X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תסיסה באזור חברון נגד הרש"פ בעקבות דברים שאמר בכיר ברש"פ כי מארגני ההפגנות נגד חוק הביטוח הלאומי הם "מרגלים של ישראל". בצמרת הרש"פ חוששים כי ההפגנות החברתיות יהפכו להפגנות נגד שלטונו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
חברון [צילום: ויסאם עשלמון/פלאש 90]

כמה אלפים מתושבי חברון הפגינו אמש במרכז העיר בדרישה לפטר מתפקידו את חוסיין אלאערג', שר השלטון המקומי ברש"פ, על-רקע דברים שאמר נגד מארגני ההפגנות נגד חוק הביטוח הלאומי בגדה המתגוררים בעיר חברון. השר חוסיין אלאערג' כינה את מנהיגי ההפגנות" מרגלים (עבור ישראל) המתגוררים בהתנחלות קריית ארבע".
אזור חברון בגדה הינו אחד ממוקדי התמיכה בחמאס, לפני כחודש דיכאו מנגנוני הביטחון של הרש"פ בכוח רב הפגנה גדולה נגד הרש"פ והעומד בראשה שארגנה תנועת חמאס אחרי הפיגועים בצומת עופרה ובצומת גבעת אסף. דבריו של השר לשלטון מקומי באו לאחר שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כינה לפני שבועיים את מנהיגי חמאס ברצועת עזה "מרגלים (עבור ישראל)".
התסיסה והמחאה בחברון הדליקו "אור אדום" בקרב צמרת הרש"פ החוששת מתסיסה נגד הרש"פ ומכך שתנועת חמאס תנסה עתה לנצל את גל ההפגנות נגד הרש"פ, על-רקע ההתנגדות לחוק הביטוח הלאומי, להפגנות נגד הרש"פ והעומד בראשה.
ראש הממשלה ראמי חמדאללה, השוהה בביקור בלבנון לרגל הפסגה הכלכלית של מדינות ערב, פרסם הודעה כי הקים ועדת חקירה לבדוק את התבטאויותיו של השר חוסיין אלאערג', במקביל הופעל לחץ כבד על השר אלאערג' אשר פרסם הודעת התנצלות על דבריו.
השר אלאערג' שימש בעבר כמושל אזור חברון ויש עליו עוד טענות מהתקופה הזו כי איננו מכבד את החמולות הגדולות והשבטים באזור. תנועת חמאס גינתה את דבריו של השר חוסיין אלאערג', חאזם אלקאסם דובר התנועה ברצועת עזה אמר כי "מדובר בזלזול ברגשות של העם הפלשתיני וכי הדברים נאמרו בהתאם לרוח הדברים של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר כינה באחרונה את תושבי הרצועה כי הם "מרגלים(של ישראל)" ואת הלוחמים צאלח ברגותי ואשרף נעאלווה במילה "רוצחים".
הוא קרא לציבור הפלשתיני לנקוט עמדה נחרצת נגד הזלזול של הנהגת הרש"פ בתושבי הגדה. הפרשה קיבלה תאוצה גדולה ברשתות החברתיות וגל של גינויים נגד שר השלטון המקומי שטף אותן, ברש"פ חוששים כי ההתנצלות של השר אלאערג' איננה מספיקה כדי לשכך את התסיסה בשטח.
בחודשים האחרונים מתקיימות בערי הגדה, ובמיוחד באזור רמאללה, הפגנות ענק בדרישה לשנות את חוק הביטוח הלאומי הפלשתיני. אחד מסעיפי החוק החדש קובע כי קרנות הפנסיה יעברו לידי המוסד לביטוח לאומי, אזרחים רבים בגדה חוששים כי ראשי הרש"פ המושחתים יגנבו את הכסף וכל חסכונותיהם ירדו לטימיון.
החוק החדש קובע גם כי עובדים במגזר הפרטי ישלמו מיסים מוגדלים לרש"פ, המפגינים גם מוחים על כך כי הפנסיה שתשולם להם בעתיד איננה מספיקה להתקיים בכבוד. האווירה באזור חברון מתוחה ויש זעם רב כלפי הרש"פ אשר פיזרה באחרונה את המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) שנשלטה ע"י חמאס ובראשה עמד תושב חברון ד"ר עזיז דוויק.
מנגנוני הביטחון של הרש"פ הגבירו בתקופה האחרונה את המעצרים הפוליטיים של פעילי חמאס, התסכול גובר בהיעדר בחירות באופק והתחושה היא כי אין פיקוח על פעולת הרש"פ והממשלה הפלשתינית אשר נוקטת בשרירות לב כלפי התושבים.
הסגנון של האשמת תושבים בגדה ב"בגידה" על-ידי בכירים ברש"פ הוא חדש, עד כה נהג בדרך הזו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בהתייחסו לראשי החמאס ברצועת עזה, גורמים בכירים בפתח אומרים כי מדובר בתופעה מסוכנת שעלולה להגביר את התסיסה בשטחים נגד שלטונו של מחמוד עבאס.

תאריך:  20/01/2019   |   עודכן:  20/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מחלקה ראשונה
כוחות צה"ל הרסו את ביתו של חליל ג'אברין, שביצע את הפיגוע לפני כארבעה חודשים. לפני כחודש הוצא צו ההריסה לבית המחבל שבדרום הר חברון
רועי אורן
תוכנית זו (בהנחה שתקרום עור וגידים) מיטיבה עם הפלשתינים יותר מאשר עם מדינת-ישראל והיא אינה שונה במהותה מהתוכניות שהציג בעבר הממשל האמריקני, לכן על מדינת-ישראל לקחת יוזמה, להגדיר את גבולות הארץ ולהניח בפני הנשיא טראמפ תוכנית שתהווה פתרון מוסכם לסכסוך הישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ישראל והרש"פ הגיעו להבנות על פעילות צה"ל בתוך שטחי הרש"פ כדי ללכוד את המחבלים האחראים לגל הפיגועים האחרון באזור רמאללה. שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרש"פ הוכיח את עצמו בשעת המבחן
יוני בן-מנחם
תקרית חמורה בהר-הבית לאחר ששומרי הווקף מנעו משוטר ישראלי חובש כיפה לבצע בדיקה שגרתית במסגד כיפת הסלע. המסגד נסגר לכמה שעות ונפתח מחדש לאחר התערבות של ממשלת ירדן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אוכלים פירות, מענים, מאשימים, קבר במגירה, כסף קטרי והנוסעים סובלים    ט"ו בשבט שמח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il