X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות חלה תפנית בכל עניין הלימודים האקדמאים בקרב המגזר החרדי, נושא שעד לפני כמה שנים היה חתום ונעול ובודדים הם אלה שהעזו לפרוץ את הגבול
▪  ▪  ▪
זה אפשרי [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

השינוי המבורך חל בעקבות מספר גורמים, כמו הדרישה לאנשי מקצוע המגיעים מתוך המגזר ומבינים את רגישותו, החשיפה לעולם האינטרנט המעודדת רכישת ידע, ומכללות אקדמיות חרדיות הצצות כפטריות אחר הגשם, שגילו את הפוטנציאל העצום הטמון במגזר והצורך שלו בגוף בעל ידע מקצועי ובכך מתאימות את תוכניות ותנאי הלימוד לדרישותיהם של הסטודנטים החרדים - כמו ימי לימוד נפרדים, תכנים ראויים ותנאים נוחים יותר המאפשרים ניהול בית במקביל ללימודים.
במקביל, הוקמו עמותות וגופים עצמאיים המעודדים את היציאה ללימודים ולעבודה בהמשך הדרך. גופים אלה, בשיתוף עם המדינה, מעניקים מלגות לימודים ומלגות קיום בסיסיות לסטודנטים על-מנת להקל על הקושי במימון הלימודים ועל קשיי המחיה המתעוררים בדרך. לרוב, סטודנטים חרדים הם כבר בעלי משפחה ופעמים רבות נאלץ אחד מבני הזוג לוותר על עבודתו/מלגת אברך כולל לטובת הלימודים.
גורם נוסף לשינוי דווקא מגיע ממקום מפתיע – המעסיקים, שבשנים האחרונות החלו להעריך את כוח העבודה החרדי ובמיוחד הנשי. בשיחה עם עומר, בעל סוכנות ביטוחים גדולה, הוא מספר לנו על העדפתו לנשים חרדיות למרות היותו חלוני. "למרות הילודה הצפופה העובדות החרדיות מעניקות 100% תפוקה בעבודתן, מסירותן לעבודה ניכרת מאוד מאחר שיש עליהן אחריות כלכלית גדולה מפני שפעמים רבות הן המפרנסות העיקריות".
מטרה מול העיניים
מה שמפתיע בשינוי הוא השינוי בקרב הנשים במגזר, שלומדות באקדמיה למרות הקשיים הרבים איתן הן נתקלות בעקבות היותן אימהות במשרה מלאה ולרוב גם עובדות ברבע משרה. הן לא מוותרות לעצמן ורואות את המטרה מול העיניים.
רחל סטודנטית באונ' בר-אילן מגיעה מהמגזר החרדי, אם לילד בן 6, ומנהלת אדמיניסטרטיבית בהתנדבות מלאה בארגון 'מן המיצר' הפועל למען נפגעי עבירה במגזר החרדי, משתפת בדרך שבה היא מצליחה לשלב בין לימודים, ניהול הבית והאחריות המוטלת על כתפיה בארגון. "אני תמיד שמה למול עיני את המטרה ויודעת שהשנים הקרובות יהיו באמת מאתגרות אך התמורה שתגיע בהמשך תהיה שווה את המאמץ, בראיון לפני קבלתי ללימודים העלתה בפני רכזת הלימודים את חששותיה לגבי היותי אימא והשתייכותי למגזר החרדי, איך אתמודד עם חברה מעורבת, או עם בעיות הנוגדות את ערכיי, איך יתנהל עם עומס המטלות והלימודים וכו' . לימים אני בטוחה שהיא תהיה גאה על הדרך שלי ועל התמורה שאעניק לחברה בנושא שבו אני מתנדבת.
מבחינה טכנית אני נעזרת רבות באימא שלי שדואגת לשלוח לי אוכל במהלך השבוע ועוזרת לי מאוד בשמירה על בני בימי הלימוד הארוכים. לצערי מבעלי אני פחות מקבלת עזרה מאחר שהוא עובד ב-2 עבודות בשביל שאוכל להתמקד בלימודיי. תמיד תמצאו אצלי בתיק רשימות של מטלות, לוח זמנים, קניות וכו'... למדתי שרשימות יוצרות אצלי סדר בראש ועוזרות לי להתנהל בצורה פרקטית יותר וכל רגע מנוצל. היום שלי בנוי מ-3 חלקים: בוקר בדר"כ לימודים/תפעול הארגון, אחה"צ הינתקות מוחלטת מעיסוקי וזמן איכות עם בני עד לאחר ארוחת הערב ובערב חוזרת לשקוד על הספרים". אין ספק שהמלגות שקבלתי עוזרות לי מאוד במימון הלימודים, כמובן שאנחנו מצטמצמים איפה שאפשר אבל בסה"כ אני מרגישה מרוצה ולא חסר לי דבר".
המסר שהיא רוצה להעביר הוא, אל תפסיקו לחלום על שינוי, אפילו אם הוא מצריך משאבים כלכליים ומערימים עליכם קשיים בכל שלב בדרך למטרה. אם באמת תרצו אותו הוא אפשרי.
נשים חרדיות בעלות השכלה אקדמאית תורמות לחברה תרומה עצומה ויוצרות דור המשך ללמידה ורכישת השכלה מקצועית ונכונה. כיום יש למגזר שלנו את כל האמצעיים להפוך לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה".

הדס מיארה, 28, אמא, רעיה, סטודנטית באונ' בר-אילן, פעילה למען נפגעי עבירה במגזר החרדי, ומאוד אוהבת אוכל!
תאריך:  28/01/2018   |   עודכן:  28/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיות אימא סטודנטית ובעיקר חרדית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
יש בכל זאת דימיון בין שני הבתים הללו, בית ביאליק ובית ז'בוטינסקי, בין הבית היפהפה הזה - שאותו אגב נטש לטובת בית שכור ברמת-גן - לבין קומה אל"ף בבית המצודתי התם. שני מוזאונים, שני ארכיונים - של מורשת, ספרות, שירה, הגות, תרבות, ציונות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נושאים בעול, צנזורה, המסתננים בעיני הרמב"ם, פריחה, אמת היסטורית ומשה נגבי איננו    שבוע טוב
אפרים הלפרין
יונתן גפן כתב שיר המשווה את גב' תמימי לאנה פראנק, וגרם לזעם בציבור    שר הביטחון הורה שלא לשדר מפרי עטו של גפן בגלי צה"ל
מנחם רהט
קיימת הקבלה מדהימה בין ניסי גאולת ישראל ממצרים לניסי גאולת ישראל מארצות גלותם לעינינו ממש, ומי שמעדיף להתעלם מכך עושה זאת על אחריותו בלבד
דביר מור
האם העיר שנבנית בשנים האחרונות עבור פלשתינים בני מעמד סוציו אקונומי מכובד, מערערת את יסודות הקורבנות הפלשתינית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il