X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יבקר בחודש הבא בדמשק ויפגש עם הנשיא בשאר אסד לאחר נתק ממושך. ביקורו הצפוי של עבאס יעניק לגיטימציה פלשתינית לפשעי המלחמה שביצע בשאר אסד נגד בני עמו למורת רוחו של הרחוב הפלשתיני
▪  ▪  ▪
בשאר אסד. יזכה ללגיטימציה פלשתינית [צילום: SANA]

הצביעות בעולם הערבי איננה דבר חדש במיוחד בכל מה שקשור לשליטים הרודנים, נשיא סוריה בשאר אסד שהואשם בפשעי מלחמה נגד בני עמו במהלך מלחמת האזרחים הופך כעת למחוזר ע"י מנהיגי ערב.
עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה לפני 8 שנים הקפיאה הליגה הערבית את חברותה של סוריה וכמה מדינות ערביות הורידו את דרג היחסים עמה, אולם עכשיו כשנשיא סוריה בשאר אסד הצליח להפוך את הקערה מחדש בעזרת הסיוע הצבאי של רוסיה, הן מגלות פרגמטיות ופועלות לצרף את סוריה מחדש לליגה הערבית ולשדרג את היחסים עמה.
האסימון נפל אצל מנהיגי ערב, הנשיא בשאר אסד מתכוון להישאר על כסאו עוד זמן רב, יש לו הגנה מלאה מצד רוסיה ואירן והוא החזיר את שליטתו המלאה למרבית חלקיה של סוריה.
נשיא סודן עומר אלבשיר ביקר במפתיע בדמשק ב-17 בדצמבר ונפגש עם הנשיא בשאר אסד. שום מדינה ערבית לא מתחה ביקורת על הביקור, אמצעי התקשורת הסורים הגדירו את הביקור כמקדמה לקראת החזרת הקשרים של מדינות ערב עם סוריה. עכשיו מחפש יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להיות המנהיג הערבי השני המבקר בדמשק, גורמים בכירים בפתח מסרו כי יו"ר הרש"פ יבקר בדמשק בחודש הבא בראש משלחת פלשתינית רמת דרג.
בתחילת השבוע ביקר חבר הוועד הפועל של אש"ף ובכיר פתח עזאם אלאחמד בדמשק בשליחותו של מחמוד עבאס וחנך את משרדי הטלוויזיה הפלשתינית הרשמית בבירה הסורית. בראיון שהעניק עזאם אלאחמד לעיתון הסורי "אלווטן" אמר אלאחמד: "המצפן של סוריה מכוון לעבר פלשתין וזה ישפיע על האזור כולו לא רק על הבעיה הפלשתינית".
אלאחמד הודיע כי יו"ר הרש"פ יבקר בסוריה בקרוב "כדי לפתוח שער חדש עם המשטר הסורי". הוא רמז בראיון לכך שמנהיגים ערביים כבר ביקרו בסוריה בחשאי והתגאה בביקורו הפומבי בסוריה. פתיחת משרדי הטלוויזיה הרשמיים של הרש"פ בדמשק הינה צעד ראשון לקראת מתן לגיטימציה פלשתינית לנשיא בשאר אסד אשר יחסיו עם תנועת חמאס עלו על שרטון בתחילת מלחמת האזרחים והביאו לכך שמנהיג חמאס דאז, ח'אלד משעל, העביר את מפקדת התנועה מדמשק לדוחא שבקטר.
היחסים בין הרש"פ לדמשק נמשכו למרות מלחמת האזרחים והרש"פ הקפידה לשמור על עמדה ניטרלית ביחס לכל המשטרים הערבים שנאנקו תחת תופעת "האביב הערבי". יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה באמצעות הביקור בדמשק לחזק את מעמדו בתוך העולם הערבי, גם הנשיא אסד סובל מבידוד ערבי ומדובר באינטרס משותף, יו"ר הרש"פ קורא נכון את ההתפתחויות במזרח התיכון, אירן מנסה לתווך בין בשאר אסד לבין הנהגת חמאס ויו"ר הרש"פ רוצה להקדים את חמאס, הוא מבין שזו רק שאלה של זמן עד שהפיוס בין חמאס לדמשק ייצא לפועל. הרחוב הפלשתיני בגדה וברצועה איננו מרוצה מהמהלך של מחמוד עבאס, הוא רואה בו "מתן פרס לבשאר אסד על פשעיו נגד בני עמו".
הנשיא אסד הרג מאות אלפים מבני העם הסורי במהלך המלחמה ואף הפעיל נגדם נשק כימי, אולם זה לא מעניין את שליטי ערב החוששים מכוח ומכבדים אותו, גם מחמוד עבאס מצטרף לחגיגה ומחבק את "שופך הדמים" בשאר אסד.
ביקורו הצפוי של מחמוד עבאס בסוריה מסמל הסכמה פלשתינית לפשעים של הנשיא בשאר אסד והוא נובע בעיקר מאינטרסים אישיים של יו"ר הרש"פ ללא שום התחשבות בעקרונות המוסר והצדק ובהלכי הרוח ברחוב הפלשתיני.

תאריך:  17/01/2019   |   עודכן:  17/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ מתחבק עם אסד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם עמותות שלוחות האיחוד אירופי
חזקי שנאן  |  20/01/19 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
כבעבר כל הפרשנויות האפוקליפטיות לא מחזיקות מים    ארה"ב תוציא אומנם את הכוח הקטן שלה, אך לא ממעבר טנף האסטרטגי    אינה זונחת את האינטרס המרכזי שלה: צמצום השפעת אירן וסילוקה מסוריה    לפי שעה גם הכורדים לא הופקרו לציפורני הטורקים
מרדכי ליפמן
פ. ויליאם אנגדהל: "אכן נרקמה תוכנית קונספירטיבית, במעורבות בריטית ואמריקנית, ובמיוחד בממשלת ג'ימי קרטר, נגד משטרו של השאה, התוכנית נועדה להגביר את הסלידה הציבורית האירנית מהשאה, על-מנת להמריץ הפיכה אזרחית"    "ממשל קרטר", כך טוען עוד אנגדהל, "החל לבקר את מדיניות ממשל השאה ולהפעיל עליו לחץ בינלאומי בטיעונים על הפרות בוטות של 'זכויות האדם'"
יורם אטינגר
מזכיר המדינה מייק פומפיאו והיועץ לביטחון לאומי ג'והן בולטון מתמקדים באיומים הכבדים על אינטרסים אמריקנים, כולל הבטחת קיום משטרים ערביים פרו-אמריקנים
רפי לאופרט
עד כה הותיר טראמפ בידי ישראל חופש פעולה כמעט מלא בעזה, ובסוריה, ובלבנון סייע בתאום ובעיצוב המודוס אופרנדי מול רוסיה    נראה שזה עומד להיות המצב גם בעתיד   
למהלך האמריקני ולאופן בו יתפרש על-ידי השחקנים האזוריים ועל פעולותיהם, תהיינה השלכות על ישראל בתחום האסטרטגי ובתחום הביטחון השוטף
איתמר לוין
העלאת מחירי הדלק והורדת הסובסידיות הן רק הסיבות המיידיות למחאה נגד הנשיא עומר בשיר, השולט במדינה בתערובת של שחיתות, אלימות וחוסר אונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il