X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מיכאל יצהר. הוסיף חטא על פשע
ציון אמיר. עצת אחיתופל [צילום: פלאש 90]
מיכאל יצהר כפה עצמו לתפקיד יושב-ראש לשכת המסחר ישראל-פורטוגל (עמותה רשומה), בהליך מפוקפק של "בחירות", כביכול, למרות שביצע שורה של מעשים חמורים: עבירות מס, רישומים כוזבים במסמכי תאגיד ועוד ועוד במקום לפרוש בשקט, בחר מיכאל יצהר, בסיועו של עו"ד ציון אמיר, להכפיש את חברי העמותה ולגרשם מהאסיפה הכללית, ולהטיל דופי בפרסום בעניינו ב-News1
▪  ▪  ▪
מיכאל יצהר ביצע מעשים חריגים ופליליים
יואב יצחק
מיכאל יצהר מכהן בתפקיד יושב-ראש לשכת המסחר ישראל-פורטוגל (עמותה רשומה) * גרם לרישומים כוזבים ומפוברקים במסמכי העמותה ועתה הוא מנסה לשבש הליכי הבחירות בעמותה * אחראי לעבירת מס חמורה (אי-דיווח על תקבול) בגינה גם נחקר ברשות המיסים * יצהר החזיק כספים בחו"ל שלא דווחו כדין דבר הטעון התערבות מצד רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון
לרשימה המלאה

ביום 14.07.18 חשפנו ב-News1 כי מיכאל יצהר, המכהן בתפקיד יושב-ראש לשכת המסחר ישראל-פורטוגל (עמותה רשומה), ביצע שורה של מעשים חריגים, שחלקם פליליים, במסגרת העמותה שהוא עומד בראשה ובמסגרת עסקיו הפרטיים.
פרסמנו ב-News1, כי יצהר פועל באופן כוחני ופוגעני לשיבוש הליכי הבחירות בעמותה דלעיל, והוא מונע רישום חברים חדשים כדין, וזאת במגמה להבטיח את שרידותו כיושב-ראש ולמנוע בירור מעשיו, שכללו רישומים כוזבים במסמכי תאגיד ודיווחים שיקריים לרשם העמותות. חשפנו עוד: יצהר ניהל מערכת של יחסי שוחד עם כמה גורמים מישראל ומחו"ל, שכללו אירוח ומתן/קבלת טובות הנאה; יצהר נחקר על-ידי רשות המיסים בחשד שהוציא חשבונית לחברת אלישרא וקיבל כספים שלא כדין; פרסמו כי יצהר ובנו שיבשו הליכי חקירה ומשפט כשלחצו על מזכירתם כדי שזו תימנע ממסירת המידע האמיתי לחוקרי רשות המיסים על החשדות נגד מיכאל יצהר. חשפנו עוד, כי על-פי המידע דבריו בנושא, יצהר החזיק כספים בחו"ל (בשוויץ). ככל הידוע, כספים אלה לא דווחו כדין. רשויות המס יצטרכו לבדוק: האם אכן מדובר בכספים אישיים שמקורם בעבירה ובהלבנת הון מצד יצהר (אי-רישום תקבולים) ש"הולבנו" כאילו מדובר בכספים של הורי רעייתו (המחזיקים בחלק מרשת הילטון בישראל).
החשיפה דלעיל פורסמה ימים ספורים לפני המועד שזומן ליום 18.07.18 לקיום אסיפה כללית של העמותה: לשכת המסחר ישראל-פורטוגל, כשעל-סדר יומה: בחירת ועד מנהל, בחירת יושב-ראש, ובחירת ועדת ביקורת. מיכאל התבקש להשיב, מדוע לא יתפטר לאלתר מכהונתו כיושב-ראש, וזאת בעקבות החשדות המיוחסים לו ואי-קיום תקנון העמותה.
הכפשה/תקיפה במקום הגנה
למיכאל יצהר ניתנה כאמור זכות תגובה. בא-כוחו עו"ד ציון אמיר אף התקשר אל הח"מ, וביקש שהות של כמה שעות כדי להגיב. הפרסום באתרנו נעשה ביום 14.07.18 לאחר שלא ניתנה תגובתו של יצהר. במקומה בחר-הוא להוציא מכתב/פניה לחברי העמותה, שבה הלין כי מנסים לסחוט אותו. לא פחות. יצהר - עם או בלי בא-כוחו, נמנע גם לאחר מכן ממסירת תגובתו. במקום זאת, בחר להגיע לאסיפה הכללית ביום 18.07.18 ולהוסיף חטא על פשע. היינו: עם או בלי עצת אחיתופל מפיו של עו"ד ציון אמיר (משל ההגנה הכי טובה היא הכפשה/התקפה...), הוא בחר לשבור את הכלים, להתגולל על חלק מחברי העמותה, ואף יצא בהכחשות ובהכפשות גורפות נגד הפרסום בעניינו והדרישות שהופנו כלפיו בעקבות הפרסום. האסיפה הכללית של העמותה התנהלה כקרקס. נביא להלן כמה מהקטעים שהתרחשו בקרקס האמור:
  • עו"ד ציון אמיר הקריא בפני הנוכחים קטעים מכתבה שהתפרסמה ב-News1, ואף נופף בה, ובה החשדות נגד מיכאל יצהר. הוא ניתח במעמד זה והכחיש בשמו של יצהר את החשדות/הטענות. ובמילים פשוטות: חברי העמותה, שהגיעו להשתתף בהאסיפה הכללית, נאנסו לשמוע דברי סניגוריה בזכות טוהרו, כביכול, של יצהר, כן-כן: אותו יצהר שביצע עבירות מס וגם נחקר על חלק מהם, ואותו יצהר האחראי לרישומים כוזבים במסמכי העמותה. חמור מכך: עו"ד אמיר, שנמנע מאזכור שמו של הח"מ, טען כי מנסים להלך אימים על יצהר כדי שיפרוש מהעמותה, ולכן מדובר לדידו בעבירה פלילית - "סחיטה באיומים". אמיר חזר שוב ושוב והזהיר את הנוכחים מליתן ידם לפרסומים נגד יצהר. כמה מחברי העמותה לא נשארו חייבים והטיחו בו: "מה זה סחיטה באיומים? אתה מאיים עלינו. אנחנו מרגישים מאוימים. באנו לדבר על ניהול תקין ולא לשמוע איומים".
  • מיכאל יצהר יצא מכליו כשנדרש להשיב לחשיפה ב-News1. ציון אמיר - שהשתתף בפגישה משל מדובר באורגן פרטי (בעוד משקיפים שהוצעו, סורבו) - נזעק להסותו. אמרתי לך לשתוק, לא לדבר - נזף בו כמה פעמים. אמיר נאלץ לקוטעו, כשאחד מחברי העמותה ביקש ממנו להיבדק בפוליגרף בעניין הזיופים ועניין נוסף;
  • יאיר יצהר, בנו של יצהר, וגם חבר שהביא עמו (עו"ד עמית תם), השתתפו באסיפה. שלא כדין, כמובן. יאיר הרים קולו שוב ושוב לעבר חברי העמותה שהגיעו לאסיפה, במטרה להסותם. כן-כן, המדובר באותו אדם שכינה את אחת ממזכירותיו של מיכאל יצהר: "זונת רחוב", רק בשל זאת לא הסכימה לעשות את רצונו; ובאותו בן המנצל/העושה בעמותה כבשלו. בניגוד לדין, כמובן;
  • במהלך האסיפה התברר כי העמותה מתנהלת שלא כדין מעת שנוסדה (בשנת 2000). ולא בכדי: העמותה נוסדה כזרועו הארוכה של יצהר, וכדי לקדם את עסקיו הפרטיים של יצהר. משרדי הלשכה הם גם משרדי חברת מיפא בינלאומי בע"מ - חברה פרטית בשליטתו של מיכאל יצהר, ברחוב הר נבו 8 רמת השרון;
חטא על פשע
מיכאל יצהר נערך לאסיפה כדי להבטיח שרידותו כיושב-ראש. במקום לפעול כדין לאשרור חברים חדשים שנרשמו, כך שיוכלו להצביע באסיפה הכללית של העמותה, הוא הפתיע בצעד חריג: שלילת זכויותיהם גם של חברים וותיקים הפעילים בעמותה יותר מ-10 שנים, בתואנה שחברותם לא התקבלה כדין. בכך הוסיף חטא על פשע. כדי להכשיר צעד זה, גייסו יצהר וחברו עו"ד דוד קרצמר (שנמנה עם מייסדי העמותה) את עורכת הדין ענבל זהבי, כדי שזו תיתן פרשנות וחוות דעת משפטית, כביכול. לשאלה מדוע הגיעה, אמרה כי היא הוזמנה מכוח האפשרות להזמין "משקיפה". עו"ד זהבי נמנעה ממתן תשובה ישירה: מי הזמין אותה ומי משלם לה. רק לאחר שאלות חוזרות ונשנות ניתן היה להבין כי יצהר וקרצמר הם שהזמינו אותה, לדבריה, ליתן חוות דעת. בפועל, עו"ד זהבי נטלה לעצמה את רשות הדיבור, למרות מחאות החברים, ואמרה בין היתר, כדלקמן:
  • אני עוסקת 20 שנה בתחום התאגידים... התבקשתי על-ידי... אני לא מכירה את האינטריגות הפנימיות... איני צד למריבה... אגיד אך ורק במישור התאגידי... התיק מגלה כי כרגע כמו שהלשכה מתנהלת היא אינה יכולה להמשיך להתנהל מבלי להיות חשופה לפסילת העמותה וזאת בגלל שחובה שיהיו בה שלושה מוסדות: אסיפה כללית, ועד, ועדת ביקורת. ועדת הביקורת - אמורים להיות שני אנשים בוועדת הביקורת.
ועוד אמרה עו"ד ענבל זהבי:
  • "מעבר לכך הועלו הצעות להכניס חברים חדשים - מוכרחה לומר שבהתאם לחוק לא ניתן לעשות זאת. צריך גוף מבקר שיבקר על הבחירות האלו. צריכה להיות ועדת ביקורת. אתה לא יכול לעשות שום פעולה בעמותה. באתם לבחור ועדת ביקורת... ככל שיגיע לפתחו של רשם העמותות תהיה עם זה בעיה. באופן עקרוני, כדאי למנות חברי ועדת ביקורת לפני האסיפה הכללית. לאחר מכן הם יקבלו את תיק העמותה וללמוד אותו. הם לא יכולים לפקח מידית על תיק העמותה והאסיפות. ישנן בעיות לא קלות בתיק הזה... יש בהחלט הליך שחייב להתבצע בעמותה הזו. מבינה שיש כאלו שהדבר בנפשם. ייתכן שרשם העמותות ילווה אתכם עם חשב מלווה כדי להבריא את העמותה. הפנייה לרשם העמותות מבורכת ורצויה. בהתאם למידע שהונח לפני, בהחלט יש טעם לקיים דיון וערעור בפורום הזה של חברים חדשים שמבקשים להכנס".
מסקנתה של עו"ד זהבי, בסייפה של דבריה: בנסיבות אלה, ומאחר שהעמותה לא מקיימת על-פי מנהל תקין מעת שנוסדה - לא מונה ועד, ולא ועדת ביקורת, רק המייסדים הם חברים בעמותה, ולכן: "רק המייסדים יכולים להצביע היום". היינו: רק מיכאל יצהר ודוד קרצמר. עו"ד קרצמר, כאמור אחד משני מיסדי העמותה, שניסה להשתיק פעילי עמותה שתרמו לפעילותה הרבה מזמנים במשך יותר מ-10 שנים, הודיע בפה מלא: "היחידים שיכולים להצביע היום זה רק אני ומיכאל. רק המייסדים יכולים להצביע היום...".
מיד לאחר דברים אלה גורשו חברי העמותה מחדר האסיפה. גורשו - פשוטו כמשמעו. "פולשים", כינה אותם חברו של יאיר יצהר, שהשתתף כאמור שלא כדין בישיבה. מיכאל יצהר ודוד קרצמר הצביעו "פה אחד, על המשך מינויו של יצהר לתפקיד יושב-ראש.
בור כרה ויחפרהו
הנה-כי-כן, עו"ד ענבל זהבי הובאה על-ידי יצהר וקרצמר כדי להדוף את החברים המתנגדים למעשיו של מיכאל יצהר, כולל אלו שנתנו מזמנם והשקיעו רבות בניסיון לקדם את מטרות העמותה בארץ ובחו"ל. אך בפועל, היא מפלילה בפרשנותה המשפטית דווקא את יצהר וקרצמר - כמי שפעלו באופן בלתי חוקי במשך שנים כה רבות, וכמי שאחראים לרישומים כוזבים במסמכי העמותה ולמינוי פיקטיבי של חברי ועדת ביקורת, שאמנם נרשמו ודווחו לרשם העמותות כחברי ועדת ביקורת אך לא ניתנו להם הכלים והרשות לפקח ולבדוק כמתחייב מהחוק. היטב לבטא זאת אחד החברים החדשים, אלי אקוע, שציין בפני האסיפה, כדבריו: "החלטה זו שלך פוסלת את כל השנים אחורה. כלומר, כל מה נעשה בכל השנים עם קום העמותה אינו תקין ...". ואין משל המתאים יותר לגיוסה של ענבל זהבי על-ידי יצהר: "בור כרה ויחפרהו וייפול בשחת יפעל" (תהילים פרק ז', פסוק ט"ז).
אי-סדרים, גירעון
כידוע, ועקב ביקורת היא אחד האורגנים העיקריים בעמותה. מתפקידה לפקח על פעולותיהם של בעלי תפקידים בכירים ולוודא מנהל תקין. קל וחומר כאשר מדובר בעמותה כדלעיל, המתנהלת שנים רבות בגירעון כספי בהיקף 160 אלף ש"ח - שנוצר באופן בלתי תקין, ועל-אף זאת מדווחת "ועדת הביקורת", שלא ביקרה, כי העמותה מתנהלת באופן תקין ועל-פי החוק.
היחידה שניסתה למלא תפקידה כחברת ועדה, היא עו"ד לוני גולדשטיין, שכיהנה נאמנה במשך תקופה, אך בחרה ללכת בגלל אי-הסדרים, הקשיים שהוערמו עליה והמציאות שעמה לא יכלה להשלים. עורכת הדין גולדשטיין הודיעה כי היא עוזבת את הלשכה מאחר שהלשכה אינה פועלת לפי חוק העמותות ולכן היא אינה רוצה לקחת חלק בהתנהלות הזו.
כפי שחשפנו ביום 14.07.18, מיכאל יצהר מינה כחברת ביקורת (בוועדה אמורים להיות לפחות שני חברים) את מזכירתו האישית, שהיא גם מזכירת מיפא (החברה הפרטית שלו). המינוי נעשה תוך ניגוד עניינים מובנה בין תפקידה של המזכירה בעסקיו הפרטיים, לבין מחויבותה כחברה בוועדת הביקורת בעמותה שמטיבה ונוכח מטרותיה הרשמיות הינה גוף ציבורי. הנה מקצת מדבריה של אותה מזכירה:
  • "הוא עושה מה שהוא רוצה... אני אמרתי לו כשהוא שלח לכם את הדוחות זה לא ככה אני הייתי בוועדת הביקורת של עמותה בדקנו הדברים התווכחנו איתם שינינו פה בכלל אתם מקבלים עובדות.. לא קיבלתי פה דוחות... ראיתי זימון לאסיפה ואישור דוחות .. מה זה אישור דוחות... הייתי צריכה לשבת עם עו"ד עמית תם [חברו של יאיר יצהר, י.י.] לבדוק הדוחות לקבל כל החומר לבדוק את כל הפעילות לאשר או לא ולא עשיתי את זה... אני בכלל לא ראיתי את הבחור הזה חוץ מהישיבה הראשונה שראיתי אותו... אני לא חתמתי על הדוחות... אני הייתי בתור ועדת ביקורת אבל לא התכנסנו כדי לבדוק הדוחות... איש לא הגיש לנו אותם... אתם צריכים לדרוש מוועדת הביקורת... הוא עושה מה שהוא רוצה...
    מזמין שגריר למלון, לא יודעת אם זה במסגרת העמותה... את השגריר הפורטוגלי... השאלה היא במסגרת התקציב שלו או במסגרת העמותה...
    אני לא ראיתי את הדוחות. רק נודע לי שיש תאריך לאישור הדוחות... הייתי אמורה לראות הדוחות לפחות שבועיים לפני האסיפה כדי לבדוק הדברים כדי לאשר או לא לאשר... התנהלות מוזרה אצלכם... גם עמית עורך דין איני יודעת אם הוא קיבל ואישר חד-צדדי כאשר ישנם שני חברי ועדת ביקורת... הוא פשוט מינה אותי לוועדת ביקורת ולא שאל אתכם ... אתם חברים כמוהם ... זה לא ככה.. הייתי מזכירה של מיפא, אבל כל מה שהיה צריך לעשות ללשכה הייתי עושה... הוא מגייס, הוא מונה, הוא הכל... היו מזמינים לאסיפות את חברי הלשכה (הכוונה בחוץ כמו ארגון הגג וכו) הוא לא היה הולך... הוא מרגיש שזה שלו... פוחד שיחתרו תחתיו, החברים צריכים להיות רשומים... צריכה לראות ברשם העמותות... אם הם לא רשומים הם לא חברים... אפשר להגיד להם שאינם יכולים להיכנס לאסיפות...
    ועוד...
    תמיד יש לו יציאות כאילו הוא איזה גנרל פורטוגלי... כאילו ובאמת באמת הוא... הוא מדבר לא יפה גם זו לפניי אמרה לי תזהרי ותגיבי.. השפיל אותי... אמרתי לבעלי שאני לא אחזיק מעמד...
הנה-כי-כן: מעדותו של המזכירה/חברת הוועדה עולה: העמותה התנהלה שלא כדין. דבר זה מחייב את רשם העמותות לפעול בהקדם, וכבר בשלב ראשוני מן הדין למנות לעמותה חשב מלווה ולהגביל את סמכויותיו של היושב-ראש מיכאל יצהר.
היכן הרשויות החוקרות
מיכאל יצהר (76) בחר להכפיש ולהתגולל על חברי העמותה - שתרמו רבות במשך שנים להעצמתה - במקום לבדוק עצמו-תחילה ולהסיק את המסקנות המתבקשות. במקביל הוא בחר, יחד עם בא-כוחו ציון אמיר, להטיל דופי בפרסום של הח"מ - שחשף את מעשיו. בנסיבות אלה, חובה עלינו לחשוף עוד ועוד ולהאיר את עיני הקורא בנעשה בעמותה, וגם לצפות ואף לדרוש מהרשויות החוקרות לפעול בהקדם כדי להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין מי שביצעו עבירות.

תאריך:  21/07/2018   |   עודכן:  10/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיכאל יצהר מנסה להדוף חשדות פליליים אך מבצע עבירות נוספות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מענין איזה דין יפסוק בית המשפט
alice  |  21/07/18 22:11
2
ציון עמיר הוא שחצן ומשה קצב
טמבור  |  21/07/18 23:33
3
היכן שמצויים עורכי דין ישר
צורי  |  27/07/18 15:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ישראל בדרכה הרשלנית, מטפלת גם בנושא ההיערכות הלאומית לרעידות אדמה (ואסונות טבע בכלל) כחלטורה. אם נתבע לעמוד במבחן רציני, יוּעצם בשל כך האסון כמה וכמה מונים מרמת הבלתי-נמנע, אך ורק מפני שלא נערכנו כראוי מראש
איתמר לוין
דונלד טראמפ מיישם את המדיניות לשמה נבחר, בה דוגלים הרפובליקנים מזה עשרות שנים ובה תומכים חלק ניכר מאזרחי ארה"ב. הבעיה הגדולה וההרסנית היא הדרך: האלימות המילולית, השקרים הבוטים, הבריונות כלפי בעלי ברית, השחצנות מרקיעת השחקים. הצירוף של כל אלו גורם לנזקים אדירים, שיידרשו שנים רבות כדי לתקנם
אורי סלע
השלב הראשון כהורים, הוא לחזק את הילד ולתמוך בו    יש להימנע משאלות כמו "למה אתה מפחד", "אין לך מה לפחד"    המטרה היא לעבור את התהליך באופן איטי, אך לא לצאת מנקודת הנחה ש"הטראומה תעבור עם הזמן"
אלי אלון
במרכז העיר העתיקה של בית שאן, כמה עשרות מטרים דרומית לסראייה, שוכן מבנה היסטורי בנוי אבני בזלת    נא להכיר: בניין העירייה המנדטורית בבית שאן    לפניכם בתמצית סיפורו הלא ידוע לרבים
איתמר לוין
הנאום האפוקליפטי של אהוד ברק כלל הרבה מאוד הסתה והפחדות, ומעט מאוד - אם בכלל - עובדות ונתונים. והכי חשוב: לא היה לו שום פתרון משלו לסכסוך עם הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il