X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סבב נוסף של שיחות בין פתח לחמאס הסתיים בקהיר בכישלון חרוץ והסכם פיוס בין שתי התנועות איננו נראה באופק. כישלון השיחות מהווה מכה למצרים אשר יזמה אותן, ההערכה היא כי בטווח הקצר כישלון השיחות לא יפגע בהבנות הרגיעה עם ישראל וכי מצרים תשוב ותחדשן בעתיד הקרוב
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בקהיר הסתיים אמש סבב שיחות נוסף בין בכירי המודיעין המצרי לבין משלחת פתח בראשותו של עזאם אלאחמד בכישלון חרוץ. הסבב הזה התקיים לאחר שבשבוע שעבר ניהל המודיעין המצרי בקהיר שיחות עם משלחת של חמאס בראשותו של צאלח אלעארורי, סבב השיחות הזה התקיים כהמשך ישיר לפגישה שהייתה בין נשיא מצרים א-סיסי ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בשארם א-שיח' שבה נענה מחמוד עבאס לבקשת הנשיא המצרי לתת סיכוי נוסף למאמצי הפיוס של מצרים ולהסכים שבמקביל תמשיך מצרים לתווך בין ישראל לחמאס על הסכם רגיעה.
כתובת הכישלון הייתה על הקיר, ארגון חמאס איננו מוכן לוותר על שליטתו המלאה ברצועה ולפרק את נשקו, הוא רוצה "שותפות שלטונית" עם הרש"פ ולחקות את מודל חיזבאללה בלבנון כשהוא נמצא חלקית בשלטון ועדיין מחזיק בנשקו כ "ארגון התנגדות".
יו"ר הרש"פ זהיר מאוד ואיננו נופל בממלכודת של חמאס, הוא דורש את חזרתה של הממשלה הפלשתינית לשלוט באופן מלא ברצועה לאלתר ובשלב השני לפרק את נשקם של כל הארגונים ברצועת עזה ובראשם חמאס, תחת הכותרת "רשות אחת-נשק אחד". מדובר בשני קווים מקבילים שאינם יכולים להיפגש. תושבי הגדה והרצועה הפסיקו מזמן להתעניין ולעקוב אחר הנעשה בשיחות בקהיר, הם לא מאמינים שייצא משהו מהשיחות שהפכו לשגרתיות ומשעממות מבלי שאף אחד מהצדדים באמת מעוניין בפיוס לאומי.
עזאם אלאחמד, בכיר פתח שעמד בראש משלחת השיחות לקהיר הופיע ב-27 בנובמבר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ וסיפר כי משלחתו התנגדה לכל ההסתייגויות שארגון חמאס העלה בפני המצרים. משלחת פתח דרשה שארגון חמאס יאפשר לממשלת ראמי חמדאללה לקבל את כל הסמכויות ברצועת עזה כבר בשלב הראשון של הסכם הפיוס, עוד לפני שדנים בהקמת ממשלת אחדות לאומית או בקיום בחירות חדשות.
לעומת זאת אומר גורם בכיר בחמאס כי תנועת פתח איננה שלמה עם מהלך התיווך המצרי ומתנהלת כמי שכפאה שד, לטענתו, מחמוד עבאס איננו מוכן להסיר את הסנקציות שהוא הטיל על הרצועה, הוא מתנגד להקמת ממשלת אחדות לאומית, לבחירות כלליות ולכינוס פורום ההנהגה הזמני של אש"פ, במילים אחרות הוא איננו מעוניין לחלוק בשום צורה את השלטון עם חמאס. חוסר האמון בין שתי התנועות הוא גדול מאוד, מאז 2008 הן מנסות להגיע לפיוס לאומי ללא שום הצלחה.
בכיר פתח עזאם אלאחמד איים כי בשבוע הבא עשוייה להתכנס הוועדה המיוחדת שהקים מחמוד עבאס כדי לדון ב"צעדים לחיסול הפילוג" מבלי לפגוע בתושבי רצועת עזה, רמז לסנקציות חדשות שיוטלו על שלטון חמאס. ברור שסבב שיחות הפיוס הנוכחי בקהיר נכשל לחלוטין ואין סיכוי להסכם פיוס בעתיד הקרוב.
דובר חמאס פווזי ברהום האשים כי דבריו של בכיר פתח עזאם אלאחמד הם " בגדר הפיכה נגד מאמצי הפיוס של מצרים ומהווים איום ישיר על תושבי הרצועה".
כישלון סבב שיחות הפיוס בקהיר הוא מכה למאמציה של מצרים שמובילה את מאמצי הפיוס והרגיעה בין חמאס לישראל.
גורם בכיר בחמאס מעריך כי בטווח הקצר אופי העימותים בגבול רצועת עזה עם ישראל לא יושפע כתוצאה מכישלון השיחות בקהיר, ישראל וחמאס מעוניינים בהמשך ישום ההבנות אבל בטווח הארוך יותר מחמוד עבאס עלול לנסות ולחבל בכל דרך שימצא לנכון בהבנות אלה כדי לדחוף את שני הצדדים לעימות צבאי. גורמים בכירים בפתח אומרים כי לא ניתן להאמין לשום מילה של ארגון חמאס שכל שאיפתו היא להגיע בכל דרך להשפעה על הנעשה בשטחי הגדה כדי לערער את שלטון הרש"פ ולנסות להשתלט עליו כפי שעשה ברצועת עזה בשנת 2007.
כישלון שיחות הפיוס שוב מנציח את הניתוק בין רצועת עזה לגדה, לא רק ניתוק גאוגרפי אלא גם ניתוק פוליטי שמרחיק גם את האפשרות של משא-ומתן עתידי עם ישראל.
ההערכה ברש"פ היא כי מצרים לא תוותר, המודיעין המצרי כבר היה פעמים רבות בסרט הזה, מצרים תמתין תקופת מה ואז תבוא עם רעיונות חדשים ותבקש מפתח וחמאס לחזור לשולחן הדיונים.
שתי התנועות,פתח וחמאס, מתמחות בכדרור הכדור האחת למגרשה של השנייה, אך אינן מוכנות לוותר על דרישותיהן, קרב הכסאות בינהן נמשך כבר שנים רבות ואין כרגע שום שסיבה שאין יוותרו על דרישותיהן, גם מצרים יודעת זאת אך נוח לה לשחק את התפקיד המסורתי של המתווכת האזורית.

תאריך:  29/11/2018   |   עודכן:  29/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, טוען כי החלטת הסנאט האירי לקדם חוק להחרמת מוצרי יהודה והשומרון היא חרפה לאירלנד הנובעת מאנטישמיות    על-מנת לאשר סופית את החוק נדרשים הליכים נוספים בסנאט האירי
בעז שפירא
המונח "שטחים" אינו מבטא ערכים, אינו מזהה את הבעלים, איננו משמר את הזיקה שבין אומה למכורתה    ב"שטחים" ניתן לסחור, על "שטחים" ניתן לנהל משא-ומתן, שטחים ניתנים להחלפה ואין במושג הזה היבט של נצח, בוודאי אין קשר לנצח ישראל    ובכלל, שטחים הוא מושג המרחיק תחת לקרב, מה ליהודי בעל נשמה יהודית ול"שטחים"?
אסתר שניאורסון גרי
הממשלה הזו די התרשלה ויכולה הייתה לעשות יותר    בנייה מאסיבית ביהודה ושומרון, ולא בנייה מדשדשת, עיכובים בהריסת בתים של רוצחים ערבים    פשוט לא הורסים, פרט לקיר או חלון, במקרה הטוב
איתמר לוין
דחה את ערעורו של פלשתיני שטען ש-522 דונם בגוש-עציון שייכים לו    אימץ את קביעות המחוזי, לפיהן המשפחה הפלשתינית סתרה את עצמה והשתמשה במסמך מזויף
יוני בן-מנחם
הרש"פ מאשימה את ישראל כי צעדיה נגד בכירי הרש"פ ואנשי הביטחון הפלשתינים במזרח ירושלים נועדו לנתק את מזרח העיר מהגדה ולייהד את כל ירושלים. הדרג המדיני חייב לנקוט במדיניות נוקשה וקבועה נגד פעילות הרש"פ במזרח ירושלים ולא לאפשר את הפרת הסכם אוסלו
רשימות נוספות
חברי כנסת ערבים נגד יאיר נתניהו   /  עומר כרמון
ניצחנו את ישראל ויש לכך השלכות  /  עומר כרמון
"נתניהו ינסה להוכיח שהוא קשוח יותר מליברמן"  /  עומר כרמון
"טיסת השבת"  /  אביתר בן-צדף
חמאס נערך לטרפד את "עסקת המאה"  /  יוני בן-מנחם
ממשיכי רבין? ממש לא  /  אלוף (מיל.) גרשון הכהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il