X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: פרומו בכותרת - העורך התבלבל? בחירות - יום הצבעה או יום בילוי? תזונה - איזון הוא שם המשחק ולקינוח עזה כמוות אהבה
▪  ▪  ▪
מותר לפעמים [צילום: לירון אלמוג/פלאש 90]

צהובון?
בעיתון ישראל היום, העיתון הנפוץ במדינה, פורסם לא מכבר במוסף 'שישבת' ראיון עם החייל והאסיר המשוחרר אלאור אזריה. אין בכוונתי להתייחס לראיון עצמו, כי אם לפרומו שהופיע בעיתון באמצע השבוע ותפס את עמוד השער הראשי ועוד כשני עמודי חדשות.
השאלה היא האם העיתון הפך לצהובון, כשהפרומו לראיון תפס כותרת חדשותית ראשית נכבדת וּרחבה. עם כל הכבוד, גם אם מדובר בחייל המפורסם במדינה, עדיין ראיון עימו רחוק מלהיות בגדר חדשות. לכל היותר יכלה להיות הפנייה לנושא בידיעה בעמוד האחורי של העיתון.
האם העורך התבלבל משיקולי רייטינג? ואולי העובדה שבעיתון המתחרה ידיעות, באותו יום הופיע בשער פרומו לקראת ראיון עם הרמטכ"ל גבי איזנקוט שהופיע ב-7 ימים, היא שהעבירה אותו על דעתו? אבל גם כאן יש לזכור שאזריה עדיין אינו רמטכ"ל, ובעיתון הידיעה על כך לא הופיעה ככותרת ראשית, אלא בתחתית העמוד. איפה הפרופורציות?
שיעור הצבעה נמוך
על-פי סקרים, שנערכו לאחרונה, שיעור ההצבעה לבחירות המקומיות בשנים האחרונות נמצא במגמת ירידה. וּמה הפלא? שם המשחק של המתמודדים הוא השמצות והכפשות הדדיות של היריבים, כשכל האמצעים הפסולים כשרים כדי לנצח בבחירות. והציבור, מה לעשות, כבר נקעה נפשו מכך.
תמוה אפוא הדבר שוועדת הכנסת אישרה את הצעת החוק, ביוזמת שר הפנים לשעבר, גדעון סער, לקבוע יום שבתון בבחירות המקומיות, בדומה לבחירות הארציות.
עם כל הכבוד לשר, מדובר בהצעה פופוליסטית, עתירת רייטינג, שאין לה כל הצדקה ריאלית. הסיבה לאחוז הצבעה לא גבוה היא אדישות הציבור בגלל העדר מוטיבציה, על-רקע שחיתויות וּבחירות בלתי מאתגרות ולא הלחץ בקלפיות, שהוא בעיקר בשעות הערב גם בבחירות הכלליות.
אי לכך, יש לבטל את יום השבתון בבחירות, הארציות והמוניציפליות כאחת, אשר מסֵב לקופת המדינה הפסד כספי ניכר של מיליוני שקלים, וּמנוצל ליום בילויים. את זכות ההצבעה אפשר לממש לפני העבודה, אחריה או במהלכה. כדי למנוע לחץ בתורים לקלפי ראוי להנהיג שעה חופשית בעבודה לפי בחירה לנוחות העובדים, שבה יוכלו ללכת לבחור.
די לבזבוז!
קלינ-פוביה
אני מתנגדת לשיטות של דיאטה, שהופכות לא אחת לאובססיות וּפוֹבִּיות, וגם עלולות לגרום לקיצוניוּת - לאכילה נזירית וּבלתי בריאה. אפשר בהחלט לקחת את הטוב מכל שיטה, וכך גם מהקְלינ-איטינג, למשל חשוב לאכול מזון בריא, טרי וּבלתי מעובד ולא מטוגן, להרבות בפירות וירקות וכדומה. אך חשוב להקפיד לאכול את כל אבות המזון: חלבונים, שומנים וגם פחמימות (יותר חלבונים מפחמימות) וּלהקפיד על שתייה מרובה.
ועם זאת, מילת המפתח כמו תמיד, וּכמו בתחומים אחרים, היא איזון. יש לשמור על מינון נכון. ולכן מפעם לפעם, גם לדעת תזונאיות מומחיות, מותר, אם יש צורך, להתפנק בפרוסת עוגה או גלידה עסיסית, אך כמובן לא להתמיד בכך או להפוך זאת לשיטה. האיזון חשוב לבריאות הגוף והנפש כאחת. והעיקר שנהיה בריאים.
עזה כמוות אהבה
אין ספק שמוות של אישה אהובה גורם מטבע הדברים לכאב וּלגעגועים אין קץ. עם זאת שמעון שיפר ורחלה ע"ה הם בני מזל שזכו לשנים רבות של זוגיות חמה ואוהבת, תופעה יחסית די נדירה בברנז'ה העיתונאית וּבביצה היוצרת. וזו אולי נחמתו הנצחית.
שיפר הצביע על הצפיפות, העומס וההמתנה הארוכה והמתישה בחדר המיון, כמו גם על רופאים שמתייחסים לחולה כאל מספר ולא כאל אדם בעל תחושות ורגשות, כפי שלמרבה הצער חוו הוא ואשתו שחלתה בסרטן אלים. אלו תופעות וּ'מחלות' ידועות של מערכת הבריאוּת (לתשומת ליבך מר ליצמן).
עם זאת, לצד תופעה עגומה זו אי-אפשר להתעלם מרופאים רבים, אחיות ואנשי צוות מסורים וּרגישים מאוד, שלא חוסכים כל מאמץ לרפא את החולה, להקל עליו את הטיפולים ולהתייחס אליו בצורה מכבדת, אדיבה ואנושית. הלוואי שהכתבה של שיפר תתרום שכולם יהיו כאלה. וּבא לציון גואל.

תאריך:  27/09/2018   |   עודכן:  27/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
עד לרגע האחרון ניסה הררי לזעזע את הקונספציה פרי הגותו של ראש אמ"ן אלי זעירא; ניסה ולא עלה בידו; גולדה אמרה שהיא אינה מבינה בנושא; ואילו שר הביטחון משה דיין אמר שהמידע שמציג בפניו הררי נוגד את הקונספציה; הרמטכ"ל דדו היה בשטח ואי-אפשר היה להגיע אליו
אסתר שניאורסון גרי
בניגוד לדימוי הקפריזי שהדביקו לו אנשי העוינות בתקשורת, טראמפ מתגלה כבעל קו עקבי ביותר
עפר דרורי
הדילמה שלנו ברורה, איש לא מעוניין להתעסק עם הרוסים שיכולתם הצבאית גדולה משלנו ומאידך איננו יכולים לקבל מצב בו האירנים מחמשים עצמם לדעת בגבולנו הקרוב    החלטה לא קלה למקבלי ההחלטות
חגי קמרט
חבל על שדמות חשובה כזאת, מאבות האומה, נכחדה והוקעה מעם ישראל לנצח. וכל זאת בשל תהליכי היסטוריה בת ימינו שהביאה את חז"ל, לענ"ד שלי, לתפוס לה איזה שעיר לעזאזל בדמות עשו
דוד בדין
מדוע עובדי אונרא לא מקבלים משכורות ומדוע יש מחסור חמור בתרופות, ובציוד לשירותי רפואה? איך אונרא מתרץ את היעלמותו של סכום אסטרונומי של מיליארד דולר מתקציבו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il