X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנתיים האחרונות הגיעו היחסים בין המדינות לשיא חדש, על-רקע הדיווחים על פגישה בין יורש העצר הסעודי לבין רה"מ בנימין נתניהו עם זאת, הישראלים צריכים לנהוג בזהירות שכן הסעודים משחקים משחק כפול
▪  ▪  ▪
מוחמד בן סלמאן [צילום: אלכסי דרוזינין ספוטניק/קרמלין]
אויב משותף
הסעודים מאחורי הקלעים משדרים לישראלים שאירן היא אויב משותף, אך בבית הם מצהירים שהאויב הוא בראש ובראשונה מדינת ישראל - יחסים חשאיים בסתר ועוינות בפומבי, כדי לרצות את העם שרובו שונא ישראל.

סעודיה וישראל אינן מקיימות יחסים רשמיים, אך עוד ב-2002 החלו להירקם מאחורי הקלעים יחסים ביניהן, כשהמלך עבדאללה פרסם את "היוזמה הסעודית" לפתרון הסכסוך שלנו. ב-2015 התגברו המגעים, חלקם אף היו רשמיים.
הזרז למהלכים היה המאמץ המשותף של שתי המדינות להילחם בתוכנית הגרעין האירנית. סעודים ביקרו בישראל ודווח על ביקור ראש המוסד, מאיר דגן, בסעודיה לפגישת תאום בנושא האירני. בשנתיים האחרונות הגיעו היחסים בין המדינות לשיא חדש, על-רקע הדיווחים על פגישה בין יורש העצר הסעודי לבין רה"מ בנימין נתניהו.
אם בעבר דובר על ציר המדינות הסוניות המתונות נגד אירן, בשנתיים האחרונות איבד המושג משמעות. המזרח התיכון מחולק כיום לשני מחנות: הראשון כולל את טורקיה, קטר, אירן וסודן. השני כולל את סעודיה, האמירויות, בחריין ומצרים, המקבלות תמיכה וסיוע מארה"ב וישראל. שני המחנות נולדו בעקבות המצור על קטר והתקרבותה לאירן וטורקיה, מחשש לפלישה סעודית.
אין ספק כי העוינות בין אירן לבין הסעודים גרמה להתחממות היחסים עם הסעודים. אירן לא בוחלת באמצעים לתקוף את הסעודים, לרבות במרחב הקיברנטי (סביבת רשת). בשנת 2012 דווח על פגיעת וירוס "שמעון" בחברת הנפט הסעודית הממלכתית "ארמקו", עניין שהסב לסעודיה נזקים רבים. כמו-כן דווח על האקרים אירנים שפרצו לחשבונות בנק של נסיכים סעודים, וחשפו את כמות הכסף שברשותם.
על-רקע איומים אלה הקימה ערב הסעודית יחידת סייבר בשם "אלרדע אלסעודי" (ההרתעה הסעודית), המיועדת להילחם באירן ובפצחנים (האקרים). ב-2017 נוסף ליחידה תפקיד: להשחיר את קטר ולהסית את העולם הערבי נגדה.
ציוצים בטוויטר
סעוד אלקחטאני, יועץ המלך, ממונה על היחידה. על-פי ההערכות, כ-4,000 עובדים ביחידה הפועלת מהבירה ריאד. אחת מזרועותיה היא חשבון טוויטר הנושא את שמה ולו כ-40 אלף עוקבים. העובדים פועלים ברשת בזהות בדויה, ותפקידם להעלות האשטגים וטרנדים לרשת, כדי לווסת את דעת הקהל ולשלוט בה, וכמובן, להשחיר את קטר ומנהיגיה.
החשבון מפרסם באופן יומיומי ציוצים בטוויטר, רובם מכוונים נגד קטר ואירן. הטרמינולוגיה הננקטת היא אנטישמית. כך נטען בציוצים, שרשת אלג'זירה "שייכת למוסד הישראלי". שמה של קטר בציוצים הינו "קטריאל" על משקל ישראל. בדיקת הציוצים האחרונים מעלה תמונה עגומה, המזכירה את ההסתה המצרית בזמן ג'מאל עבד אלנאצר. כך נכתב שם בקביעות:
"'עסקת המאה היא מזימה קטרית שמטרתה למכור את פלשתין ל"יישות הציונית". בציוץ אחר נכתב שהציוני חמד בן חליפה (אביו של נסיך קטר) זומם במסגרת "האביב הציוני" לחלק את מדינות ערב, כדי להגשים את חלומן של "היישות הציונית" ואירן. בציוץ אחר נכתב, כי קטר "מנסה להרוס את העולם הערבי כדי לשרת את אויבי האומה: ישראל ואירן". דברים אלה מחלחלים עמוק לתודעת הערבים ומגבירים את שנאתם ליהודים ולישראל.
הסעודים משחקים אפוא משחק כפול. מאחורי הקלעים הם משדרים לישראלים, שאירן היא אויב משותף, ומדרבנים אותם להילחם באירן ובחיזבאללה, אך בבית מצהירים שהאויב הוא בראש ובראשונה מדינת ישראל ולאחר מכן אירן. המשוואה ברורה: יחסים חשאיים בסתר ועוינות בפומבי, כדי לרצות את העם שרובו שונא ישראל.
המשחק הכפול של הסעודים מזכיר את הדגם המצרי: בכל יום מתפרסמות עשרות כתבות אנטישמיות במצרים. הקהל הישראלי לא חשוף לתופעה והפוליטיקאים מחרישים אוזניים.
הסתה זו הפכה קטלנית ושימשה תחמושת חיה לתנועות חרם כמו ה-BDS. אסור להיכנע ולהשלים עם ההסתה נגדנו, גם לא זו שבסעודיה. ההסתה מתורגמת למעשים, והמעשים עולים בדם.

המאמר פורסם במקור במרכז בגין-סעדאת למחקרים אסטרטגיים.
תאריך:  24/07/2018   |   עודכן:  24/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי סעודיה בוחשת מאחורי הקלעים כדי להגביר את השפעתה במזרח ירושלים ועל המקומות הקדושים שבה. הרש"פ וירדן פועלות יחדיו כדי להכשיל את סעודיה כדי שהיא תישאר האפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
יוני בן-מנחם
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין במוסקבה נועדה לנסות ולשמור על האינטרסים הישראלים בעקבות המבצע הגדול של הנשיא אסד להשתלט על דרום סוריה    האירנים מתכננים להתפרס לאחר כיבוש האזור בסמוך לגבול הסורי עם ישראל ועם ירדן
אהרון שחר
העולם בתקופתנו הוא בית משוגעים אחד ענק    אין דרך אחרת לתאר זאת    עדר הנאורים שהשתלט על העולם בתקופתנו ועוסק במרצ באונס ערכיו, מדהיר את האנושות בהתלהבות קדימה להשמדתה
עומר כרמון
תיירת לבנונית נשלחה לכלא המצרי לאחר שפרסמה סרטון בפייסבוק בו כינתה את מצרים: "מדינה שרמוטה", טענה כי הוטרדה מינית בידי נהגי מוניות, בידי גברים ברחוב, שכספה נגנב ממנה, ושקיבלה שירות גרוע במסעדות
עמוס גלבוע
התכלית האסטרטגית הסופית שלו היא להשתלט על כל דרום סוריה ולהתייצב על הגבול הירדני והישראלי    הוא נמצא עכשיו בשלבו הראשון, הרחק מגבול ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il