X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בגלריית גודין שבבאר שבע מתקיימת בימים אלה תערוכתם של עולים חדשים, המבטאים בציור ובצילום את נופיה המרהיבים של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
ולדיסלבה טורסקי [צילום: באדיבות ליאוניד פדרול]
אנדריאן ז'ודרו [צילום: באדיבות ליאוניד פדרול]

תערוכה ייחודית של ציורים וצילומים אמנותיים מנופי הארץ שובה את עיניהם של המזדמנים בימים אלה לגלריית גודין שבבאר-שבע. הדברים אמורים ביצירותיהם המרהיבות של אמנים-עולים, שזה מקרוב הגיעו לארץ, בצד אלה של אמנים ותיקים ובעלי ניסיון מקצועי, המוכח כבר שנים.
התערוכה, "סינתזה 2017", היא פרי מפגשים קבוצתיים של אמנים-עולים בחיק הטבע, בכל רחבי הארץ, שבמסגרתם הם מציירים ומצלמים את נופי המדינה. הפרויקט המיוחד, בהנהלת אנה זרניצקי, מאורגן על-ידי העמותה למען הציירים המקצועיים בישראל ומתקיים בתמיכת משרד העלייה והקליטה והמרכז לקליטת אמנים-עולים ותושבים חוזרים.
סגנון ייחודי
התערוכה נוצרה ביוזמתו של האוצר שלה, האמן אנדריאן ז'ודרו, עולה ותיק מבלורוסיה, שעבודותיו כבר הספיקו להיות מוצגות בארץ ובעולם, ושהתפרסמו במיוחד בגלריה הלאומית של מינסק. כבר שנים רבות משתתף ז'ודרו במפגשים האמנותיים הקבוצתיים הנערכים בחיק הטבע, וניכר עליו שהוא התברך בסגנון ציורי ייחודי של משיכות-מכחול עבות ועסיסיות, היוצרות תנועה, חופש ומרחב.
שליטתו הוירטואוזית של ז'ודרו בצבע, והשימוש המיוחד שהוא עושה בצבעים בולטים להדגשת הצורות בציור, מצליחים לעורר אצל הצופה רגשות ואסוציאציות מן הילדות. כך או אחרת, שמו יצא לפניו בארץ ובחו"ל בזכות יכולתו להבחין ביופי גם בחפצים ובסיטואציות יומיומיות, שאדם מן השורה אינו נוהג לשים לב אליהם, בשל הקצב המהיר של חיי היומיום.
הינתקות מהיומיום
לאחר שהשתתף במפגשי טבע קבוצתיים בינלאומיים, החליט אנדריאן ליזום מפגשים שכאלה גם בישראל - יוזמה שהחלה מקבוצות קטנות של אמנים, והמחברת כיום בין עשרות ציירים וצלמים - רובם עולים חדשים. המפגשים ביניהם מאפשרים הינתקות מחיי היומיום הסואנים, בצד חילופי התרשמות ניסיונית עם אמנים אחרים, שמטבע הדברים הם הכרחיים לכל אמן. הדבר ניכר בכך שהציירים חולקים את זוויות ההתבוננות המיוחדת שלהם על העולם, בשעה שכל אחד מהם מקפיד, כמובן, לשמור על הייחודיות שלו.
באווירה יצירתית זו מצליחים האמנים העולים ליצור ציורים המשקפים את המגוון של הארץ והחברה הישראלית. כעולים חדשים הם רואים את המדינה בצורה שונה מזו שבה רואים אותה תושביה הוותיקים, וניכר בהם שהם מבחינים בתוך כך בדברים שאנו הוותיקים אינם נוהגים להבחין בהם.
התערוכה הנוכחית בבאר-שבע מהווה, למעשה, סיכום של מפגשי הטבע, שהתקיימו לאורך השנה בירושלים, תל אביב-יפו, חיפה ובאר-שבע. בתערוכה מוצגות 70 עבודות המאופיינות בטכניקות ובסגנונות שונים. למבקרים בתערוכה ניתנת בתוך כך הזדמנות בלתי-חוזרת להתוודע לראשונה לאמנים חדשים ממרכז הארץ, ביניהם אמנים ידועים כאדריאן ז'ורדו, בוריס קוטליאר, סרגיי מונין, ודים חסדן,מרגריטה קולדרינסקי, ארסני גודין, יליה איזנברג ויורי זלצר.

אנדריאן ז'ודרו [צילום: באדיבות ליאוניד פדרול ]
תאריך:  26/11/2017   |   עודכן:  26/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נופי הארץ מזווית האמנים העולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
מחוץ לגבולות גדרה חדרה חיים מחצית מתושבי ישראל הזכאים לאותה תשומת לב ממשלתית כמו תושבי המרכז, מצהיר רוני כהן, ראש מועצת יבנאל ובכיר בשלטון המקומי החושף אותנו לקצת מהאתגרים העומדים בפני תושבי הפריפריה
עליס בליטנטל
"הנידפים" - הצגה מלאה קסם ודמיון, לכאורה אורבנית, אך רוויה בנגיעות עמוקות תוך ביקורת עצמית של כל צופה בנעשה בנפשו פנימה. יצירתו של המחזאי והבימאי ירון אדלשטיין מחזקת ומאששת את היות תיאטרון "נוצר" כאבן דרך בתולדות התיאטרון הישראלי.
איתמר לוין
העיתונאי הפרו-נאצי שהיה אחראי לפרסום הזיוף הגדול ביותר בתולדות התקשורת, מסר מידע מוטעה על בורמן ומנגלה    מפעיליו התרשמו ממנו, אך לא ידעו שדעת עורכיו ועמיתיו ב"שטרן" הפוכה בתכלית
יואב יצחק
רו"ח חן ברדיצ'ב שמונה כנאמן לקבוצת מילומור-רסידו מבקש מבית המשפט באמצעות בא-כוחו עו"ד שולי גולדבלט לאשר כינוס הנושים    מטרתו: להאריך עד 2020 את ההסדר    ברדיצ'ב וגולדבלט מסרו לבית המשפט מידע כוזב ומגמתי    במקביל: הם מסתירים מבית המשפט היקף שכר הטירחה שנטלו לעצמם במשך השנים בלא דיווח; וכי המנהל המרכזי של החברות פרדי רובינסון שפועל תחת חסותם ומקבל שכר נאה הורשע בשני הליכים פליליים ונגזרו עליו 19 חודשי מאסר בפועל
יובל ברנדשטטר
הסרט "אידה" רווי שנאת יהודים תהומית - קובר את היהודי פעם פעמיים ושלוש והכל במסווה של אמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il