X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תמוה בעיני מאין מביא מילשטיין את התיאוריה שלו באין לו עובדות מאומתות כלשהן כדי לפתח תיאוריה שכזו! גרוע מכך, מילשטיין עוד מנסה "לחזק" את התיאוריה כשהוא ממשיך וטוען טענה הנסמכת על דברים שנאמרו, לכאורה, בשיחה שקיימו הנשיא החדש ג'רלד פורד ושר החוץ שלו, הנרי קיסינג'ר
▪  ▪  ▪
הנרי קיסינג'ר [צילום: AP]

קראתי את הכתבה שפרסם ד"ר אורי מילשטיין במעריב (20.9.2017), "חידת קיסינג'ר: קונספירציות יום כיפור שבליבה עומד הבכיר האמריקני", ושוב עולות בי תהיות לגבי האינטגריטי של הכותב, ואסביר למה הכוונה.
בבסיס תיאורית הקונספירציה שמציג מילשטיין, בדבר הסכם שנוצר ערב מלחמת יום הכיפורים (1973) בין שר החוץ האמריקני דאז, הנרי קיסינג'ר, לבין שר הביטחון של ישראל דאז, משה דיין, עומדת משוואה כזאת: ישראל תוותר למצרים. המלחמה תפרוץ, סוריה ומצרים "יפתיעו" את ישראל, ישראל תספוג כישלון, תחזיר את חצי האי סיני למצרים ובתמורה יסכים נשיא מצרים, אנואר סאדאת, לחתום על הסכם שלום עם ישראל.
תמוה בעיני מאין מביא מילשטיין את התיאוריה שלו באין לו עובדות מאומתות כלשהן כדי לפתח תיאוריה שכזו! גרוע מכך, מילשטיין עוד מנסה "לחזק" את התיאוריה כשהוא ממשיך וטוען טענה הנסמכת על דברים שנאמרו, לכאורה, בשיחה שקיימו הנשיא החדש ג'רלד פורד ושר החוץ שלו, הנרי קיסינג'ר!
ציטוט מדבריו של מילשטיין במעריב, "עשרה חודשים אחרי המלחמה שוחח קיסינג'ר עם ג'רלד פורד, הנשיא האמריקני החדש, על מלחמת יום הכיפורים. פורד: 'אבל האם הייתה בה (במלחמה) תועלת?'. קיסינג'ר: 'לא היינו מצליחים יותר גם אילו ביימנו את התרחיש'. פורד: 'אפילו האבידות הישראליות הכבדות הועילו, נכון?'
מאין לנו לדעת שחילופי דברים אלו נאמרו? איזו אסמכתא הוא מביא לכך?
לפני מספר שנים, כשהחל מילשטיין (שהיה קולגה שלי) להפיץ את תיאוריית הקונספירציה, שאלתי אותו: מניין לך כל הדברים הללו? הרי כאיש אקדמיה עליך להציג אסמכתאות ועליהן לבסס את טענתך. והוא השיב לי: "מי שרוצה להפריך את התיאוריה שלי, שילך וימצא עובדות הסותרות אותה".
מאז מילשטיין ממשיך לטפס על עץ גבוה, לא מוותר, ובעקשנות רבה הוא ממשיך לשכנע את עצמו ואחרים בדבר הקונספירציה לכאורה שרקמו ביניהם דיין והנרי קיסינג'ר.
הטענה שלי היא "לא דובים ולא יער".
עוד בטרם ראה אור ספרו של אבירם ברקאי, מעשה שלא היה: קונספירציות מלחמת יום הכיפורים (הוצאת כינרת, 2017), שבו הוא מפריך את התיאוריה של מילשטיין בדבר קיומה של קונספירציה כזאת, טענתי שהתיאוריה פגומה ולו רק בשל חוסר רציפות בממשל האמריקני:
ההסכם הקונספירטיבי, לכאורה, נסגר בתקופת נשיאותו של מי שקדם לג'רלד פורד, דהיינו ריצ'רד ניקסון. והנה, מילשטיין בא ואומר שלא בכדי נטש דיין את המערך, ועבר לצד השני (ב-1977), דהיינו קיבל מינוי של שר חוץ בממשלתו של מנחם בגין. הטענה הקונספירטיבית היא שכל הסידור הזה נועד כדי לקיים את ההסכם האמור עד סופו, חתימה על הסכם שלום בין ישראל ומצרים והחזרת כל חצי האי סיני למצרים עד הגרגר האחרון, כולל שארם אל שייך שהוא עצמו, דיין, כינה בתום מלחמת ששת הימים "מלכות ישראל השלישית".
אבל איך מסבירים שעל-אף שהנשיא ניקסון, שהיה אחד הצדדים להסכם, סיים את כהונתו כאשר ג'רלד פורד היה לנשיא החדש של ארה"ב (1974-1977) ואחריו כיהן ג'ימי קרטר (1977-1981) כנשיא, ושעל-אף כל זאת ההסכם האמור כובַּד?!?!
מילשטין מוצא פתרון: הוא שם בפיהם של קיסינג'ר ופורד חילופי דברים מבלי שיש לו אסמכתא שאכן התקיימו. ולא רק זה, אלא שאת התיזה ההזויה שלו בדבר הסכם קונספירטיבי מילשטיין מתעתד לפרסם באמצעות הוצאת הפורום לאזרוח תחקירי קרבות והפקת לקחים, שאינה אלא שלוחה של מילשטיין בכבודו ובעצמו.
מילשטיין מסיים את כתבתו במעריב כך: "המהלכים החשאיים של דיין, שלפי ההיסטוריון ד"ר יגאל קיפניס לא דווחו לגולדה ונעשו מאחורי גבה, מלמדים על אופיו הקונספירטיבי..." (מילשטיין צריך היה לכתוב - "לדעתי" הם מלמדים על אופיו הקונספירטיבי).
מי מקוראי מעריב מסוגל להבין את "האופי הקונספירטיבי" של דיין (וגם של רבין, לפי ספרו של מילשטיין, תיק רבין: כיצד תפח המיתוס, בהוצאת ירון גולן, שרידות-מו"ל מילשטיין, 1995). כמובן, אלו שאינם בקיאים במהלכיו של דיין, "הקונספירטור הגדול בהיסטוריה של ישראל" לפי מילשטיין, רק הם יאמינו לשטויות הללו.
הרטוריקה של מילשטיין עושה רושם וקוראים רבים עלולים עוד לייחס למילשטיין מה שאין לו, לפחות במקרה הזה: אינטגריטי (יושרה). לצערי ולצערם של רבים מהקולגות שלנו באקדמיה, מה שיזכור הקורא מהכתבה הזאת במעריב, הוא שנרקמה קונספירציה בין מנהיגים והייתה הולכת שולל של לוחמים ושל ציבור שלם, ששילם את מחיר "הקונספירציה של דיין". הם יצדיעו למילשטיין עד שתתפרסם כתבה נגדית שתשמוט את הבסיס לתיאוריה שלו.
אין ספק שמילשטיין הוא אדם אנרגטי, בעל זיכרון פנומנלי, ובעל חשיבה יוצרת ופרודוקטיבית בכל הנוגע להפקת לקחים על-ידי צה"ל. יש ספק אם יש איזשהו בסיס מוצק לדברים מסוימים שהוא מפרסם (ופרסם בעבר). הרי במקרה דנן הוא אינו מסוגל להביא את המקורות מהם נלקחו הציטוטים של קטעי השיח בין מנהיגים בדרגים הגבוהים. וזה פגם גדול במחקר אקדמי.

תאריך:  24/09/2017   |   עודכן:  24/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת יוה"כ: תיאוריית קונספירציה על הכוונת
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
בין ה"קונספציה" ל"קונספירציה"
א. וינשטיין  |  24/09/17 09:56
 
- עדיין לא מאוחר לרדת מהעץ
תרצה  |  24/09/17 13:53
2
קשקשנית.זו לא תיאוריה זו עובדה
חשדנית  |  24/09/17 13:49
 
- צודקת-אכן אלה הם פני הדברים
פלא יועץ  |  25/09/17 01:32
 
- תהיות של לוחם
תרצה  |  25/09/17 08:11
 
- בשיחה שהיתה בין קיסינג'ר -שראה
פלא יועץ  |  26/09/17 21:22
3
מילשטיין הוא שקרן חסר בושה
הירונימוס  |  24/09/17 14:22
4
קונספירציה או לא אני לא יודיע
ישע.   |  24/09/17 16:19
5
אי אפשר להבין את מילשטיין
אהוד פרלסמן  |  26/09/17 02:21
6
קנספירציה היתה בין ארהב למצרים
הגוי..  |  3/11/17 09:56
7
מילטשטיין והאמת המרגיזה
אליעזר מ  |  9/10/20 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת יום הכיפורים
עמי דור-און
נוכח האבדות הכבדות של חילות האוויר והשריון הגיע שר הביטחון דיין ממש באובדן עשתונות לפגישה בלשכת ראש הממשלה בתחושה שהגיע סופה של ישראל ואמר לה שלמדינה נשקפת "שואה" וכי אנו קרובים ל"חורבן בית שלישי"
עידן יוסף
קהלני, שפיקד במלחמת יום הכיפורים על גדוד 77 ברמת-הגולן, גרף את כל התהילה על קרב עמק הבכא, שבלם את השריון הסורי מלרדת לעמק החולה. אבל קהלני פיקד על הקרב רק משלב מאוחר. מסתבר שחלק מכריע מההצלחה הושגה על-ידי ארבעה טנקים מגדוד 71 שנעלמו מסיפור ההצלחה במשך 43 שנים
יורם דורי
לא רק הספורים האישיים כנראה, שהביאו את שנתי לנדוד הלילה אלא המבט השונה והאחר על אותה מלחמה. העיסוק באלו שנותרו בחיים הוא שלא נתן לי לישון. במי שרוצה רק עוד חיבוק אחד מהבעל שאיננו עוד. מי שרוצה לישון ברציפות לילה אחד בלי להתעורר בצעקות
מירב ארד
דברי רה"מ בנימין נתניהו בטקס האזכרה השנתי למלחמת יום הכיפורים בהר הרצל    הוסיף: מלחמת יום הכיפורים הבהירה לשכנינו שלא מכניעים אותנו בכוח הנשק, היא סללה את הדרך לשלום עם מצרים ובהמשך עם ירדן
אמציה חן
שנים רבות אני מחפש ולו שותף אחד כעזר, לשכנע הציבור בצורך בשדרוג צה"ל מקבוצת תאגידים המכונסת בחרום, לצבא אחוד ומיומן. בהתאם לזה, וכדי להניח מכנה משותף לשת"פ עתידי, פניתי לאורחי אלוף מיל' בשאלה, מדוע שלט הכאוס במלחמת יום כיפור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il