X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המספר 9,800 נשמע כמו מספר הנפשות שגורשו מגוש-קטיף וצפון השומרון אבל כשמדובר במשפחות המספר מטפס ללפחות 50,000 נפש האם מישהו מאמין שיהיה בכוחה של ממשל גבאי או לפיד לעקור ממקומם כל כך הרבה יהודים? או שמא אורי חולם שנתניהו הוא שיפנה אותם?
▪  ▪  ▪
קצובר, מטר, אוריאל. הגיע זמן ריבונות [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

גיחוך מהול בשמחה, זו פחות או יותר התחושה שמעלה כתבת הענק שהקדיש העיתון 'הארץ' לניסיון המאולץ להפיח רוח חיים ברעיון האיוולת של שתי המדינות (אורי מרק, עורך מוסף הארץ, 'כדי לחלק את הארץ די בפינוי 9,800 משפחות', מוסף הארץ 17/8/2018).
בין השאר ניתן היה למצוא בכתבתו של מרק את המשפט הבא: "הניסיון של המתנחלים לסכל הקמת מדינה פלשתינית נכשל. זה הרקע לדרישה הגוברת להחיל ריבונות על הגדה". ובכן, אנו אכן שמחות ומעודדות מכך שחזון הריבונות טורד את מנוחתם של אנשי העיתון 'הארץ', שופרו של השמאל הקיצוני שכבר אינו יכול להתעלם מתאוצת חזון הימין בדרכו אל האל-חזור.
האגדה מספרת כי בכל מוצאי שבת החיה המהר"ל את הגולם וביום שישי נטל ממנו את רוחו למשך יום השבת, אך לבד מהגולם ההוא לא נתקלנו במקרים אחרים של השבת רוח חיים לגוף מת. בכתבת הענק שלו מנסה אורי מרק להחזיר לחיים את נוסחת העוועים של 'שתי המדינות'. "נפנה רק 9,800 משפחות מההתנחלויות המבודדות ויש לנו מדינה פלשתינית עם רצף", כותב מרק. ובכן, המציאות שונה לחלוטין. המספר לא מדויק, המפה לא מדויקת ולמעשה אין כאן יותר מאשר מניפולציה קטנה כדי להנשים את המת.
המספר 9,800 נשמע כמו מספר הנפשות שגורשו מגוש-קטיף וצפון השומרון אבל כשמדובר במשפחות המספר מטפס ללפחות 50,000 נפש. האם מישהו מאמין שיהיה בכוחה של ממשל גבאי או לפיד לעקור ממקומם כל כך הרבה יהודים? או שמא אורי חולם שנתניהו הוא שיפנה אותם?
אשליות
אבל אורי מרק צודק בדבר אחד - נתניהו לא בונה מספיק (ראיתם מתנחל שיגיד פעם די?). אורי מרק צודק. צריך היה לבנות יותר, אך גם כך, בתוך ההקפאה שתחת ממשלות נתניהו גדלה האוכלוסייה בישובים המבודדים בקצב של 4.5% (על-פי נתוני מועצת יש"ע), קצב גדול מזה של ישראל הקטנה.
כן, עלינו ללחוץ יותר, לפעול יותר. אנו מודים לאורי מרק על זריקת המרץ. המאמר שלו, המבטא פאניקה של ממש מפני רעיון הריבונות וחשש כן מהחלתה המתקרבת, רק מבטא עד כמה קמפיין הריבונות הצליח, ובע"ה נמשיך ביתר שאת.
כאן המקום לפנות לאורי ישירות ולשאול אותו: האם מישהו מוכן לקבל את הצעתך למדינה פלשתינית בנתונים שאתה מציע? הרי שני ה"אהודים" הציעו פי כמה יותר ואיש בצד השני לא מוכן היה לקבל. אורי, זה הזמן להתפכח מאשליות. גם מדינה בגבולות 48 לא תתקבל על-ידי הערבים. היינו כבר בגבולות ההם. שלום לא היה אז, כזכור. האיבה הערבית חלה על כל המפעל הציוני.
הגיע הזמן שאורי וחבריו יפנימו: ממשלת ימין בשלטון, רוב העם בימין ובדמוקרטיה אמתית הרוב הוא שקובע. רוב העם מתנגד למדינה פלשתינית ויודע שהקמתה תססכן את קיומה של ישראל. יש תוכנית אחת ריאלית והיא תוכנית אותה מובילה תנועת הריבונות - החלת הריבונות על מרחבי הארץ שלנו.
מהלכים משמעותיים
רק אם נעמוד איתן על זכותנו על הארץ יהיה לנו זכות קיום. הוויתורים הולידו קן צרעות המכה בנו ללא רחם. העם התפכח מאשליית אוסלו, להולדתה האסונית אנחנו מציינים בימים אלה 25 שנה. רבע מאה של ניסיון נותן לנו פרספקטיבה המבהירה בדיוק לאן כל זה מוביל.
הבא נמשיך ונצעד בנתיב המייסדים החלוצים, נמשיך ונדבק בערכי הציונות של עוד התיישבות, עוד ביטחון, עוד חוסן לאומי והחלת ריבונות.
אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בדרך לכך היא קידומה של תוכנית תמ"א 100 - תוכנית מתאר אותה אנחנו מקדמים באמצעות מומחים המתבקשים להציג תוכנית אסטרטגית ראשונה מסוגה, המתייחסת ליהודה ושומרון כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, תוכנית אשר תחולל מהפך תודעתי ותכנוני ביחס לעתיד המדינה ולעתיד הציונות.
כותרתו הראשית של מוסף הארץ הייתה פניה למתנחלים וקריאה: "הפסדתם", אך האמת היא הפוכה: ניצחנו, ובגדול. אפילו פעיל השמאל הקיצוני גדעון לוי מודה בזאת במאמר שפרסם ביום ראשון, מיד לאחר פרסום כתבת הענק של אורי מרק ובתגובה לה: "מפת האשליות - המתנחלים ניצחו, אנחנו הפסדנו". גדעון לוי חותם את מאמרו במילים: "לשם (לריבונות) אנחנו הולכים, ובצעדי ענק. המתנחלים ניצחו, אנחנו הפסדנו. בוא לפחות נודה בכך, אורי, ולא נשלה את עצמנו לדעת".
מה עלינו להוסיף לדבריו אלה של נביא הזעם של השמאל גדעון לוי לבד מ"אמן כן יהי רצון, ולהמשיך בעמלנו בשטח".

תאריך:  21/08/2018   |   עודכן:  21/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים מפעילה לחץ כבד על מחמוד עבאס להצטרף כצד להסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. על-פי גורמים בחמאס, הסכם הרגיעה הבשיל אך יו"ר הרש"פ מנסה לטרפדו, הסכם רגיעה ארוך טווח ללא השתתפות הרש"פ לא יחזיק מעמד זמן רב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: כחלון זה המדינה?    טיבי והרשימה העויינת    ולקינוח רצח בפנימייה - כנף של אהבה?
אסתר שניאורסון גרי
תושבי סילוואן לא הצטיינו בטוב לב, והם התעמרו קשות בשכניהם היהודים-התימנים    הם היו מכים אותם, מביאים להם דליי מים ושופכים על הרצפה ובמכות ובכוח גובים את מחירם    הערבים מנעו מהתימנים את הגישה למעיין השילוח, ולא נותר להם ברירה אלא לחצוב לעצמם בורות מים ליד בתיהם
איתן קלינסקי
חשוב לשים לב, שהרצל ב"אלטנוילנד" בז למנהיג מפלגה יהודית-גזענית נוסח ליברמן-בנט-נתניהו, השונאת את הציבור הערבי    לא במקרה בחר הרצל בשם גאעייר Geyer - עיט, חייה הניזונה מאכילת נבלות כשם המתאים לרב, מנהיגה של המפלגה היהודית הגזענית והמשיחית
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס הכניס את הרש"פ לבידוד מדיני ולמתיחות גדולה ביחסים עם מצרים ועם הפלגים באש"פ.יו"ר הרש"פ מאיים בסנקציות חדשות על רצועת עזה אם לא יוביל את המשא-ומתן על הסכם הרגיעה עם ישראל אך בחמאס לא מתרגשים מאיומיו
רשימות נוספות
"בלי שתי מדינות יהיה 'מוחמד' ראש ממשלת ישראל"  /  איציק וולף
18 חודשים על הרג פלשתיני  /  איתמר לוין
מעבר ארז נסגר, למעט מקרים הומניטריים  /  מירב ארד
מוצאם של פליטי עזה  /  ד"ר רבקה ספק ליסק
פינוי רצועת עזה  /  עו"ד מנחם גורמן
מחמוד עבאס מחבל בהסכם הרגיעה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il