X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים זועמת על כך שהורחקה מהמגעים האחרונים על ההסכם החדש של העברת המענק הקטרי לרצועה למרות שהיא המתווכת העיקרית בין ישראל לחמאס. ההסתמכות הישראלית על קטר הינה טעות, מדובר במדינה תומכת טרור וישראל זקוקה לעזרתה של מצרים שעמה יש לה הסכם שלום ותיאום ביטחוני הדוק למלחמה בטרור
▪  ▪  ▪
[צילום: אבי אוחיון/לע"ם]

למהלך האחרון שנעשה ברצועת עזה שישראל נתנה לו יד והביא להסכם בין קטר, האו"ם וארגון חמאס על העברת כספי המענק הקטרי לרצועה, יש השלכות מסוכנות למרות שישראל וחמאס הסכימו לו וכל צד יצא ממנו עם תאוותו בידו. ההסכם זנח לחלוטין את מצרים שלא הייתה מעורבת במגעים, למרות שהיא משמשת כמנוף הלחץ העיקרי שבו משתמשת ישראל כדי למנוע מחמאס להסלים את המצב הביטחוני ברצועה.
במסגרת ההסכם החדש, איבדה ישראל את מנוף הלחץ שלה על חמאס, במשך חודשיים ימים היא יכולה הייתה לאיים על חמאס כי לא תאפשר את הכנסת הכסף הקטרי עבור המשכורות לפעיליו אם תימשך ההסלמה לאורך גבול רצועת עזה ועכשיו אין בידה את הכלי הזה, הכסף יעבור בהסכמתה מקטר ישירות לאו"ם לצורך פרויקטים הומניטריים עבור תושבי הרצועה, מעמדו של שליח האו"ם ניקולאי מלדאנוב יתחזק וישראל תחזור להיות תלויה במצרים לצורך הפעלת לחץ על חמאס.
מצרים זועמת על ההסכם הזה שהתעלם ממנה, למרות שהיא המתווכת העיקרית בין ישראל לחמאס, וחיזק את מעמדה של קטר שהיא האויבת המושבעת של מצרים.
העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-27 בינואר מפי גורמים בכירים מצריים כי במצרים יש מורת רוח רבה משורה של צעדים שהיו באחרונה ושפגעו במעמדה.
על-פי הדיווח, מצרים מודאגת מהתחזקות האג'נדה האירנית והתרחבות תפקידה של קטר מעבר לתפקיד התמיכה הכספית בחמאס, קטר הפכה למתווך בשורה של נושאים מדיניים וביטחוניים ברצועה על חשבון תפקידה המסורתי של מצרים.
המודיעין המצרי מודאג מביקורי המשלחות של חמאס והגי'האד האיסלאמי באחרונה באירן, אומנם המשלחות יצאו דרך מעבר רפיח באישורה של מצרים, אך נראה שמטרת הביקורים בטהרן הייתה להגביר את התיאום עם ההנהגה האירנית ולגייס כספים לצרכי טרור ועל הרקע הזה אירן דוחפת את ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי להסלמה נגד ישראל מרצועת עזה כדי להתנקם בישראל על הפעולה שלה נגד יעדים אירניים בסוריה.
על הרקע הזה שיגרה מצרים מסרים חריפים לחמאס ולג'יהאד האסאלמי בדרישה למנוע הסלמה שעלולה להוביל את רצועת עזה לעימות שאף צד איננו מעוניין בו.
הסלמה של ארגוני הטרור מול ישראל מאיימת גם על היציבות בצפון חצי האי סיני ובמצרים עצמה, לכן מצרים מודאגת.
בהחלט ייתכן שמצרים תערים כעת עוד קשיים על פתיחת מעבר רפיח כדי להפעיל לחץ על ארגון חמאס ותעכב שוב את יציאתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה לסיור בחו"ל שבמסגרתו הוא מתוכנן גם להגיע לאירן. בעקבות ההנחיה של מחמוד עבאס לפקידי הרש"פ להסתלק ממעבר רפיח כבר לפני שבועיים, מעבר רפיח פתוח רק בכיוון אחד, ממצרים לרצועה, אך מצרים סגרה את הכיוון השני ושום פלשתיני לא יכול לצאת מרצועת עזה.
ההתעלמות של ישראל ממצרים וחיזוק הקשר שלה עם קטר הם טעות, קטר הינה מדינה תומכת טרור שקונה את מעמדה באזור באמצעות כספה ומדיניות של סכסוכים ו"הפרד ומשול".
קטר מארחת בשטחה את מפקדת חמאס וגם את מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים ומבוקשים בה על פעילות טרור. שום טוב לא ייצא לישראל כתוצאה מהקשר עם קטר, לישראל יש הסכם שלום עם מצרים ותיאום ביטחוני חסר תקדים למלחמה בארגוני הטרור, לכן העדיפות הייתה צריכה להינתן למצרים.
השליטה במעבר רפיח היא אחד המנופים החזקים ביותר של מצרים על ארגון חמאס, מדובר במעבר שהינו המוצא היבשתי היחיד של רצועת עזה לעולם הערבי, ישראל עדיין מחזיקה כוחות גדולים בסמוך לגבול הרצועה כולל סוללת "כיפת ברזל", על-פי דיווחים מרצועת עזה,יחידות הצמיגים, חיתוך הגדר, בלוני התבערה והתיזוז הליילי שבו לפעול על גדר הרצועה.
אין כרגע סכנה לעימות צבאי כולל בין ישראל לחמאס, לשני הצדדים אין עניין בכך, אך חמאס מתכוון למצות עד הסוף את קמפיין צעדת השיבה כדי לשבור את המצור הישראלי.
ארגון חמאס השתחרר מכבלי הבנות הרגיעה והוא בהחלט עלול ליזום "עמות מוגבל" מול ישראל מרצועת עזה של כמה "ימי קרב", הוא יודע שתשומת הלב של ישראל נתונה לגבול הצפון והיא איננה מעוניינת בחזית חדשה ברצועת עזה במיוחד בתקופת הבחירות, לכן הוא עלול לנסות ולסחוט אותה דווקא באמצעות הסלמה בגבול הדרום.

תאריך:  28/01/2019   |   עודכן:  28/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
גרשון הכהן
שלוש מטרות מציגה ישראל ללחימתה בסוריה: מניעת התפתחותה של חזית טרור בגבול רמת הגולן, מניעת התבססות צבאית של אירן בסוריה ומניעת הצטיידות חיזבאללה וגורמי כוח אירניים בנשק התקפי ארוך טווח בעל יכולות דיוק
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס התנתק מהבנות הרגיעה, דחה את המענק הכספי הקטרי ונערך לחידוש העימות הצבאי עם ישראל    המהלך של חמאס נבע מהביקורת הקשה עליו בשטחים, מהתנאים החדשים שהציבה ישראל להעברת הכסף ומההבנה כי לא יקבל שום דבר מישראל עד לבחירות
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אישר את העברת הכסף המזומן לחמאס ברצועת עזה בתום דיון ביטחוני שקיים    חמאס הודיע כי הוא לא מוכן לקבל את הכסף    "עזה לא תהיה חלק מסחיטה או תיאטרון לפסטיבלי הבחירות בישראל"
אליהו קאופמן
הפילוג ברחוב הערבי - בין מרכיבי ה"רשימה הערבית המשותפת", לא החל לפני כחודש ולא לפני כשנה    הוא החל כבר מיום היווסדה של הרשימה המשותפת, בשנת 2015, וזרעיו נבטו כבר בבחירות המוניציפליות של 2013
איתן קלינסקי
את ההוכחה ליכולותיו מביא גנץ תוך הבלטת אחריותו הבלעדית להחזרת עזה לתקופת האבן, אחריות להריגתם של 1,364 פלשתינים והרס מוחלט של 6,231 מטרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il