X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ מחרימה את ביקור הצוות האמריקני בראשות ג'ראד קושניר באזור לקראת קידום "עסקת המאה" בכירים בפתח חוששים כי מחמוד עבאס מוביל את הרש"פ לבידוד מדיני ואולי אף לצעדי ענישה מצד ממשל טראמפ
▪  ▪  ▪
עבאס. נותר לבדו [צילום: פלאש 90]

בקרב צמרת הרש"פ גוברים החששות מהביקור הקרוב של הצוות האמריקני בראשות ג'ראד קושניר וג'ייסון גרינבלט בישראל ובכמה מדינות ערביות באזור. בעקבות הצלחתו האחרונה במפגש הפסגה עם שליט קוריאה הצפונית, נראה כי הנשיא טראמפ נחוש להתקדם בתוכנית "עסקת המאה" להשגת הסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי הרש"פ עלולה למצוא את עצמה בבידוד מדיני ולאבד את תמיכת מדינות ערב המתונות, בעקבות החרם שהטיל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס על הממשל האמריקני לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, ואף להצטייר בעולם כ"סרבנית שלום" אם תמשיך לדחות על הסף את "עסקת המאה" של טראמפ מבלי ללמוד את פרטיה, דבר שישרת את האינטרסים של ממשלת נתניהו.
גורם בכיר בפתח מביע חשש כי הנשיא טראמפ עשוי לזכות גם בקדנציה שניה והפלשתינים ישארו מבודדים עוד כמה שנים בגלל מדיניותו של מחמוד עבאס. זאת ועוד, הוא הביע חשש כי ממשל טראמפ ינקוט צעדי ענישה נגד הרש"פ.
צמרת הרש"פ מודאגת מהתיאום המדיני חסר התקדים בין ישראל לממשל טראמפ בשתי הסוגיות העיקריות המעסיקות את המזה"ת, הסכנה האירנית והסכסוך הישראל-פלשתיני, בעוד התיאום המדיני עם ארה"ב מתהדק ממשיכה ממשלת נתניהו במדיניות ההתנחלויות באין מפריע. הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, קיצוץ התקציב לאונרא והתמיכה המדינית האמריקנית התקיפה בישראל באו"ם ובמוסדות הבינלאומיים מהווים נורת אזהרה
אדומה לפלשתינים לגבי הצפוי להם מבחינה מדינית.
אחריות לכשלון
בתנועת פתח חוששים מתרחיש יותר חמור מבחינה מדינית עבור הפלשתינים מהתרחיש בקיץ 2000 כאשר הנשיא קלינטון הטיל על יאסר ערפאת את האחריות לכישלון פסגת קמפ דיוויד.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הצליח להגיע לתיאום מדיני הדוק עם עבדאללה מלך ירדן, החושש כי בעקבות "עסקת המאה" הוא עלול לאבד את מקומה של ירדן כאפוטרופוס על המקומות הקדושים בירושלים על-פי הסכם השלום עם ישראל מ-1994, אולם הוא חושש מאוד מעמדת מדינות המפרץ בראשות סעודיה התומכות ב"עסקת המאה".
ברש"פ חוששים מכך שיפרוץ משבר בין הרש"פ למדינות המפרץ על-רקע תמיכתן ב"עסקת המאה" דבר שיאיץ את התקרבותן לישראל במגעים שמאחורי הקלעים שכבר היום תופסים תאוצה. עדיין גם לא ברור אם עבדאללה מלך ירדן הסכים למתן את התנגדותו ל"עסקת המאה" בעקבות לחצי מדינות המפרץ והסיוע בסך 2.5 מילארד דולר שהוא קיבל עבור כלכלת ירדן לפני כשבוע מסעודיה, כווית ואיחוד האמירויות.
ברש"פ מבינים כי הסכנה מפניה של אירן היא הדאגה העיקרית של מדינות המפרץ ומרכז ההתעניינות שלהן ולא הבעיה הפלשתינית, הן זקוקות לתמיכה של ארה"ב וישראל בנושא הזה ומוכנות לשלם את המחיר המדיני על חשבונם של הפלשתינים.
צעדים מעשיים
עד עכשיו, מעבר לסיסמאות שדופות והבטחות, לא קיבל יו"ר הרש"פ סיוע מדיני ממשי ממדינות ערב בקשר לתוכנית "עסקת המאה".
הליגה הערבית היא חלשה ואיננה מעוניינת בעימות עם ממשל טראמפ, ואילו הוועידה לשת"פ איסלאמי, שבה חברות עשרות מדינות איסלאמיות, התכנסה פעמיים, ביוזמת נשיא טורקיה ארדואן, מאז הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל מבלי לנקוט שום צעדים מעשיים בשטח.
מחמוד עבאס נותר לבדו במערכה המדינית, הוא מסרב להתפייס עם תנועת חמאס ולהסיר את הסנקציות שהטיל עליה ואילו חמאס מצטיירת ברחוב הפלשתיני ובעולם הערבי כמי שמובילה את המאבק הפלשתיני באמצעות קמפיין "צעדת השיבה" וטרור הבלונים ועפיפוני התבערה. קרב הירושה בצמרת תנועת פתח והרצון העז של בכירים בתנועה לרשת את מקומו של מחמוד עבאס מונע מהם לומר לו את האמת בפניו ולהביע את חששותיהם מפני המדיניות המוטעית שלו כלפי ממשל טראמפ ותוכנית "עסקת המאה", הם חוששים לאבד את תמיכתו במרוץ ויוצאים בהצהרות שקריות בתקשורת כדי להביע תמיכה בעמדותיו אך בשיחות סגורות הם מודים כי מדובר בטעות חמורה שעלולה להשאיר את הפלשתינים מחוץ למשחק ותשרת את ישראל.
ליו"ר הרש"פ כבר לא אכפת, הוא מתקרב לקץ דרכו הפוליטית ורוצה לפרוש מתפקידו תוך עימות עם ישראל וארה"ב ולהירשם בהיסטוריה כמי שלא ויתר על ה"קווים האדומים" של הפלשתינים.
עד היום דחה מחמוד עבאס את כל הניסיונות של מנהיגי ערב לתווך בינו לבין הנשיא טראמפ מאחורי הקלעים, למרות זאת אי-אפשר לפסול את האפשרות כי ברגע האחרון הוא יתרצה ויסכים לשמוע רשמית את פרטי "עסקת המאה" רק כדי להסיר מהשולחן את תדמית "הסרבן", אולם הוא ידחה את התוכנית על הסף מכיוון שהוא כבר קיבל החלטה אסטרטגית בנושא והוא לא ישנה אותה.

תאריך:  19/06/2018   |   עודכן:  19/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ - לקראת בידוד מדיני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסכנה שאנו בדרכה של תורכיה
כלכלן בכיר  |  19/06/18 11:53
2
כאילו שיש אלטרנטיבה
אלטע קאקער  |  21/06/18 15:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
אולי טראמפ אינו יודע, מפני שנתניהו אינו מספר לו, שהרעיונות שלו אינם מקובלים על מרבית דעת הקהל בישראל    שחלוקה כלשהי של ירושלים תגרום לפילוג בליכוד וקרע במחנה הלאומי והקמת מדינה פלשתינית תפיל את הממשלה
מנחם רהט
בעוד החמאס ממשיך ללבות אש ותימרות עשן, ומחזיק בגופות חיילים ובאזרחים, תומכת ישראל בהמשך שלטון החמאס וחיזוקו, ודווקא השמאל ממליץ לרסק את ארגון הטרור המיליטנטי
רפי לאופרט
בסעיף הכללי: "בין סקרים לשקרים", נדונו כבר בעבר הרגישויות של סקרים שהמתודה הטכנית שלהם תקינה מדעית, אבל הלוגיקה המחוללת אותם מוטה פוליטית    דומני ש"מדד השלום" האחרון, מדגים שוב; סקר מתודי מבחינה מדעית, הופך בלתי רלוונטי ציבורית, משום שהוא מוכוון אג'נדה
עליס בליטנטל
תופעת השטינקרים שפשתה בשנות ה-40 כשיהודים הלשינו לבריטים מי הם אחיהם חברי אצ"ל ולח"י, וגרמו למאסרם - חוזרת כעת ובגדול    המטרה: לסרס את צה"ל וחייליו, ולהחיש בכך (לדעתם) את הפלת השלטון הלאומי הימני
בעז שפירא
האם מדינת ישראל רוצה לאפשר מצב בו גוף ביטחוני חוקר שהכוח בידו עושה כראות עיניו בהעדר עין מפקחת עליו? האם הציבור בישראל לרבות מקבלי ההחלטות ומערכת המשפט מוכנים להסכין עם מצב בו מתקיימים עינויים במחשכים? האם לרוסיה של טרוצקי היינו או לסוריה דמינו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il