X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"על הפליט לישון תחת כיפת השמיים, כדי שלא ישכח שיש לו שמיים אחרים. עליו לעבוד כמשרת (בעבודה קשה) כדי שלא ישכח שיש לו משימה לאומית. עליו להתנגד לקליטה כדי שלא ישכח את פלשתין"
▪  ▪  ▪
מלכודת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ההסתה נמשכת
האזנתי לרדיו של הרשות הפלשתינית בעקבות הפיגוע באזור התעשיה ברקן אזור סי. לאורך שעות השידור, סוקר האירוע בשמחה לאיד, שבחים למפגע וציטוטים מהצוואה שהשאיר. דגש על כך, שהוא הקריב את עצמו כ"שהיד". לעג וזלזול באישה שנפצעה, משום שהסתתרה תחת השולחן מרוב פחד. לעג וזלזול בכוחות הביטחון שהמפגע "הגיבור" הצליח לחמוק מהם. התעלמות מוחלטת מכך שזירת הפיגוע היא מקום עבודה בו מתפרנסים אלפי פלשתינים. אני שואל: אם זאת אינה הסתה לרצח, אז מה זאת הסתה? ומה עושה הממשלה? מלבד ההצהרות של השרים שטייניץ ולווין, שהרשות עוסקת בהסתה, אין צעד של ממש להרתיע את הרשות הפלשתינית. נכון, יש שיתוף פעולה ביטחוני ותיאום בין ישראל לרשות הפלשתינית, אך זה אינו מצדיק את אזלת היד בפני ההסתה. הלא ישראל שולטת מבחינה ביטחונית בכל השטחים ואם לא מפסיקים את ההסתה בתחנות השידור, צריכים לשתק את המשדרים. זה תהליך טכני שאינו מסובך.
"על הפליט לישון תחת כיפת השמיים, כדי שלא ישכח שיש לו שמיים אחרים. עליו לעבוד כמשרת (בעבודה קשה) כדי שלא ישכח שיש לו משימה לאומית. עליו להתנגד לקליטה כדי שלא ישכח את פלשתין" (המשורר הלאומי הפלשתיני מחמוד דרויש).
האם פליטים לנצח
מנהיגי חמאס מכנים את ההתקלויות וההתפרעויות ליד הגדר ברצועת עזה "צעדות השיבה" וכי הצעדות יימשכו. כאן מתעוררת השאלה: השיבה לאן? והאם באמת יש אדם שפוי שסבור כי הפליטים וליתר דיוק, צאצאיהם ישובו לבתיהם? והאם יש הגיון כלשהו למפתחות הסמליים שהם מחזיקים, בתקווה שזה יסייע להם לממש את "זכות השיבה"? כל מי שרוצה לדון בסוגיית הפליטים הפלשתינים אינו יכול להתעלם מהעובדות הנוגעות לסוגיה:
- מנהיגי הפלשתינים הכניסו את עצמם למלכודת. במרוצת שבעה עשורים, הם אימצו והניפו את סיסמת "זכות השיבה" כשזה די ברור שאין שום סיכוי לממש את הסיסמה. בימיו האחרונים נשאל ערפאת על-ידי הפרשן אהוד יערי: איך אפשר לממש את "זכות השיבה" כשישראל לא תקבל את זה, כי זה יפגע בצביונה של ישראל כמדינה יהודית? תשובת ערפאת: "בעיות הפליטים יפתרו באופן שלא יפגע באופיה היחודי של ישראל". אך בכל זאת, מנהיגי הפלשתינים אינם מפסיקים את השימוש בסיסמת "זכות השיבה" ועם זאת אינם מגלים עניין בהסדר מדיני שיבטיח פתרון הוגן ומוסכם לבעיית הפליטים.
- לא רק המלחמות בין מדינות ערב לישראל. הרבה מלחמות הותירו מיליוני פליטים כגון מלחמות העולם הראשונה והשנייה. קברניטי הפליטים שיתפו פעולה עם המוסדות הבינלאומיים ועם סוכנות הפליטים של האו"ם ומצאו פתרונות הוגנים ליישב את הפליטים בארצותיהם ובארצות אחרות. זה שבעים שנה, המנהיגים הפלשתינים ובגיבוי מנהיגי ערב מסרבים לכל פתרון מוצע ועושים כמיטב יכולתם כדי להנציח את בעיית הפליטים על-ידי הישארות במחנות וסירוב מוחלט להעניק להם אזרחות ולשלול מהם את זכות העבודה והטיפול הרפואי וזורקים את האחריות על ארגון "אונרא". כך זה בלבנון, בסוריה, בטוניסיה ובעירק.
- ישראל קלטה מאות אלפי פליטים ניצולי השואה ומגורשים ממדינות ערב לאחר שנשללו מהם רכושם והונם. נסיונות ישראל לסייע בקליטת הפליטים הפלשתינים ולקחת ממנה דוגמה, נתקלים בסירוב מוחלט.
- 2.2 מיליון צאצאי פלשתינים בירדן מוגדרים כפליטים למרות שהם נושאים תעודות זהות ודרכונים ירדניים, וחלק מהם מתגוררים במחנות פליטים כמו מחנה "וחדאת" בפאתי רבת-עמון.
- תקציב אונרא" מיועד למזון, בריאות, תעסוקה, חינוך ודיור. כדי להנציח את בעיית הפליטים, ההנהגה הפלשתינית מעבירה את תקציב הדיור לחינוך, כי לשיטתה דיור קבע ימחק את בעיית הפליטים.
- ילדי פליטים ונכדיהם שנולדו בגדה וברצועה עדיין נרשמים כפליטים. ברצועת עזה למשל, מתוך 1,9 מיליון פלשתינים, 1.3 מיליון נרשמים כפליטים. גם פלשתינים שהתיישבו בארצות אחרות, נחשבים כפליטים.
- בעיית הפליטים, היא תולדה של שתי מלחמות שהתכוונו לרסק את ישראל. מי שהתחיל מלחמת השמד והפסיד, אינו יכול להתחמק מאחריותו. מלחמות כאלה, משנות גבולות, מפות גאוגרפיות ודימוגרפיות. כך היה במלחמות העולם הראשונה והשנייה, מלחמות ששינו גבולות וסטטוס של אוכלוסייה. כך היה באלזס והלורין, הסודטים, ואודר-נייסה. האחריות לשינויים כאלה מוטלת על התוקפנים ולא על המותקפים. בכל זאת, ישראל מגלה רצון עז לסייע בפתרון המצוקה, אך לא לבדה. משפחת העמים ומדינות ערב העשירות מתבקשות לסייע. לפי הערכות של גורמים מוסמכים באו"מ, דרוש סכום של 35 מיליארד דולר לפתרון בעיית הפליטים הפלשתינים. סכום זה הוא כ-10 אחוזים מההכנסות השנתיות של סעודיה מהנפט.

תאריך:  04/11/2018   |   עודכן:  04/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות השיבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צאצאי הערבים שטוענים שהם פליטי
צריכים לתבוע את  |  6/11/18 02:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר בקרוב במדינה נוספת במפרץ לאחר ביקור מוצלח בנסיכות עומאן    פרשת היעלמות העיתונאי חאשוקג'י מחזקת את מעמדה של עומאן כמתווכת אזורית הפועלת להשגת יציבות באזור
ד"ר רפאל בוכניק
דומה כי אין אח ורע למציאות אנומאלית מעין זו, שבה מדינה ריבונית נמנעת במודע מנקיטת מהלך אפקטיבי ומכריע לנוכח הפרות חוזרות ונשנות של ריבונותה
עמוס גלבוע
רק "דיפלומטיה" ומהלכים דפנסיביים לא יביאו להסדרה    מה שנדרש הוא לא מלחמה, לא כיבוש עזה, לא מיגור החמאס, אלא שצה"ל יתחיל ליזום, להפתיע את החמאס, לגבות ממנו מחיר כואב עבור המדיניות שהחל לנקוט בה מאז 30 מרס 2018
יוני בן-מנחם
הרש"פ מפעילה לחצים על משפחות גדולות במזרח ירושלים כדי שיטילו חרם על כל מי שמוכר בתים וקרקעות ליהודים במזרח העיר. באחרונה קיימו החמולות הגדולות במזרח ירושלים כנסים שבהם הזהירו כי ינדו כל מי שימכור בתים וקרקעות ליהודים ויתירו את דמו
מרדכי ליפמן
מתעצם המאבק בין הנשיאה אסתר חיות לשרת המשפטים איילת שקד    המחלוקת ביניהן תאפיין את חיינו הציבוריים במהלך השנים הקרובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il