X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טומי לפיד הוא ההחמצה הגדולה האיש ששם לנגד עיני מפלגתו את המאבק בשחיתות סונוור ממנעמי השלטון ונותר כדיקטטור רופס אחרי הבחירות הקרובות הוא כבר לא יהיה שם
▪  ▪  ▪

לטומי לפיד, שלום רב
אני בטוח שגם אתה קראת את הכותרת: "סקר גיאוקרטוגרפיה: שינוי מתרסקת לשני מנדטים (וואלה 2.12.05). קראת, ולא האמנת. גם אני לא האמנתי: לדידי, שני מנדטים למפלגה מיותרת, זה הרבה. ממצב של כמעט אלטרנטיבה, שינוי בהנהגתך הפכה למפלגה מיותרת.
אין ספק, אתה החמצה היסטורית. אילו הקפדת על העקרונות שהתחייבת עליהם היית היום במקום אחר. אלא שהרפיסות מול שרון, ותאוות השררה, הכריעו גם אותך.
קיבלת את תיק המשפטים, וחשת על גג העולם. שכחת אותנו האזרחים. את אותם הדגלים, שאיתם הלכת לבוחר - קיפלת. תמורת הזכות לעלות כטרמפיסטים על הבולדוזר של שרון, ויתרתם על המכונית שלכם. והרי לא היה לכם במצע "הינתקות". כדי להיות שותפים לבגידת שרון בבוחריו, קיפלתם את דגל השחיתות. עכשיו מה?
נשארת עם הג'וקר שהביא לך, כך אתה בטוח, את רוב המנדטים: השינאה לחרדים. לא הבנת שזה פסה. השינאה לסקטור פגוע שנציגיו באופוזיציה נראית ונשמעת כסוג של גזענות ו/או אנטישמיות. אחרי שראינו מה דרשת כדי לתמוך (מהאופוזיציה) בתקציב, אני בטוח שאילו היית לשון מאזניים, היינו מתוודעים לסחטן מזן חדש. הרבה יותר מאוס.
היו כאן תופעות מסוכנות, ואתה כמו אמסטף ראית רק את הצוואר של בניזרי. אל חברך לסיעה, יוסף פריצקי, התייחסת כאילו הוא כביסה מלוכלכת. מה עם הדמוקרטיה? עם כל הכבוד, היא יותר חשובה מפריצקי, שאפילו מזימה פשוטה הוא לא יודע לרקוח. היה לידך מישהו שרמס אותה, את הדמוקרטיה המקרטעת שלנו, לנגד עיניך, ואתה החרשת.
מי שרצה בשתיקתך האכיל אותך דגים מסריחים, שמן הסתם העסיקו את הפה הגדול שלך, ומנעו ממך את היכולת הידועה להילחם. מה עם השחיתות הגואה? על פגיעה בטוהר המידות ממשלות במדינות מתוקנות, נופלות.
במרץ 2004, אחרי הפיגוע במדריד, הציבור הספרדי העיף מהשלטון את ראש הממשלה חוזה אסנר, רק משום ששיקר לבוחרים (האשים את הבאסקים בפיגוע). לפני שנה, הציבור באוקראינה העיף מהשלטון ממשלה שניצחה את הבחירות באמצעות זיופים. בשבוע שעבר, קראנו והתפוצצנו מקינאה: ממשלת קנדה נפלה בגין שחיתות. מדוע אנחנו צריכים לעמוד חסרי אונים מול משפחת שרון המושחתת?
כהו חושיך טומי. איך לא ראית? איך לא זיהית את ההזדמנות? מבחינתך, דיקטטור שרומס עקרונות דמוקרטיים הוא הזדמנות של פעם בחיים. לא הבנת שהמלחמה בו היתה יכולה להזניק אותך למנהיגות ברמה הלאומית ולקבוע אותך בתודעת ההמונים, כאלטרנטיבה ראויה. בתודעת הציבור היית נתפס כלוחם בשחיתות העשוי ללא חת, ושוחר דמוקרטיה מובהק.
כדי שזה יקרה היית צריך להתעקש ולהחזיק באותם עקרונות שהביאו לך את המנדטים. בסך-הכל היית חסר שתי הכרזות חשובות. הראשונה: "אנחנו, שינוי, בעד ההינתקות. אבל מרגע שראש הממשלה התחייב לקבל את הכרעת מתפקדי הליכוד, הוא חייב לכבד את התוצאות. לא נתמוך במנהיג שרואה בעקרונות דמוקרטיים, רק המלצה".
(הרי אמרתם שרוב האזרחים רוצים הינתקות. אם שרון היה נופל, מחליפו לא יכול היה להתעלם מרצון הציבור וההינתקות היתה מתבצעת).
וההצהרה השנייה: "אני, כשר משפטים, לא מוכן לקבל את משחק המחבואים של גלעד ועמרי עם שלטונות החוק. אם ראש הממשלה, עם כל הכבוד, לא מצווה את שני בניו לאפשר חיפוש מסמכים ולדבר בחקירה, אנחנו פורשים. זכות השתיקה, זה מתאים לאלפרון ורוזנשטיין. לא לשני הבנים של ראש הממשלה".
הוא עבד עליכם בעיניים טומי. עליו נאמר: יודע דיקטטור נפש בהמותיו. בתמורה לתוכנית ההינתקות, איפשרתם לפיל הזה להיכנס לחנות חרסינה, והוא השתולל. בעורמתו כי רבה הוא נתן לכל מי שסיכן אותו את מה שרצה. אחד קיבל שררה ושתק, שני ראה במימוש האידיאולוגיה שהאמין בה, ושתק, שלישי סתם מת מפחד.
עכשיו מתבשרים קוראי מעריב (2.12.05) שבגלל השחיתות: "שינוי תתקוף את שרון אישית". עכשיו אתם נזכרים? מה קרה? מינה צמח מנדנדת לכם את הכיסא? ואנחנו חשבנו שאת המלחמה במושחתים אתם תעשו למעננו, לא למענכם.
איך נפלו גיבורים. טומי לפיד הגדול, אימת הפוליטיקאים, נפלת שדוד ורופס לתאוות השררה. אתה יודע שלא משנה מי יהיה ראש הממשלה הבא, לאף אחד מהמועמדים אין בעיה עם החרדים - רק לך. התחושה שבמסיבה הבאה אתה וחבריך תישארו בחוץ, וש"ס בפנים, תזכיר לרבים את טעמה המתוק של הנקמה. יהיו שיראו בזה הוכחה שיש אלוהים.
עכשיו אנחנו קוראים את הסקרים, מהם ניתן להבין שאתה וחבריך עומדים לשלם ביוקר. זה לא ממש משנה אם תאבדו חצי מסך המנדטים שיש לכם או שני שלישים. דבר אחד בטוח - טיסת העינוגים שסידר לכם שרון בביזנס קלאס עומדת להסתיים בצניחה. כטוב
ליבכם ביין לא שמתם לב שהוא העמיס עליכם מצנחים פגומים. ביום הבחירות הם לא ייפתחו. אתה, אדוני, בכנסת הבאה כבר לא תהיה. עם היוודע התוצאות, אחרי שתנגב את המצח, אין לי ספק שתיקח אחריות.
בפרשת פריצקי את הכביסה המלוכלכת כיבסתם בבית, ותליתם בחוץ. אחרי הבחירות את הכביסה המלוכלכת תכבסו בחוץ, כי בית לא יהיה.
התחזית שלי בבחירות: בלי שינוי...

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
מה יקרה בבחירות? בסופו של דבר, הכל פתוח, עובדות העבר והשכל הישר יגברו על כל הספינים, הקומבינות והמניפולציות, ולאחר שכל האבק ישקע, נקום "לשחר של יום חדש"
אלכס לוין
אל על הינה חברה פרטית העושה הכל כדי להבריח את הנוסעים במטוסיה    גם בנתב"ג לא נותנים יחס שישכנע תיירים לשוב ולבקר
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
אין לבוא אל עסקת רכישה של דירה ללא ייצוג הולם מטעם הקונה, ייצוג משפטי ומינוי מומחה לבדיקת הנכס    על הקונה לדרוש את זכויותיו באותה קפדנות בה הקבלן דורש ממנו את זכויותיו
שלמה אידן
הדמעות שהזיל שאול מופז בתוכניתו של יאיר לפיד למשמע השאלה אודות אביו היו מתוזמנות, כמו השאלה    שר הביטחון הרגיש הזיל דמעות גם כשהצביע בעד עסקת טננבאום שהביאה עלינו הרוגים, וגם בעד ההינתקות שנעשתה בניגוד לכללי הדמוקרטיה    מתפקדי הליכוד, הצביעו בעד האיש "הרגיש" הזה
מוטי שפירא
האם המועמדים לראשות הממשלה מוכנים לשנות גישה?    האם הם מוכנים לאמץ את גישת גורדון בראון שיתמודד על ירושת טוני בלייר, והמבקש להוציא את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) משליטת הממשלה?    עד כמה הציבור מאמין ללמ"ס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il