X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לתובנות המקובלות של הממסד התקשורתי, האקדמאי ומחלקת המדינה, הנשיא טראמפ מבין שהמעש, למרות המלל הערבי, מצביע על מקומם הנמוך של ירושלים והעניין הפלשתיני בסדר היום הערבי
▪  ▪  ▪
נתניהו. יש מחיר לטרור [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל ומקום השגרירות, לראשונה מאז 1948, מלמדים על הכרה בסדר העדיפויות המזרח תיכוני, סטייה מדוקטרינה בת 70 שנים של מחלקת המדינה, וקידום ביטחונה הלאומי של ארה"ב.
בניגוד לתובנות המקובלות של הממסד התקשורתי, האקדמאי ומחלקת המדינה, הנשיא טראמפ מבין שהמעש, למרות המלל הערבי, מצביע על מקומם הנמוך של ירושלים והעניין הפלשתיני בסדר היום הערבי, המתמקד באיומים קטלניים של האייתולות, דאעש ו"האחים המוסלמים" על כל משטר ערבי פרו-אמריקני במפרץ הפרסי, חצי האי ערב, ירדן ומצרים.
העברת השגרירות, לפי "חוק השגרירות בירושלים" מ-1995, ממחישה את הפער בין עמדת הנשיא טראמפ, רוב הקונגרס והמצביעים בארה"ב, לבין הלך הרוח השולט באו"מ, הרפיסות האירופית ומוקדי התקינות הפוליטית במחלקת המדינה, התקשורת "העילית" ומכוני המחקר בארה"ב.
ההחלטה משקמת את עצמאות הפעולה האמריקנית החד-צדדית, בניגוד להיגררות הנשיא אובמה אחר פעולות רב-צדדיות שכירסמו במעמד ובאינטרסים של ארה"ב.
העברת שגרירות ארה"ב לירושלים מבטאת נחישות להדוף לחצים אירופים, בינלאומיים וערביים, כדי לשקם את תדמית ההרתעה של ארה"ב. הנשיא טראמפ, ובמיוחד יועצו לביטחון לאומי, ג'ון בולטון ומזכיר המדינה, מייק פומפיאו, משוכנעים שוויתור לפורעי חוק מהווה רוח גבית לטרור ורוח נגדית למשטרים ידידותיים.
לא בלם ולא קידם
לדוגמה, הכרת ארה"ב באש"ף בדצמבר 1988 שפכה שמן על מדורת החינוך לשנאה והטרור הפלשתינים, בדומה להשפעת ויתורים ישראלים חסרי-תקדים ב-1993 ("הסכם אוסלו") ו-2005 ("הינתקות") שהובילו לטרור חסר-תקדים, שלוש מלחמות (לפי שעה) וערעור תחושת הביטחון הרבה מעבר ל"עוטף עזה".
פייסנות וכניעה מכרסמים בתדמית ההרתעה, ולכן מלבים את אש הטרור ופוגעים בביטחון הלאומי וביטחון הפנים. אי-הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל לא מנעה את טרור מכוניות התופת ב"מגדלי חובאר" ובריאד בסעודיה ב-1995 ו-1996 (24 הרוגים אמריקנים), פיצוץ שגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה ב-1998 (224 הרוגים), הפיגוע במשחתת האמריקנית "יו. אס. אס. קול" בנמל עדן ב-2000 (17 מלחים נהרגו), וכמובן שלא מנעה את הטבח ב"מגדלי התאומים" בניו-יורק ב-2001 (3000 הרוגים).
כצפוי, אי-מימוש "חוק השגרירות בירושלים", כתוצאה מסעיף שהוכנס עקב בקשת רה"מ ישראל ומאפשר לנשיא לדחות את יישומו, לא בלם טרור ולא קידם שלום. להפך, הוא החריף את הטרור הפלשתיני, חייב את הרשות הפלשתינית לאגף את ארה"ב מהצד המכסימליסטי, להעלות את רף ציפיותיה ולהקצין את תביעותיה. כיצד יכול פלשתיני להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל אם ארה"ב אינה מכירה בה?!
לעומת זאת, הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל מבהירה לפלשתינים שיש מחיר לטרור ולגרירת רגלים: היום הכרה במערב ירושלים, מחר אולי בירושלים המאוחדת, מחרתיים אולי רמת הגולן וגוש-עציון, וכו'....
העברת השגרירות לירושלים מבטאת את מסד התרבות והערכים של ארה"ב כפי שעוצבו על-ידי המתיישבים הראשונים במאה ה-17 והאבות המייסדים במאה ה-18, שראו בירושלים עמוד-אש ערכי - "העיר הזוהרת על ההר". מכאן 50 עירות וערים בארה"ב הנקראות ירושלים ושלם (Salem), ואולי אף האיות האנגלי של ירושלים (Jerusalem) במרכזו USA.

תאריך:  17/05/2018   |   עודכן:  17/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגרירות ארה"ב בירושלים - אינטרס אמריקני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
פיתוח טכנולוגי לפיזור הפרות הסדר בגבול רצועת עזה: מים סרוחים שיומטרו על הצובאים על הגבול עם ישראל    אולם בניגוד להפגנות בישראל, הפיזור לא ייעשה באמצעות מכת"זית אלא באמצעות רחפן
מירב ארד
יו"ר הכנסת: "גם אני ידעתי סבל, אך מעולם לא עלה בדעתי להרוג"    חברת תנועת השמאל הצרפתי: לנתניהו וליברמן יש דם על הידיים"
עמוס גלבוע
התמזל מזלי והייתי בצד המנצח, שידע הרבה שכול ושעות קשות    ואילו נוצחנו? לא היינו זוכים לטקסי זיכרון בנוסח טקסי הנכבה באוניברסיטת תל אביב
רועי אורן
אין ספק שמדובר בשאלות כבדות משקל שעשויות להשפיע על אזורנו בשנים הקרובות, לכן צריך ליהנות כרגע ממה שיש, ולקוות שהעתיד יהיה ורוד כמו שהוא בשלושת החודשים האחרונים
איתן קלינסקי
משה, הנמלט מאימת הדין המצרי לאחר שהרג מצרי שהתאכזר לעבד עברי, מוצא מקלט בנדודיו דווקא במדבר בו חיים מדיינים   ם בנה לו חיי משפחה עם בת המקום, בת כהן מדייני, הוא נשא לאישה את ציפורה המדיינית בת יתרו הכהן המדייני    משה נשאר תמיד הדמות של המנהיג האהוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il