X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במה תלוי העתיד של תושבי עזה? האם ישראל אשמה במצבה הכלכלי הרעוע של הרצועה? עתידה של הרצועה תלוי בגורם אחד שמעורר אלרגיה חריפה אצל כל אחת מהתנועות "הפלשתיניות" וזהו הסכם פיוס ואחדות לאומית
▪  ▪  ▪
מתח של שליטה והגמוניה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

"נקבל על עצמנו אחריות מלאה על הרצועה רק אם חמאס ימסור לידינו את האחריות הביטחונית. אם לא, חמאס יישא בתוצאות הכישלון של המאמצים המצריים להשגת פיוס" (מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלשתינית).
האינטרס לשליטה במזרח התיכון של ימינו נחלק לשניים, האיסלאם "האמריקני" נוסח מדינות המפרץ בראשות הממלכה הסעודית הסונית, לבין האיסלאם "הרוסי" נוסח מדינות הציר האירני בראשות משטר האייתולות השיעי. "המלחמה המזרח תיכונית הקרה", פועלת מאחורי הקלעים של העולם הערבי-איסלאמי. כשמדברים בד"כ על האינטרס שמשחק תפקיד משמעותי ברצועת עזה, מדברים על הצד האירני.
חמאס מתודלק על-ידי משטר האייתולות ולא מכבר הנהגת התנועה בחרה את טהרן כבירת הממון למלחמה בישראל. לעומת זאת, בריאד שולחים חיבוקים חמים לנשיא האמריקני טראמפ.
מאז הכרזתו של האחרון על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וההכרה הרשמית של ארה"ב בה כבירת ישראל, בוחרים בממלכה הסעודית להנמיך פרופיל בעניין הסכסוך הישראלי פלשתיני. אם כבר צריך לתפוס צד דיפלומטי פנים ערבי, אז מבחינת בית סעוד זה כמובן את הצד של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס.
הניסיונות של מצרים לתווך בתהליך הפיוס הפנים פלשתיני בין חמאס לפתח, הינם בגדר פיקציה. הדי.אנ.איי של שני הצדדים נועד מראש לכישלון. אין פיוס באופק הפלשתיני. גם לא יהיה ואם בכל זאת יהיה, זה "פיוס" רעוע ללא בסיס של תרבות עממית שיחזיק מעמד לאורך זמן. על פני השטח האינטרס היחיד שעשוי ליצור "פיוס" בין חמאס לפתח זה האויב המשותף, ישראל.
לקראת סוף נובמבר 2017, נפגשו בקהיר סלאח אל ערורי (סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס) ועזאם אל אחמד (ראש משלחת הפתח לניהול הפיוס הפנים פלשתיני). לפני כן, הוציא פאוזי ברהום (בכיר בשורות חמאס) לתקשורת הצהרה כי חמאס יגיעו למפגש "הפיוס" על-מנת ל"סדר את הבית הפלשתיני" וקבע לסיום כי המשך הפיצול בין התנועות, הינו דבר מסוכן ביותר ל"עם הפלשתיני".
אחריות ביטחונית
כלי התקשורת הפלשתינית בעזה ובראמאללה, חגגו כבר את "המדינה" שבדרך לעצמאות בעלת "עם מאוחד ומפויס" אבל יש גם את המציאות. בין הפתח לחמאס קיים מתח עצום, המתח הזה של שליטה והגמוניה משחק תפקיד ראשי מעל כל אינטרס מדיני כלכלי שהוא.
הראיס מחמוד עבאס האשים לאחרונה את חמאס שמובילים לפיצוץ תהליך הסכם הפיוס, הן על-ידי נסיון ההתנקשות בראש הממשלה של הרשות הפלשתינית ראמי חמדאללה ובראש מנגנון המודיעין של הרשות מאג'ד פרג' והן על-ידי הסירוב למסור את הרצועה לידי האחריות הביטחונית של הרשות בנוסף לכלכלית שעליה סוכם.
עתידה של הרצועה תלוי בגורם אחד שמעורר אלרגיה חריפה אצל כל אחת מהתנועות "הפלשתיניות" וזהו הסכם פיוס ואחדות לאומית אשר לא יכולה להתקיים מבחינה בסיסית. הסיפור העזתי הוא אותו סיפור מאז עליית שלטון חמאס, מאז תושבי הרצועה כלואים ושבויים בידי התנועה האיסלאמית.
תושבי רצועת עזה חד-משמעית קורבן של תנועה עם דרך עקבית משלה, תנועת בת של האחים המוסלמים שהקימה אמירות סונית על רצועת עזה ושמטרתה לשמש כבסיס הגדול ביותר באזור אם לא בעולם כנגד ישראל ושאין לה זמן מוקצב לכך.
הרעיון שאמירות חמאס בעזה תהיה חלק מהסיפור הפלשתיני יחד עם שלטון הרשות ביהודה ושומרון כמקשה אחת, אינו מתחשב במציאות, במושג הזמן האיסלאמי ומשול להזיה אוטופית, כך שישראל כרגע היא הגורם היחידי שאם כבר עשוי לאחד שם.

תאריך:  16/04/2018   |   עודכן:  16/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יעקב עמידרור
ישראל נחושה להמשיך לפגוע בהתבססות אירן בסוריה ובמאמציה להעביר נשק "שובר שוויון" לחיזבאללה    ההיגיון הרוסי לא בדיוק ברור
צ'לו רוזנברג
אירן לא תוותר בקלות על מדיניותה בסוריה    היא מבינה היטב שאחיזה בה תהווה שינוי אסטרטגי משמעותי מאוד עבורה    האינטרסים של אירן ושל רוסיה זהים
ראובן לייב
הארגונים האיסלאמיים, בהשראתם הנדיבה של שלטונות אירן, עמלים עכשיו על הפצצה הגרעינית, כדי לחסל אחת ולתמיד את האויב הציוני, הנלחם על זכותו הבסיסית להתקיים
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה ארדואן מזדהה עם קמפיין "השיבה" של תנועת חמאס ועם האסטרטגיה שלה להכשיל את "עסקת המאה" של טראמפ. יש לקחת בחשבון כי אם יסלים המצב הביטחוני בגבול הרצועה הוא עלול לנתק את הקשרים עם ישראל, אסור להתרגש וצריך להעמידו במקומו בכל פעם שהוא תוקף את ישראל
עומר כרמון
שליטי בחריין הם הידידותיים ביותר לישראל במפרץ הפרסי    עוד לפני מציאת המאגר נחשבה כלכלת הממלכה כצומחת במהירות הרבה ביותר בעולם הערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il