X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכיר אירני מאשר כי אירן מקימה חזית מאוחדת נגד ישראל שתפעל מסוריה, לבנון ורצועת עזה. אירן מהדקת את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי וקבלן הביצוע של תוכניתה הינו הגנרל קאסם סולימאני
▪  ▪  ▪
סלאח אלערורי. פועל להקמת תשתית חמאס בדרום לבנון [צילום: אתר האינטרנט של החמאס]

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה מייד לאחר התקיפה האווירית בסוריה כי העלתה את רמת הכוננות ביחידותיה לרמה הגבוהה ביותר כדי להתכונן לאפשרות התקפה ישראלית על רצועת עזה. מייד לאחר ההודעה הזו אמר אוסאמה חמדאן, האחראי בחמאס על הקשרים עם מדינות ערב, כי במקרה של התקפה ישראלית על לבנון או סוריה, הזרוע הצבאית של חמאס לא תהייה רחוקה מכדי להגיב עליה.
אין זה מפתיע שהזרוע הצבאית של חמאס נזעקת להגן על השלוחות האירניות בסוריה ובלבנון,היא חלק בלתי נפרד מהמארג הצבאי האירני במזרח התיכון נגד ישראל. למרות שב-2011 נותק הקשר בין אירן לחמאס על-רקע העמדה של יו"ר הלשכה המדינית ח'אלד משעל בעניין מלחמת האזרחים בסוריה, המשיכה אירן להעביר באופן קבוע מימון ואמצעי לחימה לזרוע הצבאית של חמאס.
רק לפני כמה חודשים, לאחר הבחירות הפנימיות החליטה ההנהגה החדשה של חמאס בראשות אסמעיל הניה ויחיא סינוואר להתפייס עם אירן והיחסים חזרו לתיקונם ואף התהדקו בין הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס לבין הגנרל קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האירניים האחראי על הפעילות הצבאית של אירן במדינות ערב ועל הפעלת שלוחותיה.
גורמים בחמאס מסרו כי ההודעה של הזרוע הצבאית הינה איתות לישראל כי חמאס היא חלק בלתי נפרד מהציר של סוריה וחיזבאללה וכי אם ישראל תתקוף אותן היא תגיב צבאית מרצועת עזה. למעשה, נוצר מרובע חדש עם ארבעה קודקודים: אירן,סוריה, חיזבאללה וחמאס ברצועת עזה שבמסגרתו חמאס מחויבת לשמור על האינטרסים של שאר שלושת הקודקודים ולסייע להם באופן צבאי.
עוזר שר החוץ האירני חוסיין שיח' אלאיסלאם גילה בראיון שהעניק לאתר "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס ב-10 בפברואר כי קיימת מגמה אסטרטגית להקים "חזית התנגדות מאוחדת" בין סוריה ללבנון ולרצועת עזה. "ההכנות להקמת החזית לא פסקו, ישנם צעדים מעשיים להקמת חזית שתימשך מסוריה לרצועת עזה" הסביר שיח' אלאיסלאם. האירנים אינם חוששים כי ישראל תמהר ותנחית "מכה מקדימה" על כוחותיהם בסוריה או על חיזבאללה בלבנון, חוסיין שיח' אלאיסלאם אומר כי "ישראל יותר חלשה מכורי העכביש והיא יודעת את הסכנה הטמונה במהלך כזה".
אירן גיבשה את העמדה הזו כלפי ישראל אחרי שתי מלחמות בלבנון ואחרי 3 סבבים של עימותים צבאיים בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. האסטרטגיה האירנית היא להקיף את ישראל מכל הכיוונים לפתוח במלחמה נגדה בכמה צירים, מסוריה, לבנון ורצועת עזה.
"המגמה שלנו היא להקים חזית מאוחדת שתהיה לה את היכולת להכאיב לישראל ולא נהסס לתמוך בהתנגדות הפלשתינית" הבהיר חוסיין' שיח' אלאיסלאם. מי שהינו קבלן הביצוע של האסטרטגיה האירנית הינו הגנרל קאסם סולימאני שהחליט להקים בסוריה את מוצב הפיקוד של החזית החדשה נגד ישראל, עם מאגר גדול של טילים מדויקים שייוצרו במפעל אירני מיוחד בסוריה.
המערכה נגד ישראל לא תהייה כפי שהיא מתכננת, מסביר בכיר חמאס מוחמד חמדאן, היא תהייה באופן שאנו רוצים כדי שיפתיע את ישראל. הדימוי הזה של ישראל חלשה יותר מרשת של כורי עכביש איננו חדש, שמענו אותו בעבר בנאומו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בבינת ג'ביל במהלך חגיגות הניצחון של חיזבאללה בשנת 2000 אחרי נסיגת צה"ל מלבנון, האירנים באמת מאמינים בכך מכיוון שעדיין לא חשו את נחת זרועה של ישראל.
החלום האירני הוא להשלים את הקפתה של ישראל מכל הכיוונים כדי שבשעת פקודה ישוגרו לעברה עשרות אלפי טילים שיהרסו ויחריבו את עריה ויבריחו את תושביה לחו"ל, כדי לנסות וליעל את האסטרטגיה הזו החלה אירן בבניית מפעלי הסבה של טילי הקרקע-קרקע והרקטות שהיא מייצרת לטילים מדויקים מאוד כדי להרוס את כל המתקנים החיוניים לישראל בעת מלחמה.
על הרקע הזו יש גם לראות את התיאום הצבאי המתגבר בין הגנרל קאסם סולימאני לבין ראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועה, מדובר בקשר ישיר שנועד לטרפד את יוזמת השלום החדשה של הנשיא טראמפ באמצעות חימום הגזרות ומהלכים צבאיים.
לשם כך התמקם גם סאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס במעוז חיזבאללה בשכונות א-דאחייה בבירות שבלבנון כדי לעשות את ההכנות הדרושות להקמת תשתית טרור של חמאס גם בדרום לבנון בגיבוי חיזבאללה ואירן.

תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מקימה חזית מאוחדת נגד ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
כך אומר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בראיון לעורך ישראל היום בועז ביסמוט    "הסכם הגרעין קטסטרופלי עבור ישראל, לא פחות"
איתמר לוין
נשיא אירן סבור שהכוחות המזוינים ויתר הגופים הממשלתיים צריכים לגוון את אחזקותיהם בתחום האנרגיה כדי לסייע להציל את כלכלת המדינה    אירן מתכננת השקעות שירחיבו את פעילותה בתחום הנפט
עומר כרמון
יעד התקיפה: המרכז למחקרים מדעיים מצפון לדמשק, בו מרכיבים על טילי החיזבאללה מערכות ג'י-פי-אס שמאפשרות פגיעה מדויקת במטרה    ישראל הזהירה את החיזבאללה לא לחדש מאמציו לבנות מפעל דומה בלבנון
עמוס גלבוע
כאשר נתניהו הצהיר כי ישראל לא תשלים עם הקמת מפעל לטילים מדויקים בלבנון ואם תצטרך היא תפעל. אם אכן ישראל תפעל, הדעת נותנת שחיזבאללה יגיב ובכך תחל הדרדרות. האם אירן תירתע ותעצור הקמת המפעל?
מירב ארד
הוסיף: השותפות הקיימת והגדלה בין ארה"ב לישראל, אפשרה לכל צד להתמודד עם איומים בתחום בצורה אפקטיבית יותר    נדב צפריר: התקציבים לאבטחה לא בהכרח גדלים בהתאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il