X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

האם המצב פיקס בקופיקס

הקשיים החלו להתעורר על ציר הזמן, מאחר שהאסטרטגיה של העסק לא נבנתה כמו שצריך ולא נבחנה במצבי שוק משתנים
▪  ▪  ▪
[צילום: רוני שוצר/פלאש 90]

נדמה שמשהו לא טוב עובר לכאורה על קופיקס. חנויות נסגרות, שוממות בחלקן, תהליך שנמשך זמן רב, אחרי שנמוג ענן ההתלהבות והחדשנות שהובילה החברה, בשוק הקפה והמחירים האחידים.
הרעיון היה קליט ונראה על פניו מעניין, מושך והציבור אהב את קונספט הפשטות ואחידות המחיר (אך היה פשטני ללא מחשבה/אסטרטגיה ארוכת טווח, ראה פירוט בהמשך) ולבטח חדשני ובעזרת יחסי-ציבור מעולים וחשיפה אדירה בתקשורת, ללא כל הוצאות על פרסום הצליח היזם אבי כץ לרתום אליו זכיינים רבים, אשר השקיעו את מיטב כספם בעסק, אשר לכאורה מתאים למיקומים בעלי תנועה רבה של לקוחות וגם זה במחיר של השתעבדות רבת שעות ועם כוח אדם מינימלי.
במילים אחרות, עסק אשר במקרה הטוב יכול להרוויח, אבל רק במיקומים בודדים בישראל ותחת אילוץ קשה של מחיר פיקס בגובה נמוך של חמישה שקלים, מחיר אשר לוגית לא יכול לשרוד בתנאי שוק משתנים, כמו עליות חומרי גלם, מחירי שכירות, חשמל וכוח אדם.
"ברעיון החדשני" הושקעה אנרגיה שיווקית רבה ומנגד נראה לכאורה שלא הושקעה מחשבה ארוכת טווח, מה יקרה למחיר הקבוע בתנאי שוק משתנים? והאם זה נכון לקבוע לכל המוצרים מחיר אחיד של חמישה שקלים? או יהיה נכון יותר לקבוע מספר מדרגות מחיר, תוך השארת מספר מוצרי בסיס כמו קפה, מאפה, סנדוויץ' ועוגה במחיר קבוע של חמישה שקלים?
הקשיים החלו להתעורר על ציר הזמן, מאחר שהאסטרטגיה של העסק לא נבנתה כמו שצריך ולא נבחנה במצבי שוק משתנים. במילים אחרות, נעשו לכאורה קיצורי דרך, אשר ברוב המקרים לא מביאים אף עסק למקום הנכון.
בהמשך הדרך נכנס ודמני כמנכ"ל וניסה לתקן את הגישה והוסיף שקל או שניים למוצרים, אך מסתבר שהציבור לא אהב את ההתחכמות והזיגוג ומסתבר לכאורה שגם גישה זו לא הייתה נכונה והובילה לכאורה את הרשת להאצת ההידרדרות, שוב - בגלל אסטרטגיה לא נכונה!
טוב היה לו היו משאירים במחיר של חמישה שקלים למוצר את פעילות הליבה - כמו קפה / משקה / סנדוויץ' / עוגיות ואת שאר המוצרים לחלק לעוד מדרגה או שתיים ולא זחילה מייגעת וחסרת תכלית של עוד שקל או שניים למוצר, בלי ייחוד ובלי אופי ברור ומובנה לצרכן, דבר שהפך את קופיקס לעוד פיצוציה בשכונה.
בינתיים, החליפה הרשת בעלים וכעת רמי לוי הוא בעל השליטה בקופיקס ובסופר קופיקס, רכישה שלא מובנת לי אסטרטגית, שכן הרשת והנדל"ן שלה, למעט חנויות סופר קופיקס אינם מתאימים להפעלת חנויות מזון שכונתיות, בגלל גודלן המצומצם, דבר אשר יביא לכאורה לצמצום פעילותן העתידי של נקודות הקופיקס המקוריות.

תאריך:  22/01/2019   |   עודכן:  22/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הגנרל האירני קאסם סולימאני מנסה לפתוח במלחמת התשה נגד ישראל משטח סוריה על-פי המודל העזתי. ישראל צריכה לחזור למדיניות העמימות, ליישר את ההדורים עם רוסיה ולהבהיר לבשאר אסד את המחיר שהוא עלול לשלם אם יגרר אחרי אירן
יוסי אחימאיר
לאחר שמונה שנים לשירותי לצד ראש הממשלה שמיר ובמלאת 28 שנה לשיגור הטיל העירקי הראשון על ישראל, במלחמת המפרץ, אני קורא ולומד דברים חדשים על המלחמה ההיא, שלא ידעתים בזמן אמת
רפי לאופרט
מינוי רמטכ"ל לצה"ל חייב להיות מושתת על רגליים מוצקות. לאחר שניתן המינוי, את ביטולו יש להשתית על רגליים מוצקות כדבעי, דבר שלא התקיים לטעמי במקרהו של גלנט
ארי בוסל
ימין ושמאל, כולנו עם אחד    כשמישהו יוצא לתקוף אותנו, כשאנו מרגישים את הסכנה האורבת וכשאנו מבינים מה כוונתו האמיתית של האויב, כל התוויות נעלמות, מתנדפות כלא היו, ואין בנמצא עם טוב יותר, דואג יותר, מוכן להקריב יותר מאשר עם ישראל
בתיה אייבל
במהלך השנים, הפערים החברתיים והכלכליים שנוצרו כתוצאה מהדיור הציבורי הפכו להיות גדולים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il