X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חוק הלאום מסכן את מרקם היחסים בין המדינה לאזרחיה הדרוזים ומאיים על השירות שלהם בצה"ל. ראש הממשלה צריך להתעשת ולתקן את חוק הלאום בהתייעצות עם המנהיגות הדרוזית, הגיע הזמן לחזור לצדק ולשפיות
▪  ▪  ▪
הפגנת הדרוזים נגד חוק הלאום [צילום: פלאש 90]

יחסי המדינה עם העדה הדרוזית מתדרדרים במדרון מסוכן מאוד, פיצוץ בפגישת ראש הממשלה נתניהו עם נציגי הדרוזים על-רקע פוסט בפייסבוק שבו נכתב כי ישראל תהפוך ל"מדינת אפרטהייד" ופיצוץ בטקס חלוקת מילגות לסטודנטים דרוזים כשלעבר חבר הכנסת אבי דיכטר נזרקות הקריאות "נאצי" ו"כלב". מי היה מאמין שברית הדמים בין ישראל לאזרחיה הדרוזים תיקלע למשבר חמור שכזה?
חובתו של ראש הממשלה נתניהו לעצור מייד את ההדרדרות הזאת ולהחזיר את המצב לשפיות בטרם הוא יחמיר עוד יותר. הממשלה היא הצד החזק בסיפור, היא השולטת בקואליציה וחובתה היא לעשות צדק עם בני העדה הדרוזית, צריך להודות על האמת, הסיכויים שהיא תבטל את חוק הלאום קלושים לכן היא חייבת לתקן את חוק הלאום ולהעניק להם שוויון מלא כמו אזרחיה היהודים של המדינה.
זוהי החובה המוסרית של הממשלה, אין פה עניין של ימין ושמאל, חוק הלאום צריך להיות שוויוני והוגן ולא חוק שמקפח את האזרחים הדרוזים שמשרתים בצה"ל ומגנים על המדינה מאז הקמתה בחירוף נפש.
מבלי להיכנס לעניין המשפטי, אינני מבין מי מייעץ לראש הממשלה בעניינים האלה, אינני מבין גם את ההתנהגות של חבר הכנסת אבי דיכטר שהיה ראש שב"כ מצויין ואמור להבין היטב את רגישותה של העדה הדרוזית, לאן נעלם המצפון?
קמה עדה שלמה וזועקת את כאבה וטוענת כי בעקבות חוק הלאום היא מרגישה כסוג ב' ולא כסוג א', אז קדימה תתעשתו ותתקנו את החוק בהתייעצות עם מנהיגי העדה הדרוזית, עזבו את האגו בצד, אל תחוקקו עוד שלושה חוקים מיותרים רק בגלל שראש הממשלה חושש מכך שיאשימו אותו כי הוא התקפל,תקנו את החוק לשביעות הרצון של כולם.
מי שמפתיע לרעה בפרשה הזו הוא שר האוצר משה כחלון שמתנהג בנכלוליות פוליטית, הוא כבר הודה שהחוק נחקק בחיפזון וברשלנות, אז מה הוא עושה בעניין?
יש לו מספיק כוח פוליטי ללחוץ על נתניהו לתקן את החוק, הרי הוא מציג את עצמו כאביר השמירה של החוק והצדק במדינה.
כהרגלו, הוא מנסה להחזיק את המקל משני קצותיו ולאחז את עיני האזרחים בישראל.
חוק הלאום פגע בכבודם של בני העדה הדרוזית והעליב אותם, כיצד נתניהו לא מבין זאת וכיצד הוא עוד מציע לחוקק חוק מיוחד עבורם?
מה רע בעיקרון השוויון? יש כאלה שטוענים שחוק הלאום מיותר, ההתנהלות של הממשלה רק סיבכה את היחסים עם העדה הדרוזית וגורמת לציבור לחשוב שאכן הטענות האלה מוצדקות.
לעדה הדרוזית יש תחושות כי היא מקופחת מיום הקמת המדינה למרות שהיא מילאה את כל החובות האזרחיות שלה, מדוע לחזק את התחושות האלה באמצעות חוק הלאום?
ברגע שהעדה הדרוזית קיבלה החלטה היסטורית וכרתה ברית דמים עם מדינת ישראל, חובתה של המדינה להעניק לאזרחים הדרוזים מעמד שווה כמו לאזרחים היהודים, לא מן הפה אל החוץ, אלא באמת, אני שומע הרבה טענות מצד הדור הצעיר של העדה הדרוזית,חברים ששירתו בצה"ל ורוצים להקים בית ומשפחה, הם נתקלים בקשיים בכל הקשור לשינוי תוכניות המתאר בכפרים הדרוזים ובהקצאת הקרקעות לבניה, מדוע לא לפתור את בעיותיהם? חייבים לתת להם את היחס השווה המגיע להם כמו לכל אזרח.
חקיקת חוקים מיוחדים לדרוזים סותרת את עיקרון השוויון, היא תיצור תקדים של חקיקת חוקים מיוחדים למגזרים ולעדות,לכן הדרוזים צריכים להיות כלולים בחוק הלאום באופן שווה.
150 אלף בני העדה הדרוזית מסתובבים בימים אלה בתחושות של זעם ותסכול, הם רוצים להרגיש כאזרחים שווים במדינת ישראל, האינטרס של הממשלה הוא לעקור מייד את התחושות האלה מקרבם ולא להגדיל את הקיטוב, אין מנוס מלתקן את חוק הלאום ברוח מגילת העצמאות כי בנפשנו הדבר. ההתדרדרות כבר מאיימת על שירות בני העדה הדרוזית בצה"ל בשירות סדיר או במילואים, אם חוק הלאום לא יתוקן הוא גם עלול לפגוע במוטיבציה של האזרחים הדרוזים להתגייס לצה"ל.
אם קשה לראש הממשלה מבחינה פוליטית להיראות כמי ש"נכנע" לגל המחאה הדרוזי באפשרותו לבקש מהנשיא שלא לחתום על החוק בינתיים ולהכניס אותו להקפאה עמוקה, לעשות חושבים בדבר נחיצות החוק ואם בכל זאת להמשיך, לתקן את החוק בהתיעצות מלאה עם מנהיגי העדה הדרוזית.
ראש הממשלה נתניהו חייב להתעשת, החוק הזה פוגע בתדמיתה של מדינת ישראל בעולם ומערכת התעמולה הערבית מציגה אותו כ "חוק גזעני", הוא חייב להיות גם ראש הממשלה של האזרחים הדרוזים, לעשות עימם צדק ולתקן את מערכת היחסים בין המדינה לבין האזרחים הדרוזים, אחרת חוק הלאום יירשם בהיסטוריה כאחד ממעשי העוול הגדולים של המדינה כלפי המיעוט הדרוזי בישראל.

תאריך:  04/08/2018   |   עודכן:  04/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחזור לצדק ולשפיות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אין מה להתרגש
באום  |  4/08/18 14:08
2
טוב שהם מראים את פרצופם האמיתי
שמישלי  |  5/08/18 19:22
3
חוק הלאום הוא חוק סופר חשוב
אקטואלי  |  5/08/18 20:00
4
חוק לאום
הרצ  |  5/08/18 20:03
5
64% מהדרוזים הצביעו לרשימה  ל"ת
הערבית המאוחדת  |  6/08/18 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ככל שאנו מתקדמים לקראת חוקה אנו חייבים להשלים את חלקי הפאזל החסרים, ואחד החלקים שהיה עלינו להשלים הוא זהותה הייחודית של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טענה מגוחכת, דבר הבורים, עוינים, שולטים בלהבות, אינו סיפור הצלחה, סוכל, צדק של קנגורו ותקלה
נסים ישעיהו
מפרשת השבוע עולה ברור כי כל הרעות הפוקדות אותנו ר"ל, מקורן בתוכנו. לפיכך גם התיקון תלוי בנו ורק בנו. המסיתים והמדיחים מקבלים את כוחם מהמחדלים שלנו
עפר טויסטר
הוועדה המקומית תל אביב שוללת, בהנחיות מרחביות, את שיקול דעתה לעניין חניות על-מנת לצמצם את מספרן    יש מי שחושב שראוי להקדים מכה לרפואה ולצמצם, ואפילו דרמטית, את היצע החניות
יאיר דקל
"כבר זמן רב אנחנו יודעים שיש לא מעט אנשים ברשות המבצעת שהתבלבלו והם אלה שקובעים לרשות המפקחת איך להתנהל - זה לא יקרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il