X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  ספרים
מודעות עצמית היא בעיקרה עבודת שיפור ושינוי של עצמנו מדובר בשינויים מעשיים ביותר של הרגלי חשיבה, רגש והתנהגות שהטביעו בנו החיים, ואשר אינם משרתים אותנו לטובה
▪  ▪  ▪
שינוי בחיים

מבוא
שלום לכם!
הספר שאתם אוחזים כעת יכול לשנות את חייכם, שכן הוא יפתח בפניכם עולם רחב ונפלא של
דרך חיים על-פי מודעות עצמית מעשית ורוחנית.
מהי מודעות עצמית ולמה חשוב לכם לאמץ אותה כאורח חיים?
מודעות עצמית הינה דרך חיים השואפת להביא את האדם ההולך בה להכיר, לקבל ולאהוב את עצמו. העניין הזה חשוב מאין כמותו, כי כשטוב לנו עם עצמנו אנחנו הרבה יותר חזקים, ומסוגלים לתפקד באופן הרבה יותר יעיל ומועיל בחברה בה אנו חיים. בנוסף לכך, יש לנו יכולות מועצמות ליצור לעצמנו חיים טובים, בהם יש לנו מלאי בלתי נדלה של אנרגיה ושמחת חיים, ואנו יודעים לאן פנינו מועדות. אנחנו יכולים לברוא לעצמנו מציאות שבה אנחנו מבטאים את היכולות ואת הרצונות שלנו, מגשימים את החלומות שלנו, ומממשים את היעוד שלנו. בקיצור: מודעות עצמית היא דרך חיים בה אנחנו יותר ויותר מאושרים!
אני עוסקת באופן מקצועי בתחום המודעות העצמית כבר למעלה מעשרים שנה, אך למעשה מודעות זו היא חלק בלתי נפרד מחיי עוד משחר ילדותי. כבר כילדה צעירה מאוד ידעתי לזהות מתי לא טוב לי, ומצאתי דרכי חשיבה ודרכי פעולה כדי לשפר את הרגשתי. במשך השנים פיתחתי לעצמי אסטרטגיות להקל על מצוקות הלב, לתפקד באורח מוצלח יותר כחלק מהחברה בה גדלתי, ולשנות בעצמי את מה שהבנתי שטעון שינוי. רק בשלב מאוחר בהרבה ידעתי לקרוא לאורח החיים שלי "מודעות עצמית".
את כל מה שלמדתי בשנים אלו אני מעבירה הלאה דרך הספרים שלי, בתהליכי אימון וליווי אישיים, בקורסים ובסדנאות. אני מאמינה ברוח האדם וביכולת המופלאה שיש לכולנו ליצור לעצמנו חיים נהדרים במו ידינו. השאיפה שלי היא לעזור לכל אדם לעזור לעצמו! ׳המדריך למוּדע העצמי׳ בהחלט מבקש להביא לעולם דרך של חיים עשירים ומלאי אושר.
זה המקום לומר כמה מילים לגבי רוחניות. מודעות עצמית היא בעיקרה עבודת שיפור ושינוי של עצמנו. מדובר בשינויים מעשיים ביותר של הרגלי חשיבה, רגש והתנהגות שהטביעו בנו החיים, ואשר אינם משרתים אותנו לטובה. אנחנו רוצים לקחת פיקוד על הדפוסים שלנו כדי שהם לא ימשיכו לנהל אותנו באופן אוטומטי, וכדי שתהיה לנו יכולת בחירה לגבי האופן שבו אנחנו חווים, מפרשים ומתנהלים במציאות היום-יומית שלנו. אם כן, מדובר במודעות עצמית מעשית ביותר. אולם אנחנו גם יצורים רוחניים, וכדאי מאוד לשתף את החלק הרוחני בבריאת המציאות השוטפת שלנו. הספר מתייחס לכך בהרחבה, שכן אני רואה כל אדם כישות מעשית ורוחנית כאחד, ישות המורכבת מגוף, נפש ונשמה. ייתכן כי אתה, הקורא, אינך מאמין באלוהים או בכוח עליון אחר. ייתכן גם כי את אינך סבורה שיש לנו נשמה שמקורה באלוהים והיא נצחית. זה בסדר גמור. הספר הזה יועיל לכם גם כך, ואני מציעה לקרוא אותו בפתיחות ולקחת ממנו את מה שמתאים לכם!
כיצד תפיקו את המיטב מהספר: למרבית הפרקים צירפתי תרגילים ליישום החומר. ניתן לתרגל מיד בסוף קריאת הפרק. לחליפין, אפשר לקרוא את כל הספר ברצף, ולאחר מכן לחזור לכל פרק בנפרד, עם התרגילים שלו.
אני ממליצה מאוד לעשות את התרגילים. יש הבדל גדול בין קריאה ולימוד של עקרונות חדשים, לבין יישומם בשטח. ואתה הרי קורא את הספר הזה כדי לשפר את חייך בפועל ולא רק בתֵּאוריה! קנה לך מחברת מצודדת שתעשה לך חשק לכתוב בה וכך תבטיח שאכן תתרגל את הכתוב.
הפרקים בספר כתובים חלקם בלשון זכר וחלקם בלשון נקבה. הסיבה לכך היא רצוני לפנות לשני המינים במידה שווה, וגם מתוך הבנה שבכל אחד מאתנו יש חלק גברי וחלק נשי.
לאחר שתקרא את כל פרקי המדריך תהיה לך תמונה שלמה של נושא המודעות העצמית. אתה תבין לעומק מהי מודעות זאת, וכיצד היא מתבטאת יום-יום בחיי האדם שהחליט לאמץ אותה כאורח חיים.
אני מאחלת לך קריאה מהנה ומעשירה, ובטוחה שכבר במהלך הקריאה תרגיש כיצד חייך משתנים לטובה.
על מסלול המודעות העצמית
מזל טוב!
ברכות ואיחולים לך עם קבלת ההחלטה — לבדוק האם כדאי לך להתחיל להשתלם במסלול המודעות העצמית. דע לך כי מדובר במסלול שמתחיל עכשיו ומסתיים רק כשמסתיימים החיים. במידה ותיקח על עצמך את המחויבות למסלול הזה, זאת התחייבות לכל החיים.
אני אנסח את זה גם כך: כדאי שתהיה מוכן להתמכרות קשה. כי כשתתחיל להבין למה נכנסת לעולם לא תרצה להפסיק!
אני חייבת לומר לך מראש שלא תקבל כל תעודה, מדליה, פרס או הוקרה המציינים את הישגייך בלימודים. אין תחרות לנצח בה, אין תואר בסוף הלימודים, אין תהילה או טקס חלוקת מלגות למצטיינים. אבל זה ממש לא נורא, כי יש תוצאות נהדרות בשטח וזה מה שחשוב. אומנם לא תיכנס לפנתאון גדולי החוג למודעות עצמית, כי אין כזה, אבל תהיה הרבה יותר מאושר! החיים שלך ישתפרו פלאים, היחסים שלך עם עצמך ועם אחרים יקבלו תפניות לטובה, והשמחה תהפוך לחוויה הרבה יותר מוכרת ונוכחת ביום-יום שלך.
או-קיי. אתה שואל מה עליך לעשות במסלול הלימודים הזה? מה תדרוש ממך ההשתלמות במודעות עצמית?
אז ככה: קודם כל החוזה שאתה חותם הוא עם עצמך בלבד. אין לך כל התחייבות כלפי המוסד שבו מתקיימים הלימודים. דרך אגב, למוסד הזה אני אוהבת לקרוא "החיים", "היקום", "האוניברסיטה למדעי החיים הטובים" או — "הקתדרה ללימודי מי אני, מאיפה באתי ולאן אני הולך". תבחר לך איזה שם הכי מוצא חן בעיניך.
אז החוזה שלך הוא רק עם עצמך. זה טוב מאוד, כמובן, אבל במידה ויש לך חשש שללא פיקוח אתה פשוט לא תתמיד — אתה כנראה חושש בצדק. לא לכל אחד יש משמעת עצמית מספקת. במקרה כזה כדאי שתמנה לך מפקח. מישהו שבפניו תתחייב, והוא יעקוב אחרי ביצוע תוכנית הלימודים שלך. זה יכול להיות חבר טוב, קרוב משפחה אחראי, או מורה למודעות בו תבחר.
הלאה. אתה תלמד שיטות לזהות ולפרק מטענים שנצברו ואשר חוסמים אותך בכל מיני דרכים, לשנות דפוסי חשיבה, לדייק את הבחירות שלך, וכן הלאה. את כל השיטות תוכל ליישם על עצמך בלבד. אין לך זכות או רשות לנסות לשנות איש מלבדך. זאת נקודה מאוד חשובה במודעות עצמית. אני מלמדת אותך מגוון רחב של דברים אבל הם כולם לשימושך הפרטי בלבד! במידה ואדם אחר ירצה לחקות אותך — זה עניינו. כל אחד שירצה לקחת ממך דוגמה — יוכל לעשות זאת מרצונו החופשי. רק במידה והוא יבקש ממך לספר לו מה אתה יודע או ללמד אותו — רק אז תהיה רשאי לחלוק עמו את הידע הזה.
במילים אחרות, העובדה שתתחיל להשכיל ולהתקדם בשלבי המודעות לא תיתן לך מעמד של גורו. אתה לא תהפוך להיות מיסיונר ושום תעודת חונך, מורה או מטיף לא תינתן לך. אני מקווה שהנקודה הזאת ברורה. אין לך מנדט לשנות איש מלבד את עצמך.
דרך אגב, זה נכון בכל מצב. אפילו אם יש לך ילדים. הדרך היחידה ללמד אותם את מה שאתה תלמד כאן היא בדרך של מתן דוגמה אישית. אתה תשפר את עצמך — והם יבחרו אם ללכת בעקבותיך. אתה לא אמור לנסות לשנות אותם. הילדים, כשיגדלו, אולי יקנו את המדריך הזה ויבואו ללמוד אצלנו. אבל זה כמובן יהיה נתון לשיקול דעתם.
נקודה חשובה נוספת שכדאי שתדע לפני שאתה מתחייב: לא תמיד יהיה לך נעים. לפעמים תיאלץ לפגוש את הפחד, הכאב, הכעס, השנאה ואת שאר הרגשות הפחות נעימים שחבויים בתוכך. בפעמים אחרות תפגוש חלקים שלך שהיית מעדיף להמשיך להדחיק. כך גם לגבי אירועים שהיית רוצה לשכוח. אתה תמצא את
עצמך עובר נהרות שוצפים של צער, חוצה יערות אפלים של הנשמה, מתעמת עם שדים ומפלצות שלפחות את חלקם אתה בעצמך יצרת, מטפל בפצעים ישנים ובצלקות מכוערות. לפעמים תיאלץ להביט במראה, להבין שיש לך פנים רבים, ושלא כולם יפים, אבל יהיה עליך להסכים להיות "האוסף" הזה! אז כאמור, לא תמיד יהיה לך נעים. אבל (ופה אני שמחה להגיד שיש "אבל"), מניסיוני אני יכולה לומר לך שמתרגלים, אפילו מתחילים ליהנות מהרפתקאות המסע אל תוך עצמנו, על כל ההפתעות שיש בו — גם אלה הפחות נעימות.
אתה עדיין מוכן לשקול את המשך הקריאה במדריך הזה? אני חוזרת ומזהירה אותך, כשמתחילים את המסע הזה אין דרך חזרה. אתה מעוניין לשמוע מה עוד נדרש ממך? בוא נראה...
...כן, המודע העצמי מוותר על חלק נכבד מהאישיות שלו, בעיקר על האגו. הוא מסכים להשתנות. זה אולי היה ברור לך מאליו, אבל אני חושבת שכדאי להתעכב רגע על העניין הזה. יכול להיות שקנית את המדריך הזה בדיוק מפני שאתה רוצה להשתנות. אבל לא בטוח שהבנת את המשתמע מכך עד הסוף. בתור משתלם במודעות עצמית אתה תידרש לוותר על החשיבות העצמית שלך. יש במסלול הלימודים הזה המלצה גורפת לומר לעצמך כל הזמן שאתה לא חשוב. תנסה את זה: "אני לא חשוב!" איך זה מרגיש?
אני ארשה לעצמי להרגיע אותך ולומר שאתה כן חשוב, אבל לא יותר מכל אחד אחר. הנקודה היא שאם תזכור שאתה לא חשוב, שהסיפור הוא לא עליך, שאתה לא מרכז העולם — יהיה לך הרבה יותר פשוט. אתה לא תיפגע מכל דבר, לא תיעלב מכל שטות, פחות תצפה ולכן פחות תתאכזב, ובאופן כללי יהיה לך הרבה יותר קל להיות סטודנט למודעות עצמית. חשיבות עצמית הינה מטען עודף שלא יהיה לך צורך בו משעה שתתחיל לרכוש מודעות עצמית בריאה.
עכשיו, לשינוי העצמי שאתה מסכים לו יש השלכות, לפעמים יש מחיר לשלם. קודם כל, קשה למדי להתמיד בשינוי, אנחנו נוטים לחזור להרגלים הישנים. כלומר, מדובר במלחמה עיקשת ובצורך לפתח את שרירי הרצון. תחשוב על זה כמו על הרשמה לחדר כושר מתוך מטרה לפתח רצון ברזל. ברור שדרושה משמעת עצמית רבה ויכולת להתמיד באימונים על בסיס יום-יומי או קרוב לזה. החדשות הטובות הן שהרגלים חדשים מחליפים את הישנים לאחר תקופה שהיא בגדר האפשרי, בדרך כלל 21 ימים. לפעמים דרושים 40 ימים, אבל גם זה די סביר. במקרים מאוד מיוחדים יש צורך בהתמדה נחרצת יותר אבל עד שתגיע אליהם כבר תהיה מתורגל וזאת לא תהיה בעיה עבורך. אתה תהיה מסוגל לעזור לעצמך תוך שימוש בארגז כלים די גדול.
אתה תגלה שלשינוי העצמי תהיה עוד תופעת לוואי לא פשוטה: לא כולם יאהבו את העובדה שאתה משתנה! אני אסתכן ואומר שיהיו אפילו אנשים שממש יכעסו עליך בגלל זה, והם ינסו לחבל בהתקדמות שלך בלימודים. המניעים שלהם יהיו מגוונים — החל מקנאה, עבור דרך החשש לאבד אותך, וכלה בעובדה שאתה תשים להם מראה שבה הם יאלצו לראות כיצד הם עצמם צריכים להשתנות. יהיו סביבך אנשים אשר השינויים שאתה תעבור יגרמו להם אי-נוחות רבה ויעלו אצלם רגשות לא נעימים, והם לא יודו לך על כך.
מתוך כך נובעת עוד השלכה אפשרית של השינויים שתעבור, והיא: אבדן חברים. יהיו פרקי זמן בהם תמצא שאתה די בודד. אתה מבין, כשאתה תתחיל לקחת יותר אחריות על עצמך ועל החיים שלך, ותתחיל להשתנות, פתאום חלק מהחברים הישנים כבר לא יתאמו לך. ישעמם לך להיות אתם, או שלהם ישעמם להיות אתך. כעת לא יהיו לכם אותם נושאי עניין, ואתה מאוד תרצה לשתף אותם בכל הידיעות החדשות שלך — אבל הם לא כל כך ירצו לשמוע. יהיו חברים שאתה פשוט תבין עד כמה הם לא מתאימים לך, עד כמה החברות איתם ממש לא טובה לך. תמצא שאתה מתראה איתם פחות ופחות. אל דאגה. לאחר תקופה מסוימת תתחיל להכיר חברים חדשים. אלה יהיו חברים לדרך, מודעים עצמיים כמוך. בין שהם יהיו מודעים מתחילים או ותיקים, אתה מאוד תיהנה מחברתם והם ייהנו מזו שלך. יחד תתעמקו בעולם הרחב של מודעות עצמית. יותר מזה. יש עוד משהו טוב שיקרה לך. אתה תתחיל להבין שגם אם אין איש לידך, אתה אף פעם לא לבד. לא זה המקום להעמיק בנקודה הזאת, כיוון שנעשה זאת בהמשך. תצטרך בינתיים פשוט להאמין לי.
בטרם תתחיל לקרוא את המדריך שלפניך אני רוצה להגיד עוד משהו חשוב. יש דבר כזה שנקרא "מודעות-יתר", והכוונה לחפירות עמוקות מדי, שהן כבר לא משהו חיובי. אמרתי לך בהתחלה שתיקח בחשבון שמתמכרים לזה, זוכר? אז לכן צריך לפעמים לקחת הפסקות יזומות מהלימודים ומהיישום של החומר הנלמד. תראה, בסופו של דבר אתה נדרש, בתור אדם מודע, להסתכל על עצמך ועל המחשבות, הרגשות והמעשים שלך, דרך זכוכית מגדלת. מה אני אומרת! לפעמים אתה נדרש ממש לשים הכל תחת עדשת המיקרוסקופ. כן? אז לפעמים זה מאוד מעייף, ואפילו גורם לעיוותי-ראייה ולערפול חושים. היו לנו מקרים שבהם סטודנטים לגמרי איבדו את זה, הם שכחו מי הם, שכחו מה כל העניין, ולא הפסיקו לחפור. הם חפרו לעצמם ולכל מי שנקרה בדרכם. זה נהיה בלתי נסבל בעליל. נאלצנו לשחרר או לפחות להשעות אותם כדי להחזיר אותם לאיזון.
אתן לך כלל בסיסי אחד לפני שאתה יוצא לדרך ומתחיל לקרוא את המדריך. הנה הכלל: אתה מושלם בדיוק כמו שאתה כאן ועכשיו. רגע, תקלוט את זה. אתה מושלם בדיוק כמו שאתה כאן ועכשיו!
גם אם תחליט להירשם ללימודים ולהתחייב למסלול של מודעות עצמית — אני מזהירה אותך. אל תשכח לעשות לך הפסקות ופשוט להיות!

אנרגיה ושמחת חיים
״מודעות עצמית היא בעיקרה עבודת שיפור ושינוי של עצמנו, מדובר בשינויים מעשיים ביותר של הרגלי חשיבה, רגש והתנהגות שטבעו בנו החיים"
▪  ▪  ▪

״מודעות עצמית הינה דרך חיים השואפת, קודם כל, להביא את האדם ההולך בה להכיר, לקבל ולאהוב את עצמו. העניין הזה חשוב מאין כמותו, כי כשטוב לנו עם עצמנו אנחנו הרבה יותר חזקים, ומסוגלים לתפקד באופן הרבה יותר יעיל ומועיל בחברה בה אנו חיים. בנוסף לכך, יש לנו יכולת מועצמת ליצור לעצמנו חיים טובים, בהם יש לנו מלאי בלתי נדלה של אנרגיה ושמחת חיים, ואנו יודעים לאן פנינו מועדות. אנחנו יכולים לברוא לעצמנו מציאות שבה אנחנו מבטאים את היכולות ואת הרצונות שלנו, מגשימים את החלומות שלנו, ומממשים את היעוד שלנו. בקיצור: מודעות עצמית היא דרך חיים בה אנחנו יותר ויותר מאושרים!
״מודעות עצמית היא בעיקרה עבודת שיפור ושינוי של עצמנו. מדובר בשינויים מעשיים ביותר של הרגלי חשיבה, רגש והתנהגות שטבעו בנו החיים, ואשר אינם משרתים אותנו לטובה. אנחנו רוצים לקחת פיקוד על הדפוסים שלנו כדי שהם לא ימשיכו לנהל אותנו באופן אוטומטי, וכדי שתהיה לנו יכולת בחירה לגבי האופן שבו אנחנו חווים, מפרשים ומתנהלים במציאות היום־יומית שלנו. אם כן, מדובר במודעות עצמית מעשית ביותר״.
בספר משולבים תרגילים ליישום הנושאים המועלים בו.
פרקים במדריך פונים לקוראים בלשון נקבה ובלשון זכר לסירוגין מתוך רצון לא לקפח אף אחד משני המינים. לכן מומלץ לקרוא את הספר ללא התייחסות ללשון המיגדרית.
אילת פורת היא פסיכולוגית מחקרית בהכשרתה (תואר שני בפסיכולוגיה חברתית, אוני' בר-אילן) ומנחה מוסמכת (מטעם מכון "מעגלים") של קבוצות מודעות עצמית ושל תהליכי העצמה אישית. כמו-כן התמחתה בכמה מתחומי הרפואה המשלימה. היא חיה, חוקרת ומלמדת מודעות עצמית למעלה מעשרים
שנה, את הידע הרב שצברה היא מעבירה הלאה בתור מרצה, מטפלת, מנחת סדנאות וסופרת.
פרסמה עד כה שישה ספרים העוסקים במודעות עצמית, בזוגיות וברוחניות. שניים מהם היו רבי מכר: "אם אין אני לי מי לי?" ו"הכל צפוי והרשות נתונה" ופתחו לקוראים דלת לעידן הניו אייג'.
ילידת ישראל 1960. מתגוררת ברחובות מרבית חייה.

המדריך למודע העצמי, מודעות עצמית לחיים טובים, מאת: אילת פורת, הוצאת אסטרולוג, 208 עמודים, 88 שקל.
תאריך:  01/11/2018   |   עודכן:  01/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם אילן
האנשים בעולם האחר דומים מאוד לאנשים בעולם שלנו, אבל הם קצת שונים. גליה ואריאל - משני העולמות - לומדות להכיר ולכבד את האחר והשונה
ציפי לוין
הבחנתי מיד בקולו כי אין הוא אדם צעיר, אך לא מאוד קשיש    הוא דיבר אנגלית טובה מודגשת במבטא סיני בולט    אי-אפשר היה לטעות. עניתי לו בסיפוק מה שאכן שם משפחתי הוא לין
אביבה שורץ
עכשיו במהדורה עברית, הספר קרב מגע וסיפורו של הגורו הישראלי מברזיל, זכה להצלחה והתפרסם בשש שפות מאת: מאסטר קובי ליכטנשטיין, הוצאת אוריון
יבשם עזגד
מסע ההרפתקאות של התבונה האנושית, במאמץ לפענוח הסוד השמור ביותר של הטבע: כיצד נוצרו חיים ואיך התחיל הכל
ציפי לוין
עם שוב ההכרה עלה התסכול, תסכול עצום, זעם מוכר, הרצון הזה לרדוף אחריהם, להכות, להרוג... אבל בגל השני הייתה תחושת אין אונים שהציפה אותי, התחושה המוכרת כל כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il