X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד ברק הכחיש שהוא קרא למרד, וזאת האמת רק אי-יכולתו לדבר בעברית פשוטה גרמה לאי הבנת דבריו ואילו כשהנשיא ריבלין הכחיש שהוא קרא להפגין נגד נתניהו, הוא רחק מהאמת ת"ק פרסה
▪  ▪  ▪
ברק. לא מובן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"נתניהו - נסיך יפה תואר. ברק - רובוט מקולקל", זה היה נוסח השלט שתליתי על מכוניתי לפני הבחירות של שנת 1999, שבהן הביס ברק את נתניהו, ושאחריהן אמר אמנון אברמוביץ': "בנימין נתניהו יורד מבמת ההיסטוריה ללא חותם כלשהו, ללא הישג של ממש. הוא יהיה הערת שוליים, אם בכלל, בהיסטוריה של ראשי הממשלות בישראל". (ותודה לנרי אבנרי על תרומתו רבת הערך לתיעוד ההיסטוריה הישראלית).
לא הייתי הראשון שדימה את ברק לרובוט, אבל את העדויות לאורח החשיבה המוזר שלו קיבלתי רק כשקראתי את הזכרונות מקמפ דייויד שכתבו גלעד שר ודן מרידור. שר סיפר שברק אמר שבקרוב יהיו לעירק ולאירן פצצות אטום, ושהתנאים שאותם אנו יכולים להשיג עכשיו בהסכם שלום עם הערבים, הם הרבה יותר טובים מאלה שנוכל להשיג אחרי שאירן ועירק תהיינה מעצמות גרעין.
עד כמה עירק קרובה להיות מעצמת גרעין אנחנו יודעים, וגם אירן טרם הגיעה לכך, אבל הדבר המפתיע הוא שברק כלל לא העלה בדעתו את האפשרות הפשוטה שהוא לא יוכל להגיע להסכם עם ערפאת. דבריו אלה של ברק מזכירים את דבריו של רבין, שאמר שלא בקלות הוא לחץ את ידו של ערפאת, אבל לא הייתה יד אחרת ללחוץ. גם רבין לא העלה בדעתו את האפשרות הפשוטה שלא ללחוץ שום יד.
עדות נוספת ליכולת הניבוי של ברק לפני קמפ דייויד, וגם במהלך הוועידה, סיפק דן מרידור בזכרונות קמפ דייויד שלו, שבהם הוא מספר שלא פעם דימה ברק את ישראל לאוניה טיטניק, העומדת להתנגש בקרחון. לא פחות ולא יותר.
חלום בלהות
מסתבר שאת כל הויתורים, שלא עזרו לו, הן בקמפ דייויד והן בטבה, עשה ברק מתוך הפחד הזה להתנגש בקרחון הערבי. ואם נוסיף לכך את נבואות הגרעין העירקי והאירני, ואת נבואת ה"צונאמי מדיני בספטמבר", נבין שברק הוא פשוט תבוסתן קיצוני, שללא הרף רואה שחורות, ומאמין אמונה שלמה בחלומות הבלהות שלו.
על-רקע זה של חלומות בלהות נוכל להבין את הדברים שאמר ברק בנאומו בפסטיבל הבננה. כיוון שהנאום ארוך ארוך ומתפתל, יוצג להלן תקציר שלו, כשתקציר דבריו, שאני(!) כתבתי, מוצג בסוגריים: "הממשלה היות שהיא מבינה שניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת יביא בהכרח לזה (שיתחולל פה מרד) ... לא תהיה לה ברירה והיא תהיה מוכרחה להרוס את בית המשפט העליון ... להסתער כדי לסתום את הפיות של התקשורת החופשית . ... אני חזיתי את זה לפני שנתיים וחצי באיזו הרצאה בהרצליה. ... כל הדברים האלה קורים אחד אחרי השני לנגד עינינו היום".
בין המילים שהקפתי בסוגריים היו אלה שבהן אמר ברק שבכירים בצה"ל ובשב"כ עלולים(!) לסרב פקודה. אלא שהמשפט המוסגר שלו היה כל כך ארוך, עד שרוב רובם של שומעיו בכלל לא הצליחו לקשר בין מה שלפניו ומה שאחריו, ובכלל לא הצליחו להבין את דבריו - עדות נוספת לאורח החשיבה המוזר שלו.
ומול הריסותיו העשנות של בית המשפט העליון, שזה עתה אסר על הממשלה להחזיק בגופות מחבלים, והוגשה לו עתירה לביטול חוק ההמלצות, ובשעה שנסתמים פיותיהם של כל אנשי התקשורת החופשית, החל באמנון אברמוביץ' ואריה גולן, וכלה ברזי ברקאי ורינו צרור, אין לנו אלא להודות בכך שכל חלומות הבלהות של ברק אכן מתגשמים לנגד עינינו.
אבל למרד הוא לא קרא, וכשהוא אומר שהוא כבר אמר דברים דומים לא פעם, הוא אומר את האמת.
ברור כשמש
ולעומת זאת, כשהנשיא ריבלין מודיע לנו: "לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זו או אחרת", הוא יכול באותה מידה של יושר להודיע לנו: "לא נבחרתי, ומעולם לא עלה על דעתי להיבחר, לכהונת נשיא המדינה".
כי דבריו היו ברורים כשמש: "ההפגנות נגד ובעד של החודשים האחרונים, שעברו באחרונה מהכיכר בפתח תקוה לתל אביב, ... גורן, הבימה ... אין תחליף לכיכרות העיר האמתיות, הפיזיות. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמתית יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים, ובעשייה החברתית".
אז מה? הוא לא דיבר על הפגנות? הוא לא שיבח את ההפגנות? ועל איזה הפגנות הוא דיבר? לא אלה שנגד נתניהו? לאיזה כיכרות הוא רוצה שנשלח את הדור הצעיר? לא לגורן והבימה שבהן מפגינים נגד נתניהו?
מוטב היה לו לריבלין פשוט להתנצל על דבריו, לומר ששגה כשלא הזכיר בנאומו גם את המפגינים נגד ההינתקות בעבר כשם שהזכיר את המפגינים נגד נתניהו בהווה, ולא להתכחש לאמת, הברורה לעין כל.
ברור כשמש שלקרע הנוכחי בעם אין תקדים בתולדות המדינה. אי-אפשר להשוות את אספסוף הצועקים "בגין רוצח" בהפגנה בכיכר מלכי ישראל, ואת בני דמותם הזועקים "רבין בוגד" בהפגנה בכיכר ציון, לראש הממשלה בעבר, ולנשיא המדינה בהווה. השנאה לנתניהו מעבירה את אנשי השמאל על דעתם, ויש לקוות שהנשיא ריבלין כבר הבין שאסור לו לשפוך שמן למדורת השנאה הזאת.

תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק וריבלין: ההכחשות והאמת
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
"אורח חשיבה מוזר"
מושיקו  |  31/12/17 18:58
 
- הופה,מושיקו !
אני בטוח,  |  1/01/18 07:13
 
- תגובה אופיינית לשמאלן הזוי
מקס פאואר   |  1/01/18 21:18
2
אם רבלין היה בן-אדם הגון
ב_שמואל  |  1/01/18 02:46
3
כתבה הזויה !!! ל"ת
קיקו  |  1/01/18 18:37
4
קפץ להם היאיר גולן התורן
דורון.צ  |  1/01/18 19:19
5
אהוד, בזבזת זמן ודיו.
מדמוני אסף  |  1/01/18 20:27
6
כמו האורקל מדלפי
אורח חשיבה תחמן  |  2/01/18 00:11
 
- לא האורקל מדלפי. רובוט מקולקל!
אהוד פרלסמן  |  2/01/18 01:30
 
- לא קל לשפוט מי יותר אטום.
אודי, התחרות קשה  |  2/01/18 12:55
7
על שום ראש ממשלה ישראלי לא נאמ
קורןנאוה טבריה  |  2/01/18 07:18
8
כל הכבוד ! ל"ת
סניל  |  3/01/18 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
ספק אם יש עוד יצירה אנושית מקבילה לקיבוץ, אשר במשך עשרות שנים השכיל והצליח לקיים חיים, אשר שוויון ערך האדם היה יסוד מכונן בהם; קיבוץ שיצר מסגרת אנושית שבה באו לידי ביטוי דאגה לאדם באשר הוא, חמלה ויכולת הכלה שאין לה אח ורע
ארי בוסל
אנו עם קשה עורף, עיקש עד מאד, אך נראה שאותו חיבור ביננו לבין הקב״ה באותו ערב היה כה חזק, שקרן אור הפיצה לה מעיר המלאכים לעבר עיר האלוהים, קרן אור בת אלפים שנים, בה גלומות כל התקוות והתפילות, התחנונים והשמחות של כל הדורות מאז חורבן בית שני ועד עצם היום הזה
יורם דורי
סביר להניח כי התנהלותה נובעת משילוב של "חפיפיות" בליקוט מידע והליכת שולל אחרי פופוליזם. עידן ה-140 תווים (עלה ל280) הוא הגורם לכך. נראה כי התזה ששמעון פרס היה חוזר בפני, מפעם לפעם, כי לצערו עולמנו הפך מעולם של אוריינות (למידה) לעולם של בוריינות (מלשון בור) היא זו שעומדת בבסיס לא מעט החלטות מטופשות בעולמנו
אסתר שניאורסון גרי
ניכר לכאורה כי שיקולים פוליטיים הם המניע למהלכים הללו    קודם נתן שי ניצן לנפתלי חסינות שלא לפי הנהלים, להופיע בתקשורת, לעמוד מאחורי הפגנות מתוקשרות, כל מה שעשוי לפגוע בנתניהו, פתאום שרה נתניהו וסיידוף צריכים להעיד קודם לכן, כדי שלא תהא "פגיעה בטוהר ההליך הפלילי"... זה נראה רע מאוד
אליהו קאופמן
חוק כזה היה מתאים לח"כים של מר"צ להעביר, אבל מאחר שהם נתפסים כהזויים הרי שהם העבירו את ה"כבוד" הזה למי ששייך, כביכול, לקואליציה ול"מפלגה חרדית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il