X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טקס השבעה של טירוני מג"ב פלוגת גבע 2017 לבי נמלא גאווה ואהבה לראותך בשורה ראשונה של שרשרת החיול, לבוש במדי א', מדים ירוקים עם נוכחות בלתי רגילה כיאה לטקס השבעה אמיתי, לראשך כובע מצחייה עם לוגו של משמר הגבול, עומד ביראת כבוד מול מפקדיך באשר הם זיפים על סנטרך הבתולי של גבר מתבגר, כתפיך הרחבות מחולקות על-ידי רצועת הנשק החגור עליך ולרגליך נעליים צבאיות שחורות
▪  ▪  ▪
גאווה [צילום: ציפורה חלפון]

טקס השבעה של טירוני מג"ב פלוגת גבע 2017. לבי נמלא גאווה ואהבה לראותך בשורה ראשונה של שרשרת החיול. לבוש במדי א', מדים ירוקים עם נוכחות בלתי רגילה, כיאה לטקס השבעה אמיתי. לראשך כובע מצחייה עם לוגו של משמר הגבול, עומד ביראת כבוד מול מפקדיך באשר הם. זיפים על סנטרך הבתולי של גבר מתבגר, כתפיך הרחבות מחולקות על-ידי רצועת הנשק החגור עליך - ולרגליך נעליים צבאיות שחורות.
דור בני אהובי, גם אני כמו 412 המשפחות, הייתי באנדרטת תל חדיד. הגענו לאתר ההנצחה שמורק ונוקה. על התורן נתלו דגלים של מג"ב, משטרת ישראל, ומדינת ישראל והיו פזורים בכל השטח וכמובן נעשתה הכוונת תנועה למגרשי החניה. הכל תוקתק למשעי. טקס השבעה של טירוני מג"ב פלוגת גבע 2017. לבי נמלא גאווה ואהבה לראותך, בשורה ראשונה של שרשרת החיול. לבוש במדי א', מדים ירוקים עם נוכחות בלתי רגילה כיאה לטקס השבעה אמיתי, לראשך כובע מצחייה עם לוגו של משמר הגבול, עומד ביראת כבוד מול מפקדיך באשר הם. זיפים על סנטרך הבתולי של גבר מתבגר, כתפיך הרחבות מחולקות על-ידי רצועת הנשק החגור עליך - ולרגליך נעליים צבאיות שחורות.
ההורים צפו מהטריבונות המעגליות של אנדרטת תל חדיד: מגוון של אנושיות מכל צבעי הקשת - הורים חילונים, דתיים, חרדים ופחות חרדים, מבוגרים וצעירים, ילדים וילדות. כולם הביטו בבן, בבת, באח, באחות, בנכד, בנכדה, שצועדים להם בטקס ההשבעה, שזו להם הפעם הראשונה שהם נוכחים בו. הבטנו בכם מלאי אושר וגאווה עילאית, עיניך הקשוחות דיברו: הנה אני כאן, משפחה שלי.
עמדת בשורה הראשונה. כפקוד, כלוחם, כתלמיד שסיים רק לפני רגע את התיכון שייעודו והצלחתו חשובים לו מראש. כאזרח גאה של המדינה הזאת. דקות אחדות לפני תחילת הטקס הגיע גם לרחבת האמפי מי שהיה אז, שר השיכון האגדי, שר החוץ, סגן ראש הממשלה וח"כ דוד לוי מלווה בילדיו. הוא הגיע לאירוע כסבא, ולא כשר או ח"כ. שני נכדיו התאומים משרתים בפלוגת גבע של מג"ב וגם הם נשבעו אמונים למדינה.
הטקס התחיל, שורות-שורות של חיילים וחיילות מסומנים בכותפות צבעוניות נכנסו לרחבה, כשברקע להקת משמר הגבול נשמע שרה את המילים מהגדת פסח: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו - שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם..." מזל שהכנתי מראש ממחטות ומצלמות. התרגשתי מאוד, ולמרות שדור ביקש ממני לא לעשות פדיחות ולבכות בכיתי...
במלא נוכחותם צעדו להם 412 בזקיפות קומה והדר, טירונים וטירוניות גאים להישבע!
"המסדר יעבור לדום", קרא המפקד בקול בס. נמתחת זקוף, הסנטר מורם, ואנחנו מולך. רצית מאוד לחייך אלינו, אבל אסור. אין זה תואם את כללי הטקס, ועיניי נמלאו דמעות של אושר. לא הצלחתי לעצור את עצמי, לא מדמעות ולא מהתרגשות. כן, מותר לי, אני גאה בך, יחד עם כל ההורים שמאחורי, שהגיעו כמונו בשביל ילדיהם. כולנו כאן כמעט עם מכנה משותף: קמנו בשבילכם בלילות, מדדנו לכם חום, האכלנו אתכם, הרדמנו אתכם בלילה, וליטפנו את ראשיכם באהבה. הסענו אתכם בבוקר לבית הספר, למדנו אתכם למבחנים, הלכנו אחריכם לחוגים, אותנו הזעיקו מהעבודה בכל פעם שהפרעתם בביה"ס, אתה בני, הלכת לבקר את סבא כשהיה על ערש דווי.
עמדנו לשירת התקווה, תחושה של צמרמורת עטפה אותי. בכל רגע נשמעה קריאה אימהית: הנה הוא, הנה הבן שלי. אבל כולכם הייתם דומים, חיילים, לובשי מדים, גבוהים וחסונים, מכל הסוגים, מכל הצבעים. כאן כולכם אותו הדבר, אין זה משנה איפה נולד סבא שלך; משנה מה אתה היום. לא משנה אם הוריך הם מרוקאים, אתיופים, דרוזים, ישראלים, אמריקנים, צרפתים, בלגים, איטלקים, אשכנזים או ספרדים. כאן כולם עמך ישראל. וקבץ חיילנו מארבע כנפות תבל.
"אני מתחייב", "אני מתחייבת" שאגו החיילים, החיילות, הצעירים, צעירות בחזה נפוח מגאווה, אוחזים בנשק, לאחר שמפקד בה"ד מג"ב, תנ"צ שמעון דדון הקריא את נוסח השבועה. כל אחד מהטירונים קיבל ספר תנ"ך, צלב את נשקו על הכתף והמשיך לצעוד. אז הנה "עליתם על ירוק", ואולי כדאי שארשום מעכשיו את היום בו תורידו אותם. בכלל, כדאי לחיות את הרגע מבלי לחכות, לקוות שיגמר. אני לא רוצה להיות דרמטית, אבל כמעט שאין אדם אחד שנולד לארץ הזו, שיכול להכחיש, שתקופת הצבא אינו זמן מכונן באישיותו, תקופה שמעידה שאתה צבר אמיתי! מה לא נאמר ונכתב על ההווי הצבאי, על התמורות שחלות בנו בעקבות השירות, על הלימוד והחישול שנחלנו בו ועל ריחות ומראות הארץ שנספגו בנו בתורינו אותה, לאורכה ולרוחבה.
שלוש שנים זה חתיכת זמן. עשו את הכי טוב וכייף שאתם יכולים. אז גם אני ממרומי גילי עדין מתרגשת לקרוא את נוסח השבועה שלא השתנה עם השנים: "הנני נשבע(ת) ומתחייב(ת) בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל, לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתו של משמר הגבול, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על-ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחרות ישראל. משמר הגבול זה החיל שלי, משמר הגבול לוחמים לוחמות עם כומתות ירוקות.
תודה ענקית ומיוחדת לכל העוסקים במלאכה: מ"פ אדיב שעווי, מ"מש מור ממן, סמ"פ משה כהן,רס"ר בסיס חלפון מפק"צי פלוגת גבע המיוחדים - סמ"ר משה פלדשטיין, סמ"ר שבתאי דניאל, סמ"ר באסל דיק, סמ"ר רון דרוינוב, סמ"ר אלעד ולכל המלאכים בירוק!

תאריך:  03/10/2017   |   עודכן:  03/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלוגת גבע מעצבת את דור הלוחמים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קלגסי משמר הגבול הם הכלי העיקר
הירונימוס  |  4/10/17 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי בן-צור
בכניסה שאלנו במודיעין היכן מחלקת אבידות ומציאות    "תפנו ימינה ותלכו עד הסוף", ענתה המודיעין ותקעה לידינו פתק ובו היה נקוב מספרנו בתור: 1701 פנינו ימינה והלכנו עד הסוף' זאת אומרת עד שנעצרנו כי עמדו שם בתור איזה 1,700 איש    זקנים וזקנות מבוגרים ורצוצי רגליים, פניהם יגעות ועיניהם כבויות    ניכר היה שהם ממתינים כאן בתור זה זמן רב
חיים שטנגר
עם כל הכבוד לכם, האדונים הנכבדים, ביבי נתניהו, יריב לוין והגברת הנכבדה, איילת שקד, שבימים טרופים אלה ימים של קיום סכנה ממשית ומיידית לעצם קיומנו יש לכם זמן להתעסק בשטויות ובעניינים שוליים של "משילות"; "שלטון פקידים" ועוד כל מיני ענייני ממבוג'מבו - אותנו מענייניות שאלות קיומיות ומהותיות דוגמת השאלה האם מי שהוא פוקח עין, באופן קבוע, על מה שמתחולל בסוריה?
יורם דורי
היום, רק 44 שנים אחרי (פרק זמן קצר מאוד בהיסטוריה של אומה) נראה שמאפייני דמנציה שלטונית ותקשורתית פשו בקרבנו    בוטלו טקסי זיכרון בחלק מבתי העלמין הצבאיים כי "אין תקציב"
חנינא פורת
מחלוקות בשמאל הישראלי על הצורך וההצדקה לצאת "למלחמת קנוניה" של האימפריאליזם המערבי ב-1967
חיים שטנגר
גניבה במקווה טהרה ערב יום הכיפורים    אירוח ביום הכיפורים על חשבון הברון    עיתונות מוטה והשתלחות מיותרת בבית המשפט העליון    שתי הפקידות המלאכיות במכון "ממגורף" שביפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il