X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
העימות הצבאי בין ישראל לחמאס התחדש ועדיין לא ברור אם מדובר בסבב נוסף או בתחילתה של מערכה צבאית כוללת. חמאס מנסה לגרור את ישראל למשא-ומתן תחת אש ומוכן לעימות צבאי כולל בניסיון לכפות על ישראל את דרישותיו
▪  ▪  ▪
[צילום: נאסר אשתאייה]

האם אנו בפתחו של עימות צבאי כולל ברצועת עזה? - הרושם המתקבל מגורמים בישראל ובחמאס הוא כי מדובר בעוד סבב של אלימות בגבול הרצועה וכי אין מדובר עדיין בפתיחה בעימות צבאי כולל, למרות ששוגרו לעבר עוטף עזה במשך הלילה יותר מ-150 רקטות ופצצות מרגמה ולמרות שצה"ל תקף בתגובה כ-140 יעדי טרור ברצועה.
לא ברור עדיין מתי יסתיים הסבב הזה והאם הוא ימשך יותר מיממה אחת, מצרים ושליח האו"ם מלדאנוב פועלים בשעות האחרונות מול חמאס כדי להביא להפסקת הירי לעבר ישראל. אולם יש גם הערכות אחרות, גורם צבאי בכיר אמר הבוקר כי "אנו מתרחקים מהסדרה וקרובים יותר למערכה" וכי איננו יודע מתי יסתיים הסבב הזה.
צה"ל יעביר כוחות תגבור נוספים לאזור הדרום, ההפצצות של מטרות חמאס ימשכו ובמידת הצורך יפונו גם תושבים מישובי עוטף עזה. הקבינט הביטחוני דן בשבועות האחרונים באפשרות לפנות את כל תושבי עוטף עזה במקרה של עימות צבאי כולל, מדובר ביותר מ-30 אלף איש.
בחמאס אומרים כי מדובר בירי נקמה על מותם של 2 פעילי הזרוע הצבאית מג'באליה שנהרגו שלשום בטעות מירי צה"ל לאחר שחיילי סיור העריכו כי האש שנורתה במסגרת תרגיל של חמאס כוונה אליהם.
צה"ל התנצל על הירי והעביר מסר לחמאס כי מדובר בטעות אך הארגון לא קיבל את ההסברים הישראלים. בהנהגת חמאס המתינו עד לצאת משלחת חמאס מחו"ל בחזרה למצרים ואחר-הצהריים ירו צלפים של חמאס לעבר כלי רכב הנדסי שעבד על גדר המערכת, כשנכשל הפיגוע הזה עברה הזרוע הצבאית של חמאס בערב לירי רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל.
הנהגת חמאס עדיין מעוניינת בהסכם רגיעה עם ישראל, היא רוצה לקטוף את הפירות המדיניים של קמפיין "צעדת השיבה" ושל טרור הנצתןת שהחלו ב-30 במרס. האסטרטגיה של חמאס היא לשנות את כללי המשחק מול ישראל ולגרור אותה למשא-ומתן תחת אש כשהיא משתמשת בטרור הרקטות והפצמ"רים להפעיל לחץ נוסף על ישראל להסכים לדרישותיה.
חמאס מקפידה שירי הרקטות ופצצות המרגמה לא יחרוג מעבר לעוטף עזה, היא איננה משגרת רקטות לעומק ישראל כדי שלא להסלים את המצב יתר על המידה וגם צה"ל בתגובותיו מפציץ מהאוויר מתקנים, מפקדות ומבנים ריקים מאדם של ארגוני הטרור כדי לצמצם את הפגיעה בבני אדם ולמנוע הסלמה.
כפי שהדברים נראים, הנהגת חמאס איננה מעוניינת בשלב הזה "לשבור את הכלים" מול ישראל אלא לשפר את עמדות המיקוח שלה על ההצעה המצרית, הרבה תלוי גם בעמדה הישראלית וההחלטות שיתקבלו בדיוני הקבינט הביטחוני, מדיניות ההבלגה הישראלית מנעה עד כה עימות צבאי כולל עם חמאס ברצועת עזה אך ההרתעה הישראלית נשחקה לגמריי והנהגת חמאס היא שמכתיבה את מהלך האירועים.
עם זאת, על-פי גורמים ברצועת עזה, הזרוע הצבאית של חמאס איננה מרוצה מההצעות של מצרים ושליח האו"ם מלדאנוב לגבי הסכם הרגיעה עם ישראל, היא סבורה כי לאחר עימות צבאי של כמה שבועות שבו היא תכה בחוזקה בעורף הישראלי היא תשיג הסכם יותר טוב ותאלץ את ישראל להסיר לחלוטין את המצור מעל הרצועה.
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, שמחזיק בכובע הנוסף של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שומר על שתיקה רועמת כבר כמה ימים, הוא לא השתתף בהתייעצויות של הנהגת חמאס עם הפלגים הפלשתינים ברצועה והתרחק לחולטין מאמצעי התקשורת כדי להביע את מורת רוחו מהסכם הרגיעה המתגבש.
חמאס רוצה לכפות על ישראל חזרה למצב שהיה רצועת עזה עד לשנת 2007 בתקופה שבה שלטה ברצועה הרש"פ. היא איננה מסתפקת בחזרה להפסקת האש שהשיגה מצרים ב-2014 בתום מבצע צוק איתן.
היא חותרת להסרה מלאה של המצור, כולל המצור הימי והאווירי, היא מחפשת הישגים ומוכנה לצאת לעימות צבאי כולל כדי להשיגם, לכן ההערכות של מערכת הביטחון בישראל הן פסימיות לגבי המשך האירועים בגבול הרצועה.
האם מדיניות ההבלגה ברצועת עזה הייתה טעות?
נכון לשעה זו המדיניות הזו לא התגלתה כיעילה די הצורך וחמאס ממשיך בהתקפותיו הרקטיות וגם בקמפיין "צעדת השיבה" וטרור ההצתות באמצעות בלונים ועפיפונים.
התגובה הצבאית הישראלית מתרכזת בהפצצות על רכוש ונדל"ן של חמאס ברצועה, האסטרטגיה הזו נתפסת ע"י חמאס כחולשה והססנות.
צריך לשנות את האסטרטגיה הישראלית ולגבות מחיר בדם ממחבלי החמאס ומההנהגה שלו. אלה הם הכללים הנהוגים במזרח התיכון, חייבים לגבות מחיר דמים מהתוקפן, צריך לעבור מייד לסיכולים ממוקדים, ניסינו את ההבלגה והאיפוק ולא יצא מכך דבר, לא צריך להתלהם אלא לעשות את הדברים בצורה מדודה והדרגתית אבל חייבים להתחיל בהם.
"הרוצה בשלום יתכונן למלחמה", הגיע הזמן לצקת תוכן מעשי לאמרה הזו.

תאריך:  09/08/2018   |   עודכן:  09/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משא-ומתן תחת אש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התנצלות לחמאס תמיד טעות
אא  |  9/08/18 10:58
2
עזה ישראל
חזק הנביא   |  10/08/18 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מירב ארד
הרקטות נפלו בשטחים פתוחים    לא היו נפגעים    צה"ל תקף 150 מטרות של חמאס והשמיד שתי מנהרות טרור    רה"מ יקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה    הוחמרו ההנחיות לתושבי העוטף: אין קייטנות, תנועת הרכבות הופסקה
איציק וולף
בשעות הערב ירו מחבלים מטח של 70 רקטות לעבר ישראל    שתיים פגעו בבתים בשדרות והיתר יורטו    שני נפגעים קל מרסיסים    מוקדם יותר פגעו מחבלים בירי בכלי הנדסי של צה"ל
אלכס נחומסון
הכישרון להפוך בעיה מינורית לאירוע קשה ומתמשך שגורם לנזק רב, בלתי הפיך שסופו קיפול זנב איננו כישרון מובנה בצה"ל אלא כישרון נרכש, ליתר דיור כישרון כפוי    פרשת אזריה הייתה רק הפרומו להתנהלות הביזרית בעוטף עזה    יש לנו בעיה קשה
אסתר שניאורסון גרי
הרמטכ"ל גדי איזנקוט, הורית לא לפתוח באש לכיוון משלחי התבערה, פן יפגעו קטינים    אינני מצליחה להבין מי אלה הקטינים? האם הרוצח בן ה-17 שרצח את הילדה בקריית ארבע, הלל יפה אריאל? אולי הרוצח מהשבוע האחרון בן ה-17 שרצח את יותם עובדיה בישוב אדם?
יוני בן-מנחם
הסכם הרגיעה בין חמאס לישראל תקוע והנהגת חמאס עדיין לא מסרה את תשובתה על הצעות התיווך של מצרים והאו"ם. ההערכה בישראל היא כי אם לא תגמיש חמאס את עמדותיה המצב עלול להתדרדר לכלל הסלמה צבאית
רשימות נוספות
בכירי הערבים עתרו נגד חוק הלאום  /  איתמר לוין
"החוק אינו בגדר המלצה"  /  איתמר לוין
כך נראה המכשול הימי נגד מחבלים  /  איציק וולף
ומה אבד להם בדרך לבחירות - ההתיישבות!  /  אליקם העצני
רגיעה - לא בכל מחיר  /  יוני בן-מנחם
הסכם רגיעה חדש עם חמאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il