X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - דין ודין, גד̤לים, מועמדים, לוחמת והקטנת המשא
▪  ▪  ▪
אוכלוסיית המדינה גודלת [צילום: פלאש 90]

א. א̤יפָה ואיפה
הפינוי התקיף מעמונה עומד בסתירה מוחלטת לבטלת השלטון בפרשת פינוי חאן אלאחמר. ובכלל, יש דין לבנייה יהודית ודין אחר לבנייה ערבית.
ב. כתשעה מיליון
אוכלוסיית מדינת ישראל מתקרבת לתשעה מיליוני נפש. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). בסוף 2018 מנתה המדינה 8.972 מיליוני נפש, ומהם 74.3 אחוזים יהודים. אזכיר, כי בהקמת המדינה היו בה כ-600 אלף יהודים בלבד, ודמוגרפים ידועים ואחרים הזהירו, שאין סיכוי ליישוב יהודי עצמאי וריבוני.
למ"ס דיווחה, כי אוכלוסיית המדינה גדלה בשני אחוזים במהלך 2018, ו-81 אחוזים מהגידול נובע מריבוי טבעי, שהנו בשיעורים גבוהים מכל מדינה מפותחת אחרת. עוד הוסיפה למ"ס, כי בשנת 2018 הגיעו ארצה כ-28 אלף עולים חדשים, כשליש מהם מרוסיה.
במקביל, גדל התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), במחירים קבועים, בשנת 2018 ב-3.2 אחוזים (לעומת גידול של 3.5 אחוזים ב-2017 וארבעה אחוזים ב-2016). כלומר, התוצר המקומי לנפש בשנת 2018 היה 148.6 אלף שקל. ארגון OECD מדווח, כי בקרב המדינות, החברות בו, גדל השנה התוצר הלאומי לנפש בממוצע רק ב-1.9 אחוזים.
ג. מי יהיה שר ההגנה?
ממשל טראמפ בודק האם הסנאטור הדמוקרטי לשעבר ג'ים וֶב יסכים להיות שר ההגנה במקומו של ג'ים מאטיס, שהתפטר בעקבות הודעת הנשיא על הסגת הכוחות האמריקניים מסוריה. בינתיים ממלא פטריק שאנהאן את התפקיד.
וב, בן 72, שירת כקצין נחתים לאחר שסיים בשנת 1968 את לימודיו באקדמיה הימית. עוטר בצלב חיל-הים - העיטור השני בחשיבותו בארצות-הברית - על גבורתו כלוטננט בנחתים בויטנאם. לימים היה שר חיל-הים למשך כשנה בממשל הרפובליקני של רייגן. למרות זאת, בשנים 2013-2007 היה סנאטור דמוקרטי, שייצג את וירג'יניה. בשנת 2015 הציג את מועמדותו לנשיאות ארצות הברית מטעם הדמוקרטים, אך זכה לתמיכה מועטת בלבד. בנוסף, יש לו תואר במשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון היוקרתית, ופרסם עשרה ספרים, כולל רומן על מלחמת ויטנאם, וזכה בפרס אֶמי כתסריטאי וכעיתונאי.
נראה, כי לג'ים וב יהיה שימוע קשה בסנאט, הנשלט כעת על-ידי הדמוקרטים. וב ייתקל, כנראה, גם בהתנגדות של סנאטוריות מאחר שבשנת 1979 פרסם את דעתו, שנשים אינן יכולות להילחם.
בין היתר, נשקלת מועמדותם של הסנאטור הרפובליקני לשעבר ג'ים טאלֶנט ממיסורי, של הסנאטור הרפובליקני טום קוטון מארקנסו ושל הסנאטור הרפובליקני לינדסי גראהם מקרוליינה הדרומית לתפקיד שר ההגנה. כנראה, גם לוטננט-ג'נרל קית קֶלוג, שעוטר במלחמת ויטנאם, והיה יועץ לסגן הנשיא מייק פֶּנס, נמצא ברשימת המועמדים לשר ההגנה.
ד. מנגנים לזכרהּ
שלושה קונצרטים כמחווה לזכרה של בטי קנוּט (1965-1927), שהייתה לוחמת לח"י, ערכה תזמורת סימפונט רעננה.
קנוט הייתה צעירה ולוחמת עשויה-ללא-חת. במלחמת העולם השנייה לחמה במחתרת היהודית בצרפת (Armée Juive), וכעבור שנה הפכה לכתבת צבאית מוערכת של העיתון 'קומבָּה'. על מעשיה זכתה בצלב המלחמה הצרפתי ובאות המציל היהודי.
בתום מלחמת העולם הצטרפה ללח"י, והייתה ראש מחלקת ההסברה בסניף לח"י בצרפת. עמדה בקשר עם עיתונאים צרפתיים ועם עיתונאים זרים, ויצאה לפעולות מבצעיות. יצרה קשר עם ויאצ'סלב מולוטוב - שר החוץ הסובייטי, שהיה בן-דוד של אמה - והשפיעה עליו לתמוך בהקמת מדינה יהודית ובלח"י.
קנוט נשלחה ללונדון, שבה הטמינה פצצה שלא התפוצצה במשרד המושבות. הפעילה צעיר, שהניח מטען במועדון המושבות בלונדון. בהזדמנות אחרת, נסעה לבלגיה יחד עם יעקב לבשטיין (אליאב) על-מנת לשלוח מעטפות נפץ לאח"מים בריטיים, אך שניהם נתפסו ונעצרו. קנוט נידונה לשנת מאסר, ולבשטיין - לשמונה חודשי מאסר.
לאחר קום המדינה עלו קנוט ובן זוגה ארצה, והתיישבו בבאר-שבע. שם פתחה את מועדון הקברט 'ההזדמנות האחרונה', שהשמיע את מיטב שיריהם של חבריה הצרפתיים. המועדון אירח גם את מיטב האמנים: ז'אק ברל, שמוליק קראוס, הדודאים, אסתר ואבי עופרים.
ה. קוטר גדול יותר
הצבא האמריקני מתכנן להכניס לשירותו רובים ומקלעים-קלים בקוטר 6.8 מ"מ, כדי להקנות לרובאיו כושר הריגה גדול יותר.
בתחילת שנות השישים, במלחמת ויטנאם, הכניס הצבא האמריקני לשירות רובים ומקלעים בקוטר 5.56 מ"מ, זאת אחרי מחקר ארוך, שהעלה, כי הלחימה נעשית למעשה בטווחים קצרים, ודי בקוטר הזה. עד אז היה הנשק האישי והכתתי בצבא האמריקני (ובנחתים) בקוטר 7.62 מ"מ. הקוטר הקטן יותר אפשר לצייד את הרובאים בהרבה יותר תחמושת; וכך הגדיל את יעילותם.
דווקא בעידן הנוכחי של הלוחמה, המתנהלת, בעיקר, נגד מחבלים בשטחים כמו-עירוניים, התברר, שחסר לרובאי האמריקני כושר הריגה. זה יושג על-ידי הגדלת קוטר הרובים והמקלעים, תוך הקטנה של משקל הנשק, כיוון שהקטנת המשא, המוטל על הרובאי, הנה משימה עליונה כעת בתכנון האמריקני.
לעומת זאת, רובה-הסער קלאצ'ניקוב הרוסי בקוטר 7.62 מ"מ, אך יש לו תחמושת קצרה, שיעילותה גבוהה ביותר, ומקנה לו כושר הריגה גבוה.

תאריך:  07/01/2019   |   עודכן:  07/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
עד כה הותיר טראמפ בידי ישראל חופש פעולה כמעט מלא בעזה, ובסוריה, ובלבנון סייע בתאום ובעיצוב המודוס אופרנדי מול רוסיה    נראה שזה עומד להיות המצב גם בעתיד   
למהלך האמריקני ולאופן בו יתפרש על-ידי השחקנים האזוריים ועל פעולותיהם, תהיינה השלכות על ישראל בתחום האסטרטגי ובתחום הביטחון השוטף
מירב ארד
מטוסי חיל-האוויר תקפו בתגובה מספר עמדות של חמאס בצפון רצועת עזה    דובר צה"ל: צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועה
שמואל פישר
בגליל ובנגב בונים הערבים כרצונם ישובים וכפרים המשתרעים מאופק אל אופק ואין פוצה פה ומצפצף, והם גוזלים בהתמדה את אדמות המדינה
ד"ר יהושע קרסנה
הנסיגה האמריקנית אינה מפתיעה כאשר בוחנים את עקרונותיו של טראמפ. ישראל תצטרך לסמוך יותר על עצמה ולחפש עזרה מצידה של רוסיה, ולהתכונן להפתעות בלתי נעימות נוספות
איתן קלינסקי
בימים שסיפא הפכה לשפת הדמים בין שני העמים בין הירדן לים, אני נושא עיני לספרא, שתציג חזון ומוצא מדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il