X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ הודיע כי יפרק בקרוב את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) הנשלטת ע"י חמאס בעקבות כישלון שיחות הפיוס. ההודעה נועדה להפעיל לחץ על חמאס למסור לרש"פ את הסמכויות ברצועה, אך בחמאס מתכוונים להמשיך ולקיים את המועצה
▪  ▪  ▪
עבאס. רצה למנוע הכרזה באו"ם [צילום: פלאש 90]

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע בפומבי בפעם הראשונה כי בכוונתו לפרק את המועצה המחוקקת של הרש"פ (פרלמנט). בהופעה ב-8 בדצמבר בוועידה ברמאללה על הממשלה והמלחמה בשחיתות פנה מחמוד עבאס אל המשתתפים ואמר: "זוהי הפעם הראשונה שאני מודיע זאת, אני אפרק את המועצה המחוקקת בקרוב".
המועצה המחוקקת הפלשתינית נשלטת ע"י ארגון חמאס שיש לו בה רוב של שני שלישים והודעתו של מחמוד עבאס מכוונת כלפי הארגון בעקבות כישלון שיחות הפיוס בקהיר. מחמוד עבאס מסר את ההודעה למרות שבשבוע שעבר אש"ף סייע לארגון חמאס בזירת האו"ם ופעל ביחד עמו לגייס מדיניות ערביות ואיסלאמיות כדי להתנגד להצעת ההחלטה האמריקנית שמגנה את חמאס על ירי הרקטות לעבר ישראל.
המטרה הייתה למנוע הכרזה באו"ם על פלג פלשתיני כי הוא "ארגון טרור" ובכך לפגוע בלגיטימציה הפלשתינית להתנגד לישראל באמצעות פעולות טרור. ההודעה נמסרה גם כמה שעות לפני שהגיעה משלחת של המודיעין המצרי לרצועת עזה כדי לחדש את מאמצי הרגיעה והפיוס. אולם, בכל מה קשור לשלטונו, מחמוד עבאס איננו מוכן להתפשר ועכשיו הוא מחדש שוב את איומיו נגד חמאס.
יו"ר הרש"פ הפיק לקחים מסבב הסנקציות הקודם נגד רצועת עזה, הפעם הוא איננו מטיל סנקציות כלכליות על האוכלוסייה העזתית, שיקשה עליה לקבל אותן ויעוררו נגדו את זעם הרחוב העזתי, אלא מפנה את הסנקציות כלפי הדרג המדיני-פוליטי של חמאס ומתכוון לבטל את המועצה המחוקקת הנשלטת על ידו.
הצעד של מחמוד עבאס מכוון גם ליריבו הפוליטי המר מוחמד דחלאן שהינו גם חבר המועצה המחוקקת ונהנה מהחסינות של חבריה. פירוק המועצה המחוקקת ישלול ממוחמד דחלאן את מעמדו כחבר פרלמנט ואת החסינות שלו.
בנאום שנשא מחמוד עבאס ב-8 בדצמבר, הוא טען שתנועת פתח עשתה 20 הסכמים עם חמאס שהאחרון שבהם היה ב-2 באוקטובר 2017 שעל פיו הממשלה הפלשתינית תקבל את מלוא הסמכויות ברצועת עזה ואח"כ יתקיימו בחירות שמי שיזכה בהן יקבל את השלטון על הגדה והרצועה.
אולם, טען עבאס, מייד לאחר מכן ניסה ארגון חמאס להתנקש בחיי ראש הממשלה ראמי חמדאללה וראש המודיעין הכללי הגנרל מאג'ד פרג', "בסופו של דבר הודעתי לנשיא מצרים א-סיסי שיש פה רק שתי ברירות, או שאנו נקבל את כל הסמכויות ונישא באחריות או שחמאס יקבל את כל הסמכויות והוא שישא באחריות".
מחמוד עבאס מתכוון לפרק את המועצה המחוקקת באמצעות החלטה של המועצה המרכזית של אש"פ, שאליה הועברו באחרונה הסמכויות של המועצה הלאומית הפלשתינית(מל"פ) שהיא הפרלמנט של אש"פ, הוא מתכוון להעביר את סמכויות החקיקה של הפרלמנט לידי המועצה המרכזית של אש"ף ובכך גם לנטרל את האפשרות של מינוי יורש זמני מטעם חמאס לתפקיד יו"ר הרש"פ במקרה של נבצרות.
על-פי חוק היסוד הפלשתיני, במקרה של נבצרות, ימלא את מקום יו"ר הרש"פ במשך 60 ימים עד לעריכת בחירות לנשיאות מי שמשמש כיו"ר המועצה המחוקקת.
במקה דנן, יו"ר המועצה המחוקקת הינו פעיל חמאס ד"ר עזיז דוויק מחברון.
בארגון חמאס לא מתרגשים מההודעה של מחמוד עבאס, בחמאס טוענים כי למועצה המרכזית של אש"ף אין את הסמכות החוקית לקבל החלטה כזו.
לדברי גורמים בחמאס, המועצה המחוקקת נבחרה באמצעות בחירות דמוקרטיות על-ידי העם ואילו חברי המועצה המרכזית של אש"ף מונו לתפקידם ע"י מחמוד עבאס כדי שישמשו "חותמת גומי" לגחמות שלו. מצרים מתנגדת בתוקף לסנקציות חדשות מצדו של מחמוד עבאס מכיוון שהיא רוצה בהצלחת תהליך הפיוס שהיא יזמה בין פתח לחמאס. מחמוד עבאס לא ציין בדבריו מתי בדיוק בכוונתו לממש את האיום ולפרק את המועצה המחוקקת, הוא לא נקב בתאריך ספיציפי ולא מן הנמנע שהוא שוב מנסה ללכת אימים על חמאס.
גם אם יממש מחמוד עבאס את איומו ויפרק את המועצה המחוקקת סביר להניח שארגון חמאס יתעלם מההחלטה וגם חברי הפרלמנט מטעם סיעתו של מוחמד דחלאן בפתח והם ימשיכו לקיים את ישיבות המועצה המחוקקת ברצועת עזה כאילו לא אירע דבר.
ד"ר חסן ח'רישה, חבר המועצה המחוקקת מסיעתו של מוחמד דחלאן אמר ב-9 בדצמבר לאתר "אל-ריסאלה" של חמאס כי "על-פי חוק היסוד הפלשתיני ברור שהמועצה המחוקקת היא ריבונית ואיש לא יכול לפרקה,הקדנציה שלה תימשך עד שתיבחר במקומה מועצה אחרת".
הוא האשים את יועציו של מחמוד עבאס כי הם נותנים לו עצות אחיתופל והוסיף כי פירוק המועצה המחוקקת משמעותו שמחמוד עבאס איננו עוד יו"ר הרש"פ. גם בפלגים האחרים של אש"ף מתנגדים להודעתו של מחמוד עבאס,מאהר מוזהר, חבר הוודעה המרכזית של ארגון החזית העממית אמר כי המהלך של מחמוד עבאס לפרק את המועצה המחוקקת איננו חוקי ויצור בעיות בלי סוף במשטר הפוליטי והחוקי הפלשתיני.

תאריך:  10/12/2018   |   עודכן:  10/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אישה הרה ועוד חמישה במצב קל-בינוני נפגעו מאש המחבלים שנורתה מרכב חולף    כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר המחבלים שנמלטו צפונה
איתמר לוין
אחמד מונא ונסלבי אסלם תקפו יהודי חרדי בעיר העתיקה ביולי 2014    המותקף תבע 1.1 מיליון שקל, אך בית המשפט קבע שלא הוכיח את אובדן השתכרותו בעתיד
יוני בן-מנחם
מדינות בעולם מתחילות להתרגל לרעיון ומדינות ערביות ואיסלאמיות מהדקות את הקשרים עם ישראל. הפלשתינים נכשלו בניסיונם לבטל את ההכרזה או לשנותה,הם בונים על אלמנט הזמן ועל ישראל מוטלת החובה לנצל את ההזדמנות לחזק את ירושלים
איציק וולף
87 מדינות הצביעו בעד ההצעה שביקשה לגנות את חמאס על ירי הרקטות לעבר ישראל ועל השימוש במנהרות טרור ו-57 הצביעו נגדה    נתניהו: רוב גורף של מדינות נגד חמאס
ד"ר יחיאל שבי
על ישראל לחתור להסדרת סוגיית הפליטים המתגוררים ברצועה באמצעות תוכנית בינלאומית ליישובם בערים חדשות ומודרניות שיחליפו את המחנות הצפופים והנחשלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il