X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנטי-ישראליות ואנטישמיות במערכת החינוך ובתקשורת הרשמית הפלשתיניות חושפים את היעד האסטרטגי של הרשות הפלשתינית: הרס - ולא רק צמצום גודל - הישות היהודית
▪  ▪  ▪
תלמידים בבית ספר בעזה [צילום: AP]

"מספר המתאבדים באינתיפאדה הראשונה היה 2,026 ובשנייה 5,050. כמה היו בשתי האינתיפאדות?" כך לומדים תלמידי כיתה ד' ברשות הפלשתינית (ספר מתמטיקה, חלק 1, עמ' 25).
מערכת החינוך והתקשורת הרשמית הפלשתיניות משקפות את תפישת העולם וערכי היסוד של הרשות הפלשתינית, כנהוג במשטר דיקטטורי. מערכת החינוך היא הכלי היעיל ביותר לעיצוב דמות החברה והנוער הפלשתינים כדי לקדם את יעדי הרשות הפלשתינית.
האנטי-ישראליות ואנטישמיות במערכת החינוך ובתקשורת הרשמית הפלשתיניות חושפים את היעד האסטרטגי של הרשות הפלשתינית: הרס - ולא רק צמצום גודל - הישות היהודית.
לדוגמה, "היכן הפרשים [הדוהרים] לשחרר את מסגד אל-אקצה מאגרוף הכפירה השטני?" (כיתה ז', השפה הערבית, חלק א', עמ' 66). "היהודים לא עמדו בהסכם [עם הנביא מוחמד] ופעלו בבוגדנות ואיבה שהכריחו את המוסלמים להילחם בהם" (כיתה ז', חינוך מוסלמי, חלק א', עמ' 50). "ג'יהאד [מלחמת מצווה מחייבת] הוא אחד משערי גן עדן" (כיתה ז', השפה הערבית, חלק 2, עמ' 92).
הציטוטים הם ממחקר יוני 2018 של ד"ר ארנון גרויס, שבדק למעלה מ-200 ספרי לימוד בכל שטחי הרשות הפלשתינית, ביוזמת "המרכז לחקר מדיניות המזרח התיכון", ופורסם ע"י "מרכז המידע למודיעין וטרור ע"ש מאיר עמית".
לפי המחקר: "ספרי הלימוד הפלשתינים מתמקדים בדה-לגיטימציה ודמוניזציה של קיום ישראל ותושביה היהודים; אינדוקטרינציה למלחמה ב-ולא שלום עם - ישראל.... הספרים אינם רומזים על אפשרות לפתרון הסכסוך בדרכי שלום.... מטיפים למאבק אלים לשחרור כל-פלשתין, ומדגישים שהכיבוש המקורי היה ב-1948, לא ב-1967...."
לפי מחקר אפריל 2017 של פרופ' אלדד פרדו מהאוניברסיטה העברית, מנהל מחקר ב"מכון לחקר סובלנות ושלום בחינוך", ספרי הלימוד הפלשתינים (ביו"ש ובעזה) מאמצים את "תורת השלבים" של אש"פ, הקוראת למחיקת ישראל בשלבים. ספרי הלימוד מגדירים את מדינת ישראל כ"שטחים כבושים מ-1948". ולכן, "מערכת החינוך הפלשתינית יצרה לאומיות פלשתינית המנוגדת לקיום ישראל."
לפי פרדו, "ספרי הלימוד החדשים של כיתות א'-ד' קיצונים מקודמיהם.... המאבק בישראל וחיסולה הם הנושא המרכזי.... את הילדים אפשר להקריב על מזבח מטרה זאת.... המתאבדים מככבים בשיעורי חשבון.... ספרי הלימוד של כיתות י"א-י"ב משתמשים בדת לליבוי שנאה וקריאה למלחמת-נצח במזרח התיכון...."
לפי ד"ר גרויס ספרי הלימוד "מגדירים את הקמת ישראל ככיבוש.... ישראל אינה מוגדרת כמדינה ריבונית ואינה מופיעה במפות, גם לא בגבולות 1949.... (כתה ה', לימודי חברה, חלק 1, עמ' 22; כיתה ד', התפתחות לאומית וחברתית, חלק 1, עמ' 7; כיתה ג', מדע וחיים, חלק 1, עמ' 65). תלמידי כיתה ה' לומדים כי דלאל אל-מוגרבי שפיקדה על טבח 35 נוסעי אוטובוס בכביש החוף ב-1978 היא "גיבורה לנצח בלב ובתודעה...." (השפה הערבית, חלק 2, עמ' 51). תלמידי כיתה ט' לומדים "שבקבוקי מולוטוב שפגעו באוטובוס ישראלי גרמו למסיבת ברביקיו...." (השפה הערבית, חלק 1, עמ' 61).
נ.ב. מערכת החינוך הפלשתינית הוקמה על-ידי מחמוד עבאס וערפאת השייכים לאגף הפלשתיני "המתון"....

תאריך:  04/08/2018   |   עודכן:  04/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלאי אמת פלשתיני - מערכת החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
נחשפה תכתובת דואר אלקטרוני ששלח חתנו של הנשיא, ג'ארד קושניר: " לפעמים צריך לשבור נושא באופן אסטרטגי כדי שניתן יהיה להגיע למטרה"    בעידוד ממשל טראמפ, הוגשו לקונגרס שתי הצעות חוק שיבטלו כל סיוע כספי ל"פליטים פלשתינים"
עומר כרמון
יומיים לפני ששרי הקבינט המדיני-ביטחוני ידונו באישור הסדרה עם חמאס, חוגג ארגון הטרור ניצחון    משפחתו של חיל צה"ל, אורון שאול, הנמצא בידי חמאס, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט בדרישה שלא לאשר את ההסכם עם ארגון הטרור: "אות קלון למדינת ישראל"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טענה מגוחכת, דבר הבורים, עוינים, שולטים בלהבות, אינו סיפור הצלחה, סוכל, צדק של קנגורו ותקלה
איתמר לוין
האגודה ועו"ד ניצנה דרשן-לייטנר עתרו בדרישה להעמיד לדין את משתתפי המשטים לעזה - עשרה ימים לאחר שפנו לשקד ומנדלבליט לא פנו כלל לנתניהו, ארדן ודרעי שגם נגדם עתרו
אריה גל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il