד?
ובקיצור, "אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס".

תאריך:  09/08/2017   |   עודכן:  09/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
הם אוחזים בצר (תרתי משמע) בכף היד    הקרבה הזו, המיידיות הזו, הנגישות הזו והפיתוי, כל אלה מעבירים אנשים טובים על דעתם ומקלקלים מאוד את מידותיהם
יובל לובנשטיין
העובדים יודעים מתי מצבו של הבעלים קשה, הם מרגישים ראשונים את חרב הצמצומים והפיטורים, הם מרגישים אם החנות פעילה ונושמת או שהיא מדרדרת במורד הדרך    בקיצור, הם סנסור מצוין
יאיר דקל
לפני זמן מה גיליתי ידיעה של אורן דורי בדה מרקר, ש"גט טקסי מנתקת את הקשר הטלפוני הישיר בין הנוסע לנהג המונית"    בירור קצר אצל נהגי מוניות גילה לי שהידיעה נכונה    כאשר אני יוצא מן המונית (ואולי אף קודם לכן) נמחק אצל נהג המונית מספר הטלפון שלי
הראלה ישי
גם בחיי הנישואין אנו עלולים להתבלבל ולחשוב שכל זה גדול עלינו, גם אם ננסה להתחזק בכל נקודה בנפרד, לא נעמוד בלחץ ונקרוס
ציפורה בראבי
בטרם יכנסו בני ישראל לארץ, בטרם יהיו לעם בארץ המובטחת לו, מכין אותם משה, הוא מקיף את כל עולמם הרוחני והגשמי ומנחיל להם מורשת חיים מוסרית אמיתית    מנהיג דגול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il