X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מכסות, מסעדה, חבר-מביא-חבר, לבושה במדים, הושבת, סיפורי כוכבים והחרגה שבוע טוב וחודש טוב
▪  ▪  ▪
לחצים גדולים [צילום: שרה שומן/פלאש 90]

א. פתפותי ביצים
ביצה בארץ עולה כשקל - יקר מאשר בעשרות מדינות, ויקר מאוד לעומת הרבה מדינות. זה נובע, בין השאר, מפעולתה של המועצה לענף הלול, שאוכפת על הלולנים מכסות ייצור. אלו לא אושרו עדיין לשנת 2019 למרות לחצים כבדים על אורי אריאל, שר החקלאות, שאמור לחתום עליהן, ולהביאן לאישור ועדת הכנסת לכלכלה.
כך, אחרי יותר משישים שנה אין בינתיים מכסות לייצור ביצים. השר אריאל מעוניין להגדיל את המכסות, ואילו ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכנסת לכלכלה, דרש להסתפק במכסות קטנות יותר. בוויכוח ביניהם טרם אושרו המכסות לשנת 2019.
מכסות לייצור ביצים קובעות מי רשאי לגדל ביצים למאכל וכמה ביצים הוא רשאי למכור, כדי להבטיח הכנסה ורווח ללולנים. זו שיטה מיושנת מאוד ורעה למשק. ברוב העולם עברו לסבסוד של החקלאים במקום לכפות עליהם מכסות ייצור. את המכסות אוכפת המועצה לענף הלול באמצעות פיקוח על הלולנים.
בקביעת המכסות לייצור ביצים ניתנת עדיפות לאזורי עדיפות לאומית וליישובי הגליל והגולן. כשני שלישים מיצרני הביצים בישראל נמצאים בגליל, וענף הביצים נתפס כאחראי ליציבות הכלכלית במושבים רבים בגליל. המכסות הן בסדר גודל של יותר משני מיליון ביצים בשנה - עבור אוכלוסיית המדינה, שמתקרבת לתשעה מיליוני נפש, ולתעשיה. השוק הישראלי צורך יותר ביצים, ואת היתרה מספקים לו יבואנים.
ב. נהנתה
"ביקרתי במסעדת ג'קו מאכלי ים בנתניה ביום די גשום, ונהניתי מאוד", כתבה לי מתת, ידידתי, "זו מסעדה נעימה, משפחתית וטובה מאוד". מתת הגיעה עם בעלה למסעדה בשלהי הצהריים, וזכתה לארוחה עסקית דשנה וטעימה. לדבריה, ערמה המלצרית כעשר קעריות סלטים על השולחן, וחידשה אותם כשנגמרו. בלטו במיוחד נתחי הרינג (פילה דג מלוח) מעולים ואיקרה לבנה. והיו על שולחנם ירקות כבושים ברוטב עדין, סלטי ירקות וסלטים מבושלים, חלקם פיקנטיים. בחלק מהסלטים הייתה כוסברה. לבקשת מתת, שאינה אוהבת את הירק בלשון המעטה - הוסיפה המלצרית לשולחנם סלט ירקות ללא כוסברה.
המנות העיקריות היו תבשיל פירות-ים (79 שקל) ודג מוסר פתוח (כלומר, בלי אדרה - שלד) עשוי על הגריל ואפוי בתנור (97 שקל). למנת הדג התווספו סלט ירוק קטן, חצי לימון, צלוחית רוטב טעים מאוד ותפודים קטנים אפויים. המנות העיקריות היו משביעות מאוד וטעימות.
בלי קינוח מתת אינה יכולה. לפיכך, הזמינה מעדן (שוקולד) בלגי ללא-סוכר (39 שקל). לשולחנם הצטרפו ספל קפה (13 שקל), ספל תה (12 שקל), קנקן מים ובקבוק סודה (5 שקל).
סיכומה - ארוחה משביעה ומהנה ושירות יעיל ונעים.
אין בעיה לחנות במגרש החניה העצום ליד המסעדה (רחוב גיבורי ישראל 7, אזור התעשיה החדש, נתניה).
על הנאתם בג'קו מאכלי ים שילמו מתת ובעלה 275 שקל כולל תשר.
ג. נֶפּוּטיזם
היועץ המשפטי לממשלה הורה למערכת בתי המשפט להפסיק, לעת עתה, את איסוף המידע על מבקרי בית המשפט. מאגר המידע הזה, לכאורה, מתנהל בניגוד לחוק, מעבר להיותו שערורייתי. אחד העקרונות הבסיסיים בדמוקרטיה הנה הביקורת על מוסדות השלטון. אצלנו הביקורת מופרעת כיוון שיש חוק, שאוסר להעליב עובדי ציבור, אך מערכת בתי המשפט הלכה צעד אחד, או כמה צעדים, קדימה ברדיפתה אחרי מבקרי שופטים ומערכת המשפט.
במקביל, התברר, שהחשאיות, שאופפת את בחירת השופטים, הועצמה על-ידי החלטת בית המשפט לא לפרסם את המידע, שאספו השופטים על מועמדים לשפיטה במאגר "יהלום" (שחשף עקיבא ביגמן בישראל היום). כך, נבחרים השופטים בחשאי, מבלי שלציבור יש מידע עליהם. יש חשש, שהם נבחרים בשיטה הידועה של חבר-מביא-חבר (נֶפּוּטיזם).
העלית המשפטית הוכיחה גם, שהיא יודעת לדאוג לחבריה. בג"ץ הקל בעונשה של שופטת, שנתפסה בתיאום ב-SMS עם תובע, לא תודח. ומצד שני תובע, שנהג בשיכרות, ועשה תאונה, לא הורשע בדין, כדי שלא יפוטר מתפקידו.
כנראה, אנחנו צריכים לקרוא להרקולס, שיטה את הנהר, כדי לשטוף את אורוות מערכת המשפט.
ד. ביזתה
פעם, עד מלחמת יום הכיפורים, אם זיכרוני אינו מטעני, הרבו חיילים ואנשי קבע להסתובב במדים גם לא בתפקיד. כיום התופעה נדירה, יחסית, אך לפעמים חייל ואיש קבע נמצא בלחץ זמן, ואינו מחליף את בגדיו כשהוא יוצא לענייניו הפרטיים. ואיני מתכוון לחיילים הרבים מבסיס המטכ"ל בקריה בתל אביב, המציפים את קניון עזריאלי הסמוך.
משך שנים למדתי ולימדתי באוניברסיטאות ובמכללות, וסביבי היו לובשי מדים. גם אני הגעתי לקמפוס במדים כשהייתי במילואים. לכן, מוזר, שהאוניברסיטה העברית לא התייחסה בחומרה להערות של מרצה על סטודנטית - כנראה, קצינה - שהגיעה לשיעורהּ במדים. ישראל היום מדווח, כי התקרית החלה לאחר שסטודנטית ערבייה העירה לחיילת, שהגיעה לכתה במדים. בסיום השיעור פנתה הסטודנטית למרצה, וזו תמכה בסטודנטית הערבייה. בין השתיים פרץ ויכוח, שבמהלכו נזפה המרצה בחיילת.
בעקבות זאת סערו הרוחות בקמפוס, והאוניברסיטה הנפיקה הודעה, שניסתה לפייס את הרוחות. "האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית, שחשה פגועה" - הסתיימה הודעת האוניברסיטה. סטודנטים הציעו תגובה להתנהגות המרצה ולתגובת האוניברסיטה העברית - הופעה מאסיווית של סטודנטים במדים לשיעורי הקמפוס
ה. אין מכ"ם גשם
יש אנשים, שמתעניינים במצב העננים. תורתנו אסרה זאת - "כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. לֹא יִמָּצֵא בְךָ ... מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים" (דברים י"ח, ט'-י"א).
לעומתם, לחקלאים חשוב ביותר צפי הגשמים, ולשם כך הומצא מכ"ם הגשם. למדינה יש שלושה מכ"מי גשם, שעובדים במקביל ותומכים זה בזה. מכ"ם הגשם של השירות המטאורולגי הושבת עקב הזדקנותו. האם זה מה שהפך את החודשיים האחרונים לגשומים?
ו. כוכבי שביט
מאז הבחירות לאספה המכוננת בתש"ח נחשבים גנרלים לכוכבים, המפארים רשימות לכנסת. בפועל, מתברר, שגנרלים אינם סיפור הצלחה בפוליטיקה הישראלית, אולי משום שכשמוציאים דג מהמים, הוא גווע.
בניגוד למשה דיין, שנכנס לפוליטיקה הישראלית עוד בהיותו סא"ל, מפציעים גנרלים בשמינו לעתים בשלהי שירותם בצבא. יש מי שמפמפמים את שמותיהם, כמו לוחשי מאנטרות. כך קרה לאלוף עזר ויצמן, שהיה הבטחה גדולה, אך לא הסתגל לפוליטיקה הישראלית; ולבסוף כיהן במשרה המיותרת של נשיא המדינה. אלוף יגאל אלון הצליח להיות שר ומועמד כמעט-נצחי לראשות הממשלה - עד המהפך בשנת 1977. אלוף משה כרמל לא הרקיע מעבר להיותו שר. אלוף אריאל שרון, לעומתו, הצליח הרבה יותר - ובניגוד לדעת רבים, נבחר לראש ממשלה.
רא"ל יצחק רבין דילג על הרבה שלבים בכניסתו לפוליטיקה, ולמזלו היה פנוי כשגולדה מאיר החליטה לפרוש מראשות הממשלה, אחרי מלחמת יום הכיפורים, והוא החליפהּ. רא"ל חיים בר-לב דשדש במערכת הפוליטית, ולא הגיע רחוק, כמו רא"ל מוטה גור. רא"ל רפאל איתן נדחק לשוליים, ולאחר שכיהן כשר החקלאות, לא עברה מפלגתו את אחוז החסימה. רא"ל אהוד ברק היה ראש ממשלה כושל, שלא סיים את כהונתו, ושר ביטחון. רא"ל שאול מופז פרש לאחר שהצטרף למדשדשים בפוליטיקה הישראלית.
כעת נמצאים במערכת הפוליטית אלוף יואב גלנט, שנדמה שיגיע רחוק עקב קרבתו לראש הממשלה נתניהו; רא"ל משה בוגי יעלון, שהסקרים מנבאים, שלא יעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרבות לכנסת ה-21; ורא"ל בני גנץ, שמצליח בסקרים למרות שאינו אומר דבר.
ז. הגבלת עישון
החוק להגבלת פרסום למוצרי עישון חשוב מאין כמותו, אלא שהוא פוגע בהכנסות עתק של העיתונים מפרסום ליצרניות הסיגריות ולמשווקים. כיוון שהכנסות העיתונים קטנות, הפעילו מו"לי 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות' לחץ כבד על המחוקקים, כדי לעקרו.
דווקא משום כך, ראוי היה, שהחוק יתוקן, וההחרגה, המתירה פרסום עיתונות למוצרי עישון, תיעקר ממנו.

תאריך:  06/01/2019   |   עודכן:  06/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין מכסות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הגיגים על הגיגך
בים בם תירס חם  |  6/01/19 18:09
2
מדים..ומשרד החינוך
שמעון מהצפון  |  6/01/19 20:08
 
- שלא לדבר על ים הסמולנים במשרד ל"ת
משה מיכאל  |  7/01/19 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ניתוץ קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא רק המשך למתקפה על מערכות השלטון במדינת ישראל
עו"ד עופר רשו
מבחינה מעשית, משפטית וציבורית מוטב לנתניהו לטעון שההדלפות בעניינו מדברות שמדובר במשחק מכור, ושהוא מעדיף למסור את עניינו לשופטים שבירושלים
אביתר בן-צדף
משהו השתבש באוניברסיטה העברית בירושלים, שהגיבה בלשון רפה על השתלחות של מרצה בסטודנטית, שהגיעה להרצאתה במדים
יואב יצחק
ראש הממשלה טועה בדרישתו מהיועמ"ש להימנע מפרסום הכרעתו בתיקי החקירה לפני הבחירות, במיוחד אחרי שהמשטרה והפרקליטות כבר המליצו על הגשת כתב אישום נגדו גם בעבירות שוחד    מנדלבליט ייאלץ לקחת בחשבון ולהפיק לקחים מקריסת תיק המעונות נגד שרה נתניהו; לכן, כל החלטה שלו, בכפוף לשימוע, תהא מצומקת ונוחה יותר עבור נתניהו    בכל מקרה: החלטת היועמ"ש תעמוד למבחנו של הציבור - לפחות 1.3 מיליון מצביעי הליכוד/נתניהו, שיגיעו לקלפי ויצביעו נגד רדיפה ונגד אכיפה בררנית
עו"ד יוסי דר
החלטת היועץ המשפטי לממשלה אם להגיש או שלא להגיש כתב אישום נגד נתניהו - החלטה זאת, היא עצמה, הינה בבחינת מעשה שיפוטי - בוודאי מעשה מעין שיפוטי; על-כן אסור ליועץ להטיל ממצאיו אל תוך זירת מערכת הבחירות - קודם שניתנה לנתניהו הזכות הטבעית והאלמנטרית להתייחס לממצאים הללו    לכן, על נתניהו לעתור לבג"ץ ולבקשו לדחות פרסום טיוטת כתב האישום עד לאחר מערכת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il