X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ערוץ 20. מחויב למורשת ישראל
אין מקום לרפורמים בערוץ 20
החלטת מועצת הכבלים והלווין לחייב את ערוץ המורשת לתת ביטוי למי שאינו אורתודוקסי מהווה חריגה מסמכות בשל היותה נוגדת חקיקה ראשית. הסיבה: כבר לפני 20 שנה אופיין הערוץ ככזה המיועד לציבור הדתי
בן חי שגב. אולטרה וירס [צילום: יח"צ]

מורשת לחדשות 20
עידן יוסף
אינו דומה שידור חדשות בערוץ המורשת לשידור חדשות ביתר הערוצים. הדת היהודית חייבת להפסיק להיות מילה גסה, ועל הערוץ לתת לה משקל מרכזי ולא להתייחס אליה רק כאל פולקלור נחמד
לרשימה המלאה

ערוץ 20 נדרש לתת ייצוג לרפורמים
עידן יוסף
מועצת הכבלים והלווין תבדוק את ייצוג הרפורמים והקונסרבטיביים בשידורי ערוץ 20, בעקבות תלונות מצד ארגונים אלה כמעט לחלוטין משידורי הערוץ
לרשימה המלאה

"מועצת הכבלים נכנעה לרפורמים"
יצחק דנון
מבקש לבטל עיצום כספי בסך 100,000 שקל שהוטל עליו בנימוק שאינו נותן ביטוי לזרם הרפורמה ולזרם הקונסרבטיבי * טוען שיו"ר המועצה, יפעת בן-חי שגב, הטילה את הקנס בחוסר סמכות ותוך כניעה ללחצים
לרשימה המלאה

ערוץ 20 מבקש לבטל עיצום בסך 100,000 שקל שהטילה עליו המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, בנימוק שאינו נותן ביטוי לרפורמים ולקונסרבטיבים. אולם בעתירה שהגיש הערוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד יושב-ראש המועצה יפעת בן חי שגב, הנחת המוצא של ערוץ המורשת כאילו יש מקום למתן ביטוי להשקפות שאינן אורתודוקסיות - שגויה מיסודה.
ב-1 במרס 2017 קיבלה מועצת בכבלים והלווין החלטה, הדורשת מהערוץ למורשת ישראל (ערוץ 20) לתת ביטוי בשידוריו לדעות רפורמיות וקונסרבטיביות. החלטה כזו חרגה מתחום סמכותה של המועצה.
הערוץ הייעודי למורשת ישראל נועד לציבור הדתי. הצהיר על כך יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, ח"כ אלי גולדשמידט, בדיון במליאת הכנסת (1.4.97) וחזרה על כך שרת התקשורת לשעבר, לימור לבנת, בדיון בוועדת הכלכלה (17.3.98). ח"כ גדעון עזרא המנוח אף הוסיף באותו דיון כי הערוץ נועד לתת מענה למי שאינם צופים בערוצים אחרים מחשש לתועבה.
חוק הבזק, תיקון מס' 25ז(5) העוסק בערוצים היעודיים קובע כי: "שידורי פרסומת אסורים וכן נושאים האסורים לשידור כשידורי פרסומת, דרך כלל, בנסיבות מסוימות או בשל היותם פוגעים בטעם הטוב או ברגשות הציבור, לרבות ברגשות ציבור היעד".
בסעיף י' לחוק הנ"ל נכתב: "השר יקבע, בהסכמת שר האוצר, את שיעורי התמלוגים ודמי הרשיון שישלמו למדינה מי שקיבלו רשיון לפי סעיף זה בהתחשב, בין היתר, בסוג הערוץ, דרכי מימונו ואופי שידוריו". ואכן, באפיון הערוץ על-ידי שרת התקשורת נקבע כי יהיה זה ערוץ "המיועד לרבדים שונים בחברה הישראלית ובמיוחד לאוכלוסייה הדתית-מסורתית, המעוניינת במידע ודעת על מורשת ישראל".
הנה כי כן, מדובר בערוץ המיועד לציבור דתי ושומר מסורת ונוצר במיוחד עבורו במטרה לאפשר עבורו טלוויזיה נקייה משידורים הנוגדים את אמונתו הן בתחום הצניעות והכשרות, הן בתחום השבת ובוודאי בתחום הדעות ויתר מצוות הדת. שילובן בערוץ של השקפות רפורמיות, הנתפשות בעיני הציבור הדתי והמסורתי כחיקוי זול ליהדות, כמוהן כנתינת בשר טרף בתבשיל כשר. שילוב תכנים המנוגדים ליהדות עשוי להבריח הן את הצופים והן את המפרסמים, ויפגע בהכנסות הערוץ - וחמור מכך, במילוי היעוד שלשמו הוקם בחוק.
מורשת (מלשון ירושה) היא דבר המסור מדור לדור. הרפורמה לעומתה באה לשבור את שרשרת הדורות ולמעשה מנתקת את העם מהמסורת. כך למשל, האוחזים בשיטה הרפורמית, הקונסרבטיבית ודומיהם אינם רואים בשידורים בשבת חילול שבת, ומבחינתם זו אפילו מצווה (כגון "ערוץ הקבלה" המשדר בשבת). אי-השידור בשבת הוא הסימן המובהק להיותו של הערוץ מופנה לציבור שומרי המסורת בישראל.
החלטת המועצה בטלה מעיקרה, שכן מלכתחילה הורתה בחטא. המצאת כללים הנוגדים את דבר המחוקק היא אולטרה וירס, ועל בן חי שגב היה להורות למועצה לתקן את כלליה כך שיובהר, כי חובתו של הערוץ למתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפישות מנוגדות, היא בגדר השבעים פנים בתורה, קרי: מחויבות להלכה, ולא לפן השבעים ואחד, קרי: רפורמים, קונסרבטיבים ודומיהם.

תאריך:  27/05/2018   |   עודכן:  27/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מקום לרפורמים בערוץ 20
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צביעות
הצדקנית  |  28/05/18 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: די למעודדות המוּחפצות כמשל    הקהילה האתיופית - כל אחד יכול    נקרופיליה -היכן הכבוד המת?    ולקינוח פסוקו
חיים משגב
הכל יודעים שאין לזהותו של המפכ"ל כל נגיעה לחקירות פליליות    אז למה בכל זאת היועמ"ש מטיל דופי בנתניהו? האם נחה עליו רוחו הרעה של אחד מאלה הזועקים תחת חלון ביתו?
אילן שחורי
מורי הדרך המקצוענים, בעלי הסמכה שנות לימוד, ניסיון ורישיון ממשלתי - נלחמים בהצעת החוק החדשה ההזויה
יאיר דקל
שירות לקוחות של שתי חברות שונות בשתי ארצות שונות בשתי עסקות במחשב    בארץ, לא שמעתי על שירות כזה
יעקב איציקוביץ
בכל השנים הללו, ח"כ איתן כבל, היה שותף מלא לכישלונות אלה ורק עכשיו הוא נזכר להודות בהם    זה ודאי מאוחר מדי    ח"כ כבל, בטעותו, מכנה את אותן הכישלונות "התפכחות", רחמנא לצלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il