X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכניסה שאלנו במודיעין היכן מחלקת אבידות ומציאות "תפנו ימינה ותלכו עד הסוף", ענתה המודיעין ותקעה לידינו פתק ובו היה נקוב מספרנו בתור: 1701 פנינו ימינה והלכנו עד הסוף' זאת אומרת עד שנעצרנו כי עמדו שם בתור איזה 1,700 איש זקנים וזקנות מבוגרים ורצוצי רגליים, פניהם יגעות ועיניהם כבויות ניכר היה שהם ממתינים כאן בתור זה זמן רב
▪  ▪  ▪
לפיד. גנבו לו. [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

פגשתי בדיזנגוף את אראל "מה נשמע אראל"? שאלתי. "אל תשאלי. לקחו לי את המדינה", אמר ונאנח.
"מה?!", צעקתי, "ואתה שותק ולא עושה דבר"? "מה כבר אני יכול לעשות"? שאל ופרש זרועותיו בחוסר אונים, "כבר צעקתי להם שיחזירו לי את המדינה, קיבינימט. זה לא עזר". "בוא", תפסתי אותו בזרועו, "בוא, הולכים לחפש את המדינה".
הלכנו שנינו, אראל ואני. בדרך ראינו את יאיר נואם בפני קבוצת אזרחים. לא היה לי זמן להקשיב. רציתי לעזור לאראל, לכן מיהרתי לחצות את הרחבה, אך נבלמתי במקומי כששמעתי את יאיר צועק תוך שהוא מניף אגרוף:
"גנבו לי את המדינה"!
"מה? גם לך? בוא איתנו גם אתה"!
"לאן"? שאל הלפיד
"מה זאת אומרת לאן? להתלונן במשטרה! גנבו לך, לא"?
צעדנו שלושתנו.
לפתע ראינו אישה מבוגרת יושבת על הספסל ובוכה. "רבקה'לה, מדוע את בוכה"? שאלתי. היא פלטה תוך שיהוקי בכי: "לקחו לי בכוח את המדינה". "איזו ברוטליות", הזדעזעתי, "מה שהיום עושים לאנשים זקנים. בואי רבקה'לה. הולכים להתלונן במשטרה".
וכך פסענו ארבעתנו. יאיר, רבקה ואראל שגנבו ולקחו להם בכוח את המדינה ואני, שלא גנבו לי דבר. אולי, פעם גנבו לי ארנק כשהייתי בקניות בשוק, אבל בטח שלא מדינה. כך, עד שהגענו לתחנת המשטרה. בשער עצר אותנו השומר.
"יש עליכם נשק"? שאל
"לא", עניינו במקהלה, אבל הוא, מתוחכם שכמותו, מיד מצא אותם מזויינים ומחומשים עד אפס מקום: כיסיו של יאיר היו מלאים בלוקשים. רבקה נשאה על גבה שק מלא דמעות. אראל היה מזויין באימא כלשהי. ראיתי אותה לראשונה רק כשפרק את האימא מעליו ופלט: "קיבינימט".
השארנו את התחמושת בעמדת השמירה ונכנסנו לתחנה. פגשנו יומנאי מנומנם שלגם תה בשקיקה ולא העיף בנו מבט.
"שמותיכם בבקשה", אמר בקול משועמם ואחז בעט.
הצגתי את הנגזלים.
"ומה התלונה"?
"גנבו לנו את המדינה", השיבו השלושה במקהלה.
היומנאי הרים את ראשו ובחן אותנו. מיד הבין עם מי יש לו עסק, לכן גייס את כל העדינות שבו, ואמר: "רבותיי, אתם לא במקום הנכון. אתם צריכים לפנות למחלקת אבידות ומציאות של ממשלת ישראל בקריית בן-גוריון בירושלים. אולי שם תמצאו את האבידה".
"אבל זו לא אבידה". כך אמר יאיר בכעס - "זו גניבה"! "טוב", כך השוטר, "אז בואו נמלא דוח. מתי אירעה הגניבה"? כאן החלו המחלוקות בין שלושת המתלוננים. היומנאי היסה את החולקים ושאל: "היכן התרחשה הגניבה"? שוב החלו השלושה להתווכח באשר לעובדות. השוטר הרים קולו ואמר: "רבותיי. בחייכם. זה לא רציני. אם אתם לא סגורים על הפרטים כנראה המדינה לא נגנבה אלא אבדה לכם. אני מציע שבכל זאת תפנו למחלקת אבידות בקרייה בירושלים. ייתכן ששם תמצא האבידה".
יצאנו מהתחנה ועצרנו מונית. עלינו לירושלים לקריית בן-גוריון, למשרדי הממשלה. בכניסה שאלנו במודיעין היכן מחלקת אבידות ומציאות. "תפנו ימינה ותלכו עד הסוף", ענתה המודיעין ותקעה לידינו פתק ובו היה נקוב מספרנו בתור: 1701.
פנינו ימינה והלכנו עד הסוף. זאת אומרת עד שנעצרנו כי עמדו שם בתור איזה 1,700 איש. זקנים וזקנות מבוגרים ורצוצי רגליים. פניהם יגעות ועיניהם כבויות. ניכר היה שהם ממתינים כאן בתור זה זמן רב.
"כולכם בתור למחלקת אבידות ומציאות"? שאל יאיר בפליאה. "כן", ענה מאן דהוא, "כולנו בתור. ממתינים כבר כמעט 70 שנה".
יאיר ואראל החליפו מבטים ואז פנה אראל בשחצנות ואמר לאנשים שהמתינו שם לפנינו: "חבר'ה, מה שאבד לנו חשוב לנו ולכם עד מאוד. אבדה המדינה! תהיו חברה'מנים ותנו לנו להיכנס ראשונים"! "ולנו אבדו הילדים", ענה איש זקן שעמד סמוך אלינו בתקיפות, תימני או אולי ממוצא מזרחי או אולי ממוצא בלקני, "אז תעמדו בתור בבקשה. קודם שנקבל את הילדים שלנו, ואז תקבלו אתם את המדינה שלכם"!
C וכל הסיפור יסופר בספר הימים.
מקורות:
1. יאיר לפיד ירד לשטח: "גנבו את המדינה, נילחם עליה"
2. אראל מרגלית
3. "אני מקווה שהאנשים שחוששים לארץ הזאת יתעוררו ויחזירו בכוח את מה שלקחו לנו בכוח", כך אמרה השחקנית רבקה מיכאלי (5 באוגוסט 2017).
4. המילה "קיבינימט" בויקמילון: "מרוסית: ебена мать (yebyona mat) - "אימא מזוינת" (בצורה הפחות הולמת של המילה). הקו"ף, במקור הרוסי, מציינת פנייה: к ебеней матери (k yebeney materi) - "לאימא המזויינת". הביטוי נחשב מאוד וולגרי, בייחוד ליד נשים, ואמירתו מוגדרת ברוסיה כעבירה על החוק שעונשה קנס כספי או מאסר".
5. עדותה של שרה גרמה

תאריך:  03/10/2017   |   עודכן:  03/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקחו לי גנבו לי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעולה בציניות שלו. ל"ת
חבל שאין מגיבים  |  7/10/17 17:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת ילדי תימן
בעז שפירא
המחשבה על העוול, על גודל הזוועה, על האכזריות, על העדר האנושיות, על ההשפלה ועל המצוקה והסבל (להם אין שיעור) שנגרמו למשפחות ובעיקר להורים, כל אלה אסור שייתנו לנו מנוח
אליהו קאופמן
הגענו לימים שנשים הופכות יותר ויותר למשפיעות ביבשת המרכזית ששמה אירופה, ובכול זאת הן, כמו הגברים ממש, ממשיכות לחלוק ביניהן על מלחמה ושלום ומפולגות בין הימין העולה והמפחיד את אירופה למרכז-שמאל, המפורר אותה
עידן יוסף
"אחות אחת תפסה בידיה של אמי והשנייה חטפה ממנה בכוח את ציון. 14 תינוקות נוספים הוסעו באמבולנס יחד עם אחי, ומאז נעלמו"    "נתנו לאימא זריקה בלידה, סיפרו לה שהתינוק מת ולא הראו גופה"
יוסף קנדלקר
איך זה, שאפילו אחד עדיין לא קם ואמר "אני הייתי שמה, אני יודע במה מדובר ואני יודע על ילד אחד שנחטף והוא נמצא במקום כזה וכזה"?
זוהר בן-אשר
ברגע שניתנה לגיטימציה לתקוף את כל אושיות התרבות שבנתה כאן הציונות המעשית, החל תהליך שתוצאותיו אינם רק נתניהו, מירי רגב ודויד ביטן; אורן חזן ומיקי זוהר. חלק נוסף של התוצאה היה תקיפת הממסד שהקים את המדינה בגין עוולות שחולל ועיוותים שיצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il