X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה לסייע, אך כחלק מסיוע בין לאומי בכל מקרה ישראל אינה צריכה להצטייר כאחראית בלעדית לאסונות הומאניטריים ברצועה, זאת חבית ללא תחתית
▪  ▪  ▪
מצב קשה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

ב-3 אוגוסט 2014, כשנה לאחר מבצע צוק איתן, הוציא "מרכז המידע למודיעין וטרור" נייר שכותרתו היתה: "תיעדוף צרכיה האזרחיים של רצועת עזה מול צרכיה הצבאיים: סדר העדיפויות האסטרטגי של חמאס, כפי שבא לידי ביטוי בהתבטאות של חאלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס".
בין השאר אמר חאלד משעל: "כלפי חוץ התמונה הנגלית לעין בעזה היא דיבורים על פיוס בין החמאס לפתח ועל בניה. אולם התמונה הסמויה מן העין היא שרוב הכסף והמאמץ מופנים להתנגדות ולהכנות הצבאיות".
פעמים כדי להבין את ההווה רצוי להתבונן בעבר. דומה שאת דברי משעל אנחנו יכולים לכתוב מילה במילה בימים אלו. אז במקום משעל ישנו כיום הניה ובמקום הניה ישנו בעזה יחיה סנוואר; הדמויות התחלפו אבל הרצועה נשארה אותה רצועה, והים מולה אותו ים והחמאס נשאר אותו חמאס: ארגון טרור איסלאמי, שכל מהותו טרור, רצון להרוג יהודים, ולהביא למחיקת מדינת ישראל כיעד.
הוא כבר שולט ברצועה למעלה מ-11 שנים, ואין לו שום אינטרס לדאוג לאוכלוסייה האזרחית שתחת שלטונו, בודאי שלא להביא לשגשוגה. בעיתות לחימה השאיפה שלו היא שייהרגו כמה שיותר אזרחים, נשים וילדים. בזמני ההתכוננות לסבבי הלחימה הבאים עניינו הוא שהאוכלוסייה האזרחית תהיה מספיק ענייה ותלויה בו, ללא שיקום אך לא עד כדי רעב. כל עוד חמאס ישלוט ברצועת עזה אלו יהיו שם התנאים.
לעולם הצרכים הצבאיים ושמירת העוצמה הצבאית יהיו עדיפים על פני כל שיקום ופעולה מאסיבית לטובת האוכלוסייה האזרחית. ממש בימים אלו ראינו כיצד החמאס לא היסס להקים מנהרת תקיפה מתחת למעבר כרם שלום, המעבר המרכזי דרכו מועברות סחורות מישראל, בכללם אמצעי רפואה. העיקר המנהרה, לא עורק החמצן לאוכלוסייה האזרחית.
אנחנו שומעים מפעם לפעם סיסמה יפה, שהחלה אחרי "צוק איתן" האומרת "שיקום תמורת פירוז". כלומר המדיניות ארוכת הטווח שישראל צריכה לנקוט מול החמאס היא לעזור ולשקם את הרצועה ההרוסה ובתמורה החמאס יתפרק מנשקו. חלום באספמיה, רעיון הזוי. האם ניתן לבקש מהאריה שיחדל מלטרוף אם יפתו אותו בארוחת ערב דשנה של אנטילופ?
ראו את הסכם "הפיוס" האחרון ביו חמאס לאבו מאזן. הוא התנפץ וכך היה בהסכמי עבר, כי החמאס קובע מראש, בנחרצות: לא אוותר על כוחי הצבאי. זו מהותי, זה עתידי. אחרת איני חמאס!
וזה מביא אותנו ל"כן משבר הומניטרי", לא "משבר הומניטרי" ברצועה. מה שברור הוא שהמצב שם קשה, בעיקר בכל מה שקשור לחשמל, מים, ביוב ויכולת פרנסה. משבר המתעורר אחת לכמה זמן בגלל סיבת היסוד של שלטון החמאס. האם ישראל צריכה למנוע קטסטרופה הומאנית ובעיקר מול סכנת מגפות? בוודאי. אבל, צריך שזה ייעשה כחלק מסיוע חרום בינלאומי.
אסור לישראל להצטייר כאחת שהיא בלעדית אחראית לפתרון המשברים ההומניטריים ברצועה. זאת חבית בלי תחתית. ואי-אפשר לסיים בלי "הפרטנר" שלנו, ידידנו אבו מאזן. מדובר לכאורה בבני עמו. הוא לא עושה כלום, אבל כלום, על-מנת להקל על הסבל ולהשתתף בפתרון המשבר ההומניטרי. גם לו לא איכפת מהאזרחים. שימותו על קידוש השם. הוא טס לו במטוס מנהלים חדש ומפואר בבירות העולם על-מנת לפגוע בישראל, להאשים אותה בפשעי מלחמה ולדקלם: "רוצה שלום ושתי מדינות".

תאריך:  08/02/2018   |   עודכן:  08/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר ברצועה - תוצר של שלטון החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המצב בסוריה גרוע יותר.
7_7_7.  |  13/02/18 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יפעת גדות
"את הטרוריסטים שמנסים לפגע, הכי טוב לחסל במקום, הבא להורגך השכם להורגו, מי ששומר חוק ניתן לו את כל הזכויות ונחבק אותו, אבל מול טרוריסטים אנחנו לא יכולים להתנהל כמו בשווייץ
איתמר לוין
במאי הקולנוע הלבנוני העז לטעון שהפלשתינים הם לא רק קורבן, אלא גם מי שביצעו מעשי זוועה. בארה"ב הוא מועמד לאוסקר; בארצו קוראים להחרים אותו
בעז שפירא
אינני יודע אם לצחוק או לבכות, ככל הנראה לבכות...אותו נתניהו שהכריז "כרגיל, נמצה אתם את הדין" שחרר בימי כהונותיו השונות כאלף רוצחים בעסקת שליט, שבעים וששה רוצחים כ"מחווה" לארכי רוצח אבו מאזן, ועוד כאלה ואחרים באופן מזדמן    עוד מיצוי דין שכזה ואבדנו!
עומר כרמון
האוליגרך הרוסי-בודהיסטי, קירסאן איליומז'ינוב, הוא אחת הדמויות המרתקות בעולם העסקים והפוליטיקה העולמיים    שימש כנשיא רפובליקת קלמיקיה וטען שנפגש עם חייזרים    יארגן טורניר שחמט בין ירושלים לבית לחם: אלף ילדים ישראלים מול אלף ילדים פלשתינים
עומר כרמון
ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "נתניהו ואבו מאזן לא יכולים להגיע להסכם זה עם זה. אולי הדור הצעיר יוכל לספק לנו רעיונות מחוץ לקופסה, לצורך התקדמות בפתרון הסכסוך"    שגרירת קנדה בישראל: "אנו קולטים מבקשי מקלט אריתראים והם אזרחים נהדרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il