X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלאור אזריה עשוי היה להשתחרר זה מכבר מהכלא הצבאי, בו הוא מרצה שני שלישים מתקופת מאסרו בשל הריגת מחבל מנוטרל, אילו רק לא היה מתעקש להתכחש למה שעולל
▪  ▪  ▪
אזריה. פרינציפ [צילום: פלאש 90]

"לו הייתי יודע מראש את מה שידעתי רק בדיעבד - הייתי פועל אחרת לגמרי". במלים אלה התוודה בימים אלה, בפני בית הדין הצבאי, החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון, והעומד להשתחרר ב-10 במאי מהכלא, לאחר ריצוי שני שלישים מתקופת-מאסרו.
ואכן, מה שלא עושה השכל, עושה, לא אחת, במקומו, הזמן. האמת חייבת להיאמר שאזריה עשוי היה, זה מכבר, למצוא את עצמו מחוץ לסורגים, אילו רק לא היה מתעקש, בפרינציפ, להתכחש לאמת הצבאית ולהודות בפני חבר-שופטיו כי בעצם שם קץ לחייו של מחבל מנוטרל, בלא שהלה איים עליו כלל.
יד מושטת
זה בדיוק המקום והזמן להזכיר שצה"ל, הרמטכ"ל ובית הדין הצבאי עשו את כל שלאל-ידם כדי לבוא לקראתו של אזריה, אילו רק היה מודה באשמה. אחרי ככלות הכל רמזו לו על כך הרשויות הצבאיות בבירור. בד-בבד, גם הושטה לו יד תומכת, שעל-פיה הוא הורשע בהריגה בלבד, ולא ברצח, מה שהקל כשלעצמו, על העונש.
בחריצת דינו של אלאור אזריה הוכיח צה"ל שהוא, אכן, נאמן לעקרונותיו כצבא מוסרי ושאין הוא מוכן לסטות מהם כהוא זה. עם זאת התחשבות הרשויות הצבאיות בשירותו הצבאי של אזריה, שהיה ללא דופי, עד לאותו רגע אומלל שבו, משום מה, גבר עליו יצרו, כשהוא גומר אומר להתנקש במחבל המנוטרל ששוכב לצידו.
כך או אחרת, זהו גם המקום והזמן להסתייג מאווירת ה"עליהום" ומהלינץ' הציבורי הגורף שפשו בקרב חלקים נכבדים בציבור הישראלי כלפי הרמטכ"ל וכלפי רשויות החוק הצבאי. בסך-הכל היה זה שרות דב מצידם לא רק כלפיו של אלאור אזריה, אלא גם, ובעיקר, כלפי עקרונות המוסר והצדק.

תאריך:  20/03/2018   |   עודכן:  20/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשמודה בדיעבד מרוחם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עשו כל שלאל ידם?! הכותב סבור
הועד נ' צבועים  |  20/03/18 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הקטנת ממדי האשליות הערביות-פלשתיניות באמצעות שילוב בין שינויי נרטיב מחויבי-מציאות לפתרונות יישומיים קונקרטיים ואקטואליים, לא רק שלא תפגע בסיכויי הסדר, אלא תגדיל, תבסס ותאיץ אותם באופן משמעותי    באין אשליות, חייבים הכל להתייחס להוויה הריאלית ולהתמודד מולה או שהוויה זו "נושכת"
אליקים העצני
גישה אוביקטיבית למעשיו ולמניעיו של פוטין אין פרושה, חס וחלילה, הבנה או הצדקה של מעשי דמים, אם עשה    אבל שוב, אם נפשפש במעשי ארגוני הביון של המדינות הדמוקרטיות, לא נמצא כלום?
מרדכי ליפמן
ההבזקים האחרונים של חרבם המתהפכת    פרופ' ברוך קימרלינג, במסה מבריקה, זיכה אותנו כבר לפני עשוריים (כמעט), במאמר מאיר עיניים (2001)    כותרת המאמר: קץ שלטון האחוסלי"ם    האחוסלי"ם הם בר"ת: אשכנזים - חילוניים - סוציאליסטים - לאומיים, מושג נרדף לטענת הכותב ל-WASPS בארה"ב
איתן קלינסקי
ההצעה להגלות מיליוני בני אדם החיים בין הירדן לים נגועה בטירוף של מלחמת דמים, שתתבע קורבנות אדם חפים מפשע בשני העמים
אליהו קאופמן
דבריו של אלי מויאל משדרות מנותקים מהמציאות ההיסטורית והם תולדה של הפנמת שטיפת המוח הישראלית ולימוד ההיסטוריוגרפיה הציונית כשקר בסיסי    היה עדיף לאיש ללמוד קודם כל את ההיסטוריה של המדינה, של מקימיה ובמיוחד זו שלו ורק אח"כ לפעור פיו על מושגים כ"דמוקרטיה" ו"נאורות", שאין לו מושג מהו פירושם האמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il