X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: השבת הרווחית מצגי השווא של השר כחלון ולקינוח האקדמיה ללשון העברית?
▪  ▪  ▪
שבת שלום [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

בואי שבת
השבת היא מקור הברכה. שומרי שבת יכולים להעיד שלא רק שאינם מפסידים מיום המנוחה השבועי. נהפוך הוא: הם מרוויחים גם מבחינה כלכלית.
וּמה הפלא? כל המצוות, הרבה לפני הפסיכולוגיה המודרנית, מוּתאמות בּוּל לנפש האדם. כידוע מנוחה היא לא מותרות. היא מִצרך בסיסי. היא כלי חיוני לִייעוּל וּלהגברת תפוקת העבודה. לכן ימי חופשה לעובדים הם חלק בלתי נפרד ממדיניוּת התעסוקה וּמהלו"ז שלה, והם מקבלים עליהם שכר מלא.
השבת המעניקה לאדם מנוחת גוף ונפש, והתעלוּת רוחנית, מטעינה את האדם בכוחות מחוּדשים וּבמצברים חדשים ורעננים. תשאלו את חברת אל על שרווחיה זינקו כתוצאה משמירת השבת, כשהציבור החרדי הפך לנתח משמעותי מציבור הנוסעים שלה. לעומת זאת, חברת טיב טעם, העובדת בשבת וּמתהדרת במכירת בשר חזיר הזכוּר לשימצה, שהייתה רווחית, לאחרונה נקלעה למצוקה כספית קשה ונמצאת בסכנת פשיטת רגל.
יתרה מכך, בשורה משמחת היא שיותר ויותר מסעדות הופכות להיות כשרות. ולא רק מבחינה דתית. הן הגיעו למסקנה שלהיות כשר זה ריווחי, כי רוב הציבור היהודי שומר כשרוּת, ולכן למסעדות הכשרות יש ביקוש רב. טיב טעם אַת שומעת?
שוד הקופה הציבורית
ידוע הוא שדירות 'מחיר למשתכן' מנוצלות למטרות השקעה ולא לייעודן האמיתי - למגורים. אולם התשובה התמוהה לכך של שר האוצר, משה כחלון, יוזם התוכנית, היא: "מגיעה לזכאים גם דירה להשקעה".
באמת מר כחלון?! למען מותרות, שאולי יוסיפו לך כמה מנדטים (וזה לא סוד, שכל הכהונה של השר הפכה לקמפיין בחירות אחד גדול), אתה מבזבז מיליארדי שקלים מכספי המיסים של הציבור? אתה רוצה לעזור למשקיעים? בבקשה. תן להם מכיסך הפרטי. אך לא על חשבוננו. זהו שוד הקופה הציבורית!
מכספי הציבור אתה רשאי לספק רק דירות למגורים לכֹל, כמצרך בסיסי. ואם אלה סדרי העדיפויות שלך - להקדים השקעה וֹמותרות למגורים - אינך ראוי לתפקיד הרם שאתה מתהדר בו במצגי שוא מעל כל עץ רענן, שער עיתון ושלטי חוּצות. הגיע הזמן שתניח את המפתחות לאחרים.
האקדמיה ללשון העברית?
בעוד האקדמיה ללשון העברית שוקדת במרץ על גיוּר מילים לועזיות, עולה התמיהה, ולא אחת מפי אנשי תקשורת, מדוע היא עדיין לא המציאה מילה עברית לִשְׁמָה "אקדמיה". ראוי לציין כי במקורה זו היא מילה יוונית, שדומה כי לפחות לפי ההטעמה המלרעית, התאזרחה בשפה העברית.
בכל זאת הריני מרימה את הכפפה ונענית לאתגר להציע מילה חלופית לאקדמיה, על טָהֳרַת השפה העברית. מה דעתכם על המילה "מִשְׂכָּלָה"? המשקל מצביע על מקום לרכישת השכלה. זאת תוך קונוטציה למילה 'מִכללה' - מוסד המַקנה השכלה על-תיכונית.
תהא זו תרומתי הצנועה למילון העברי.

תאריך:  31/01/2019   |   עודכן:  31/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
יש לצפות מהנהלת מוזאון ארץ ישראל לוודא שהאוצרים והמדריכים במוזאון לא ישתמשו לרעה במעמדם כדי להפיץ דעות פוליטיות כלשהן, שאינן חלק מן התפקיד שלהם במוזאון
איתן קלינסקי
הכרוניקה השולית בקצה גיליון פנימי של כל עיתון שדיווח על האירוע לא נתןנה דעתה, שנמשך מרחץ הדמים על פיגומי הבניין בישראל - 3 פועלים בכל חודש מוצאים את מותם לצד נכויות לכל החיים למספר לא סביר של פועלים
זוהר בן-אשר
בני גנץ הצליח לייצר נאום שהפך לסרח-עודף חסר כל חשיבות את הוויכוח שאותו ניסה נתניהו להעצים - הוויכוח הדמיוני בין שמאל לימין והדמוניזציה של הטבעת התווית "שמאלנים" על כל מי שיש לו אפילו טיפה של ביקורת על השלטון המושחת
עו"ד אברהם הללי
נעשה ונשמע אמר העם בקבלו את התורה כדי ללכת לאורה, אלא עצם רצון ישראל ללכת על-פי הכתוב בתורה, כתפיסתו ההגיונית של האדם, יצרה שוני בהבנת המושגים, התורה שבכתב והתורה שבעל פה
עמוס גלבוע
נכחתי בה    הפגנת אלפים של העם הצרפתי הפשוט וה"דפוק", נגד האליטות, נגד שיטת המשטר    הפוך מאצלנו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il