X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי כי הציבור ידע. סוף לעיוות ולסילוף. ההדלפות הן רעה חולה. הביאו אותך, מחוץ לשורות המשטרה, כדי לנקות את השורות ("האורוות"), כדי להפיח תרבות ארגונית חדשה ונקיה במשטרה. כדי לתקן ולשפר. מה קיבלנו? כאוס מוחלט
▪  ▪  ▪
המפכ"ל אלשיך. הצהרות לרוב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אתה אדוני המפכ"ל רוני אלשיך (להלן: "השועל"), חוקר בימים אלו את "פרשת" ה"פרסומים האוהדים והמחמיאים", לשרה ולביבי נתניהו באתר "וואלה"? אתה? הרי, אתה בדיוק - זה האחרון - שצריך או מוסמך לחקור "פרסומים אוהדים" בתקשורת. האחרון ממש. אתה, המעסיק בשכר מלא לא פחות ממאה דוברים! בחטיבת דוברות ("גולני"? "צנחנים"? "גבעתי"?) שבראשה עומד תת-ניצב (לא פחות) ומתחתיו דוברת משטרה בדרגת ניצב משנה (לא פחות) ומעליהם, עד לאחרונה ממש, מרחף לו יועץ תקשורת, חיצוני, בכיר, בשכר עתק, ליאור חורב שמו, בחוזה עבודה "שמן" בגובה של כשמונה מאות אלף ש"ח בשנה ( על חשבון הציבור - בחוזה - ספק מכרז פתוח - לארבע שנים!) כל זאת, על-מנת לזכות, אך ורק בתקשורת מחבקת, מלטפת ואוהדת. את זה בדיוק צריך לחקור.
אתה מעסיק בדוברות גם שוטרים וקצינים במדור "ניו מדיה", כולם בשכר מלא, על-מנת לזכות באהדת הציבור ברשתות החברתיות.
אצלך, אתר המשטרה, באינטרנט, האתר הרשמי, המשולם בכספי המיסים, הוא "פראבדה" של ממש. כל כולו רק סופרלטיבים - התפארות עצמית.
אתה, הוא ולא אחר, מאפשר "בלעדית", לאילנה דיין, "עובדה", להתלוות אליך "צמוד", מהלך שנה וחודשיים על-מנת לזכות בתקשורת אוהדת. אתה ולא אחר. הראית או שמעת מפכ"ל אחד בעולם שאפשר לעיתונאית, סיקור "צמוד", "בלעדית", מהלך שנה וחודשיים? את זה בדיוק צריך לחקור. אתה, "שועל", שנפגש בין בגלוי, ובין "בסתר", עם עיתונאים שאתה בוחר בקפידה, או אלו שהדוברת שלך בוחרת, ב"פינצטה", גם במערכות העיתונים, אץ רץ כדי לשכנע על-אודות - אנא - רק תקשורת "אוהדת", שאתה כל כך רוצה וחפץ לזכות בה. אתה הרי חולם אך ורק על תקשורת מפנקת ואוהדת מוקף ב"צבא" דובריך. הרי בדיוק לצורך כך ממש - אתה נפגש עימם זה מקרוב ממש. לעומתם, אינך נפגש עם עיתונאים "נושכים", מבקרים, אמיצים, שאתה ירא וחושש מהם. אתה סולד מהם. אתה מחרים אותם. אתם מנתקים אותם מקשר ה"ווטסאפ" המשטרתי/דוברותי. הם מתקשרים אלי תדיר. מספרים לי ב"שושו" את הכל. זועמים. רותחים. מתפוצצים ממש. חלקם אף פגועים. חלקם לא - משאינם יראים ואינם חוששים מפניך. דוגמה קטנה?: את יואב יצחק מ"ממחלקה ראשונה" ועיתונאיו הלוחמניים, שאינם יראים מפניך, אתה מחרים באופן מוחלט. אתה - יחד עם הדוברת שלך. כך נהגתם גם ביניב קובוביץ האמיץ - מהארץ. ולא רק הם - יש עוד כמה וכמה - ב"רשימה" (ה"שחורה"?) ולא במתי מעט עסקינן. נזכיר: את מי בחרתם, בקפידה "ראוייה", אתה והדוברת שלך, מקרב שלל העיתונאים, באותו ערב דרמטי של "סיכום" תיקי חקירות ביבי - 1000-2000? ובאיזו שעה ביקשת יה "שועל" - לשדרן? נכון. בשיא הרייטינג - בשעה 20.00 דיוק ממש - לאמור, בפתיח של כל מהדורת החדשות בטלוויזיה. אז אתה - ה"שועל" מדבר על הרע והפסול שב"דאגה" ובצורך לקבל תקשורת אוהדת? הרי אתה עצמך - "שועל" - נמנה על אבות חובבי הרעיון של "פראבדה".
ובישיבת ועדת הפנים של כנסת ישראל, אתה מכריז, נינוח, ביהירות, בזחיחות, בביטחה מיותרת (אגב, ללא שום כיסוי...), "אצלי אין הדלפות"? הרי, רק שלשום, באולפן חדשות ביום שישי, מכריזה רינה מצליח עד כמה טוב שתיק החקירה 4000 - בעניין בזק - אלוביץ' - הועבר מרשות ניירות ערך למשטרה - כי כעת הכל זורם.... אלינו... הבנת? היא ממש מאושרת. גלויית לב. סוף-סוף יצא המרצע מהשק.
ואם רק היו עוזרים פרלמנטריים חרוצים, הם היו אמורים להכין לך, כהפתעה, "סט" עבה, של צרור ראיות / הדלפות, לכאורה, כמעט למן היום הראשון, בה נפתחה אצלכם, החקירה הראשונה.
ולד"ר אילנה דיין, "עובדה", בסלון ביתך (!!!), אתה מדליף, לכאורה (הוגשה על כך תלונה מפורטת בפני מח"ש ובפני היועץ המשפטי לממשלה) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא ולא אחר, יוזמן ויזומן למסירת עדות ב"פרשת הצוללות". ממתי מודיעים בפרהסיה אודות זימון עד? זה חכם? זה מקצועי? על אחת כמה וכמה ב"עד" אותו כבר, ממילא, "סימנתם", אותו כבר, ממילא, "הרשעתם", בתקשורת, באמצעות ההדלפות הזדוניות, הלכאוריות, שהרי, חלילה, עד, כזה או אחר, עלול, כידוע, גם לשבש חקירה ולתאם גרסאות. לא זו אף זו: עד כזה, במהלך מסירת גירסה, תחת "עדות פתוחה", עלול להפליל עצמו, חלילה, בעדותו זו, אשר תהפוך, בעמוד 3, משורה 35 ל..."עדות באזהרה", ולמצוא עצמו, באחת, כחשוד בתיק, חשוד לכל דבר ועניין, ללמדך כי עסקינן, בהדלפה, לכאורה, על כל המשתמע הימנה (ע"ע: סעיף 117 לחוק העונשין) בין אם מדובר בעד ובין אם לאו. ואם אגרוס, ביני לביני, שאת אהדת התקשורת, אתה מבקש לגרוף - אף לבלוע, באמצעות אותן הדלפות, לכאוריות, לטובת דורשי רעתו של נתניהו, הכל על-מנת לחזק את תדמיתך? את מעמדך? את אהדת הציבור? בבחינת: "התפארות עצמית" שלך ושל פקודיך, האם אטעה? האם אגזים?. הכיצד זה קיבלת לפתע "רוח גבית: אוהדת מהתקשורת? מדוע, לפתע, הפכת "גיבור", אחרי שתקופה ארוכה, באו כלפיך רבים בביקורת?
ואף זאת: מה ביקשת "לשדר לאומה", ב"עובדה", אודות "השתלת" חוקרים פרטיים שיתחקו אחר חוקרי לה"ב ויהלכו בקרבם אימים? ומדוע לא פתחת מייד בחקירה? גם מפכ"לים קודמים מתחו עליך ביקורת. גם ניצב בדימוס יוסי סדבון. גם ניצב בדימוס משה מזרחי. ומה ביקשתם לעורר בציבור באמצעות תיזה מופרכת מן היסוד, בדמות "השתלת" הקצינה צ' להתלונן כנגד ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433, תלונת שקר וכזב רק בכדי "להפלילו" ? ודוק: לשתי טענות סרק אלו, אין וגם לא היו בידיך, ולו אבק של חשד או חשדות. מלל סרק חסר כל כיסוי - הא ותו לו. הפרחת בלון באוויר. ביקשת לעורר מהומה. ובכנסת טענת: "באמצעות כך פסקו ההטרדות על החוקרים". למה הדבר דומה: לבוא לציבור, בפניקה, ולהכריז קבל עם ועולם, קבל עם ועדה, כי "שודד בנק חמוש, שדד סניף בנק. מסתובב הוא חופשי. הנה, פסקו לפתע מעשי השוד של השודד". אז, לשיטתך, לא נחקור את מעשה השוד היחיד? זו הלוגיקה של ה"עילוי"? של ה"מחונן"? של ה"גאון"?. ולהכריז בפני אילנה דיין, בתוכנית, כי "עברת" על כל מילה בכל עדות ועדות, תג אחר תג, בתיקי 1000-2000 האין זו אובססיה של ממש? אולי גאוותנות (יתר?) האם זה מתפקידך? אגב, אני, אינני מאמין לך. אבל אם כן וכך אומנם הדבר - אז מתי, אם הכלל, מצאת זמן בידך לנהל את המשטרה ולפקד עליה? לצערי, כך בדיוק היא נראית.... בלי "אבא". בלי מפקד. חוברת "משטרת לואי דה פינס" - מדברת בעד עצמה.
אגב, התהיה מוכן (בבקשה ממך...) להסכים, להיעתר ולמסור לנו, לידינו, לציבור כולו, את כל ומכלול ההקלטות/התיעוד המצוי בידי אילנה דיין, מהלך השנה פלוס - תקופה ארוכה במיוחד - בה "ביליתם" יחד? כן - זו מה"חיים שכאלה". מעניין מה משם - שלא שודר... מה משם נחתך... שמע טוב: את כל זאת, יש לחקור - עוד לפני "וואלה" - ויפה שעה אחת קודם. בזמנו, סברתי וחשבתי, לתומי, שהמפכ"ל הקודם, רנ"צ יוחנן דנינו היה "חולה" תקשורת. מסתבר שיש לו מחליף... העולה עליו... כדי אובססיביות של ממש.
אז הנה, זה היה צידו השני של התקליט. שמענו עד היום, רק את הצד האחד של התקליט - את צידו של ה"פראבדה". אבל הנה, כאן, הצד האחר של התקליט שצידו הקודם - שחוק. ראוי כי הציבור ידע. סוף לעיוות ולסילוף. ההדלפות הן רעה חולה. הביאו אותך, מחוץ לשורות המשטרה, כדי לנקות את השורות ("האורוות"), כדי להפיח תרבות ארגונית חדשה ונקיה במשטרה. כדי לתקן ולשפר. מה קיבלנו? כאוס מוחלט. קרא פעם את "חוברת משטרת לואי דה פינס" - תלמד הימנה הרבה. מאום לא תיקנת. מאום לא שיפרת. הצהרות - לרוב. הבטחות - הרבה. נאומים - כחול. אבל שיפור - לא מצאנו - הכל בלשון המעטה. את כל האמור במורם - חובה לחקור. השאלה מי ומתי יחקור? - ויפה שעה אחת קודם. נזכיר: רק ועדת ממלכתית יש להקים - ובהקדם. איך אמר פעם השופט המנוח פרנקפורטר? "חצי מן האמת - גרועה היא, משקר מוחלט".

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שועל" - מפכ"ל - עם הרבה "וואלה"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
זה שהובא לנקות האורווה, מלכלך
קובע נחרצות  |  25/02/18 12:51
2
אתה כנראה לא מכיר את השב״כ
אלטע קאקער  |  25/02/18 13:28
3
מר פישלר, מה הנך מתכוון לעשות
אזרחים מודאגים  |  25/02/18 15:08
4
זכות הציבור לדעת מה מקבל בתמור
קורןנאוה טבריה  |  25/02/18 18:21
5
האיש הזה הוא אסון למשטרה.
נעם2  |  25/02/18 20:41
6
להעניש את הסורר
הבחנה חדה  |  26/02/18 03:27
7
ככה זה כשנותנים כוח בידי עבד.
מוטי1  |  26/02/18 22:09
 
- תגובתך מעידה עליך כגזען מגעיל
תגובה מגעילה  |  27/02/18 08:54
8
מי מחזיק באלשיך?? זה לא הגיוני
נתי1  |  5/03/18 16:40
9
אלשיך, משתמשים בך ויזרקו אותך,
נתי1  |  5/03/18 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל זהר
אני מאמין שפטריוטיות איננה מילה גסה    היא לא קשורה לתפיסת עולם כלכלית, חברתית או מדינית    היא אמורה לחצות מפלגות ומגזרים, ולבטא את ההכרה שכולנו חיים כאן במדינה אחת תחת דגל אחד
יאיר דקל
ח"כ דוד אמסלם, מצטיין בהתבטאויותיו I   כך, למשל, כינה את ח"כ יאיר לפיד שטינקר ומלשן, כי האיש נענה להזמנת חוקרי המשטרה ובא למסור עדות    זו לא ההתבטאות היחידה של ח"כ אמסלם, אבל גם היא מעידה שדוגמה אישית הוא לא יכול לשמש
עמוס שנער
מנהיג המדינה יוקלט 24/7 (הוא, אשתו וילדיו), הוא לא יוכל להתבטא באופן חופשי בישיבות הסגורות, באירועים הפרטיים, בבית השכנים ואפילו בתא השירותים
יצחק מאיר
אם אני שוכן בתוכם, הם מקיימים "דרשו משפט אשרו חמוץ שפטו יתום ריבו אלמנה", ואם הם מקיימים - חלונותיי הם שקופים מבפנים ומקרינים את שכינתי חוצה
יוני בן-מנחם
בקרב הנהגות פתח וחמאס בשטחים גובר החשש לוואקום פוליטי בזירה הפלשתינית בגלל ההתדרדרות במצבו הרפואי של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. תנועת חמאס דורשת כי יו"ר הרש"פ יאיץ את ההכנות לבחירות ואילו בצמרת פתח מצפים שמחמוד עבאס יקבל החלטה בקרוב על המשך דרכו וסימון יורשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il