X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במקרים יוצאי דופן בלבד (כמו אשפוז רפואי או אבלות על קרובי משפחה מדרגה ראשונה), יש לפתור את בעיית הקיזוזים באמצעות הצבעה טלפונית של הח"כ הנעדר ההצבעות בכנסת אינן תחרות על יכולת טכנית להגיע למליאה
▪  ▪  ▪
שלא תהיה ריקה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אינני בקיא בהיסטוריית הקיזוזים בכנסת ישראל לדורותיה. במידה ודייק השר לוין, אשר כינה את התנהגותה של האופוזיציה כ "שפל מוסרי חסר תקדים", אז מדובר בהחלט בעליית דרגה מבחינת הלוחמנות האופוזיציונית אך לא במובנה החיובי, והיטיב לתאר זאת יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת".
עלי להזכיר שלא מדובר בסתם קיזוז שגרתי, אלא בקיזוזו של ח"כ היושב שבעה על אשתו. אך מה אפשר לצפות מיריבים פוליטיים קרים המוחים אפילו על מחווה אנושית של מחיאת כפיים לח"כ שסיים את תפקידו לאחר עבודה מאומצת רק בשל היותו חשוד במעשים פלילים (אך לא נאשם בהם עדיין)?
הפתרון לבעיה
אילו היה אפשר להצביע דרך הוראה טלפונית, היינו פותרים את הבעיה, אך ההצבעות בכנסת אינן יכולות להתבצע מכל פינה בארץ ובעולם. הדבר יגרום לזילות הכנסת שעשויה להישאר ריקה, אך יש להשתמש בשיטה זו במקרים יוצאי דופן כמו בימי אבלות על קרובי משפחה מדרגה ראשונה, אשפוז שאינו מאפשר את הגעתו של הח"כ למליאה או פעילות מדינית חשובה בחו"ל (ואפשר לקבוע בחוק מה נחשב בגדר פעילות מדינית חשובה ומה לא, כדי למנוע טיולים פרטיים סתמיים ולהשאיר את הכנסת ריקה).
במידה והח"כ לא יהיה זמין בשעת ההצבעה או שזמינותו תוטל בספק (רגע לפני ניתוח למשל), ניתן יהיה לקיים עבורו בלבד הצבעה טלפונית מקדימה. לפני העברת השיחה ליו"ר הכנסת יש לוודא את זהותו של הח"כ באמצעות קוד סודי או בכל אמצעי אחר כדי למנוע את גניבת הסלולרי ממנו ואת גניבת הזיהוי שלו באמצעות כושר חיקוי מוצלח, והשיחה עם יו"ר הכנסת תצטרך להתבצע על רמקול ולהיות מוקלטת ומתועדת.
חוק זה מתבקש כי הכנסת אמורה לייצג את העם ולא את היכולת הטכנית של נציגיו להגיע למליאה או כדברי השר יריב לוין: "בדמוקרטיה, ההצבעות בכנסת צריכות לשקף את רצון הבוחר ולא לעוות את יחסי הכוחות על-ידי גילוי חוסר רגישות וחוסר אנושיות מוחלט במקרים בהם אדם נמצא באבלו, או במיטת חוליו. חברי האופוזיציה שמרבים לדבר על זכויות אדם ומתהדרים כביכול בייצוג ההומניות עלי אדמות מתנהגים כאחרוני העסקנים כאשר הודיעו שלא יקזזו את השר דוד אזולאי ואת ח"כ גליק, לאחר שבשבוע שעבר השמיצו באופן בוטה את חברם ח"כ אילן גילאון שגילה חמלה וסייע לשר אזולאי. בושה וחרפה".
אפשרות נוספת לפתרון הבעיה היא הגישה הרואה בח"כ המוגבל ביכולתו להגיע למליאה כח"כ שאינו יכול לתפקד באופן זמני ולכן הוא ראוי למחליף, בדומה לראש ממשלה הנהנה ממחליף בעת נסיעתו לחו"ל או בעת התערבות רפואית הפוגעת ביכולתו התפקודית.
ממלא המקום יכול להיות הבא בתור ברשימת הסיעה לכנסת אלא אם כן, הוא אינו יכול או אינו רוצה להגיע או אלא אם כן הוא אינו מתכוון להצביע בהתאם לקו המפלגה שבשמה הוא נבחר, ואז ניתן לזמן למליאה את זה שבא אחריו בסדר אותה הרשימה וכן הלאה.
החיסרון בשיטה זו הוא בכך שרצונו של הח"כ הנעדר יכול להיפגע במידה והוא אינו מעוניין להצביע בהתאם לרצון סיעתו או במידה וניתן חופש הצבעה לחכי"ם במפלגתו והח"כ המחליף אינו מתכוון להצביע על-פי צו מצפונו של השר הנעדר, ומכאן, ששיטת ההצבעה מרחוק במקרים יוצאי הדופן היא הפתרון המוצלח ביותר.

תאריך:  03/01/2018   |   עודכן:  03/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון לבעיית הקיזוזים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ובקיצור - שטויות של ליכודניק
הירונימוס  |  3/01/18 15:15
 
- תגובה
עמוס שנער  |  3/01/18 16:15
 
- אבל שכחת לציין, שככה זה תמיד.
אכן ציינת  |  3/01/18 16:57
 
- המקרה של נאות איננו דומה
עמוס שנער  |  4/01/18 15:41
 
- לנסח טיעון מבלי לתקוף את
אתה לא יכול  |  4/01/18 17:01
 
- נו באמת
עמוס שנער  |  4/01/18 17:27
 
- הפוזיציה היא מהזמן האחרון.
אתה צודק  |  4/01/18 18:43
 
- בדיוק ההיפך
עמוס שנער  |  7/01/18 14:41
 
- המאמר הנ"ל של איתמר לוין,
ולשאלתך,  |  4/01/18 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן לרמן
במהלך שנת 2017 רשמה מדיניות החוץ של ישראל שורת הישגים, חלקם חסרי תקדים, המשקפים הכרה בקיומו של איום משותף, והערכה לתרומתה של ישראל במגוון תחומים    קשייה המדיניים של ישראל לא עברו מן העולם, אך יש להמשיך במאמצים לבסס את המגמה המסתמנת, ולקיים את התנאים שאיפשרו את מימושה, ובכלל זה, שותפות האינטרס עם גורמי מפתח במדינות ערב, והניהול המושכל והזהיר של מאפייני הסכסוך עם הפלשתינים.
אסתר שניאורסון גרי
מה אתם חושבים לכם כסילים שכמוכם, שאם יבוא מישהו אחר, לא ישתו את דמו? לא ירדו לחייו? ולא משנה מי יהיה האיש, הם לא יניחו לאיש ימין לעבוד בשקט
ציפורה בראבי
האם באמת אכפת לנו למה התכוון המשורר בשיר? כמה זה חשוב להבנת השיר והאם זה חשוב בכלל? "מה כוונת המשורר?" ביטוי מקובל בתחומים רבים של חיינו שכבר נשכח כמעט למה נאמר כשנאמר
שרה יהולשט
כיום, חיים בישראל כ-215,000 ניצולי שואה, כ-45,000 מהם חיים מתחת לקו העוני    בכל יום נפטרים כ-40 ניצולי שואה    ניצולי השואה סובלים מבעיות ייחודיות, שהן תולדה ישירה של השואה
ורד כהן, רענן בר-און
על התובע לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעתו, וזאת כבר בשלב המקדמי, וכמובן בטרם הגשת התביעה    מדובר בכל התיק הרפואי, ולא רק בסיכומי מחלה ובסיכומי ניתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il