X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אלול כבר כאן מה לומדים מהמחווה של המלך המנצח? הזוגיות המנצחת בין ישראל לקב"ה איזה כיף לגור בצל השכינה ולקינוח דייר או אורח
▪  ▪  ▪
להתרומם ולהתקדש [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

מסוּפר על מלך שניצח בכל מלחמותיו. לאוֹת שמחה ערך מסיבת ניצחון לתושבי המדינה. במסיבה הכריז על מחווה מיוחדת, לפיה כל אזרח יוכל לפנות אליו ולקבל את מבוקשו. כמובן, זה ביקש כסף, זה ביקש דירה, זה ביקש אבנים יקרות וכד'. רק בקשה של איש אחד הייתה יוצאת דופן. הלה ביקש לראות את פניו של המלך בכל יום.
תמהו כל התושבים והרימו גַּבָּה לפֶשֶׁר פנייה מוזרה זו. אמרו לו, איזה טיפש אתה. יש לך הזדמנות חד-פעמית לבקש כל טוּב ארמון המלך, ואתה רק מבקש לראות את פניו? השיב להם האיש: סבורים אתם שאני הטיפש? טעות היא בידכם. אתם החמצתם הזדמנות פז. כשאראה את המלך, אוכל לבקש את מבוקשי בכל יום, ולא רק פעם אחת בחיים כמוכם! אבל דומני למעלה מכך: מה שאתם מקבלים במחווה מלכותית נדירה, הגשמת חלום חייכם, לראות את פני המלך בשידור חי ולחזות בהודו, התפאר האיש, אוכל אני לחזות תמיד בארבע עיניים באופן קבוע. החיזיון הכי טוב בעיר.
התפילה שלוש פעמים ביום - שחרית, מנחה וערבית - היא זכות. היא מאפשרת לנו לבקש כל מבוקשינו, האישיים והציבוריים. אך מעֵבר לכך היא מאפשרת לנו להתחבר אל מלך מלכי המלכים, אל רוממותו ואל פנימיות נשמתנו, ולהיטהר - ניקיון רוחני ונפשי.
המלך בשדה
זה נכון לכל ימות השנה. אולם חודש אלול ממש בפתח (בשבת וראשון) ובחודש אלול כדברי חכמינו הקב"ה נמצא בשדה. אז מה ההבדל מהסיפור הקודם? כל השנה בלשון הסיפור אנחנו צריכים 'לבוא' אל ה', ובחודש אלול ה' בא אלינו, אל עם ישראל בכלל ובפרט, הגישה אליו חופשית, והוא זמין לכל אחד ואחת. התפילות והתשובה שלנו מתקבלות ביֶתֶר קלוּת. כי שערי שמים פתוחים. עלינו רק לעשות את הצעד הראשון ולפנות אליו.
מניִן? כי אלול זה ראשי תיבות "אני לדודי ודודי לי" הקשר בינינו לקב"ה הוא הדדי. וה' שבחר בנו לעם רוצה אותנו מאוד. אולם כדי שנרגיש את הקשר המרוֹמֵם ונדע להעריך אותו שישפיע עלינו לטובה, אנחנו צריכים לפנות אליו עם כל הלב ועם החלטה נחושה לשַנות את דרכינו לטובה, ואז ה' יעזור לנו לקיים. לכן קודם "אני לדודי" אני פונה לה' 'הדוד', ואז "דודי לי" ה' מקָרב אותי אליו.
דייר או אורח?
תפילה היא הֶערוץ (הצינור) הישיר שלנו לדַבר אל ה' ולחוש בקרבתו הגדולה. מחודש אלול ועד שמחת תורה מוסיפים בתפילה את מזמור התהילים היפהפה "לדוִד ה' אורי וישעי". במרכזו של מזמור זה מבקש דוד המלך "אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש: שִבְתִי בבית ה' כל ימי חיי, לחזות בנֹעם ה' וּלבַקֵר בהיכלו".
דוִד נְעים זמירות ישראל מבקש מה' לשבת כל חייו בקודש בבית המדרש (והמִקדש), ולהיות קרוב אל ה' וּלקיים את המצוות בהתלהבות וּבשמחה. אך אַתֶּם שמים לב לסתירה לכאורה, כי מייד אחר כך מבקש דוד "לבַקֵּר בהיכלו", זאת אומרת להיות אורח בו. אז או שהוא גר תמיד בהיכל ה', או שהוא אורח בו? והתשובה היא: דוד רוצה לגור קֶבע בהיכל, אך הוא חושש שיתרגל לכך, ואז ההתלהבות שלו בעבודת ה' עלולה לדעוך. לכן הוא מתפלל לה' שכל יום ויום ירגיש כאורח בהיכל מבחינת ההתלהבות וההתחדשות באמונה וּבקיום המצוות המעצימות אותנו וּמגבשות את זהותנו האישית, הלאומית והיהודית.
ואכן שימו לב כמה פעמים מופיע הביטוי "היום הזה" בפרשת רְאֵה וגם בקודמותיה וּבפרשות אחרות. כי התורה אומנם ניתנה לנו בפעם הראשונה לפני כשלושת אלפים שנה, אך בדומה למחזור היְקוּם המתחדש מדי יום, גם התורה האקטואלית תמיד ניתנת לנו כל יום מחדש, וזאת ההזדמנות שלנו להתחדש איתה, להתרומם וּלהתקדש!
שבת שלום וחודש טוב!

תאריך:  09/08/2018   |   עודכן:  09/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
אחרי שהורה לבגין להביא לארץ את אלטלנה, אמר בן-גוריון לממשלה: "צירוף עולים ונשק - בתקופת ההפוגה - הוא ענין חמור ומכשיל"    השקר הזה הוביל למלחמת האחים, שבה מילא רבין תפקיד שולי בלבד
אליזבט רימיני
דורשים שוויון? אתם בטוחים שזה מה שאתם רוצים? אתם בכלל מוכנים לזה? זה אפשרי? או שזו רק קלישאה?
עו"ד אברהם הללי
משה בפרשה זו חוזר על היחסים שבין אדם לחברו בתוך ארץ כנען וגם על הקשר שלו עם אלוהי ישראל    למעשה דברים אלה כבר הובאו בחומשים שקראנו אך משה חוזר ומשננם לעם
אליהו קאופמן
כיצד ערוץ שידור "ממלכתי" הופך לשופר פוליטי של השלטון המרכזי נוכחתי השבוע בפרשת הכתבה ב"תאגיד השידור הממלכתי" על ה"אנטישמיות בבריטניה"
יוני בן-מנחם
העימות הצבאי בין ישראל לחמאס התחדש ועדיין לא ברור אם מדובר בסבב נוסף או בתחילתה של מערכה צבאית כוללת. חמאס מנסה לגרור את ישראל למשא-ומתן תחת אש ומוכן לעימות צבאי כולל בניסיון לכפות על ישראל את דרישותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il