X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמוד עבאס מאשים את סעודיה כי היא סיבכה את הפלשתינים ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ והציעה לו פיתוי כספי גדול כדי שיסכים לכך שאבו דיס תהייה בירת המדינה הפלשתינית. גורמים בפתח מעריכים כי מחמוד עבאס יישאר עוד זמן רב בתפקידו אם מצב בריאותו יאפשר זאת
▪  ▪  ▪
עבאס. שומר את הקלפים צמוד לחזה [צילום: פלאש 90]

למרות שעבר את גיל 82 והוא מחזיק ברסן השלטון ברש"פ כבר 13 שנים לא ברור אם אכן מחמוד עבאס מתכוון לפרוש מהזירה הפוליטית הפלשתינית בחודשים הקרובים, גורמים בתנועת פתח אומרים כי מחמוד עבאס מתעתע בכולם ויוצר את הרושם הזה במתכוון כדי להרדים את מתנגדיו. אומנם, במהלך נאומו בכינוס ה-28 של המועצה המרכזית הפלשתינית הוא זרק הערה לחלל האוויר כי ייתכן שזה יהיה הנאום האחרון שלו בפורום הזה, אולם, דוקא ההערה הפומבית הזו מחשידה יותר לגבי כוונותיו האמיתיות של מחמוד עבאס.
יו"ר הרש"פ שומר את הקלפים צמוד לחזהו, הוא נהנה לראות את קרב הירושה בין בכירי פתח לגבי השאלה מי יחליף אותו בתפקיד יו"ר הרש"פ, הוא לא סימן עדיין את יורשו ונראה כי ההערכות שמקורבו הגנרל מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי בגדה, הוא המועמד המועדף על מחמוד עבאס כיורשו התבדו. על-פי גורמים פלשתינים בכירים בתנועת פתח, באחרונה עבר "חתול שחור" בין מחמוד עבאס לגנרל מאג'ד פרג' על-רקע עסקת הקרקעות שמכר הפטריארך היווני תיאופולוס השלישי בירושלים לגורמים בישראל.
למחמוד עבאס נודע כי הגנרל פרג', שסייע לפטריארך בקידום העסקה, קיבל בתמורה 420 דונם באזור בית לחם, מחמוד עבאס איים לפטרו מתפקידו ואז הזהיר פרג' כי יחשוף ברבים את חלקו של בנו טארק בעסקה ויו"ר הרש"פ נסוג בו מכוונת הפיטורין.
כך או כך, כינוס המושב ה-28 של המועצה המרכזית של אש"ף חשף עוד כמה ממעלליו של מחמוד עבאס ומהתמרונים הפוליטיים שלו. לאחר שהודיע כי הוא מנתק כל קשר עם הממשל האמריקני בעקבות הצהרת טראמפ וסירובו לפגוש את סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, הסתבר כי הוא הזמין למושב הפתיחה של הכינוס את הקונסול הכללי האמריקני בירושלים דונלד בלום. למרות שבלום לא הגיע בסופו של הדבר לכינוס, הדבר עורר את זעמם של בכירי פתח ו-14 מזכירים של התנועה באזורים השונים בגדה החרימו במחאה את ישיבת הפתיחה של המועצה המרכזית של אש"פ.
מחמוד עבאס חש טינה עמוקה כלפי דיוויד פרידמן, השגריר האמריקני בישראל ומסרב להיפגש עמו על-רקע עמדותיו בנושא ההתנחלויות אך יש לו סימפטיה כלפי הקונסול הכללי בלום. גורמים ברש"פ מאשרים כי הקונסול הכללי האמריקני אכן הוזמן לאירוע כמו כל הקונסולים הזרים האחרים, לטענתם, מדובר בעניין של פרוטוקול מכיוון שמדובר בדיפלומט מקצועי של מחלקת המדינה ולא במינוי פוליטי של הנשיא טראמפ.
לכן, ההחלטה של חמאס והגי'האד האיסלאמי להחרים את כינוס המועצה המרכזית של אש"ף מתקבלת בהבנה ע"י תושבי השטחים נוכח חוסר האמינות של מחמוד עבאס.
בתנועת חמאס אומרים כי מחמוד עבאס התעקש לכנס את המועצה המרכזית ברמאללה כדי למנוע את השתתפות נציגי התנועה ואת נציגי ארגון הג'יהאד האיסלאמי אשר ביקשו לקיים את הכינוס בלבנון כדי למנוע את אפשרות מעצרם ע"י גורמי הביטחון של ישראל בדרכם לכינוס ברמאללה.
בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, סיפר כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי הסכים שהמועצה המרכזית תתכנס בביירות אך מחמוד עבאס סירב, הוא גם סירב לכנס את המועצה המרכזית בעיר עזה רק כדי לטרפד את השתתפות חמאס והג'יהאד האיסלאמי בכינוס.
בנאומו, היתמם מחמוד עבאס ותקף את חמאס ואת הג'יהאד האיסלאמי על אי-השתתפותם בכינוס מבלי לגלות את המגעים מאחורי הקלעים שהיו לגבי כינוסו בלבנון והציג אותם כסרבנים, הוא אף הפגין זחיחות ולעג לבכיר חמאס מחמוד א-זהאר וכינה אותו "בעל הלשון הארוכה".
במהלך נאומו במועצה המרכזית חשף מחמוד עבאס לראשונה כי קיבל הצעה אמריקנית להכריז על העיירה אבו דיס כבירה הפלשתינית במקום ירושלים וכי הוא דחה את ההצעה על הסף.
עד לכינוס דחה מחמוד עבאס בעקביות והכחיש את כל הידיעות כי פרטי "עסקת המאה" נמסרו לו במהלך ביקורו האחרון בסעודיה. העיתון "אלח'ליג' און ליין" פרסם ב-15 בינואר דיווח כי מחמוד עבאס האשים, בפני אישים פלשתינים שהשתתפו בדיוני המועצה המרכזית, את סעודיה כי היא שסיבכה את הפלשתינים ב"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ וגילה כי היא ניסתה ללחוץ עליו לקבל את הצעתו של הנשיא טראמפ.
על-פי הדיווח,סעודיה הציעה למחמוד עבאס שורה של פיתויים כספיים תמורת הסכמתו כמו, כיסוי כל החובות החיצוניים של הרש"פ,שיפור תנאי המחייה והמצב הכלכלי של הפלשתינים, האצת השיקום של רצועת עזה, הסרת המצור והגדלת התקציב השנתי של הרש"פ בכמה מיליארדים של דולרים אך הוא דחה את ההצעה.
מה שניתן להסיק ממה שהתרחש מאחורי הקלעים של כינוס המועצה המרכזית של אש"ף הוא שכוחו הפוליטי של מחמוד עבאס עדיין במותניו ואין מה למהר ולהספידו.
הוא ממשיך לתמרן בערמומיות וביעילות בתוך ארגון אש"פ, בתוך תנועת פתח ובין פתח לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי.
גורם בכיר בפתח אומר כי לא יתפלא אם מחמוד עבאס יישאר בתפקידו עוד זמן רב אם מצב בריאותו יאפשר זאת, לדבריו כמו כל הפוליטיקאים למחמוד עבאס יש בעיית אגו, הוא התאהב בכיסא ואיננו רוצה לראות שום אדם אחר במקומו, הוא גם לא מצא עדיין שום יורש שיבטיח את שלומו ושלום משפחתו ורכושו אם ייאלץ לפנות את כיסאו.

תאריך:  17/01/2018   |   עודכן:  17/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס המתעתע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המתעתע בשוטים ששכחו מה זה להיו
קורןנאוה טבריה  |  17/01/18 10:56
2
הגיע הזמן להסיר את החסינות
מקס פאואר   |  17/01/18 16:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ארווין קליין
מי שעיניו בראשו רואה שהפייק ניוז הן לא רק בארה"ב, אלא גם בישראל    ישראל הולכת אחרי ארצות הברית ביצירת חדשות מזויפות, כמו גם בהוקעת כל גילוי של מיניות גברית    מצד שני, הבוחרים, האזרחים בשתי המדינות מבינים זאת, ומצביעים הן לטראמפ והן לנתניהו, שעומדים בפרץ התופעות החמורות האלו
יוני בן-מנחם
זאת אחת מההחלטות שקיבלה המועצה בתום שני ימי דיונים    בנוסף: דחתה את הדרישה להכיר בישראל כמדינה יהודית
יוני בן-מנחם
המועצה המרכזית של אש"ף החליטה להשעות את ההכרה בישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני עמה ולהתנתק מההסכם הכלכלי עמה המכונה "הסכם פריז" בתגובה על הכרזת הנשיא טראמפ. גורמים בפתח אומרים כי מדובר בהמלצות שיועברו לועד הפועל של אש"ף וכי מחמוד עבאס הוא שיחליט אם לבצען, בעבר נמנע יו"ר הרש"פ מלבצע החלטות של המועצה משיקולים מדיניים
מרדכי ליפמן
הראיס טרח להסביר כי "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים". כי "היהודים הובאו לכאן בסיוע הולנדי, שהיה לה הצי הגדול בעולם. כדי להקים כאן מאחז אירופי". וכי "אדון טראמפ החליט לקצץ או להפסיק את המענק לרשות, משום שסירבנו לבוא למשא-ומתן. מתי סרבנו למשא-ומתן? "יח'רב ביתכ" (יחרב ביתך). אמר לנשיא
ראובן לייב
יו"ר הרשות הפלשתינית, שהתכחש בעבר לקיום השואה, מתכחש עכשיו לזכותה של ישראל להיות מדינה עצמאית, והכל בעטייה של הצהרת בלפור, בה הוא רואה את המכשול לשלום
רשימות נוספות
מי כיבה את האור במסגדי הר-הבית  /  עומר כרמון
מחפש תירוץ לברוח ממו"מ ישיר  /  אריאל י' לוין
מתכחש לשיבתנו למולדתנו  /  אריאל י' לוין
הדילמות של חמאס  /  יוני בן-מנחם
צה"ל מסיר את הכפפות  /  יוני בן-מנחם
מה תחליט המועצה המרכזית של אש"ף  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il