X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סגירת מעבר כרם שלום איננה יכולה להביא לבדה להפסקת "טרור ההצתות" מרצועת עזה ודרוש מכלול של צעדים צבאיים למיגור התופעה. המהלך הישראלי נתפס בחמאס כחלק מאסטרטרגיה ישראלית ללחץ על חמאס להתקדם לעבר הסכם "הסדרה" ארוכת טווח ועסקת חילופי שבויים חדשה
▪  ▪  ▪
מעבר כרם שלום [צילום: AP]

ישראל החליטה על תגובה מעשית ראשונה על "טרור ההצתות" של חמאס ברצועת עזה והדרג המדיני-ביטחוני החליט לסגור את מעבר כרם שלום החל מה-9 ביולי ועד להודעה חדשה, על-פי ההחלטה תיאסר העברת סחורות לרצועת עזה למעט ציוד הומניטרי כמו מזון ותרופות וכן בוטלה הרחבת מרחב הדייג ברצועת עזה.
גם היצוא העזתי דרך המעבר נאסר דבר שיגרום נזק כספי גדול לסקטור הפרטי ברצועה.
מדובר באותו המעבר שמשרת את רצועת עזה אך למרות זאת חמאס חפרה מתחתיו מנהרה שנחשפה ע"י צה"ל שנועדה לתקוף את הצד הישראלי שלו, לפני כמה חודשים אף הוצתו בצד הפלשתיני של המעבר, ע"י מתפרעים של חמאס, הצינורות שמספקים גז ודלק לרצועת עזה.
על-פי גורמים ביטחוניים בכירים מדובר רק בצעד ראשון של ישראל ואם "טרור ההצתות"ימשך ינקטו צעדים נוספים נגד שלטון חמאס ברצועה. מאז החל טרור ההצתות היו יותר מ-600 שריפות באזור עוטף עזה בממוצע של 20 שריפות ליום, הושמדו יותר מ-30 אלף דונם של חורש טבעי וגידולים חקלאיים, בעיקר חיטה ואבוקדו, ונפגעו אזורים המוכרזים כשמורות טבע.
ארגוני הטרור ברצועה אינם מתרגשים במיוחד מההחלטה הישראלית, כלפי חוץ הם תיארו את ההחלטה הישראלית כ"הכרזת מלחמה" ו-"פשע חמור נגד האנושות" והביעו את ביטחונם כי הצעד הזה לא ישפיע על הפעילות שלהם נגד ישראל וכי בסופו של דבר היא תתקפל ותבטל את החלטה.
בחמאס יודעים כי ישראל איננה מעוניינת במלחמה בגבולה הדרומי וכי הממשלה בישראל נתונה לביקורת קשה על חוסר התגובה עד כה על "טרור ההצתות", גם חמאס איננה מעוניינת במלחמה, כפי שהבהיר בכיר התנועה ד"ר מחמוד א-זהאר בראיון לערוץ אל-גז'ירה ב-10 ביולי. לכן, ההחלטה הישראלית מתפרשת בקרב הנהגת חמאס כצעד בעל משמעויות רחבות הרבה יותר מעבר לתגובה הישירה על "טרור ההצתות".
  • מדובר במהלך פוליטי-ממשלת ישראל מאותתת לציבור בישראל כי תמה תקופת ההבלגה וההכלה וכי היא יוזמת צעדי ענישה נגד הרצועה בעקבות "טרור ההצתות", במיוחד לאור העובדה ש"טרור ההצתות" איננו עוד פעולה של נערים עזתים אלא הפך לפעילות טרור ממוסדת ומסוכנת יותר של הזרוע הצבאית של חמאס.
  • ישראל מפעילה לחץ על חמאס במטרה לשפר את תנאיה במשא-ומתן העקיף המתנהל באמצעות מתווכים מול חמאס על הסכם "הסדרה" ארוך טווח ועסקת חילופי שבויים חדשה. ההחלטה הישראלית פורסמה בסמיכות זמנים לביקור של משלחת חמאס בקהיר לשיחות עם בכירי המודיעין המצרי שמתווך בין ישראל לחמאס
  • מדובר במהלך ישראלי המתואם עם ג'ראד קושניר, יועצו של הנשיא טראמפ, כדי להפעיל חץ על חמאס לקבל את החלקים ב "עסקת המאה" העוסקים ברצועת עזה במיוחד בתחום ההומניטרי.
התגובות הבינלאומיות והאזוריות להחלטה על סגירת מעבר כרם שלום היו מינוריות, בלטה השתיקה הרועמת של הרש"פ שאף היא נוקטת סנקציות נגד רצועת עזה ולכן קשה לה לגנות את ישראל על ההחלטה.
ספק רב אם סגירת מעבר שלום תפעיל את הלחץ הנדרש על חמאס להפסיק את "טרור ההצתות" או את קמפיין "צעדת השיבה", ניסיון העבר מעיד על כך שצריך מכלול של פעולות צבאיות נחרצות כדי למגר את הטרור ולא צעד בודד אחד, מדוע ישראל לא חוזרת לשיטת הסיכולים הממוקדים?
סגירת מעבר כרם שלום תגביר את שיתוף הפעולה בין חמאס למצרים וחמאס תייבא ממנה את כל הסחורות שישראל מונעת את העברתן לרצועה, דבר שיחזק את הקשר הכלכלי בין רצועת עזה למצרים.
ישראל איננה מעוניינת בהפלת שלטון חמאס או בהחלפתו, היא מעוניינת ברגיעה מלאה בגבול ולכן סגירת מעבר כרם שלום איננה הרמטית, היא מפעילה לחץ על חמאס ברצועת עזה אך משאירה פתח למשא-ומתן באמצעות מצרים.
צריך לעקוב בימים הקרובים אם המסר הישראלי נקלט אצל הנהגת חמאס, הסיכוי שחמאס תפסיק את קמפיין "צעדת השיבה" קלוש, אך היא בהחלט יכולה לצמצם את תופעת שיגור בלוני ועפיפוני התבערה כדי למנוע מישראל לנקוט בסנקציות נוספות נגד הרצועה שרק יסלימו את המצב.

תאריך:  12/07/2018   |   עודכן:  12/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגירת מעבר כרם שלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צחוק מהעבודה
ארי כספי  |  12/07/18 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים מחדשת את תפקידה כמתווך האזורי בין ישראל לחמאס ובין פתח לחמאס ומחזקת את מעמדה    מחמוד עבאס יביא את נושא מדיניות הרש"פ כלפי רצועת עזה לדיון במועצה המרכזית של אש"ף בחודש הבא
אלברט שבות
תאר לך שיגש מישהו ברחוב ויחטיף לך סטירה: העולם יקום, המשטרה תגיע, האנשים ברחוב יעצרו וינסו לתפוס את הסוטר או יקחו איתו סלפי; העניין בקיצור לא יעבור בשקט
עמנואל נבון
בהתמודדותה עם אירופה, ישראל צריכה ויכולה למנף את עוצמתה הטכנולוגית, את מומחיותה בלוחמה בטרור ואת נכסיה האנרגטיים    עליה לדרוש עקיבוּת מן הנציבות האירופית ומממשלות אירופה בנוגע למימון עמותות פוליטיות ולסימון מוצרים משטחים שנויים במחלוקת    כמו-כן, על ישראל לנקוט משנה זהירות בנוגע לממשלות ולמפלגות הפופוליסטיות באירופה
אפרים הלפרין
נניח היה לנו חבר כנסת, אחד ממאה ועשרים, שהיה אומר "אני לא יכול לצאת נגד הפגיעה ברבין" והיה ממשיך ואומר "הסכמי אוסלו היו בגידה בעם ישראל, חובה היה להתנגד להם, ואני לא מאלה שיגידו ליגאל עמיר איך להתנגד, אין לי בעיה לא עם נדנוד המכונית ולא עם כדור בגב, כל התנגדות היא לגיטימית, כל מתנגד יחליט לעצמו באיזה אופן להתנגד"
מירב ארד
נתניהו ולבירמן קיבלו את המלצת הרמטכ"ל לסגירת מעבר הסחורות, למעט ציוד הומניטרי    מרחב הדיג ברצועה יוחזר לטווח שישה מיילים    ליברמן בישיבת הסיעה: "לא קיים דבר כזה "עזה תחילה", תחילה זה השבויים והנעדרים שלנו"
רשימות נוספות
קיצוניות דתית ובניית חומות לא יביאו שלום  /  עומר כרמון
נרכוש זכויות בשדה הגז מול חופי עזה  /  עומר כרמון
דיווח: גרמניה מתווכת בעסקת השבויים  /  מחלקה ראשונה
אחריות-מחויבות-סמכות-ריבונות   /  אליקים העצני
"עזה תחילה"  /  יוני בן-מנחם
איך שגלגל מתהפך  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il