X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי שרת החינוך בכנס שווה קריאה של מטח הוסיפה: קריאת הספר לא תיעלם במאה ה-21 בכנס השתתפו מאות אנשי חינוך ומרצים מ-12 מדינות בעולם
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"מה שמונע קריאת ספרים הוא לא הדיגיטציה, כי אם העובדה שלהורים אין זמן לשבת עם הילדים ולקרוא יחד ספרים. החוויה המשותפת של קריאה בראשית הדרך היא מכוננת, ומי שאין לו אותה, ספק אם יצליח לרכוש אותה בעתיד" - כך דברי שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר בכנס: שווה קריאה" של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח), שנערך במסגרת יריד הספרים הבינלאומי.
בכנס השתתפו מאות אנשי חינוך וכ-25 מרצים אורחים מ-12 מדינות ברחבי העולם. בהם: פרופ' סטיבן קראשן מאוניברסיטת דרום קליפורניה, חוקר ידוע בתחום החינוך הדו-לשוני ובנושא הקשר שבין קריאה חופשית להישגים. יתר המרצים הגיעו ממדינות כגון: ארגנטינה, ארצות-הברית, בריטניה, גרמניה, הודו, הולנד, ניגריה, סלובניה ופורטוגל.
במסגרת הכנס דנו בנושאים כמו הקשר בין קריאה חופשית להישגים, קידום הקריאה ומדיניות החינוך, תרבות הספר בחברה היהודית, התפקיד הפסיכולוגי של ספרים וקריאה, התפקיד החברתי והתרבותי של ספרים וקריאה, קריאה ואינטרנט, תפקידם של הורים ומחנכים כמתווכים בין ספרים לילדים ועוד. כמו כן הוצגו פרויקטים לעידוד קריאה מן הארץ ומן העולם.
שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, אמרה בכנס כי למרות שאומרים שבמאה ה-21 הספר יעלם, היא מסרבת להאמין שכך הדבר. "הקושי הכי גדול שלנו הוא לגרום לילדים לאהוב לקרוא. לכן פרויקט "קוראים... וזה הקול!" הוא כל כך חשוב".
לדבריה, גמישות תקציבית במשרד החינוך היתה מאפשרת קיום של מהלכי הטמעת קריאה של מורים עם ילדים, הורים עם ילדים, ניצול מרבי של משאב הספרייה בבית הספר – בכל מקום בו החוויה יכולה להיות חלק מהתרבות הקוראת. תמיר סיכמה, כי "מדובר בתוכנית חשובה במיוחד ונפעל על-מנת להרחיב ולפתח אותה".
גילה בן-הר, מנכ"לית מטח, אמרה בכנס שלמרות ההשקעה העצומה של מערכת החינוך למימוש יכולותיו של הפרט, ישנם קשיים לא מעטים, אם במימוש ואם בתוצאות. "עולם הספר, כשהוא נפתח בפני אדם צעיר, עשוי לחולל שינוי בעולמו של היחיד. כך אנו למדים מן הספרות ומסיפורי החיים של מנהיגים ואישים אחרים שהגיעו להישגים מופלאים".

תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  21/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להורים אין זמן לקרוא עם הילדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי עצמון
מי שהורשע בעבירות של איומים ותקיפה של בת זוגו בעבר לא יישב יום אחד במאסר    בית המשפט שהטיל על הנאשם עונש של 3 חודשי עבודות שירות פסק: "אין מנוס מענישה מרתיעה שתבהיר כי כל אלימות כלפי בת זוג הוא מעשה אסור בתכלית"
רונן ליבוביץ
השר שמעון פרס ואלוף פיקוד הצפון סיירו בגבול הצפון    השר פרס: "ברור לנו שנשק מוברח לחיזבאללה, אבל זה שיש נשק לא אומר שיש עוצמה"    האלוף איזנקוט: "ישראל מממשת את ריבונותה עד המטר האחרון"
שרון קדמי
השבוע אישרה הממשלה את הרפורמה בחברת החשמל במסגרתה תפוצל החברה ותופרט בחלקה עד אמצע 2013    ועד העובדים קיים כינוס חירום והודיע כי בימים הקרובים יחל בנקיטת צעדים ארגוניים
מיכל פטמן
סנא קומע,קוראת בקפה מיפו, נאשמה בכישוף אנשים שהגיעו אליה ובקבלת אלפי שקלים במרמה
אתי אפללו
אלתר הלך לעולמו ממחלת הסרטן    לאלתר דוקטורט במשפטים, והוא פירסם ספרים רבים בנושא מיסים, בהם אנציקלופדיית אמנות המס, הרפורמה במיסוי בינלאומי, הרפורמה במיסוי שוק ההון ועוד    אלתר היה חבר בשתי ועדות רבינוביץ' למיסוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il