X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תאר לך שיגש מישהו ברחוב ויחטיף לך סטירה: העולם יקום, המשטרה תגיע, האנשים ברחוב יעצרו וינסו לתפוס את הסוטר או יקחו איתו סלפי; העניין בקיצור לא יעבור בשקט
▪  ▪  ▪
לחסל את טירוף העפיפונים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

ישנה שאלה חמה המסותבבת ברשתות החברתיות: כיצד אפשר לחסל את טירוף העפיפונים. לי יש רעיון ותזה בנידון אבל לפני כן הייתי רוצה להציע שאלה פשוטה לקורא היקר: כשאתה הולך ברחוב למה איש לא ניגש אליך ומחטיף לך סטירה? ממש שאלה רצינית' אנא נסו לקחת אותה ברצינות ולענות עליה. אני מעריך שהסיכויים לקבל תשובה רצינית לשאלה שלי שואפים לאפס ועל כן יורשה לי להתבאס ולהציג בכל זאת את התזה שלי בנידון.
קיימת תכונה השולטת בהתנהגות האנושית, ובעצם היא מסבירה את מקור כל ההתנהגויות שלנו, לתכונה זו קוראים: רצף מחשבתי. כל דבר שקורה בהווה ימשיך ויקרה גם בעתיד אם נתווה לו רצף מסוים ונשמור על הרצף הזה. פשוט לא מחטיפים האנשים ברחוב סטירה איש לרעהו ויש לזאת סיבות חינוכיות, תרבותיות, משפטיות שהחברה אימצה את כל אלה והנהיגה אותם באופן רציף מאז עד עכשיו. בחברות אחרות כורתים את יד מי שגונב, בחלב העיר המודרנית בה נולדתי, רק לפני כמה חודשים, הנהיגו שם כריתת ראש למי שעישן או למי שאכל ברבים ברמדאן. הנהיגו את זאת באופן רציף.
החברה האנושית למדה לחיות עם כל דבר, מנהג או החלטה שהונהגו באופן רציף. אנחנו מתאימים את עצמנו לרצף. לכל רצף, אפילו אם נגזרת ממנו פעולה שלילית. זה הטבע שלנו.
קריאת תיגר על הרצף
אבל יש גם את המרדן, המהפכן, הסרבן... כל אלה טבעם הוא לקרוא תיגר על הרצף ולחבל בו, דהיינו לכרות את הרצף הזה על-ידי החדרת חוליה בדידה אליו. לפעמים במרי שלהם עושים מעשה טוב וחיובי שמשרת אותם ואת החברה שלהם, ולפעמים הם חותכים רצף מסוים ועושים בזאת מעשה רע דווקא כדוגמת הפושעים, שאף הם מורדים מטבעם, רבולוציונרים המבקשים לקרוא תיגר על הנורמה החברתית, על הרצף המונהג בחברה שאחד ממאפיניו הוא החוק והמשפט.
גם בקנה מידה של אומה ומדינה קיימת תכונת הרצף השולטת בהתנהגות האומה. לפעמים יש להפסיק את הרצף על-ידי אנשים מורדים ומהפכניים. בזמן שלנו קוראים להם מנהיגים, העם בוחר בהם בבחירות דמוקרטיות בשביל שיפסיקו עבורם רצף מסוים שאינם עוד רוצים בו, שינהיגו עבורם את המרי השואפים להסדירו בחברתם.
פתרון אין
וזה הזמן לחזור בקפיצה קוונטית אל שאלת העפיפונים והקסאמים. משמעות העובדה שאנחנו דנים על הפתרון שלהם היא הראיה הנחרצת כי הוגדרו אצלנו כאחד הדברים הרציפים שקוראים אצלנו באופן שוטף, ואנו מקבלים אותם כהווייתם והם ימשיכו להתקיים כהווייתם, לא כי הם טובים או רעים, לא כי שליליים הם או חיוביים, כי אם רק מסיבה אחת מהותית: דבר קיומם הונהג אצלנו באופן רציף. אלה האחראים להפסיק את הרצף שלהם ולהנהיג מרי נגדם לא עשו את עבודתם זאת ועל כן הם ימשיכו, פשוט ימשיכו. אם תרצה קרא לזה אינרציה, כוח ההתמדה, הנטייה להתמיד באותו רצף, באותו מצב.
תאר לך שיגש מישהו ברחוב ויחטיף לך סטירה: העולם יקום, המשטרה תגיע, האנשים ברחוב יעצרו וינסו לתפוס את הסוטר או יקחו איתו סלפי. העניין בקיצור לא יעבור בשקט. אבל העניין של הקסאמים והקטיושות והעפיפונים עבר פעם אחת בשקט בלי שישראל עצרה והשתגעה ואז בנקודת הזמן ההיא נותק הרצף ששרר עד אז וחל במקומו רצף אחר ומהופך המקבל את הקטיושות כדבר שמכילים אותו ולומדים לחיות איתו. הפתרון: צריך מנהיג מרי שיחזיר את הרצף הקודם לקדמותו ומנהיג-מרי כזה, כרגע, אין.

תאריך:  11/07/2018   |   עודכן:  11/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טירוף העפיפונים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני מוכן,בטובי,
אבנר צפוני  |  11/07/18 09:25
 
- אפנר אתה מצפון עזה או ת"א?
אלברט שבות  |  11/07/18 16:04
 
- זה מצחיק
אבנר צפוני  |  12/07/18 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמנואל נבון
בהתמודדותה עם אירופה, ישראל צריכה ויכולה למנף את עוצמתה הטכנולוגית, את מומחיותה בלוחמה בטרור ואת נכסיה האנרגטיים    עליה לדרוש עקיבוּת מן הנציבות האירופית ומממשלות אירופה בנוגע למימון עמותות פוליטיות ולסימון מוצרים משטחים שנויים במחלוקת    כמו-כן, על ישראל לנקוט משנה זהירות בנוגע לממשלות ולמפלגות הפופוליסטיות באירופה
אפרים הלפרין
נניח היה לנו חבר כנסת, אחד ממאה ועשרים, שהיה אומר "אני לא יכול לצאת נגד הפגיעה ברבין" והיה ממשיך ואומר "הסכמי אוסלו היו בגידה בעם ישראל, חובה היה להתנגד להם, ואני לא מאלה שיגידו ליגאל עמיר איך להתנגד, אין לי בעיה לא עם נדנוד המכונית ולא עם כדור בגב, כל התנגדות היא לגיטימית, כל מתנגד יחליט לעצמו באיזה אופן להתנגד"
מירב ארד
נתניהו ולבירמן קיבלו את המלצת הרמטכ"ל לסגירת מעבר הסחורות, למעט ציוד הומניטרי    מרחב הדיג ברצועה יוחזר לטווח שישה מיילים    ליברמן בישיבת הסיעה: "לא קיים דבר כזה "עזה תחילה", תחילה זה השבויים והנעדרים שלנו"
אליקים העצני
גם המציאות פוסלת כל הניסיון להתחמק מן האחריות המתחייבת מזכותנו על הארץ, כל הארץ    המציאות מדברת אלינו בטילים, במנהרות, בצעדות מאיימות, בשדות בוערים, בטרור, ברצח אופי המדינה בעולם, בשנאה רצחנית מן הגן ועד לאוניברסיטה
יוני בן-מנחם
ארה"ב מנסה להניע את התהליך המדיני באזור באמצעות תוכנית "עזה תחילה" שעיקרה הסכם "הסדרה" ארוך טווח ברצועה והקמת פרויקטים כלכליים. גורמים שונים מתווכים בין חמאס לישראל, בידיעת ארה"ב, בעוד מחמוד עבאס מנסה לטרפד את המהלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il