תוכנית השיווק של משרד התיירות לשנים 2009-2007 תתמקד ב-8 מדינות יעד. על-פי התוכנית, שחשף הבוקר (7.2.07) מנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ, יוקם צוות (Board) עבודה לשיתוף פעולה בנושאי שיווק - בהשתתפות נציגי התעשיה. במשרד התיירות מדגישים כי תוספת של 50 מיליון דולר לשיווק תניב כ-4 מיליון תיירים כבר ב-2009.
המהלך המרכזי שחשף איצקוביץ במסגרת התוכנית הוא הקמת צוות (Board) שיווק משותף למשרד התיירות ולנציגי תעשיה, שיתכנס באופן שוטף לצורך יישום פעולות שיווקיות. הצוות יעסוק גם בביצוע מעקב משותף אחר ביצוע התוכניות.
התוכנית מתחלקת לשלושה תרחישים: על-פי התרחיש הראשון, יקבל המשרד תוספת של 50 מיליון דולר; על-פי התרחיש השני יקבל המשרד תוספת תקציבית כך שתקציב השיווק הכולל יעמוד על 50 מיליון דולר; על-פי התרחיש השלישי, לא תתקבל תוספת תקציבית כלל.
לדברי השר הרצוג, משרדו ימשיך להיאבק למניעת מצב זה ולקבלת התוספת המבוקשת. "הגיע הזמן שהממשלה והאוצר יבינו שכל תוספת לתקציב השיווק תחזיר למשק ולכלכלה הכנסות ישירות ותניב מקומות עבודה חדשים", אמר הרצוג, "המשך המצב הנוכחי צפוי להביא לסטגנציה בתחום השיווק, ויהפוך את יכולתנו להביא לצמיחה בענף התיירות למשימה בלתי אפשרית. כזכור, מסקנות דוח ארנסט & יאנג קבעו שכל דולר שיושקע בשיווק ישראל בעולם יניב לכלכלה הישראלית תשעה דולרים נוספים".
התוכנית המבוססת על התרחיש הראשון
במסגרת תוכנית זו, ינותב התקציב לפעולות של יצירת ביקוש ושינוי תדמית בארבע ארצות נבחרות (ארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת), ויצירת ביקוש בארבע מדינות נוספות (רוסיה, איטליה, אירלנד וסקנדינביה).
לדברי המנכ"ל איצקוביץ, "זו התוכנית היחידה מבין שלוש החלופות שתאפשר פריצת דרך ממשית בתיירות הנכנסת, תוך שינוי תדמית משמעותי כתוצאה מנוכחות מאסיבית ורציפה על מפת התיירות העולמית". לדבריו, רק היקף השקעה שכזה יאפשר לישראל ליישר קו עם מדינות שכנות שהשקיעו סכומים אדירים בשיווק, ביניהן טורקיה (120 מיליון דולר), קפריסין (60 מיליון דולר) ומצרים (למעלה מ-50 מיליון דולר).
התוכנית השניה:
החלופה השנייה, המתבססת על תקציב כולל של 50 מיליון דולר (225 מלש"ח) תאפשר על-פי משרד התיירות שינוי תדמיתי במדינה אחת בלבד (ארה"ב). לצד זה יתאפשר ביקוש ממוקד בחמש ארצות מקור נבחרות (גרמניה, בריטניה, צרפת, רוסיה ואיטליה). תוכנית זו צפויה להביא לתוצר מצטבר משמעותי כבר בשנה השלישית - למעלה מ-3 מיליון תיירים ב-2009.
התוכנית השלישית:
החלופה השלישית, לפיה התקציב יוותר ללא תוספות (סך של 100 מלש"ח בלבד), תהווה להערכת אנשי משרד התיירות מכה אנושה לענף, ותאפשר למשרד פעולות "תחזוקה" בלבד: שימור צינורות שיווק, נוכחות ופעילויות שטח מצומצמות. לדברי ראש מנהל השיווק דרורי, "תוכנית זו לא תאפשר כל יכולת ממשית להרחיב את מעגלי השיווק ולקיים קמפיין משמעותי כלשהוא בהיקפים משמעותיים ורציפים. היא תתמקד בקהלי יעד ובפעולות מצומצמות, ללא שום תוצר משמעותי נוסף".
התוכנית כוללת שימוש במגוון כלים שיווקיים ישנים וחדשים, וביניהם קמפיינים רציפים בכלי התקשורת בעולם, הגברת החשיפה ברשת האינטרנט, פרסום בעיתונות מקצועית, פעילות שטח נרחבת בקרב עיתונאים, תיירנים ומקבלי החלטות, כנסים וסמינרים, איתור וגיוס סיטונאים, פעילות מול חברות תעופה ועוד.