X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור ברצועה משגרים אותם מבתים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי". פגיעה בנערים המשגרים אותם תזיק לתדמית ישראל בעולם, אבל צה"ל יכול להתחיל בינתיים בסיכול ממוקד של המפקדים בזרוע הצבאית של חמאס המפעילים את חוליות הבלונים והעפיפונים
▪  ▪  ▪
בלוני תבערה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

אנו נמצאים רק בראשיתו של הקיץ ולפנינו עוד חודשים ארוכים של חום ושמש חזקה המסייעים בהבערת שדות החיטה והחורשות על גבול רצועת עזה באמצעות בלוני ועפיפוני טרור מרצועת עזה. כל הסימנים מעידים גם על כך שאנו רק בראשיתה של מלחמת ההתשה הפלשתינית החדשה בגבול הדרום והפסקת אש או הסכם "הסדרה" בין ישראל לתנועת חמאס אינם נראים באופק, לכן, ישראל צריכה להזדרז ולמצוא את הפתרון המתאים למלחמה בתופעה החמורה הזו שהינה טרור לכל דבר ועניין.
צה"ל החריף בימים האחרונים את המדיניות כלפי מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור מתוך שטח הרצועה לעבר עוטף עזה.
הצבא החל לבצע ירי אזהרה באמצעות מל"טים בסמוך למקומות הפרחת הבלונים ועפיפוני הטרור ואך ירה טיל לעבר כלי רכב ריק שמשמש את אחד ממפקדי חוליות עפיפוני התבערה ברצועה כדי להזהירו מפני המשך העיסוק בטרור. אין ספק שחיל-האוויר הישראלי וחיל המודיעין שיפרו את היכולות לאתר את מפריחי בלוני ועפיפוני הטרור עוד בשלב ההכנות, לישראל יש גם יכולות מצויינות לפגוע בהם בצורה מדויקת, אבל ישראל נוקטת עד עכשיו במדיניות של הכלת התופעה החמורה כדי שלא להביא לעימות צבאי כולל בגבול הרצועה וכדי שלא להעלות את מספר הנפגעים בצד הפלשתיני.
אחת הבעיות העיקריות היא שמפריחי הבלונים ועפיפוני התבערה לעבר ישראל עושים זאת מחצרות בתים מיושבים ומשתמשים באוכלוסייה האזרחית כ"מגן אנושי" כדי להקשות על ישראל לפגוע בהם, בדיוק כפי שעשו זאת במהלך מבצע צוק איתן בקיץ 2014 בעת ששיגרו רקטות לעבר ישראל מתוך ריכוזי אוכלוסייה אזרחית.
תנועת חמאס מתגאה בכך שהצליחה להמציא נשק פשוט וזול נגד ישראל שהולך והופך ליותר ויותר יעיל, הפלשתינים מפתחים אותו בהדרגתיות כדי שיהפוך גם לנשק קטלני.
האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" פרסם ב-10 ביוני את שש הסיבות שהופכות את הנשק הזה ליעיל יותר.
  • אלמנט ההפתעה-אין שום סימן שמעיד על כך שהנשק הזה עומד להיות מופעל לעבר ישראל,אפשר לשגר אותו מכל מקום ובכל עת ולהביך את האויב.
  • האויב איננו יכול להזהיר את האוכלוסייה האזרחית מפני התקרבות העפיפונים, הוא איננו יכול להפעיל אזעקות כפי שהוא עושה בעת שיגור רקטות.
  • האויב איננו יכול ליירט את העפיפונים לפני שהם נופלים בשטחו-אין לו "כיפת ברזל" נגד העפיפונים.
  • הפריסה של החורשות ושדות החיטה (בשטח ישראל) מסייעת לאפקטיביות של השריפה, לכן יש למקד את שיגור העפיפונים לעבר האזורים האלה.
  • מדובר בנשק עממי שכל אחד יכול להשתמש בו ללא צורך בהחלטה פוליטית או ארגונית, אין מקום מסוים ברצועה שבו מייצרים את הנשק הזה.
  • הפשטות-יצור עפיפון בודד עולה כ-4 שקלים מחומרים פשוטים-מה שצריך הוא רק חוט ארוך כדי להפריח את העפיפון.
בלוני ההליום ועפיפוני התבערה נושאים חומרי חבלה מאולתרים וגם חומרי תבערה, מדובר בנשק שמטרתו לפגוע בחקלאות ובבני אדם ורכוש, מדובר בחוליות מאורגנות שמשגרות אותם שהינן חלק מהזרוע הצבאית של חמאס.
מבחינת החוק הבינלאומי יש לישראל את זכות ההגנה העצמית והיא יכולה לפגוע במפריחי הבלונים והעפיפונים, ישראל נוקטת במדיניות ההבלגה אף מסתכנת בכך שההבלגה תתפרש אצל חמאס כחולשה והיא תגביר את השימוש באמצעים אלה.
ברור כי פגיעה בנערים שמפריחים את בלוני ועפיפוני הטרור לא תתפרש טוב בדעת הקהל העולמית ותהפוך שוב את הפלשתינים ל"אנדרדוג", לכן צה"ל צריך להתחיל בסיכול ממוקד של המפקדים בזרוע הצבאית של חמאס ובמובילים את שיגור הבלונים ועפיפוני הטרור, סיכול ממוקד כזה עשוי להביא לצמצום התופעה.
תופעת בלוני ועפיפוני הטרור פוגעת במורל הלאומי ויוצרת תחושות גאווה בקרב אויבינו מכיוון שמערכת הביטחון עדיין לא מצאה להם פתרון הולם, עד שיימצא הפתרון הטכנולוגי אסור לישראל לאפשר את שחיקת ההרתעה שלה והיא צריכה להתחיל ולפגוע בפעילים בזרוע הצבאית של חמאס המובילים את תופעת הפרחת בלוני ועפיפוני הטרור.
מדובר בהחלטה מדינית ולא צבאית, אין לבוא בטענוות לצה"ל, הוא יבצע כל החלטה מדינית שתתקבל בנושא.

תאריך:  18/06/2018   |   עודכן:  18/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק בבלוני ועפיפוני הטרור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים פיתרון טכנולוגי ויש
א-ת  |  19/06/18 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
שב"כ חשף תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי תופת קשים בהם פיגוע מטען חבלה בתל אביב, פיגוע התאבדות ומטען בירושלים, פיגוע מטען באיתמר ופיגועי ירי בשומרון
ראובן לייב
אחרי שסיים בהצלחה מו"מ עם שליט קוריאה הצפונית, נחוש עכשיו נשיא ארה"ב לחייב מו"מ לשלום בין מחמוד עבאס לבנימין נתניהו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מקרר יקר, חיפושים ובדיקות, תאונות אוויריות, קידום, שריפות ו"חסיד"    שבוע טוב
עזרא אלנקם יכין
אנחנו? הפטפטת חוגגת, מידי פעם מתפארים שתופסים או מחסלים יתוש ובביצות שלהם דוגרים ומניבים להקות להקות של נחילי מרצחים והשטן רואה וצוחק
איתן קלינסקי
אסור לנו להרשות לעצמנו שנחייה עם הצירוף של מלחמה צודקת ופשעי מלחמה    כל עוד לא יהיה שלום בין ישראל ובין מדינה פלשתינית עצמאית, המתקיימת לצדה של ישראל, נהיה אסורים בכלא המדמם של צדק ופשע האוחזים זה בזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il